Rizla^^ kirjoitti:mitenkä tuossa toimii sitte kytkentä? kun ei oo mitään pienintäkään hajua
Oisit heti kysyny
Kolmejohtoisessa musta johto on signaali joka viedään sinne Megalle. Jäljellejäävät kaksi valkoista johtoa on lämmitykselle, kytke ne niin että kun autossa virrat päällä niin sinne menee virta, toinen maihin ja toinen esim puolan plussaan. Signaalimaata ei ole kuten nelijohtoisessa vaan lambda maadoittuu pakoputken kautta. Maadoita Mega moottoriin (kuten orggis ruiskukin) niin pitäis pelata mainiosti.
Tere, mitä uskaltaa laittaa sytkäennakkoja 20ne mottiin? Nyt ollu maksimi ennakkoa 29. Ja ihan 98 bensalla. Ja suorasytytsuorasytytys, mitkä tulpat olis suorasytyn kanssa hyvät? Ensin toimi perus ngk hyvin mutta nyt pätkii ahdoilla välillä, ei aina.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Rizla^^ kirjoitti:mitenkä tuossa toimii sitte kytkentä? kun ei oo mitään pienintäkään hajua
Oisit heti kysyny
Kolmejohtoisessa musta johto on signaali joka viedään sinne Megalle. Jäljellejäävät kaksi valkoista johtoa on lämmitykselle, kytke ne niin että kun autossa virrat päällä niin sinne menee virta, toinen maihin ja toinen esim puolan plussaan. Signaalimaata ei ole kuten nelijohtoisessa vaan lambda maadoittuu pakoputken kautta. Maadoita Mega moottoriin (kuten orggis ruiskukin) niin pitäis pelata mainiosti.
nojoo emmää saa tota lambdaa irti tosta putkesta palanu niin jumiin kiinni ei lähe ees vaikka polttaa punahehkuun tuon kinnityskaran
Sakari kirjoitti:Tere, mitä uskaltaa laittaa sytkäennakkoja 20ne mottiin? Nyt ollu maksimi ennakkoa 29. Ja ihan 98 bensalla. Ja suorasytytsuorasytytys, mitkä tulpat olis suorasytyn kanssa hyvät? Ensin toimi perus ngk hyvin mutta nyt pätkii ahdoilla välillä, ei aina.
millä ahdoilla? ngk bcpr7es on todettu hyväksi tulpaksi, ainakin omassa opelissa ja useissa +600hv skylineissä...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
noilla ahdoilla tarttis ennakkoja olla aika reilusti vähempi bensalla mun mielestä... olisko madi joskus laittanut että sillä oli 1bar 18 mutta en muista oliko bensa vai e85. omassa on noilla paineilla 11 päälle ennakkoja 16v koneessa
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Eikai se niin vähää voi olla Madi muistaaksee joskus postas noita sytkäkarttoi kyseiseen mottiin re85 kanssa ja siin oli maks ennakkoi peräti 35 niin eihän se bensalla pitäs tippuu kun 10%?
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Oletteko saaneet kampuran VR-signaalit näkymään helposti? Mulla on projektina Calibra C20XE:llä (M2.8 ) ja MS3V3.0+MS3X.
Tilasin megan protopartsilta kasattuna, ja kaikki muut signaalit toimivat oikein, mutta tooth loggerilla katottuna startilla pyörittämällä (autoa ei ole vielä käynnistetty) tuli jonkunlaista signaalia, mutta paljon lost synciä. Mittaristo-sivulla kuitenkin luki vihreänä "rpm-synced" ja kierroksia oli noin 200.
No ajattelin ettei protopartsilla ole muistettu kääntää säätöpotikoita täysin aukisuuntaan, joten avasin kopan ja käänsin potikoita reilusti aukipäin. Tämän jälkeen ei sitten tule mitään signaalia kampuralta... pitääkö tässä sitten kierrellä potikoita mielivaltaisesti kunnes käy tuuri? Ohjeissa vaan lukee että täysin aukisuunnassa olevat potikat toimii 99% antureilla.
Kampuran anturi ei ole boschin valmistama, mutta auto toimi täysin tällä samalla anturilla vielä kesällä kun vakio ECU oli käytössä.
Nyt pitäis keksiä vedenlämpöanturille paikka kun termarikotelossa ei ole paikkaa sille... Ylävesiletku ei vissiin oo hyvä paikka kun on termostaatin jälkeen mutta mites alavesiletku ennen vesipumppua?
Rizla^^ kirjoitti:Nyt pitäis keksiä vedenlämpöanturille paikka kun termarikotelossa ei ole paikkaa sille... Ylävesiletku ei vissiin oo hyvä paikka kun on termostaatin jälkeen mutta mites alavesiletku ennen vesipumppua?
Alavesiletku on vielä huonompi, siellähän on aina viileä vesi (mikäli syyläri kunnossa). Mikä kone kyseessä kun ei termarikopassa ole anturia? Tee siihen paikka?