A omega moottorinvaihto

Keskustelua tekniikan vaihdoista
jjj^
OCF Member 2020
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Helmi 2017, 19:09

A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja jjj^ »

B omegaan on moni asentanut saabin turbo koneita. Onko kukaan toteuttanut kyseistä swäppiä a omegaan? Myös muita hyviä koneita saa ehdottaa tohon koppaan. Pitääkö paikkansa ettei 24v r6 koneesaa kestä kansipahvit ja osia ei saa mistää enää?
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Kyllä alkaa olla Opelin R6 moottorit kalliita harrastaa.

No hyviä moottori vaihtoehtojahan vaikka kuinka, Opelin omat moottorivaihtoehdot on aika tylsiä, mutta itse olen tykästynyt C20XE/LET koneisiin.

Saabin moottorit on loistavia kun sopii suoraan omegan vakiolaatikkoon, mutta omegan vakio vaihteistot ei kestä kauheita tehoja.

Bmw 6 koneet taitaa olla aika suosittuja joka paikassa ja bmw zf laatikot kestää 700-1000 nm riippuen laatikosta.

Mulla oli OM602 A Omegassa joka oli ihan hauska, mutta ei nuo dieselit ole mun juttu.

Toyotan 2JZ on loistava vaihtoehto.

Nissanin RB25?? tai mikä lieneekään.

Halvimmat taitaa olla Saabin koneet ja mersun dieselit. Se on ihan kiinni, että mistä itse tykkää =D
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
jjj^
OCF Member 2020
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Helmi 2017, 19:09

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja jjj^ »

Saabin kone ois omaan hyvä ku saa kohtuu rahalla voimaa ulos. Mutta saako sen sopimaan A Omegaan mitenkää?
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Jos se sopii B omegaan niin se sopii A omegaankin
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
jjj^
OCF Member 2020
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Helmi 2017, 19:09

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja jjj^ »

Olisko täällä joku joka haluis auttaa sähköjen kanssa eli saabin koneen sähköt pitäs saada a omegaa? Tarkoitus olisi keväällä alkaa vaihtamaa tekniikkaa.
jjj^
OCF Member 2020
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Helmi 2017, 19:09

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja jjj^ »

Eikö täällä oo ketään joka haluis keväällä auttaa tässä?
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja ?! »

Mikä saabin kone sulla on t5 vai t7?
T7 ainakin melko työläs saada pelittämään ja perus moottorissakin heikommat männät,t5 fiksumpi aihio.
Ja tuossa ylempänähän on melko kattavasti inffoa,aika samat jutut on tehtävänä kuin bee omegassakin.

Järkevää melkein suoraan ostaa joku ohjelmoitava moottorinohjaus ja vaihtaa ahdin/pakosarja,imusarjoissakin/apulaitteissa oli omat juttunsa,joissain esim. kaasuläppä sojottaa tulipeltiin.

Toijjotan jiizetalle täältä vahva suositus
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Miten muuten tuo BMW 6 koneet Omegassa?

Olen lähinnä miettinyt että kun onhan omppua saanut bemmin diiselikutosella mutta meneekö nuo bemarin moniventtiili kuutoset bensalla fyysiseltä olemukseltaan ihan samalla tavalla mitä diiselikin öljypohjan jne puolesta? Henkallahan tuommonen oli työnalla.

Mikäänhän ei ole bolt on ennen cut offia mutta miten vähän tuommonen sitten sitä leikkelyä tarttee lie?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja ?! »

Bemmin myllyt on järkevin vapari aihio,osaa löytyy kohtuu rahaan ja pystyy rakentamaan montaa eri variaatiota.Öljypohjiakin lienee eri mallisia kun löytyy niin monesta eri korista moottoreita
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
jjj^
OCF Member 2020
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Helmi 2017, 19:09

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja jjj^ »

Toyotan kone menee liian kalliiks. B omegaa menee kuulemma kohtuu helpolla ng900 moottori apulaitteineen eli eiks se oo silloin t5? Sähköt mietityttää eniten tässä hommassa...
lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri »

Mikä lie sitten tehotavoite? T7 Aeron turbolla ja softatulla boxilla ilman muita muutoksia(2001-2002) toimii alhaalta ja vakiokytkin ja suuttimet riittää, 250hv/350nm bensalla/380nm etanolilla. Uusi Aeron turbo ja softattu boxi yhteensä reilusti alle tonnin. Siinä halpoja hevosvoimia. Mutta jos tavoite enemmän niin sitten ehkä T5 rakentelun alle.
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja Keme »

Ei ole mitään järkeä laittaa T7 moottoria Omegaan missään tehotavoitteessa. Moottorinohjaus ja lohkon kiinnityspisteet ei vaan natsaa Omegan koriin millään tapaa.
JEEEEEEEEEEEEE!
lauantaijokeri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 252
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 21:35

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja lauantaijokeri »

Keme kirjoitti: 05 Helmi 2018, 03:05 Ei ole mitään järkeä laittaa T7 moottoria Omegaan missään tehotavoitteessa. Moottorinohjaus ja lohkon kiinnityspisteet ei vaan natsaa Omegan koriin millään tapaa.
Ok, eipä ole kiinnityspisteitä tullut vertailtua. Mikä siinä T7 moottorinohjauksessa takkuaa(ei varsinaisesti ole tätäkään tullut tutkittua Opeliin asennuksen merkeissä)? Saabin korissa helppo ja halpa piristää..
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja Keme »

lauantaijokeri kirjoitti: 05 Helmi 2018, 23:03 Ok, eipä ole kiinnityspisteitä tullut vertailtua. Mikä siinä T7 moottorinohjauksessa takkuaa(ei varsinaisesti ole tätäkään tullut tutkittua Opeliin asennuksen merkeissä)? Saabin korissa helppo ja halpa piristää..
Väyläsähköjen siirtäminen tai modaaminen on jonkinmoinen homma. Muutoinkin toi T7 moottori on virityskäytössä suht paska mäntien, karstottumisen ja nokkien suhteen. T5 koneen moottorinohjauksen toimintakuntoon saamiiseen taasen riittää muutaman narun kytkentä.
JEEEEEEEEEEEEE!
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

jos edukasta ja helposti istuvaa moottoria haluaa mistä voimaakin saa nii tekee ihan ooppelin omalla nelosella, askinhan siihen joutuu teettään

kaikki muu vaatii enempi ja vähempi tekemistä, kutosessa on aina enemmän kustannuksia mutta kutonen on aina kutonen :love:

m50 on sen verran kenollaa et vaatii vähä pellitystä ainaki b omegaan, askille kyllä tilaa o, ois toki voinu kääntää suorampaan kun näyttää et saa imusarjanki tehdä/ostaa kun jätän tehostajan säiliön vakiopaikalle

suunnittelin et tekisin vielä yhen bee omegan jos sattuu hyvä kori eteen nii bmw v8:lla.. mutta se on sitten joskus kun saa nykyset ees jollekki mallille :lollis:
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
Vastaa Viestiin