Takavetoisten tekniikanvaihdot

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja hukka »

Multa kattoneet vaan moottori tyypin lohkosta
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Kohde: -98 Omega B MV6 automaatti.

Ajatus: Vaihtaa X30XE:n tilalle joko X20SE tai X20XEV, ettei tarvitse hyväkorista ja hyvin varusteltua autoa romuttaa.


Onko X30XE:n automaattivaihdelaatikko yhteensopiva noiden moottoreiden kanssa?
Vai onko vaihdelaatikko myös otettava noista 2-litrasista?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kyllähä se paikalleen sopii ja varmaan toimiiki iha ok
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Sampovvv
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Loka 2017, 20:30

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Sampovvv »

Elikkäs tarkoitus olis tiputtaa c kasetin keulalle Volvo 2.3 vinokone turbolla. Takana on jo isolohkon akseli ja eteen todennäköisesti tulee recordin levyt ja 240 Volvon satulat. Mitä muuta tarvitsee vaihtaa? Ja mitäs kaikkia lippuja ja lappuja leimasetä kaipaa? Kaikki vinkit on enemmän ku tervetulleita koska itellä ei näistä vielä niin hirveesti tietotaitoo ole.
Sampovvv
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Loka 2017, 20:30

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Sampovvv »

Niin ja varmaan pitää viedä näytille omavalmistemoottorina penkkilappujen kanssa että on edes jotenkin uskottavasti tehorajojen sisäpuolella, vai?
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Kannattaa tämän ketjun eka viesti lukea ajatuksen kanssa.

Kopan puolesta paprut viskasin tuonne ketjuun
https://opelclubfinland.fi/viewtopic.ph ... 7#p2399477

Moottorista tarvihet omat dokumentit ja dynolaput sen mukaan paljoko se vakiona tuottaa.

Konsultoi konttoria missä meinaat leimata.

Sulta uupuu ainakin isolohkon etuakseli ja jarrutehostin/sylkkä.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Sampovvv
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Loka 2017, 20:30

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Sampovvv »

Onkos tuo GM:män lappu pätevä turbon muutoskatsastukseen kun siinähän puhutaan vaan 1.2 OHV --> 1.9 cih muutoksesta?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ei opel kirjoita todistusta Volvon moottorille...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Sampovvv
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Loka 2017, 20:30

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Sampovvv »

Niin minä vähän ajattelinki... Elikkäs siis tuolle Volvon koneelle leimaamiseen pitää olla samat muutokset kun esimerkiksi tuolle 1.2->1.9? Eli isolohkon palikat? Ja sitten dynolaput?
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Pitää vastata gte mallia eli 1,9. Ja et tarvi mitään penkkilappuja jos leimaat sen koneen B230FK mallina. Se on 2,3 turbo ja heposia huimat 135hp. Eli menee rajojen sisään
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Eipäs vaan tarvit laput GTE 2.0EH moottorisesta. Siinä on 115hv ja sillä saat 138hv asti tehorajan.

GTE 1.9E on 105hv ja riittää vain 126hv asti.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

No niin. Eihä niissä käytännössä muuta eroa kuin ilmeisesti palkin vahvistus erilainen vai oliko sekään kaikissa ja teho tietenki
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

No sama se. Todistus vaaditaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Sampovvv
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Loka 2017, 20:30

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Sampovvv »

Tuota tuota entäs kun tämä koppa on jo muutoskatsastettu joskus 2.0 cihille niin eikös siinä sillon oo jo kaikki tarvittavat tähän uuteen muutokseen? Etu- ja taka-akseli on merkitty otteeseen.
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Ajat vaan konttorille. Ei siihen enää tarvi mitään vaihdella. Tietenki jos konttorilla ei ole tietoa siitä mallisarjan tehokkaimman tehosta eli 115hp niin sillon tarvit lapun
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Vastaa Viestiin