Takavetoisten tekniikanvaihdot

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Avatar
Paska Omena
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3301
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Paino ja iskutilavuus.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
jesse47
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Marras 2014, 18:23

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja jesse47 »

Paska Omena kirjoitti:Paino ja iskutilavuus.
Joop. tartteeko alustasta jotain osavertailua vai...?
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Onkohan B kadettiin olemassa osavertailu lappua niinku c kadettiin on opelin "allekirjottama"

ja 1.2 ohv tilalle jos vaihtaa LET:in niin riittääkö painot vai pitääkö vähentää istumapaikkoja?

tehoraja taitaa olla jotain 130hv paikkeilla
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Keme »

B Kadettia on tehty 1.9 CIH:llä, joten paino ei varmasti ole ongelma.
JEEEEEEEEEEEEE!
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Sämä »

C Kadettissa ainakin lähtee yksi paikka pois kun tilpitapin tilalle viskataan ohc/dohc, koneen paino itsessään ei ole ongelma.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Keme kirjoitti:B Kadettia on tehty 1.9 CIH:llä, joten paino ei varmasti ole ongelma.
joo ton tiesinkin, alkuperäinen 1.1 nii varmaan istumapaikkoja vähennetään.

saakohan opelilta moottorien ja vaihteistojen painoista mustaa valkosella vai nauraako päin naamaa?? :lol:
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Miksi painoa pitää vähenä vaikka autoa on tehty painavammalla moottorilla? Eikö autokohtaisia akselimassoja voi muuttaa isompaa vastaavaksi?

Kadett B:
~1900cc
~160kg
90hv

Eli siihen +25%/+20%/+20%
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Kai se jollakin tapaa kantavuudesssa tuossa omassa tapauksessa oli kiinni kun ruvettiin laskemaan paljonko auton omamassa on noussut niin se 5. matkustaja ois saanu olla aika laiha :) Auton kokonaismassa kun ei muuttunut katsastuksessa. Auto piti ihan vaa'alla käyttää ja siitä se inssi sitten laskeskeli.

Mutta nämä taitaa olla vähän konttorikohtasia hommia että mitenkä kukin tulkitsee.

6070 clubillakin tuosta juttua :http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... umapaik%2A
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
V-V
'Senator'
'Senator'
Viestit: 849
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Joensuu

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja V-V »

Outo juttu, ei minun Cssä+Ohc, paikat vähentyneet :o
Impala SS -62
Ford Model A 5W -31
Kadett C City -76 ja -77
Octavia vRS 4x4 -16 Vectra C OPC Wagon - 06
vetonivel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 339
Liittynyt: 26 Elo 2011, 16:35

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja vetonivel »

Mitenhän lie 4-ovisen C:een kanssa kun siinä on muistaakseni eri akselimassat?Siitä nyt ainakin tippuu henkilöluku,tekniikaksi tulee OHC+R25,A Ascona/Manta akseli.Akku jää keulaan,samoin syyläri.Pitääpäs tonkia paperit+tyyppikilpi esille niin voi vertailla 2-oviseen
vetonivel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 339
Liittynyt: 26 Elo 2011, 16:35

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja vetonivel »

2-ovisen tyyppikilpi:Etuakselimassa 530kg,ja takaakselimassa 695kg.
4-ovisen tyyppikilpi:Etuakselimassa 565kg TAI 585kg,keskimmäinen numero huono ja takaakselimassa 695
Molemmat Kadett C1
4-ovisen massat otteessa:Omamassa 790kg ja kokonaismassa teknisesti ja tieliikenteessä 1190kg
2-ovisen otetta ei mulla ollutkaan.
Edit:4-ovisen etuakselimassa voi ollakkin 505kg
Avatar
JUKSU
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 830
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 14:28
Paikkakunta: Turku

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja JUKSU »

Olisko kellään sellasta eroavaisuus paperia missä näkyisi 2.0 cih dieselin tilavuus ja paino ?
Manta-B-83
vonkröger
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Maalis 2010, 23:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja vonkröger »

Heipä hei, talliin saapuu piakkoin 4d C-Kadett perus 1,2 ohv-koneella. Sopiiko tommonen 1,3 ohc, joka taitaa olla D-Kadetista ja kaverilla ylimääräisenä tallissa lojumassa, C-Kadetin keulalle?
Yritin haeskella tietoa ja tämänkin topicin olen lukenut läpi, mutta eipä silmiin oikein osunut :oops:
1979 El Camino 350, MB Actros 2551, 1976 Kadett 4dr
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Sopii mutta tarvit vaihteiston 1.3 B-Asconasta sekä samaisesta autosta nokka-akselin, nokkakhdon ja virranjakajan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
vonkröger
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Maalis 2010, 23:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja vonkröger »

Juho M-P kirjoitti:Sopii mutta tarvit vaihteiston 1.3 B-Asconasta sekä samaisesta autosta nokka-akselin, nokkakhdon ja virranjakajan.
Kiitos tiedosta :thumbsup: Oletanko oikein, ettei tuo lyhytkeppinen Kadetin laatikko istu OHCn jatkoksi? Kuinkas kardaanin laita?
1979 El Camino 350, MB Actros 2551, 1976 Kadett 4dr
Vastaa Viestiin