Insignia 2.0 CDti viritys?

Diesel moottoreiden viritys ja rakentelu keskustelu
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Motorbit hoiti hyvin virivirit.
Pari Inkkua sai tänään uudella softalla mukavasti lisää virkeyttä :peukku:
Vakiona antoivat -11 j a-12 malliset Inkut 163hv ja 410-400nm.
Softattuna irtosi ~195hv ja 451-441nm.

Mukava pikkupiristys. :yes: Suosittelen :peukku:
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
hartsap
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja hartsap »

Ahnuld kirjoitti:Motorbit hoiti hyvin virivirit.
Pari Inkkua sai tänään uudella softalla mukavasti lisää virkeyttä :peukku:
Vakiona antoivat -11 j a-12 malliset Inkut 163hv ja 410-400nm.
Softattuna irtosi ~195hv ja 451-441nm.

Mukava pikkupiristys. :yes: Suosittelen :peukku:

Paljonko maksoi softa? Vaikuttiko kulutukseen?
Harkinnan alla... :yes:
Astra Executive 5.ov 1,4 T Aut. -19 Black line OPC pack
Astra Executive Sports Tourer 1,4 T Aut. -19 Black line
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja marqus »

hartsap kirjoitti:
Ahnuld kirjoitti:Motorbit hoiti hyvin virivirit.
Pari Inkkua sai tänään uudella softalla mukavasti lisää virkeyttä :peukku:
Vakiona antoivat -11 j a-12 malliset Inkut 163hv ja 410-400nm.
Softattuna irtosi ~195hv ja 451-441nm.

Mukava pikkupiristys. :yes: Suosittelen :peukku:

Paljonko maksoi softa? Vaikuttiko kulutukseen?
Harkinnan alla... :yes:
Muakin alkoi kiinnostamaan hintatiedot. Ainakin tohon Astraan pitäis saada enempi ruutia. Eikä Biturboonkaan se lisäteho haittaisi :D
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

680€ maksaa moinen viritys.
Sinänsä ihan siedettävä hinta, että kaksi vetoa rullilla ja koko prosessissa tosiaan meni kahdelta autolta yli 8h.

Alkuarvot omassa oli: 122,2kW@3692rpm ja 414nm@2265rpm
Softattuna: 144,2kW@3803rpm ja 455nm@1938rpm :peukku:
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja marqus »

Ahnuld kirjoitti:680€ maksaa moinen viritys.
Sinänsä ihan siedettävä hinta, että kaksi vetoa rullilla ja koko prosessissa tosiaan meni kahdelta autolta yli 8h.

Alkuarvot omassa oli: 122,2kW@3692rpm ja 414nm@2265rpm
Softattuna: 144,2kW@3803rpm ja 455nm@1938rpm :peukku:
Ei huono :peukku:
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Tässä vielä käppyrä:
http://aijaa.com/8WisV3
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Insignia 2012
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Syys 2014, 19:26

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Insignia 2012 »

Mro,

Onko kukaan kokeillut tai kuullut miten nämä pelittävät:

http://www.ebay.com/itm/Chip-Tuning-Box ... bb&vxp=mtr
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Insignia 2012 kirjoitti:Mro,

Onko kukaan kokeillut tai kuullut miten nämä pelittävät:

http://www.ebay.com/itm/Chip-Tuning-Box ... bb&vxp=mtr
Eräs työtoverini totesi vuosia sitten, että "halvan ja hyvän tekeminen lopetettiin kannattamattomana jo 50-luvulla..."
Kannattaahan tuota tietysti kokeilla ja säästää muutama satku hetkellisesti ja sitten pettyneenä tulokseen käydä teettämässä oikea softaus :wink:

Ainakin tähän saakka tuo Motorbitin softa on pelannut ongelmitta ja ruutia on mukavasti lisää.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Avatar
Smigul
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 22:15
Paikkakunta: Loviisa

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Smigul »

Onkos täällä viel kukaa innostunu repimää dpf:n sisukset pois ?
Insignia ST 2.0cdti 118kw -11
Ex. Astra H GTC 1.7cdti -06
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2140
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

En muista minkä viripajan sivulla oli moisesta operaatiosta juttua. Mutta lopputuloksena teho tai vääntö ei juurikaan muuttunut.
Eli tuskin maksaa vaivaa DPFää poistaa jos se vielä toimii. Jos se aiheuttaa ongelmia tai on rikki, niin toki silloin on varmaankin kannattavaa.

Softaaja sanoi, että Inkussa tehoja/vääntöjä ainakin näissä 160/163hv koneissa rajoittaa ahtimen koko, eli tuskin se suodatin hirveästi siinä vaikuttaa.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Avatar
Smigul
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 22:15
Paikkakunta: Loviisa

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Smigul »

tuli kysästyy tuolt optimoiautosi ku näytti olevan maininta heidän kotisivuilla asiasta ni teho1-paketti (+37hp, 97nm) ja dpf pois ohjelmointi 790€ + pöntön tyhjennys velotetaa erikseen.. eikä ollu myöskään varmuutta jos auto on varustettu uudemmalla moottoriohjauksella, että se saadaan myös toimimaan.
Eiköhän se saa olla siellä "pelastamassa luontoa" niin kauan ku ehjänä pysyy :roll:
Insignia ST 2.0cdti 118kw -11
Ex. Astra H GTC 1.7cdti -06
Avatar
Smigul
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 22:15
Paikkakunta: Loviisa

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja Smigul »

Jatketaa kysymyksillä kun täällä on mietitty automaattilootan (AF40-6 ?) kestämistä ni onko seuraava teksti ihan tuulesta temmattu et kestää max 440nm väännön kun täällä näyttäis menevän yli tuon lukeman.. itsellä varmaankin ajankohtasta jossakin vaiheessa niin täytyy vähän tiedustella asiaa että pysyykö osat paikoillaa lastutuksen jälkeen :D

" The Aisin AW TF-80 SC series is a 6 speed automatic transmission.... It is also called the TF-80SC (AWF21, AF40-6, AM6, AW6A-EL) and TF-81SC (AF21) .... It is designed to handle a maximum of 440 N·m (324.5 ft·lbf) of torque. "
Insignia ST 2.0cdti 118kw -11
Ex. Astra H GTC 1.7cdti -06
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Insignia 2012 kirjoitti:Mro,

Onko kukaan kokeillut tai kuullut miten nämä pelittävät:

http://www.ebay.com/itm/Chip-Tuning-Box ... bb&vxp=mtr
Testattu on, tosin "parempi" malli eli DTUK (DTE Saksassa) CRD2+ boksi. Vakiona 80-120km/h 5s, boksilla 6s! Lähti nopeasti takaisin, kannattaa unohtaa.

Nyt saa ohjelman jo uudempiin ecuihinkin. Kattokaa ecun numero, sen perusteella näkee suoraan mitä vaatii.
trz
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 13 Syys 2008, 11:53

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja trz »

mistä löytyy hyvät ns. rautalanka mallin ohjeet ecu:n numeron tutkimiseen?
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia 2.0 CDti viritys?

Viesti Kirjoittaja ddude »

Smigul kirjoitti:Jatketaa kysymyksillä kun täällä on mietitty automaattilootan (AF40-6 ?) kestämistä ni onko seuraava teksti ihan tuulesta temmattu et kestää max 440nm väännön kun täällä näyttäis menevän yli tuon lukeman.. itsellä varmaankin ajankohtasta jossakin vaiheessa niin täytyy vähän tiedustella asiaa että pysyykö osat paikoillaa lastutuksen jälkeen :D

" The Aisin AW TF-80 SC series is a 6 speed automatic transmission.... It is also called the TF-80SC (AWF21, AF40-6, AM6, AW6A-EL) and TF-81SC (AF21) .... It is designed to handle a maximum of 440 N·m (324.5 ft·lbf) of torque. "
Mulla on softattuna tuo 130hv->185hv. (ja 400 Nm)
Ainoa ongelma on mielestäni ettei vaihda enää kickdownia yhtä helposti kuin ennen.

Softattu tosin aika nopsaan oston jälkeen eli en osaa varmasti sanoa miten vaihtoi ennen softausta.
Vastaa Viestiin