b omega tekniikan vaihto
Re: b omega tekniikan vaihto
Ja jos lettiä haaveilette, ni semmonen löytys nurkista, saa osat mukaan millä saa takavetoon passeliksi Hintaa saa yv:llä.
Re: b omega tekniikan vaihto
Ei voi laittaa kun on liian iso ja tehojakin muutama hevonen liikaa.Jarno kirjoitti:Toyotan 1UZ-FE vois olla myös hyvä vaihtoehto Omegan keulille.
http://www.autowiki.fi/index.php/Toyota_UZ_-moottori
Opel Omega MV6 -97
Re: b omega tekniikan vaihto
3175cm3+25%=3968,5cm3 (1UZ-FE on 3968cm3)Ile__ kirjoitti:Ei voi laittaa kun on liian iso ja tehojakin muutama hevonen liikaa.Jarno kirjoitti:Toyotan 1UZ-FE vois olla myös hyvä vaihtoehto Omegan keulille.
http://www.autowiki.fi/index.php/Toyota_UZ_-moottori
160kw+20%=192kw (1UZ-FE on 191kw)
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: b omega tekniikan vaihto
Niin tosiaan jos laittaa B2 Omegaan, sitä en hoksannutkaan. B1:sessä jää vähän vajaaksi molemmat lukemat vai voiko B2:sen konetta käyttää vertailupohjana B1:seenkin?
Opel Omega MV6 -97
Re: b omega tekniikan vaihto
Kyllä muissakin malleissa voi faceliftin arvoja käyttää, miksei siis B-Omegassa voisi?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: b omega tekniikan vaihto
Katsastin B1 neljälitraiseksi niin vertailumallina oli B2 3,2
Omega B i4000
Manta B R6
Manta B R6
Re: b omega tekniikan vaihto
Minkä takia tuo opelin 4.0 kone hyväksytään omegaan mutta jotain toista yli 261 hevosvoimasta konetta ei? Minkälainen projekti tollanen c40se on saada kilpiin?
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: b omega tekniikan vaihto
Ei kai tuo 4.0 oikein minkään pykälien mukaan menekkään, siinähän menee kaikki yli. varsinkin kun se ei edes opelin moottori vaan Irmscherin tai manzelin. Nekin on vaan niin ylihintaisija ja harvinaista on jos niistä edes se 260hv löytyy todellisuudessa, toki toimiessaan yksi hienoimmista vapareista mitä on ikinä tullut ajettua.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: b omega tekniikan vaihto
Onko kellään hajua noista japanin moottoreiden (RB25DET) päästöluokista? Käsittääkseni sellanen pitäisi olla mahdollista asentaa autoon joka on valmistettu ennen 10/1996. Eikös noi japanin moottorit mene Euro 1 luokkaan niinkuin Opelin C-päästöluokan moottorit joita omegaan on asenneltu?
Re: b omega tekniikan vaihto
Tuollanen tapaus tuli vastaan nettiä selatessa:w4hlman kirjoitti:Itteä on alkanut todella himottamaan saabin joko b204 tai b234 koneen laittaminen b omppuun sen helppouden takia: laatikko sopii suoraan, mutta onko kellään tiedossa yhtään tapausta, jossa tämä spekuloitu asia on toteutettu? Olis mielenkiintoista lukea jonkun projektista ennen kuin alkaa itse värkkäämään. Ainakaan täällä ei ole mun silmään osunut vielä yhtään tällaista.. tai sitten oon sokee
http://www.driftworks.com/forum/drift-c ... oject.html
Itseä kiinnostas miten AR35(4l30e) naittaminen Trionic 5 tai tuoreemman kylkeen onnistuisi. Luulis, ettei nuo laatikkojen sähköset ohjaukset ole ihan älyttömän erilaisia kuitenkaan. Onko jollain tietoa näistä laatikkopuolen sähköhommista?
Omega B b234, tomaatti & ilmastointi ois aika pähee keksintö käyttöbiiliks
Ja mistä veriosta asti nuo Saabin keksinnöt tuki etanolia?
Re: b omega tekniikan vaihto
7 Trionic pelaa täydellisesti etanolilla, pelaa se vitonenkin mutta ei niin hyvin, kylmäkäynnistyksessä voi olla ongelmia.
Tuon Ar askin ja 7 Trionicin naittaminen ei pitäisi olla ongelma.
Tuon Ar askin ja 7 Trionicin naittaminen ei pitäisi olla ongelma.
Re: b omega tekniikan vaihto
Menin jo hölmö tuonne uuden topicin pistämään mut kysynpäs täälläkin.
Eli 2.0 ja 2.5 B Ompun alustojen erot ja onko jotain lappuja olemassa jotka edistäis muutosleimaa ja saako koneen irti miten nätisti ilman laatikon irrotusta?
Ja mikäs loota ois halpa ja helppo naittaa ton baasin padan jatkeeksi jos r25-28 ei lasketa? Bemmin lodjuja kait käytetty mut vaatii välilaippaa.
Eli 2.0 ja 2.5 B Ompun alustojen erot ja onko jotain lappuja olemassa jotka edistäis muutosleimaa ja saako koneen irti miten nätisti ilman laatikon irrotusta?
Ja mikäs loota ois halpa ja helppo naittaa ton baasin padan jatkeeksi jos r25-28 ei lasketa? Bemmin lodjuja kait käytetty mut vaatii välilaippaa.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: b omega tekniikan vaihto
menin jo idiootti vastaamaan siihen toiseen ja siirtämään tänne
etujouset, etujarrut (ehkä, tais riippua vuosmallista), etuapurunko eri nyt ainankin. muuta niissä nyt ei äkkiseltään tainnu eroa olla
moottori on suht simppeli ottaa pois lootan kanssa. jos laatikon jättää autoon niin osa kehäpulteista on ehkä vähän hankalassa paikassa
etujouset, etujarrut (ehkä, tais riippua vuosmallista), etuapurunko eri nyt ainankin. muuta niissä nyt ei äkkiseltään tainnu eroa olla
moottori on suht simppeli ottaa pois lootan kanssa. jos laatikon jättää autoon niin osa kehäpulteista on ehkä vähän hankalassa paikassa
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: b omega tekniikan vaihto
Tartteeko apurunko aina vaihtaa muutosleiman takia vai pelkästään sen takia että saa sen v6 kiinni?
Niin ja onkos näissä ns. pikkuperää ja isoperää? Ymmärsin että erot lähinnä välityksissä ja lukoissa?
Niin ja onkos näissä ns. pikkuperää ja isoperää? Ymmärsin että erot lähinnä välityksissä ja lukoissa?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: b omega tekniikan vaihto
Apurunko on erilainen.
Perää ei ole pakko vaihtaa, jos ei sitten halua välitysten takia vaihtaa.
Perää ei ole pakko vaihtaa, jos ei sitten halua välitysten takia vaihtaa.
Opel Omega MV6 -97