Takavetoisten tekniikanvaihdot

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Avatar
tikkku
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 126
Liittynyt: 06 Helmi 2006, 10:47
Paikkakunta: pieksämäki

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja tikkku »

Eikös 1500cih b-kadett oo isoilla akseleilla? Minkä kokoisen/tehosen tälläseen saa laittaa? Joku asiasta tietävä jos viittis paiskata vaikka yvllä puh nro niin voisin soitella aiheesta..
Avatar
jhalttu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 20:49
Paikkakunta: PETÄJÄVESI
Viesti:

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja jhalttu »

mistä mallista / miltä valmistajalta kokonaan metallinen painelaakeri??? tuntuis kaikki olevan jotain komposiitti muovi härpäkkeitä nykyään.. :no:

Lakkatinneri kirjoitti:
Spikey kirjoitti:
Lakkatinneri kirjoitti:Jaahas minkäslaisella kombinaatiolla vectran c20xe ja omegan r25 naitetaan yhteen (ja istutetaan c kadettiin :thumbsup: ) eli tarviiko olla vauhtipyörä ja kytkin omegasta vai meneekö vectran v-pyörällä, asetelmalla ja omegan levyllä esim.??
Laitetaan LET:in kytkin riippuen tietysti XE:n vuosimallista.tämän jälkeen rakennetaan tällainen
Kuva Kuva Kuva Kuva

Viimeisessä kuvassa äärimmäisen tarkka tekninenpiirrustus :lol: mitat saattavat vaihdella kytkin haarukasta ja asetelman valmistajasta riippuen. Mutta periaatteen varmastikkin ymmärtää.
8V vauhtipyörät eivät sovi XE koneen perään...ja kytkin on pienempi 8v koneessa.
Jaahas ja kukas tekis mulle tällasen härpäkkeen kohtuuhintaan, laittakaa yv:tä niin otan hiukan noita mittoja siihen jos ei suoraan noilla mene?? Mahdollisimman pian kun se on nyt aikalailla viimeisiä puuttuvia osia tästä mun operaatiosta
CIHinää ja 2.0 cdti insignia opc line
Avatar
temetsy
OCF Member 2015
Viestit: 2562
Liittynyt: 03 Tammi 2013, 16:50
Paikkakunta: Turku

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja temetsy »

Saako tuolla holkilla siis myös 20xe:n litteän vauhtipyörän naitettua nestekytkimellisen r25-r28: ja v6:n väliin?
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Keme »

temetsy kirjoitti:Saako tuolla holkilla siis myös 20xe:n litteän vauhtipyörän naitettua nestekytkimellisen r25-r28: ja v6:n väliin?
Ennemmin tekee spacerin kytkinsylinterin ja vaihdelaatikon väliin. Projektipuolella on turbo b omega projekti jossa niin on toteutettu.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
temetsy
OCF Member 2015
Viestit: 2562
Liittynyt: 03 Tammi 2013, 16:50
Paikkakunta: Turku

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja temetsy »

Keme kirjoitti:
temetsy kirjoitti:Saako tuolla holkilla siis myös 20xe:n litteän vauhtipyörän naitettua nestekytkimellisen r25-r28: ja v6:n väliin?
Ennemmin tekee spacerin kytkinsylinterin ja vaihdelaatikon väliin. Projektipuolella on turbo b omega projekti jossa niin on toteutettu.
Tälleen tarkemmin ajateltuna toi kuulostaa paljon järkevämmältä. Mutta toi holkki on siis oikean mittainen tohon hommaan?
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Keme »

temetsy kirjoitti:
Keme kirjoitti:
temetsy kirjoitti:Saako tuolla holkilla siis myös 20xe:n litteän vauhtipyörän naitettua nestekytkimellisen r25-r28: ja v6:n väliin?
Ennemmin tekee spacerin kytkinsylinterin ja vaihdelaatikon väliin. Projektipuolella on turbo b omega projekti jossa niin on toteutettu.
Tälleen tarkemmin ajateltuna toi kuulostaa paljon järkevämmältä. Mutta toi holkki on siis oikean mittainen tohon hommaan?
Ei mitään käsitystä. Kannattanee itse jotenkin mittailla/todentaa vauhtipyörän ja asetelman todellinen asennus paksuus. Siinä C20LET + etuveto vauhtipyörä ja joku sachsin kykä paketissa tarvittiin 28mm spaceri, kun taas 900 Saabin kone + vauhtipyörä + kytkin + V6 aski paketissa mittailin spacerin paksuudeksi noin 16mm. Ts. tarvittavan spacerin paksuus voi vaihdella huomattavan paljon riippuen käytettävistä osista.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
temetsy
OCF Member 2015
Viestit: 2562
Liittynyt: 03 Tammi 2013, 16:50
Paikkakunta: Turku

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja temetsy »

Pitää siis mittailla ja tutkia. Olisi ollut vaan helpompaa kun ois saanu valmiit mitat ja palikan teetettyä ennen projista.. Vauhtikseksi tulossa tosiaan xe:n litteä ja aski on laipasta päätellen kakslitrasen perästä otettu r25-r28.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
jesse47
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Marras 2014, 18:23

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja jesse47 »

Morjens!
Mulla on tuossa toi -78 vuotinen c kadetti jossa ollut 1.2 kone. nyt pitäis saada leimattua volvon 2.3 koneelle.. Onnistuukohan silleen että:
-laitan volvon 740 perän jarruineen. ja eteen sovitan kans volvon levyt ja satulat. käykö nämä korvaamaan c kadetin mallisarjan tehokkaimman jarrut koska on tehokkaammat?
-paljonko jarrujen halk tuossa 2.0 kadetissa?
-Etuakselin palkki hitsataan koteloksi massataan siistiks?
Avatar
putkikardaani
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1462
Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja putkikardaani »

naputtelet siihen volvon lohkoon b 19 a merkinnän tai etsit semmoisen moottorin. sen saa leimaankin. ja etsit 200 sarjan akselin. ellet halua 20 cm levikkeitä /puoli
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
jesse47
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Marras 2014, 18:23

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja jesse47 »

putkikardaani kirjoitti:naputtelet siihen volvon lohkoon b 19 a merkinnän tai etsit semmoisen moottorin. sen saa leimaankin. ja etsit 200 sarjan akselin. ellet halua 20 cm levikkeitä /puoli
Ei kait toi moottori mikään ongelma ole, kun teholaput on haettu. volvon vakioon sitä ei verrata koska on eri moottorinohjaus yms.
Mulla on 200 sarjan perä myös saatavilla, en oo ehtinyt vielä mitata 740 akselin leveyttä mutta mikäli se on aivan liian leveä niin vaihtuu sitten kapeampaan.

Mutta käykö nuo jarrut, jos on vaan isommat kuin kadetin isolohkossa?
Avatar
temetsy
OCF Member 2015
Viestit: 2562
Liittynyt: 03 Tammi 2013, 16:50
Paikkakunta: Turku

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja temetsy »

Mulle tuli konttorilta aikanaan vastaus että kaikki jarrut käyvät kunhan niiden jarruteho voidaan todistaa riittäväksi. Luulisi tuollasten isolohko panssarivaunun jarrujen kelpaavan nirsommallekkin inssille :)
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
jesse47
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Marras 2014, 18:23

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja jesse47 »

temetsy kirjoitti:Mulle tuli konttorilta aikanaan vastaus että kaikki jarrut käyvät kunhan niiden jarruteho voidaan todistaa riittäväksi. Luulisi tuollasten isolohko panssarivaunun jarrujen kelpaavan nirsommallekkin inssille :)
Näin ajattelin kans että kyllä 740 jarrut joka kulmalla on jo vähintään hätävarjelun liioittelua.

Ne sovitan siis kadettiin, 200 sarjan perä omilla jarruilla tai 740 mikäli niissä edes on eroa.
Entäs jouset, kiinnostaako ketään mitkä jouset siellä on?
Aattelin josko tekis niistä 124 mersun jousista eteen joillain sopivilla iskareilla, ei kait sen puoleen pitäis tulla ongelmaa katsastuksessa?
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Keme »

jesse47 kirjoitti:Entäs jouset, kiinnostaako ketään mitkä jouset siellä on?
Niin vanha auto, että tuskimpa ketään kiinnostaa. Kunhan jouset ei tipu pois paikaltaan, kun auto nostetaan ylös.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4370
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Ville »

"Liika"tehokkaat jarrut ja kevyt koppa katurenkailla=renkaat todella helposti lukossa ja kumeista puuttu isoja paloja. Tämä siis vain omakohtainen kokemus omasta autosta, voi kun olis ABS. Ei sillä etteikö kunnon jarrut pitäisi ollakin, mutta kai se on parempaa rengasta laitettava alle :thumbsup:
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
jesse47
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Marras 2014, 18:23

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja jesse47 »

Nyt olis noi jarrut tehty tuohon, edessä omegan 258mm jäähd.levyt ja 240 volvon 4 mäntäset satulat. takana 240 vastaavat takajarrut ja akseli.

Etuakselisto on isolohkoa vastaava ja teholaput hommaan max. 138hp.

Mitä muita dokumentteja tartten sitten katsastukseen? ja mistä tarvittavat saan helpoiten? Olisko kellää koneella esimerkkiä ooppelin teholapuista tuolle rajalle? ;)

Moottori on siis volvosta, tartteeko tuosta muuta selvittää kun mitattu teho?
Vastaa Viestiin