Vauhtipyörän materiaalikysymys

Voimansiirron paranteluun liittyvää keskustelua
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Vauhtipyörän materiaalikysymys

Viesti Kirjoittaja Keme »

Noni.

Olisiko jollakulla tietoa, että minkälaiset materiaalivaatimukset tommoselle perusvauhtipyörälle on? Onko ne jotai spessurautaa vai natsaaks "normi"ruostuvaki tossa touhussa? Onko kitkapinta jotenki käsitelty tai erikoinen?

Ja en ole soitellut Ojjennukselle tms. kun niillä voi olla ihan oikeitakin hommia.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Viesti Kirjoittaja motorsport »

..ttu Keimo lopeta.... tulee jaloille kun rupeet ite sorvaamaan jostain mummon valurautaisesta hellankannesta.
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Viesti Kirjoittaja Keme »

Älä ny iha worst-case-scenarioita heittele sentää. Hervantalainen kaivonkansi mulla kyl alunperin oli mielessä, mut mut.

Lähinnä toi kitkapinnan käsittely ja kestävyys oli mielessä, mut tais koko touhu selvitäkki jo. Ainaki siinä määrin riittävästi, et voi siirtyä visioimaan vähän pidemmälle.
JEEEEEEEEEEEEE!
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Viesti Kirjoittaja madi »

motorsport kirjoitti:..ttu Keimo lopeta.... tulee jaloille kun rupeet ite sorvaamaan jostain mummon valurautaisesta hellankannesta.
no mutta elä nytte ku vois säästää pari kymppiä että saa makaroonejen kanssa jauhelihaaki
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Viesti Kirjoittaja Keme »

Madilta varmaa löytys sit pari vinkkiä mite vois tehä ihan oikein rahalla paskaa? Pitäskö lähettää osia sulle?

Ja toisekseen Japaninpataan ei kuulu jauhelihaa.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
|Niksu|
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1415
Liittynyt: 27 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Ylivieska Finland
Viesti:

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Viesti Kirjoittaja |Niksu| »

no eikö se ojennus tee niitä 300e llä ei minusta kallis ?
Kuolematon totuus: Miesten ja pikkupoikien ainoa ero on heidän leikkikalujensa hinnoissa.
Owner of Yellow Devil Opel Vectra A Tbo "Jumaliste mikä ämpäriTurbo!
niko . sakko @ kotinet . com
kolli22
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 170
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:01
Paikkakunta: Parikkala

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Viesti Kirjoittaja kolli22 »

Tekee tai on ainakin tehnyt ja jos lontoo taipuu ja haluu sen muutaman euron säästää, niin englannista saa valmiiks kevennettyjä uusia pyöriä ainakin näihin tavallisiin virityskohteisiin esimerkkinä lettiläisen "potero" mallinen 5,5kg uusi 249euroo kuluineen, samperi ku en muista sitä firman nimee...
Avatar
putkikardaani
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1462
Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Viesti Kirjoittaja putkikardaani »

antaa pojan sorvata, se on hauskan näköstä kun lätty tulee pellistä läpi. varmaan siitä syystä jopa jokkismiehet suosii räjähdyspantaa :lollis:
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

ei sitä räjähdyspantaa suosita vaan se on pakollinen osa kardaaniautoa, jossa vp on "tulilinjalla". Melko järeetä matskuakin vielä, oliko 6mm tavaraa, hmm...
Avatar
putkikardaani
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1462
Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Viesti Kirjoittaja putkikardaani »

siksi ne sitä suosiikin kun se on pakollinen. pöljää hommaahan on keksiä pyörää uudelleen
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Viesti Kirjoittaja madi »

Keme kirjoitti:Madilta varmaa löytys sit pari vinkkiä mite vois tehä ihan oikein rahalla paskaa? Pitäskö lähettää osia sulle?

Ja toisekseen Japaninpataan ei kuulu jauhelihaa.
voithan sä lähettää niin tehdään sulle oikeenlainen koppa siihen sun vaihdelaatikkoon niin ei tarvi jännittää
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Timo.S
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 356
Liittynyt: 26 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jämsä

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Viesti Kirjoittaja Timo.S »

Käys tuolta kysyyn ja ota vanha pyörä mukaan.


Sorvaamo Sunila R. Ky
Kaskimäentie 5
Tampere
p/f. 03-265 6613
Omega B i4000
Manta B R6
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Viesti Kirjoittaja Keme »

madi kirjoitti:
Keme kirjoitti:Madilta varmaa löytys sit pari vinkkiä mite vois tehä ihan oikein rahalla paskaa? Pitäskö lähettää osia sulle?

Ja toisekseen Japaninpataan ei kuulu jauhelihaa.
voithan sä lähettää niin tehdään sulle oikeenlainen koppa siihen sun vaihdelaatikkoon niin ei tarvi jännittää
Toi vaihelodjunkopannysväily vaa eio oikei hyvä ratkasu. Ihan noin niinku huollettavuuden kannalta.

Onkohan tossa metallurgiassa tai sorvailuissa tapahtunu jotain mystistä, ku het tullooop vauhtipyörien räjähtelyt kehiin. Eee se mittee. Onneks YV:llä tuli vastauksia. Ens kerralla pitänee kysellä spoilerien asennuksesta tai mankan johdotuksesta, jos tulis vähä viksumpia vastailuja.
JEEEEEEEEEEEEE!
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

putkikardaani kirjoitti:siksi ne sitä suosiikin kun se on pakollinen. pöljä
En ny tiiä, suosiiko kaikki kun joku on keskeneräisten autojen kaa kokeillessa joutuneet maksamaan oppirahat. Toisekseen, mikä vitun pöljä mä sulle olen :evil:
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15805
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

putkikardaani kirjoitti:siksi ne sitä suosiikin kun se on pakollinen. pöljä
Kun kattoo tossa hiomolla noita jokkispelien vauhtipyöriä, niin mä kattelen niitä kisoja mielummin telkkarista käsin. :bonk:


Onhan noita kai jotku itekki tehneet. Äänekosken Tommi varmaan osaa auttaa.
Teräslaatu saa olla aika hyvää, tai paskatko siitä. Hakee romunkeräyksestä 10mm S235:ta ja muotoilee siitä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin