A Omega C20LET

Keskustelua tekniikan vaihdoista
WeskuJ
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 23
Liittynyt: 18 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Suonenjoki

A Omega C20LET

Viesti Kirjoittaja WeskuJ »

Ajatuksena olisi tehdä nelisylinterinen sleeper pappalookilla. Moottori vuodelta -91 sekä BMW:n M3 ZF löytyvät jo, mutta koria ei ole vielä hankittu. Millaisella tekniikalla oleva auto kannattaisi hankkia aihioksi, jotta selviäisi mahdollisimman vähäisillä muutoksilla? Vuosimalli saisi olla päästöjen puolesta -90 tai vanhempi ja auto saisi olla perusmallin ulkonäöllä. Kaksilitrainen olisi siinä mielessä hyvä, mutta mitä kaikkea siihen tarvitsee vaihtaa? Ainakin etujarrut, mutta mitä muuta? Tarvitseeko autossa olla ABS, että voi käyttää esimerkiksi 3000 24v vertailumallina?
Wasu
OCF Member 2019
Viestit: 2045
Liittynyt: 30 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Laitila

Re: A Omega C20LET

Viesti Kirjoittaja Wasu »

WeskuJ kirjoitti:Ajatuksena olisi tehdä nelisylinterinen sleeper pappalookilla. Moottori vuodelta -91 sekä BMW:n M3 ZF löytyvät jo, mutta koria ei ole vielä hankittu. Millaisella tekniikalla oleva auto kannattaisi hankkia aihioksi, jotta selviäisi mahdollisimman vähäisillä muutoksilla? Vuosimalli saisi olla päästöjen puolesta -90 tai vanhempi ja auto saisi olla perusmallin ulkonäöllä. Kaksilitrainen olisi siinä mielessä hyvä, mutta mitä kaikkea siihen tarvitsee vaihtaa? Ainakin etujarrut, mutta mitä muuta? Tarvitseeko autossa olla ABS, että voi käyttää esimerkiksi 3000 24v vertailumallina?

Abs oli 90 vai oliko se 91 vuosmallista alkaen vasta vakiovaruste omegassa 4 sylinterisillä moottoreilla varustetuissa malleissa (tämä tieto opelilta) . Ite kävin vähän samankaltaista asiaa konttorilla pari viikkoa sitten selvittelemässä kun itsellä on tekeillä A-omega x25xe koneella ja kahdella ahtimella. Mulla on vm. -89 koppa ilman abs jarruja ja olin jo abs kamat kyllä hommannut kunnes kävin vielä konttorilta varmistamassa asiaa. Tämä seuraava sitten riippuu ihan konttorista/katsurista: Eli inssi oli sitä mieltä että ei tarvitse olla abs jarruja tuon ikäisessä kopassa koska se on ollut valinnaisvaruste, Muilta osin vaaditaan isommat jarrut, mahdollisesti pääsylinterikin. Kannattaa käydä itse konttorilla selvittelemässä asiat niin kaikki sujuu helpommin eikä tule yllätyksiä.
OMEGA
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 123
Liittynyt: 17 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Jämsä

Re: A Omega C20LET

Viesti Kirjoittaja OMEGA »

mutta eikös se mene niin että jos se on ollut 3000 omegan vakiovaruste tuo abs ni silloin se pitää löytyä?
koska eikös tässäkin käytetä vertailu mallina 3000:sta?
omega mv6 caravan ´94
calibra 4x4 turbo ´94
astra f v6 ´95
Wasu
OCF Member 2019
Viestit: 2045
Liittynyt: 30 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Laitila

Re: A Omega C20LET

Viesti Kirjoittaja Wasu »

OMEGA kirjoitti:mutta eikös se mene niin että jos se on ollut 3000 omegan vakiovaruste tuo abs ni silloin se pitää löytyä?
koska eikös tässäkin käytetä vertailu mallina 3000:sta?
Varmasti kyllä, mutta kuten sanoin, konttoreita on niin erilaisia :D Sen takia kannattaa ensin käydä selvittämässä konttorilla ettei ala turhaa työtä tekemään. Se abs jarrujen jälkiasennuskaan kun ei ole mikään pikku homma.

Tossa oli muuten juuri taannoin nettiautossa myynnissä 3000 omega ja ilman abs jarruja. Tekniikanvaihto peli mut kuitenkin, ja leima oli siihenkin saatu ilman abs jarruja.
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: A Omega C20LET

Viesti Kirjoittaja telwin »

Wasu kirjoitti:
OMEGA kirjoitti:mutta eikös se mene niin että jos se on ollut 3000 omegan vakiovaruste tuo abs ni silloin se pitää löytyä?
koska eikös tässäkin käytetä vertailu mallina 3000:sta?
Varmasti kyllä, mutta kuten sanoin, konttoreita on niin erilaisia :D Sen takia kannattaa ensin käydä selvittämässä konttorilla ettei ala turhaa työtä tekemään. Se abs jarrujen jälkiasennuskaan kun ei ole mikään pikku homma.

Tossa oli muuten juuri taannoin nettiautossa myynnissä 3000 omega ja ilman abs jarruja. Tekniikanvaihto peli mut kuitenkin, ja leima oli siihenkin saatu ilman abs jarruja.
Ja kun TraFi päättää pyytää auton tarkastukseen niin sitten laitellaan jälkikäteen niitä ABS:eja...
Wasu
OCF Member 2019
Viestit: 2045
Liittynyt: 30 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Laitila

Re: A Omega C20LET

Viesti Kirjoittaja Wasu »

telwin kirjoitti:
Wasu kirjoitti:
OMEGA kirjoitti:mutta eikös se mene niin että jos se on ollut 3000 omegan vakiovaruste tuo abs ni silloin se pitää löytyä?
koska eikös tässäkin käytetä vertailu mallina 3000:sta?
Varmasti kyllä, mutta kuten sanoin, konttoreita on niin erilaisia :D Sen takia kannattaa ensin käydä selvittämässä konttorilla ettei ala turhaa työtä tekemään. Se abs jarrujen jälkiasennuskaan kun ei ole mikään pikku homma.

Tossa oli muuten juuri taannoin nettiautossa myynnissä 3000 omega ja ilman abs jarruja. Tekniikanvaihto peli mut kuitenkin, ja leima oli siihenkin saatu ilman abs jarruja.
Ja kun TraFi päättää pyytää auton tarkastukseen niin sitten laitellaan jälkikäteen niitä ABS:eja...
En minä ainakaan, en sitte kiusaksikaan :D
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: A Omega C20LET

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Yhtälailla trafi voi pyytää tarkistukseen semmosia vekottimia missä on esim. isompi moottori pellin alla ja ei oo muutoksia siitä otteessa.

Mitä nettiautoa välillä seuraillu ni paljon tuntuu olevan tollasia tapauksia, että on esim. jollain 1.9 papereilla ja pellin alla onkin oikeesti esim. 2.2 kone jota ei ole muutoskatsastettu.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: A Omega C20LET

Viesti Kirjoittaja DEAD »

jarkkis kirjoitti:Yhtälailla trafi voi pyytää tarkistukseen semmosia vekottimia missä on esim. isompi moottori pellin alla ja ei oo muutoksia siitä otteessa.

Mitä nettiautoa välillä seuraillu ni paljon tuntuu olevan tollasia tapauksia, että on esim. jollain 1.9 papereilla ja pellin alla onkin oikeesti esim. 2.2 kone jota ei ole muutoskatsastettu.
Mietin vain mistä se trafi tietää että kone on vaihdettu jos sitä ei ole muutoskatsastettu?
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: A Omega C20LET

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

DEAD kirjoitti:
jarkkis kirjoitti:Yhtälailla trafi voi pyytää tarkistukseen semmosia vekottimia missä on esim. isompi moottori pellin alla ja ei oo muutoksia siitä otteessa.

Mitä nettiautoa välillä seuraillu ni paljon tuntuu olevan tollasia tapauksia, että on esim. jollain 1.9 papereilla ja pellin alla onkin oikeesti esim. 2.2 kone jota ei ole muutoskatsastettu.
Mietin vain mistä se trafi tietää että kone on vaihdettu jos sitä ei ole muutoskatsastettu?

Saattaahan noita jotkut trafille ilmiantaa ja sitä myötä niitä syynätäänki suurennuslasin alla.

Mut se siitä leimailusta, leimailkaa miten leimaatte :lol:

Ja mun pointti lähinnä oli se, että noita enemmän ja vähemmän laittomia vekottimia on suomen maa pullollaan ni eipä varmaan yks sielä seas haittaa.
Avatar
L.ossi
OCF Member 2020
Viestit: 575
Liittynyt: 29 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Heinola

Re: A Omega C20LET

Viesti Kirjoittaja L.ossi »

Sivuan hieman aihetta. en ole oikein löytänyt ohjetta C20LET moottorin virranjakajan siirtoon moottorin etupuolelle. osaako joku neuvoa asiassa tai onko jotain viestiketjua tai sivustoa jossa asiaa käsitellään?
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: A Omega C20LET

Viesti Kirjoittaja DEAD »

L.ossi kirjoitti:Sivuan hieman aihetta. en ole oikein löytänyt ohjetta C20LET moottorin virranjakajan siirtoon moottorin etupuolelle. osaako joku neuvoa asiassa tai onko jotain viestiketjua tai sivustoa jossa asiaa käsitellään?
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 8&start=90
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Vastaa Viestiin