1.2-1.6 OHC koneen viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Farkku_Kadett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 270
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 13:06
Paikkakunta: rovaniemi

1.2-1.6 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja Farkku_Kadett »

mitä kannattais vielä tehdä jotta sais vähän vielä tehoa lisää? olen vaihtanu nokka-akselin,imusarjan ja vapaavirtaus suotimen!
Opel, fresh thinking, better cars
Astra J Sport Tourer 1.4T
Opel Corsa C
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1498
Liittynyt: 27 Huhti 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

Putkisto nyt on helpoimpia vaihtaa jos et sitä ole vielä tehnyt. Ei kannata mitään hirveetä hormia sinne laittaa ku konekaan ole ku 1.6. 2" läpivirtaavilla pöntöillä olisi ehkä ihan hyvä. Tai sitten pelkkä takavaimennin näin aluksi. Ihan miten tykkää.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

16SV vai C16NZ?
Avatar
Farkku_Kadett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 270
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 13:06
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Farkku_Kadett »

On sitä putkistoa vähän tullu laitettua...rosteri pönttö 4" ulostulolla..mut pitää olkaa suunnitteleen sitä loppu putkistoa..
Opel, fresh thinking, better cars
Astra J Sport Tourer 1.4T
Opel Corsa C
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Enochian kirjoitti:16SV vai C16NZ?
16SV -89
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Imusarja vaihdettu millaiseen? Mikä nokka-akseli?


Nokka-akseleita saa tuohonkin koneeseen monia erilaisia, imusarjoja löytyy vakiokaasarille, tuplille, ruiskulle ja läppärungot... Kansi varmaan kannattaisi vaihtaa C16SE-, E16SE- tai sitten 16V-kanteen jos halua enemmän rakennella.
Avatar
Farkku_Kadett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 270
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 13:06
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Farkku_Kadett »

Imusarja ja nokka on 1.3 kadetista... Minkä hintaisia noi kannet on: C16SE-, E16SE- tai sitten 16V
Opel, fresh thinking, better cars
Astra J Sport Tourer 1.4T
Opel Corsa C
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Enochian kirjoitti:Imusarja vaihdettu millaiseen? Mikä nokka-akseli?


Nokka-akseleita saa tuohonkin koneeseen monia erilaisia, imusarjoja löytyy vakiokaasarille, tuplille, ruiskulle ja läppärungot... Kansi varmaan kannattaisi vaihtaa C16SE-, E16SE- tai sitten 16V-kanteen jos halua enemmän rakennella.
Noi kannet C16SE ja E16SE niin onko kenties virtaus parempi vai mikä noissa on parempaa verrattuna 16SV ku puristus on jo tossa sen 10:1..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Vau, uus topicci virityksille! 8) Nyt kaikki starttimoottorin omistajatkin voi keskustella virityksistä! No, ei vaiteskaan, älkää ottako herneitä nessuun... :wink:
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Avatar
Makkone
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:19
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja Makkone »

miten sait tuon 1.3 imusatsin reiät kohdilleen?
Vauhtikalloko
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Loka 2005, 19:55
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Vauhtikalloko »

Makkone kirjoitti:miten sait tuon 1.3 imusatsin reiät kohdilleen?
1.3 ja 1.6sv? imusarjat sopivat ristiin kiinnityksiltään. Ja kanavat on suht helppo kohdistaa/suurentaa :lol:
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

ZuGu kirjoitti: Noi kannet C16SE ja E16SE niin onko kenties virtaus parempi vai mikä noissa on parempaa verrattuna 16SV ku puristus on jo tossa sen 10:1..
Kanavat yleensäkin...
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Irmscherin imusarja/ruisku isommilla suuttimilla, säädettävä pa-paineensäädin, kunnon kartiosuodatin, kannen virtauksien parantaminen tai eri kansi, puristusten nostaminen, viritysnokka-akseli (esim. Dbilas n.240€) ja peltipakosarja niin kai tuohon muutaman humman lisää saa.
Avatar
HCH
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 151
Liittynyt: 09 Elo 2005, 22:59

Viesti Kirjoittaja HCH »

Itellä alkaa pikkuhiljaa valmistua 13S. Kantta pudotettu 0.85mm, Imotecin jyrkin sporttinokka, Irmscherin imusarja, peltisarja tulee varmaan omaa valmistetta. Ruiskua ohjaamaan megasquirt ja hukkakipinäsytkä. Saas nähä mitä tuosta irtoaa. Alakerran porautus ja 1.2:n männät ois varmaan kustannustehokkain viritys ykskolmoseen. Kyllä se 1.3tic on vielä saatava rakennettua kun tuli suunniteltua jo melko pitkälle sekin. Starttimoottorit kunniaan :D
Avatar
Farkku_Kadett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 270
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 13:06
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Farkku_Kadett »

Ei ne ihan täysin kohalleen menny ne imu kanavat mut ei siihen kovin isoa klappia jääny..pitäis kohistaa ne kanavat niin virtais paremmin!
Opel, fresh thinking, better cars
Astra J Sport Tourer 1.4T
Opel Corsa C
Vastaa Viestiin