c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Tacker
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Huhti 2009, 19:33

c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?

Viesti Kirjoittaja Tacker »

Moro!

kyseessä on siis c20ne kone jossa itse asennettu turbo + yms kivaa. Kysymys kuuluu:

Onko c20let koneen moottorin ohjaus käypä kyseisessä yhdistelmässä? ja onko kenelläkään kokemuksia asiasta?`

VAI

SMT-6 järjestelmä tai MS2/3?


kiitokset!
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Let moottorinohjaus ei ihan bolt on ole. c20ne koneessa ei ole nokka-akselin asennontunnistinta. Mega on noista melkein se paras vaihtoehto. SMT:n kanssa saa helposti kyllä auton toimimaan kun ei tarvii säätää kuin lisäsuuttimilla se rikastus ahdoilla ja muuttaa sytytysennakkoa tai jos vaihtaa isommat suuttimet niin helppo pienentää suuttimien aukioloaikoja
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
Jäksteri
'Senator'
'Senator'
Viestit: 717
Liittynyt: 06 Loka 2005, 17:52
Paikkakunta: Hämeenkyrö City

Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?

Viesti Kirjoittaja Jäksteri »

Tuuppaat siihen koneeseen kiinni semmosen moottorinohjauksen kokonaisuudessaan mikä on esim astroissa. Eli missä on kuumalanka mallinen ilmamm ja lamda ohjaus. Tolla saat letin suuttimet toimiin hyvin siinä koneessa, ainaki omia kokemuksia on että 1.0bar ahdoilla rokkas ilman mitään ongelmia :food:
Hevov vittua 24/7
Amatöörit tasentaa.
^baxxter^
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1418
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 19:19
Paikkakunta: Tre

Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?

Viesti Kirjoittaja ^baxxter^ »

Jäksteri kirjoitti:Tuuppaat siihen koneeseen kiinni semmosen moottorinohjauksen kokonaisuudessaan mikä on esim astroissa. Eli missä on kuumalanka mallinen ilmamm ja lamda ohjaus. Tolla saat letin suuttimet toimiin hyvin siinä koneessa, ainaki omia kokemuksia on että 1.0bar ahdoilla rokkas ilman mitään ongelmia :food:
2.0 F astroissa ja 8v B-omegassa taitaa ainoastaan löytyä kyseistä settiä, hyvä budjetti ratkaisu.
Kuten Jäksteri sano, mitään ongelmia ei ollu moottorinohjauksen suunnalla vaikka painetta oli 0.8-1.6 bar :hammer:
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Itsellä ongelmia on tuottanut lämmin ja kuiva sää....f-astran kuumalanka motronicilla tuuttaa vikatilat päällensä kun ahdot on +1.0Bar.
Kostealla ja viileällä säällä pelaa hyvin.
Kuva
Wasu
OCF Member 2019
Viestit: 2045
Liittynyt: 30 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Laitila

Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?

Viesti Kirjoittaja Wasu »

Tacker kirjoitti:Moro!

kyseessä on siis c20ne kone jossa itse asennettu turbo + yms kivaa. Kysymys kuuluu:

Onko c20let koneen moottorin ohjaus käypä kyseisessä yhdistelmässä? ja onko kenelläkään kokemuksia asiasta?`

VAI

SMT-6 järjestelmä tai MS2/3?


kiitokset!
itsekin pohtinut tuota samaa ja ainut "este" tolle swapille taitaa olla se nokka-akselin tunnistin. eli keksit/otat selvää miten sen anturin sais ohitettua siten ettei vikavalo loista tai boksi käytä varaohjelmaa. kun auton tietääkseni saa toimimaan kyllä vaikka toi anturi ei oiskaan toiminnassa.
Avatar
Jaska
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 155
Liittynyt: 05 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Ylivieska

Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Mitenkä noissa X20SE koneisten 8v B-Omegan motroniceissa on nuo ajonestot? Onko kaikissa vai tuleeko vasta -96 tai -97? Jos laittaa tuollaisen ajonestollisen niin pitää ilmeisesti laittaa ajoneston sirunlukijat ja kaikki muut oheishilppeet.
pirus
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 92
Liittynyt: 17 Huhti 2008, 13:12
Paikkakunta: Hanko, Uusimaa

Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?

Viesti Kirjoittaja pirus »

Lainaan topicci. Eli onks joku käyttännyt ~0.3bar orkkis ohjauksen kanssa(A Vectran c20ne)? Saako orkkikamojen kanssa 150hv?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

pirus kirjoitti:Lainaan topicci. Eli onks joku käyttännyt ~0.3bar orkkis ohjauksen kanssa(A Vectran c20ne)? Saako orkkikamojen kanssa 150hv?

Saa. Enemmänkin. Jopa lähelle 300hv on otettu vakio Motronicilla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Wasu kirjoitti:
Tacker kirjoitti:Moro!

kyseessä on siis c20ne kone jossa itse asennettu turbo + yms kivaa. Kysymys kuuluu:

Onko c20let koneen moottorin ohjaus käypä kyseisessä yhdistelmässä? ja onko kenelläkään kokemuksia asiasta?`

VAI

SMT-6 järjestelmä tai MS2/3?


kiitokset!
itsekin pohtinut tuota samaa ja ainut "este" tolle swapille taitaa olla se nokka-akselin tunnistin. eli keksit/otat selvää miten sen anturin sais ohitettua siten ettei vikavalo loista tai boksi käytä varaohjelmaa. kun auton tietääkseni saa toimimaan kyllä vaikka toi anturi ei oiskaan toiminnassa.
Miten mulla on muistikuva että letin jakaja sopii suoraan 20ne kannenpäätyyn, ainakin 18e koneen jakaja sopii, jossa hallikas. Sellanen sitten jos ei letin sovi. 18e jakajassa on säätövaraakin reilusti vaikka motronic sitä pelaakin.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Gyntha
'Senator'
'Senator'
Viestit: 389
Liittynyt: 28 Loka 2007, 10:36
Paikkakunta: Mikkeli

Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?

Viesti Kirjoittaja Gyntha »

Mitenkäs olette ton sytkän hoitaneet ? Kun eikös paineilla pitäisi myöhästää syttyä ? niin ihan vakio motronicilla, isommilla suuttimilla ja korkeemmalla bensapaineella, niin onkos kellään kokemusta ? Kun ainakaan vakio c20ne:n jakajassahan ei ole säätövaraa...
Käyttis: Vectra-A X20XEV -95.
Prokkis: Chevy Astro 4.3 efi -93 "lauluauto".
Exiä: Ascona-C 20SEH -88, Astra-G 2.2 Sport -02, Omega-A Caravan 20SE "Rottawagon" -87, Vectra-A C20XE "2000-lookkeri" -94, Ascona-B 20NE TIC -80.
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?

Viesti Kirjoittaja telwin »

Gyntha kirjoitti:Kun ainakaan vakio c20ne:n jakajassahan ei ole säätövaraa...
Siis missä?
C20NE:ssä ei ole jakajaa... 8)
Avatar
Gyntha
'Senator'
'Senator'
Viestit: 389
Liittynyt: 28 Loka 2007, 10:36
Paikkakunta: Mikkeli

Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?

Viesti Kirjoittaja Gyntha »

telwin kirjoitti:
Gyntha kirjoitti:Kun ainakaan vakio c20ne:n jakajassahan ei ole säätövaraa...
Siis missä?
C20NE:ssä ei ole jakajaa... 8)
Ei ole ei, joten mitenkäs toi sytkä puoli järkevin toteuttaa ? Jotkuthan vaihtaneet 18E:n välikantta jakajineen..
Käyttis: Vectra-A X20XEV -95.
Prokkis: Chevy Astro 4.3 efi -93 "lauluauto".
Exiä: Ascona-C 20SEH -88, Astra-G 2.2 Sport -02, Omega-A Caravan 20SE "Rottawagon" -87, Vectra-A C20XE "2000-lookkeri" -94, Ascona-B 20NE TIC -80.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?

Viesti Kirjoittaja -WW- »

-WW- kirjoitti:
Wasu kirjoitti:
Tacker kirjoitti:Moro!

kyseessä on siis c20ne kone jossa itse asennettu turbo + yms kivaa. Kysymys kuuluu:

Onko c20let koneen moottorin ohjaus käypä kyseisessä yhdistelmässä? ja onko kenelläkään kokemuksia asiasta?`

VAI

SMT-6 järjestelmä tai MS2/3?


kiitokset!
itsekin pohtinut tuota samaa ja ainut "este" tolle swapille taitaa olla se nokka-akselin tunnistin. eli keksit/otat selvää miten sen anturin sais ohitettua siten ettei vikavalo loista tai boksi käytä varaohjelmaa. kun auton tietääkseni saa toimimaan kyllä vaikka toi anturi ei oiskaan toiminnassa.
Miten mulla on muistikuva että letin jakaja sopii suoraan 20ne kannenpäätyyn, ainakin 18e koneen jakaja sopii, jossa hallikas. Sellanen sitten jos ei letin sovi. 18e jakajassa on säätövaraakin reilusti vaikka motronic sitä pelaakin.
18E jakaja sopii suoraan.

Xe koneen perässä Kuva
Ne koneen perässä Kuva
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
crisuuu
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 95
Liittynyt: 29 Marras 2010, 14:45

Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?

Viesti Kirjoittaja crisuuu »

Jäksteri kirjoitti:Tuuppaat siihen koneeseen kiinni semmosen moottorinohjauksen kokonaisuudessaan mikä on esim astroissa. Eli missä on kuumalanka mallinen ilmamm ja lamda ohjaus. Tolla saat letin suuttimet toimiin hyvin siinä koneessa, ainaki omia kokemuksia on että 1.0bar ahdoilla rokkas ilman mitään ongelmia :food:
onko kaikki liittimet saman laisia? ja käytetäänkö tolla eculla samaa sytkä "jakahaa" kun ennenkin?
nyt on toi vakio 1.5 motronicci ja ahdot 0.5 bar. pitäis varmaan tohon ohjaukseen vaihtaa jos paineita haluu nostaa?
Vastaa Viestiin