A omega moottorinvaihto

Keskustelua tekniikan vaihdoista
jjj^
OCF Member 2020
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Helmi 2017, 19:09

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja jjj^ »

Mistäs opelin nelos koneesta sais yhtä helpolla tehoa kun Saabin koneista...?
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

mikä on helpolla? ja paljonko sitä tehoa pitäs saada?

ite tekisin helpoimmalla eli vaikka x20xevistä, h profiilit sisälle ja c20letin männät on lujat tai z20let, ahtimen valinnat jne sitte sen mukaan mitä luokkia sitä voimaa haluaa, säädettävä moottorinohjaus ja viinaa tankkii
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
jjj^
OCF Member 2020
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Helmi 2017, 19:09

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja jjj^ »

Eli eikö toi setuppi minkä sanoit maksa sen 2k äkkiä? 300hp riittää alussa hyvin.
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

vakio moottoriin ahdin ja moottorinohjaukset jne jos 300 riittää menee vielä vakio bensapumppukin , ite käyttäsin auki ja vaihtasin kanget ja männät.. kumminki kestäs sitte yli 500 jos innostuu ponnistaan ilman et tarvii aukoa, omppu ei hirveesti sillä 300hp liikahda :D

hintalappua näihin on aika hankala sanoa, mitä sattuu käytettynä löytyyn ja mitä pystyy ite tekeen, ei se saappi autuaaksi tee
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

pienempi ahdin ja ois laittanu ahtimen alapuolelle nii ois tilaa erillailla :D

tämä tulee bmw nokilla vanos kannella, nokat ja ajotukset erit kumminki mitä vakiot, kampura ja männät kans bmw originel partsia ja tarkotus h profiilit vaan nakata sisään strokeri kampuran kans, voimaa pitäs saada sopivasti

Kuva
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
jjj^
OCF Member 2020
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Helmi 2017, 19:09

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja jjj^ »

Ainoa miten järkeväksi käyttää opelin konetta on ostaa omega missä turbo mosa ja siirtää siitä tekniikka omaan autoon.
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

No nii eikun turbo omegaa ettimään :lol:
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja Keme »

iHenkkaZ kirjoitti: 07 Helmi 2018, 18:59hintalappua näihin on aika hankala sanoa, mitä sattuu käytettynä löytyyn ja mitä pystyy ite tekeen
Toi on totta ja tehotavoite määrittelee loput. Aski ja kytkin näissä Ei-BMW koneissa on osittainen ongelma, kun ton Omegan oman askin kesto on kuitenkin rajallinen. Nykyään on hitsareita ympäri Suomen jotka hitsailee uusia kytkinkoppia noihin BMW vaihteistoihin, joten ei sekään nyt sitten loppuviimein ole varsinainen ongelma kun siitä selviää ihan kohtuullisella rahalla.

Vähän tekis mieli tiputtaa tommonen Saban kone taas B Omegan keulille, mutta ei se ~220hp ny suoranaisesti sit tönää kuitenkaan erityisen raivokkaasti :D Sitten taasen 400hp nostaa kustannuksia kytkimen, vaihteiston, kardaanin, ahtimen, pakosarjan, suuttimien, bensapumpun ja säädön verran. Noiden lisäksi se kone on ihan fiksua käyttää auki, planata pinnat sekä vaihdella tiivisteet, männänrenkaat ja laakerit. Kokonaisuudessaan noista muodostuu jonkinlainen rahakasa.

Se lienee taasen kiinni omista mieltymyksistä, että riittääkö ~220hp vai haluaako enemmän. Saban kone vakioraudalla kestää ton tehosena about ikuisesti ja lähtee käyntiin kelissä kuin kelissä sekä on myös halpa. Sen jälkeen kustannukset nousee enemmän tai vähemmän. Ahdettu 220hp x20xev kestää E85 ajoa kanssa varmaan tosi hyvin, mutta siihen tarvitsee hommata noi ahtamishilut. Todennäköisesti ne saanee samalla rahalla kuin mädän turbo NG900.
JEEEEEEEEEEEEE!
iHenkkaZ
OCF Member 2021
Viestit: 5260
Liittynyt: 12 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Merijärvi

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja iHenkkaZ »

näinpä, kaverin asconalla kävin kesällä ajaan missä pikku mitsulla 2.3t mosa, 2500 kiekassa oli jo 300nm missä joutu jo rajottaan vääntöjä, olikohan jotai 540nm vääntöä ja ahdin tukkoon, omegan aski ei kovin kauaa jaksanu tuossakaan korissa :D

samaten aeron asetelma ja sintteri alko luistaan... sen vaan ku tietää ku pääsee ahtamisen makuun nii aina sitä vois voimaa enempi olla :lollis:
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp

Museoinnilta pelastetut :ruoska: Powered by BMW
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja Keme »

iHenkkaZ kirjoitti: 08 Helmi 2018, 09:08sen vaan ku tietää ku pääsee ahtamisen makuun nii aina sitä vois voimaa enempi olla :lollis:
Siksi olisikin hyvä miettiä etukäteen mitä haluaa ja mitä se vaatii.
JEEEEEEEEEEEEE!
jjj^
OCF Member 2020
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Helmi 2017, 19:09

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja jjj^ »

300hp riittää hyvin. Oli joku 280-290hp 150kg painavamassa kopassa kuin omena on ja kyseinen auto liikkui hyvin. Jos päättää. käyttää opelin konetta eikös siinä oo sitten melkeen sama määrä sähkötöitä jos siihen vaihtaa ecu boxin vs saabin mosa?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Saabin motissa nimenomaan valmiina TURBO ja helposti säädettävissä oleva moottorin ohjaus joka riittää pitkälle.
Miinuksena rajatumpi kierrosalue.

Eli jonkin ooppelin vapari motin ahtamiseen verraten huomattavasti kustannustehokkaampi ratkaisu jossa pitäisi rakentaa ja laittaa ohjaus.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
jussi.p
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 65
Liittynyt: 22 Loka 2006, 20:09

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja jussi.p »

Kyllä se ompun oma loota sen 300hp kestää järkevällä käytöllä ja liukkailla renkailla enemmänkin. Pitikös tästä tehdä kilpi peli?
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

C20Let sisään vaan :peukku: On turbo valmiina, kestää enempi kuin xev, helppo upgradeta tarpeen vaatiessa, nakkaa sisään h-profiilit jos jännittää vakiokanget, mutta mukisematta ne tuon 300hv ottaa jos ei aleta alaväännöllä hulluttelee :)
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: A omega moottorinvaihto

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kokonaisesta siviili let +300tkm padasta joutuu yli tonnin maksaman
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin