Diesel koneiden viritys

Diesel moottoreiden viritys ja rakentelu keskustelu
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2094
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja jiivee666 » 02 Joulu 2017, 17:47

Onko kukaan löytänyt Y22DTR sopivia suutinkärkiä? Ja oliko tämä se mikä ei käy suoraan vakiopakosarjaan? Sisäänmeno näyttäis olevan soikea.
Kuva
Toi on kai GT25V mikä on BMW E46 330Dstä
Omega B2 2.6 V6 -01
Vectra C1 2.2DTI -02
Astra G 1.8 -01

Avatar
Juho M-P
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12681
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 03 Joulu 2017, 20:23

Ei käy vakiosarjaan. Mutta väliin 10mm latta uudella jaolla ja pinnapulteilla.
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Tigra A X16XE 109Hv A/C yms 1996

Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2094
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja jiivee666 » 05 Joulu 2017, 22:44

Olisko tollanen muuten hyvän kokonen? Voi olla myös että toi on GT22nen, pitää tarkistaa.
Voiko olla "liian iso"? Ehän VNT ahtimissa ole edes oikein viivettä?
Katsastuksessa varmaan tulee sanomista jos hitsaan uuden pakosarjan?
Pystyykö noita pesiä kääntämään sillei että tulee sarjan yläpuolelle? Bemussa on alapuolella.
Jos ei niitä suutinkärkiä löydy niin ei kannata vaihtaakkaan.
Omega B2 2.6 V6 -01
Vectra C1 2.2DTI -02
Astra G 1.8 -01

Avatar
Juho M-P
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12681
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 06 Joulu 2017, 00:58

Ei oo liian iso. Murhaavan alaväännön saa tollakin. Ja kyllä pesiä voi kääntää.
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Tigra A X16XE 109Hv A/C yms 1996

Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2094
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja jiivee666 » 06 Joulu 2017, 08:54

Juho M-P kirjoitti:Ei oo liian iso. Murhaavan alaväännön saa tollakin. Ja kyllä pesiä voi kääntää.
Jos saa soppapuolen kuntoon. Joko kukaan ei tiedä, ole tehnyt tai se on jotain salatiedettä :lol:

Mites kun teetän pari pakosarjan laippaa niin se viides reikähän on egr:lle kannen läpi menevä kanava, niin sen voi jättää umpeen ihan huoletta? Eikai se tiedä liikkuuko siellä mitään kun egr toimintakin on ajettu alas/poistettu ohjelmallisesti.
Omega B2 2.6 V6 -01
Vectra C1 2.2DTI -02
Astra G 1.8 -01

Avatar
Juho M-P
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12681
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P » 06 Joulu 2017, 14:55

Joo tee sokee irtolaippa vaikka siihen.
Zafira B 1.9CDTI 120hv A6 Cosmo Panoramic 2006
Tigra A X16XE 109Hv A/C yms 1996

Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2094
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja jiivee666 » 06 Joulu 2017, 20:03

Kellään tietoa noista suutinkärjistä? Teuwo kirjoitti aikaisemmin että "147 viuhkakulmalla olevia DSLA tyyppisiä kärkiä, joissa on yli 5 X .205 purkausaukot" tollasia ilmeisesti pitäisi saada? Onko vakio 5 X .205 ja siitä isompi pitäisi olla? Paljon?
Omega B2 2.6 V6 -01
Vectra C1 2.2DTI -02
Astra G 1.8 -01

kallek505
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 292
Liittynyt: 25 Marras 2014, 21:29

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja kallek505 » 14 Tammi 2018, 08:18

Terveeks tietäjät. Olen onnellinen astra g ecotec farmarin omistaja ja rupes tuo kulku heti tympäseen. Eli millä jutuilla saa tuota kulkua pikkusen piristymään. Koitin tätä topiccia kahlata läpi vaan ei mun päähäni mahtunu oikein mitään kun onneton olen tässä diisselitekniikassa. Joten mitenkä saa lisää jerkkua tuohon turbolliseen ecotykkiin. Tuntuu 80 vauhdissa vitosella ylämäkeen ajettaessakin hyytyvän. Auto on vuosimallia 2001 ja kakslitraisella koneella. Moottorikoodin kaivan jossain välissä ku ulkona valkenee
Opel Kadett D 1.3 DeLuxe \ Opel Calibra 2.0 16V SFI \ Yks Vectra, kaks Ähvä astraa, Laada, Bemari 315 (yöök), ja tietenkin jokapojan unelma: -86 Ford Ransiit

kallek505
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 292
Liittynyt: 25 Marras 2014, 21:29

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja kallek505 » 14 Tammi 2018, 08:27

Niin ja astran persiissä tämmoset merkinnät DTL16V ja etuovissa 2000 edition. Oliskohan tuo jotenkin paremmin varusteltu malli sitten. Kulusta sitä ei ainakaan huomaa :D
Opel Kadett D 1.3 DeLuxe \ Opel Calibra 2.0 16V SFI \ Yks Vectra, kaks Ähvä astraa, Laada, Bemari 315 (yöök), ja tietenkin jokapojan unelma: -86 Ford Ransiit

blex84
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 2532
Liittynyt: 03 Syys 2007, 22:35
Paikkakunta: tyrnävä

Re: Diesel koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja blex84 » 14 Tammi 2018, 08:48

Mulla ois ilmamäärämittari josta porattu takaseinä auki että huijaa immiä tuli itelle diisseli b vectraan vääntöä sillä lisää.

Jos kiinnostaa kokeilla tuota eikä rikkoa omaa niin lähtee halvalla laita yyveetä jos kiinnostaa
Vectra C 2.0tbo -05, Kadett E 2.0i -88, Kadett B 1.9 -70

Vastaa Viestiin