Kone oli jo valmiina, laatikon hain romikselta (käytöstä johtuen tarve nestekytkimelle, aiemmin oli R25 vaijerikytkimellä) ja kytkinpaketin tilasin netistä.
Sitten tulikin huomattua että Turbo Calibran asetelma tarvitsee poteromallisen vauhtipyörän. C20XE:n vauhtipyörästä ei paljon iloa ollut koska kampuralla väärä pulttijako ja 228 mm kytkin ei mahdu poteroon ei sitten millään.
OHC:n alkuperäinen vauhtipyörä painaa 18 kg ja starttikehästä taaksepäin on 30 mm ainevahvuutta, joten tähän voisi syvennyksen sorvata.
Paljonko Turbo Calibran asetelman kitkapinnan ja vauhtipyörän kitkapinnan väliin jää rakoa jos kytkinlevy ei ole paikoillaan?
Paljonko R25-R28:n painelaakerille pitää jäädä liikevaraa?
C20NE + R25-R28 + Turbo Calibran asetelma
Re: C20NE + R25-R28 + Turbo Calibran asetelma
Kiitokset runsaista vastauksista, 19 mm on Turbo Calibran vauhtipyörän poteron syvyys.
Re: C20NE + R25-R28 + Turbo Calibran asetelma
Yksi kytkin sulatettu, taisi olla väärä shimmaus.
Aloitetaas nyt puhtaalta pöydältä:
A Omegan alkuperäinen vauhtipyörä, minkä asetelma ja mistä mallista 228 mm 14 boorinen kytkinlevy?
Sintteri/monilevykytkimet ei ole vaihtoehto käyttötarkoituksesta johtuen.
Aloitetaas nyt puhtaalta pöydältä:
A Omegan alkuperäinen vauhtipyörä, minkä asetelma ja mistä mallista 228 mm 14 boorinen kytkinlevy?
Sintteri/monilevykytkimet ei ole vaihtoehto käyttötarkoituksesta johtuen.
Re: C20NE + R25-R28 + Turbo Calibran asetelma
Ilmeisesti ei ole vakio moottori jos ei vakio kytkytin kelpaa...?
Jos mahdollista vauhtipyörää muokata tai vaihtaa niin Omegan ehjä vakio 240mm kytkin pitää ainakin 435nm lienee jo aika rajoilla siinä kohtaa kylläkin.240mm kytkimelle löytyy sitten kyllä Sport asetelmia jos minkälaista oisko ollut perus levyllekkin luvattu jopa 700nm väännönkestoja
Jos mahdollista vauhtipyörää muokata tai vaihtaa niin Omegan ehjä vakio 240mm kytkin pitää ainakin 435nm lienee jo aika rajoilla siinä kohtaa kylläkin.240mm kytkimelle löytyy sitten kyllä Sport asetelmia jos minkälaista oisko ollut perus levyllekkin luvattu jopa 700nm väännönkestoja
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: C20NE + R25-R28 + Turbo Calibran asetelma
Noin parisataa heppaa, mutta neliveto ja pyörien paino 65 kg/kpl pitää huolen että kytkin joutuu tiukalle.?! kirjoitti:Ilmeisesti ei ole vakio moottori jos ei vakio kytkytin kelpaa...?
Jos mahdollista vauhtipyörää muokata tai vaihtaa niin Omegan ehjä vakio 240mm kytkin pitää ainakin 435nm lienee jo aika rajoilla siinä kohtaa kylläkin.240mm kytkimelle löytyy sitten kyllä Sport asetelmia jos minkälaista oisko ollut perus levyllekkin luvattu jopa 700nm väännönkestoja
Ajatuksena oli että 228 mm levy, mutta mistä mallista asetelma tasaiselle vauhtipyörälle tuon kokoiselle kytkimelle?
Re: C20NE + R25-R28 + Turbo Calibran asetelma
C20xe motia on tasaisella ja potero pyörällä,wanhemmissa tasainen.Lienee siihen ilman poteroa malliinkin löytyy Sport asetelmia.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: C20NE + R25-R28 + Turbo Calibran asetelma
Hienoa, kiitoksia!?! kirjoitti:C20xe motia on tasaisella ja potero pyörällä,wanhemmissa tasainen.Lienee siihen ilman poteroa malliinkin löytyy Sport asetelmia.