2.3dtr/td

Diesel moottoreiden viritys ja rakentelu keskustelu
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

2.3dtr/td

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

kuinkas lisää heppoja tuohon saa. dtr:ssä on ihan hurjat 100hv tehtaalta lähtiessä..

onneton alavääntö ennen kuin turbo tulee mukaan jossa 2000rpm kohdalla.

syötöllä saa jotain lisää. mutta montako heppa max?
isompi ahdin nythän sielä on KKK joku? mutta sais kyllä tulla vähän aikasemmin mukaan antamaan vääntöä
joku toinen nokka?
miten välijäähdyttimen isomtaminen?

kaikki vinkit on tervetulleita jos joskus virittäis tuota fronteeraa :D
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 2.3dtr/td

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Nokkahommat on bensamiesten juttuja.

Syöttöä lisää 1kierros, jonka jälkeen tyhjäkäyntiä alemmas.
Sitten turbon kompurakotelosta se hukkaporin ohjausputken banjopultti irti ja pultin kantaan 2-2,5mm reikä.
Tai jos saat hukkoportin päästä säätöruuvia käännettyä, niin sitten sieltä. Lukitus auki(8mm) ja pienellä kuusiokololla kiinnipäin ja kokeilemaan. Ahdot nousee.
Sinne 1-1,2bar kestää nostaa, mutta ei enempää. Pakopaine nousee järjettömäks. EGR pois(mulla on tulppauslevyjä).
Vapaavirtaussuodatin ja katalysaattori pois putkesta. Sitten turbokin herää alempaa.


Tämä on tutkittua ja testattua tietoa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
MantaGsi
OCF Member 2015
Viestit: 4014
Liittynyt: 05 Elo 2007, 22:35
Paikkakunta: Laitila

Re: 2.3dtr/td

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

Ja sitten 23TD:n ahdin on isompi KKK kuin 23DTR:ssä. Tuolla Rekun ahtimella siis saat isommat paineet koneeseen ja pienemmät pakopuolelle.
Pakoputkeksi suora 2,5" niin ei ahdista. Tarttis toi oma käydä penkittämässä että paljonko antaa ilman välijäähdytintä. Sellanen olis seuraavaksi suunnitelmissa.
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2.3dtr/td

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

ei tuolla mulla ole kuin yks vaimenin se on vipa pönttö

pitää tutkia noita asiota jos sais tuo onnettoman alavääntöön jotain apuja

nyt kun on uus paffi ja plaanattu kansi :D
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
lehtone--
OCF Member 2017
Viestit: 301
Liittynyt: 09 Elo 2009, 20:01
Paikkakunta: sastamala

Re: 2.3dtr/td

Viesti Kirjoittaja lehtone-- »

Tähän ketjuun on hyvä jatkaa. Elikäs eikös dtr syöttöpumpussa ollut isompi nestepää kuin dt?
Manta b (projekti)
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 2.3dtr/td

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

10mm
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
lehtone--
OCF Member 2017
Viestit: 301
Liittynyt: 09 Elo 2009, 20:01
Paikkakunta: sastamala

Re: 2.3dtr/td

Viesti Kirjoittaja lehtone-- »

Muistin mä sit oikein. Vieläkös sulla on ne suutinkärjet?
Manta b (projekti)
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 2.3dtr/td

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ei. Viimeviikolla joku mersuharrastaja osti ne johonki W123:een. :-?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
lehtone--
OCF Member 2017
Viestit: 301
Liittynyt: 09 Elo 2009, 20:01
Paikkakunta: sastamala

Re: 2.3dtr/td

Viesti Kirjoittaja lehtone-- »

prkl sen siittä saa ku hidastelee. Omegasta tehrää paku käyttis. Onkos näitä koneita vielä monella muullakin käytössä?
Manta b (projekti)
lehtone--
OCF Member 2017
Viestit: 301
Liittynyt: 09 Elo 2009, 20:01
Paikkakunta: sastamala

Re: 2.3dtr/td

Viesti Kirjoittaja lehtone-- »

Juho M-P kirjoitti:
Syöttöä lisää 1kierros, jonka jälkeen tyhjäkäyntiä alemmas.
Sitten turbon kompurakotelosta se hukkaporin ohjausputken banjopultti irti ja pultin kantaan 2-2,5mm reikä.
Tai jos saat hukkoportin päästä säätöruuvia käännettyä, niin sitten sieltä. Lukitus auki(8mm) ja pienellä kuusiokololla kiinnipäin ja kokeilemaan. Ahdot nousee.
Sinne 1-1,2bar kestää nostaa, mutta ei enempää. Pakopaine nousee järjettömäks. EGR pois(mulla on tulppauslevyjä).
Vapaavirtaussuodatin ja katalysaattori pois putkesta. Sitten turbokin herää alempaa.

Juho ootko nostanut silloin aikoinaan omegasta ahdonalaista syöttöä?
Manta b (projekti)
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 2.3dtr/td

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Joo. Kalvo ja kara pois. Otat alta rajotinholkin pois ja käännät karan kauimmaiseen asentoon.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
lehtone--
OCF Member 2017
Viestit: 301
Liittynyt: 09 Elo 2009, 20:01
Paikkakunta: sastamala

Re: 2.3dtr/td

Viesti Kirjoittaja lehtone-- »

Eikös sitä pysty pikkusen ruuvaamallakin säätään? Vai oon ymmärtänyt väärin?
Manta b (projekti)
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 2.3dtr/td

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ruuvaamalla saa säädettyä aloituskohtaa muttei maksimia. Ja jousen säätöä löysäämällä saa alemmille ahdoille toimintaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
lehtone--
OCF Member 2017
Viestit: 301
Liittynyt: 09 Elo 2009, 20:01
Paikkakunta: sastamala

Re: 2.3dtr/td

Viesti Kirjoittaja lehtone-- »

Mites mulla on rekordin pumppu nyt kiinn onko hyötyä enne talvee vaihtaa omegalainen vai olisko kannattavaa laittaa käymään esim pp diiselis?
Manta b (projekti)
Avatar
MantaGsi
OCF Member 2015
Viestit: 4014
Liittynyt: 05 Elo 2007, 22:35
Paikkakunta: Laitila

Re: 2.3dtr/td

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

En mää usko, että kannattaa.

Asiasta toiseen, ei sulle olis niitä turbon-pakosarjan pultteja jäänyt talteen 23TD:stä? DTR on pienemmillä pulteilla.
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Vastaa Viestiin