Penkitystuloksia
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Penkitystuloksia
Yritänpä muistella kaikki penkitykset ihan mielenkiinnosta ja katsauksena menneeseen:
Ascona B, 20S missä LE-jetronic ja Y12 nokka, 122hv Harinen
Ascona B, porattu 1.9S, LE-Jetronic, Garrett T25 turbo, 185hv Harinen
Ascona B, 2l CIH 22-männillä, LE-jetronic, lisäruisku, T25, 194hv/305Nm Harinen
Ascona B, edellisen penkityksen moottori Hestecillä, Garrett T3, Lexmaul RAM imusarja, isompi cooleri, 230hv/324Nm Harinen
Ascona B, 22CIH takoromualakerta, DTA ruisku, iso cooleri, vuotava kansi ja varsin erikoinen nokka, 454hv/525Nm, Karala
Monza, 3.6 vakio alakerta, omatekoinen imusarja ja Rissen nokka, DTA ruisku, 233hv Karala
Monza, 3.6 vakio alakerta, vakio imusarja ja Rissen nokka, DTA-ruisku, 259hv Karala
Monza, 3.7 takoalakerta, läppärungot, tehty kansi, rullakeinuvivut, Maurin nokka, DTA ruutta, 349hv/420Nm Tuning World ( näitä moottoreita oli jokunen eri versio, ensimmäisen penkitin )
Tulevaisuudessa sitten toivottavasti lukemia viritetyistä X30XE moottoreista
Ascona B, 20S missä LE-jetronic ja Y12 nokka, 122hv Harinen
Ascona B, porattu 1.9S, LE-Jetronic, Garrett T25 turbo, 185hv Harinen
Ascona B, 2l CIH 22-männillä, LE-jetronic, lisäruisku, T25, 194hv/305Nm Harinen
Ascona B, edellisen penkityksen moottori Hestecillä, Garrett T3, Lexmaul RAM imusarja, isompi cooleri, 230hv/324Nm Harinen
Ascona B, 22CIH takoromualakerta, DTA ruisku, iso cooleri, vuotava kansi ja varsin erikoinen nokka, 454hv/525Nm, Karala
Monza, 3.6 vakio alakerta, omatekoinen imusarja ja Rissen nokka, DTA ruisku, 233hv Karala
Monza, 3.6 vakio alakerta, vakio imusarja ja Rissen nokka, DTA-ruisku, 259hv Karala
Monza, 3.7 takoalakerta, läppärungot, tehty kansi, rullakeinuvivut, Maurin nokka, DTA ruutta, 349hv/420Nm Tuning World ( näitä moottoreita oli jokunen eri versio, ensimmäisen penkitin )
Tulevaisuudessa sitten toivottavasti lukemia viritetyistä X30XE moottoreista
Re: Penkitystuloksia
Olisi paljon mukavempi lukea näitä penkitys tuloksia jos penkitystuloksen yhteydessä kerrottaisiin myös mitä moottorille on tehty tai millasilla palikoilla rakennettu.. Tietäis vähän että millasilla virityksillä saa minkäkin verran tehoa.juti kirjoitti:20 xe 523hv/570nm 1,5bar
KÄYTTIS: Opel Kadett E 1.3S -87 hb
PROJEKTIT: Volvo 360 -89 b200k --> b230f (n. 150hv),Opel Kadett E 1.6S -89 4d
EX OPELIT: Opel Astra F 2.0i -92 Farmari, Opel kadett E 1.6 -91 5ov. HB,
Opel Kadett E 1.6i -90 4d, Opel Kadett C 1.2 -76 2ov
PROJEKTIT: Volvo 360 -89 b200k --> b230f (n. 150hv),Opel Kadett E 1.6S -89 4d
EX OPELIT: Opel Astra F 2.0i -92 Farmari, Opel kadett E 1.6 -91 5ov. HB,
Opel Kadett E 1.6i -90 4d, Opel Kadett C 1.2 -76 2ov
Re: Penkitystuloksia
Aihiona tuo c20xe. männät ja kanget vaihdettu, kantta viilailtu, Läppärungot, hestec (win), 285 asteiset nokat, holset hx40super... Ja niillä tuo 523hv/570nm 1,5 bar paineilla.(Harinen)
Ascona B turbo 2.0 16V. 1/4 mile 8,67s 270km/h
Commodore A -68 2,8 d-jet. projekti
Kadett c 2.0 16v. 239hv
Commodore A -68 2,8 d-jet. projekti
Kadett c 2.0 16v. 239hv
Re: Penkitystuloksia
2,0 OHC:
Romukasoista pengottu 18NZ lohko,XEV pyörivät kamat,ite kairattu NE kansi,18E imusarja,XE pakosarja ja joku reilu 300 ast. nokka hierottu sopimaan toisiinsa ja varustettu megalla ja 350cc suuttimilla(etanolilla mennään). Tuosta löyty melko tarkkaan 180 heppaa ja 195 vääntöä tuolla:
http://noproblemracing.fi/
1,4 OHC 1-piste multec:
C14NZ alakerta,lievästi kairattu 1,3 kansi ja nokka,1,3S kaasari-imusarja,1,6SV pakosarja,18NZ läppärunko,C 14NZ moottorinohjaus.Noin 11 puristukset. Noilla tuli jrt-motorsport penkissä n.90 heppaa ja menee vähäpäästöisenä läpi leimasta.
SBC 383:
0,030" ylikoko 350 lohko,flat-top stroke sarja 5,7 veiveillä,edel rpm kannet ja imusarja,n. 11 rutut,demon 650 tuplapumppu,halpis peltisarjat,roller-tip vipat,howards hydroller nokka 231/235 ast. 0,050" 112LSA. santalan penkissä 456 hp 5400rpm ja 665nm 3600rpm, 2500rpm 571nm
Romukasoista pengottu 18NZ lohko,XEV pyörivät kamat,ite kairattu NE kansi,18E imusarja,XE pakosarja ja joku reilu 300 ast. nokka hierottu sopimaan toisiinsa ja varustettu megalla ja 350cc suuttimilla(etanolilla mennään). Tuosta löyty melko tarkkaan 180 heppaa ja 195 vääntöä tuolla:
http://noproblemracing.fi/
1,4 OHC 1-piste multec:
C14NZ alakerta,lievästi kairattu 1,3 kansi ja nokka,1,3S kaasari-imusarja,1,6SV pakosarja,18NZ läppärunko,C 14NZ moottorinohjaus.Noin 11 puristukset. Noilla tuli jrt-motorsport penkissä n.90 heppaa ja menee vähäpäästöisenä läpi leimasta.
SBC 383:
0,030" ylikoko 350 lohko,flat-top stroke sarja 5,7 veiveillä,edel rpm kannet ja imusarja,n. 11 rutut,demon 650 tuplapumppu,halpis peltisarjat,roller-tip vipat,howards hydroller nokka 231/235 ast. 0,050" 112LSA. santalan penkissä 456 hp 5400rpm ja 665nm 3600rpm, 2500rpm 571nm
Re: Penkitystuloksia
Mun vanha A Vectra C25XE aut. , Simons catback ja oikeet osat oikeessa lohkossa, eli orkkis kone.
208hp / 279nm / 251kmh ..Bosch'n jarru ,Tuning World Nummela
..youtubessa jarrutus videot
208hp / 279nm / 251kmh ..Bosch'n jarru ,Tuning World Nummela
..youtubessa jarrutus videot
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Re: Penkitystuloksia
Lohko c20let öljysuihkuilla, Let männät h- profiileilla. x20xev kansi 18xe nokilla. Holset hx35 12. Pakopesällä sekä Megaruuta suorasytkällä. 1,3 bar 356hv ja 440nm tehoa pyöriltä.wikke kirjoitti:20xev turbo 303hv/434nm-->1,1bar ja lukemat pyöriltä.
Eroa edelliseen kokoonpanoon nokat ja ahdin.
Re: Penkitystuloksia
Tietääkö joku penkittääkö Tuning world tai SS motors vielä?
Re: Penkitystuloksia
SS-Motors ainakin,todella asiallinen paikka.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Penkitystuloksia
Onhan näitä ennenkin julkaistu, mutta tässäpä tämä:
Manta B -76, 2.2 CIH:
- Moottorin rakennus ja kannen viilaus V-P Kuuranne
- Porattu isommille JE Pistonsin männille
- Saabin veivit
- BMW öljyruiskut männille
- Cometic-kansipahvi
- Virtalan tekemä nokka
- Omatekoiset imu- ja pakosarjat sekä putkistot
- Custom-ahdin Garret by Kansiviritys Kosunen
- Tialin portit
- Ekassa ja tokassa penkityksessä megasquirt hukkakipinäpuolalla, 3. VEMS jonka kaverina on mm VAG sytyspuolat koneen kyljessä
- Omega 3000 öljynjäähdytin, termostaattiohjaus
- Erittäin kevyt vauhtipyörä PO Metalli
- BMW M3 SRE astelma+PO metallin 4-lapainen sintteri
- Kampiakseli tasapainotettu vauhtipyörän ja asetelman kanssa+vauhtipyörä tapitettu kampiakseliin
Lisäksi kaikenlaista sekalaista joita ei jaksa kirjoittaa tai enää edes muista
1. 109kw AMW Dynoservice
2. 300hv ja 400nm AMW Dynoservice
3. 293kw@5300rpm ja 554nm@4000rpm Motorset
Ja nykyään on työn alla uusi imu- ja pakosarja ja ehkä pari muuta päivitystä, niistä lisää seuraavan penkkireissun jälkeen
Manta B -76, 2.2 CIH:
- Moottorin rakennus ja kannen viilaus V-P Kuuranne
- Porattu isommille JE Pistonsin männille
- Saabin veivit
- BMW öljyruiskut männille
- Cometic-kansipahvi
- Virtalan tekemä nokka
- Omatekoiset imu- ja pakosarjat sekä putkistot
- Custom-ahdin Garret by Kansiviritys Kosunen
- Tialin portit
- Ekassa ja tokassa penkityksessä megasquirt hukkakipinäpuolalla, 3. VEMS jonka kaverina on mm VAG sytyspuolat koneen kyljessä
- Omega 3000 öljynjäähdytin, termostaattiohjaus
- Erittäin kevyt vauhtipyörä PO Metalli
- BMW M3 SRE astelma+PO metallin 4-lapainen sintteri
- Kampiakseli tasapainotettu vauhtipyörän ja asetelman kanssa+vauhtipyörä tapitettu kampiakseliin
Lisäksi kaikenlaista sekalaista joita ei jaksa kirjoittaa tai enää edes muista
1. 109kw AMW Dynoservice
2. 300hv ja 400nm AMW Dynoservice
3. 293kw@5300rpm ja 554nm@4000rpm Motorset
Ja nykyään on työn alla uusi imu- ja pakosarja ja ehkä pari muuta päivitystä, niistä lisää seuraavan penkkireissun jälkeen
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Re: Penkitystuloksia
Corsa A -89
1.3 OHC, Kansi laskettu 1.2mm, Pipercam A13BP285H nokka, säädettävä nokkapyörä, modattu 1.3 imusarja sopimaan Weber 36 DCD (36/36), peltisatsi ja 2" putkisto. 73,3hv/6110rpm pyörältä, ja 118,8nm/4250rpm.
1.3 OHC, Kansi laskettu 1.2mm, Pipercam A13BP285H nokka, säädettävä nokkapyörä, modattu 1.3 imusarja sopimaan Weber 36 DCD (36/36), peltisatsi ja 2" putkisto. 73,3hv/6110rpm pyörältä, ja 118,8nm/4250rpm.
I learned long ago that the most important thing to know before you start an engine is how to stop it.
Re: Penkitystuloksia
2011 Insignia 2.0t ,220hp/350nm.
Ohjelmoitu Tuusula Dtech'lla. Lupaus 295hp/450nm.
Jarrutettu Ruokosella 246hp/398nm ,pyöräteho ~220hp.
Suosittelen Rasmus Speedia,todella hyvä palvelu.
Ohjelmoitu Tuusula Dtech'lla. Lupaus 295hp/450nm.
Jarrutettu Ruokosella 246hp/398nm ,pyöräteho ~220hp.
Suosittelen Rasmus Speedia,todella hyvä palvelu.
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Re: Penkitystuloksia
Opel Insignia 2.0t 4x4 vm.14
Vakiona pitäisi olla 250hv/ 400nm
Mitattu 235hv/360nm.
Ohjelmoitu autodiagnoosi ylöjärvi.
Ohjelmoinnin jälkeen 300hv/436nm
Vakiona pitäisi olla 250hv/ 400nm
Mitattu 235hv/360nm.
Ohjelmoitu autodiagnoosi ylöjärvi.
Ohjelmoinnin jälkeen 300hv/436nm
Re: Penkitystuloksia
ascona b bimmer teknik+holset, 397hv ja 517nm 1bar kevyillä säädöillä 2017, katotaa saisko tänävuonna vähä enempi paperille
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: Penkitystuloksia
toi mun -68 Camaro vaparina Eagleracingin moottoridynossa 763hv ja 950Nm
viimekesänä paloi kytkin, jos tälle kesälle sais pitävämmän
viimekesänä paloi kytkin, jos tälle kesälle sais pitävämmän
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
Re: Penkitystuloksia
^Ihana laite! 20 vuotta sitten ennen kortin saamista -68 Camaro oli the auto mulle. Ehkä joku päivä.
Oma keskimoottoriharraste viime syksynä Motestin penkissä alle 300hp. Hauska se on silti.
Oma keskimoottoriharraste viime syksynä Motestin penkissä alle 300hp. Hauska se on silti.