Sivu 2/6

Re: Mailin TOP 20

Lähetetty: 09 Loka 2016, 09:26
Kirjoittaja aksu8225
Eli pystyit ajamaan n.400hp autolla 270km/h, mutta minä en ole voinut ajaa 386hp terveellä moottorilla esim. 260km/h?

En ole baarissa ollut. 4.30 heräsin ja lapset nukkuvat niin tuli pitkästä aikaa selailtua foorumia.

Re: Mailin TOP 20

Lähetetty: 09 Loka 2016, 09:29
Kirjoittaja vectraTBO
aksu8225 kirjoitti: Anteeksi jos Nostan asian taas esille. Esim. Ocf-tapahtuman kaikki muut tulokset hyväksyttiin vaikka mittalaite ei toiminut kaikissa vedoissa ja esim.
Ei mun tulosta ainakaan hyväksytty tohon listalle koska tutkalukemaa ei saatu enkä ole siitä purnannu. Olihan mulla 10HZ gps autossa ja moottorin tiedonkeruun mukaan kierroksia oli niin paljon että tulos on todellinen. Mutta aloitusviestissä lukee että ei gps/racechrono tuloksia niin en ole edes yrittänyt tyrkyttää omaa tulosta listalle.
aksu8225 kirjoitti:Eli pystyit ajamaan n.400hp autolla 270km/h, mutta minä en ole voinut ajaa 386hp terveellä moottorilla esim. 260km/h?

En ole baarissa ollut. 4.30 heräsin ja lapset nukkuvat niin tuli pitkästä aikaa selailtua foorumia.
En ole mielestäni väitellyt kuin tuosta 280kmh tuloksesta?

Re: Mailin TOP 20

Lähetetty: 09 Loka 2016, 11:53
Kirjoittaja Keme
aksu8225 kirjoitti:Täällä vähän muutakin keskustelua niin kysyn olisiko hyväksyttävä tulos asconalle 259km/h koska laskentakaava pätee tarkkojen mittalaitteiden ja tulosten välillä jokaisessa autossa missä oli kiiltävät/heijastavat vanteet eli niissä autoissa mittalaitteiden heijastui lasersäde takaisin vanteeste eikä heijastimesta niinkuin kuuluisi renkaan ohitettua muttapisteen.
Keskusteluhan on aina hyvästä, mutta ei noita laskennallisia tai racechrono tuloksia hyväksytä tälle listalle. Vaikkakin tolla 10Hz GPS:llä saa tarkkoja ja totuudenmukaisia tuloksia. Tässä racechrono tulosten hyväksymättömyydessä on tausalla myös se, ettei silloin väki lähde vetämään mailin kiihdytyksiä maantielle ja raportoi niitä tänne. Jeesustelua tai ei, mutta sellainen toiminta ja niiden listailu ei ole ihan tämmösen julkisen merkkifoorumin tehtävä.

Re: Mailin TOP 20

Lähetetty: 11 Loka 2016, 01:20
Kirjoittaja aksu8225
vectraTBO kirjoitti:
aksu8225 kirjoitti: Anteeksi jos Nostan asian taas esille. Esim. Ocf-tapahtuman kaikki muut tulokset hyväksyttiin vaikka mittalaite ei toiminut kaikissa vedoissa ja esim.
Ei mun tulosta ainakaan hyväksytty tohon listalle koska tutkalukemaa ei saatu enkä ole siitä purnannu. Olihan mulla 10HZ gps autossa ja moottorin tiedonkeruun mukaan kierroksia oli niin paljon että tulos on todellinen. Mutta aloitusviestissä lukee että ei gps/racechrono tuloksia niin en ole edes yrittänyt tyrkyttää omaa tulosta listalle.
pointti oli se et vaikka mittalaite ei toiminut joka vedossa 100% niin ne tulokset hyvksyttiin mitkä tutka näytti. toisin kuin pudasjärvellä...

Re: Mailin TOP 20

Lähetetty: 11 Loka 2016, 01:27
Kirjoittaja aksu8225
aksu8225 kirjoitti:Eli pystyit ajamaan n.400hp autolla 270km/h, mutta minä en ole voinut ajaa 386hp terveellä moottorilla esim. 260km/h?

En ole baarissa ollut. 4.30 heräsin ja lapset nukkuvat niin tuli pitkästä aikaa selailtua foorumia.
vectraTBO kirjoitti:En ole mielestäni väitellyt kuin tuosta 280kmh tuloksesta?
oon sillon "keskustelun" aikana kertonutkin oman mielipiteen tuloksesta ja se on n. 260-265km/h.

tiesin tarkkaan että tulos ei ollut 280.01km/h ja myönsin sen jo rivien välissä, mutta niinkuin laitoin keskustelun alussa niin haluan oppia kaiken lajista ja se käytiin todella tyhjentävästi asconan projekti esittelyssä.

toinen mikä provosoi jatkamaan keskustelua on se että olen kuullut 10-vuoden aikana täällä väittämiä (myös sinulta vectratbo), ettei etuvetoisella autolla voi saada 60ft alle 2s, eikä 8v moottorista saa yli 300hp, eikä alle 13s aikaa voi saada yms...

se jos joku motivoi rakentamaan autoa...oikeasti...se että saa näyttää että kaikki on mahdollista jos itse uskoo asiaan.

Re: Mailin TOP 20

Lähetetty: 11 Loka 2016, 02:08
Kirjoittaja aksu8225
vectraTBO kirjoitti:OT: Koitin viime kesänä OPC Vectralla pitempää matkaa OCF mailiajoissa. Otin vauhtia noin 100m ennen lähtöviivaa, eli lentävällä lähdöllä lähtöpisteen kohdalla oli vauhtia hiukan vajaa 100kmh, mailin auto kulki 2kmh hitaammin mitä lähtöviivalta lähtiessä. Moottori veti hyvin 5500rpm saakka jossa paras voima, sen jälkeen ei vaan kulkenu koska voima loppu. Ihan sama miten kiihdytti pikkuvaihteet tai vaikka pitensi matkaa.
tämä ei mielestäni vaikuta nyt mihinkään mitenkään.

jokainen lajiin perehtynyt tietää miten vakio autolle käy kun sillä ajetaan pitkään kaasupohjassa.

eli sama tapahtui yhdelle turbo calibralle ja se kyseli minun topicissa et miksi ei kulkenut enempää maililla ku 1300m.

syyn taidat tietää itsekkin miksi tehot katoaa "vakio" autossa kun ajetaan pitkään kaasupohjassa.

Re: Mailin TOP 20

Lähetetty: 11 Loka 2016, 08:50
Kirjoittaja Kiial
Melkeen pääsin top 10 :P

Re: Mailin TOP 20

Lähetetty: 11 Loka 2016, 18:22
Kirjoittaja Timonen
aksu8225 kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:OT: Koitin viime kesänä OPC Vectralla pitempää matkaa OCF mailiajoissa. Otin vauhtia noin 100m ennen lähtöviivaa, eli lentävällä lähdöllä lähtöpisteen kohdalla oli vauhtia hiukan vajaa 100kmh, mailin auto kulki 2kmh hitaammin mitä lähtöviivalta lähtiessä. Moottori veti hyvin 5500rpm saakka jossa paras voima, sen jälkeen ei vaan kulkenu koska voima loppu. Ihan sama miten kiihdytti pikkuvaihteet tai vaikka pitensi matkaa.
tämä ei mielestäni vaikuta nyt mihinkään mitenkään.

jokainen lajiin perehtynyt tietää miten vakio autolle käy kun sillä ajetaan pitkään kaasupohjassa.

eli sama tapahtui yhdelle turbo calibralle ja se kyseli minun topicissa et miksi ei kulkenut enempää maililla ku 1300m.

syyn taidat tietää itsekkin miksi tehot katoaa "vakio" autossa kun ajetaan pitkään kaasupohjassa.
Joka on? Kerro se meille tietämättömille? :roll: :D

PS. Korjasin sun tekemät lainaukset.

Re: Mailin TOP 20

Lähetetty: 11 Loka 2016, 18:35
Kirjoittaja Jarno
aksu8225 kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:
aksu8225 kirjoitti: Anteeksi jos Nostan asian taas esille. Esim. Ocf-tapahtuman kaikki muut tulokset hyväksyttiin vaikka mittalaite ei toiminut kaikissa vedoissa ja esim.
Ei mun tulosta ainakaan hyväksytty tohon listalle koska tutkalukemaa ei saatu enkä ole siitä purnannu. Olihan mulla 10HZ gps autossa ja moottorin tiedonkeruun mukaan kierroksia oli niin paljon että tulos on todellinen. Mutta aloitusviestissä lukee että ei gps/racechrono tuloksia niin en ole edes yrittänyt tyrkyttää omaa tulosta listalle.
pointti oli se et vaikka mittalaite ei toiminut joka vedossa 100% niin ne tulokset hyvksyttiin mitkä tutka näytti. toisin kuin pudasjärvellä...
Kyllä ocf:n tutka mittasi kaikki nopeudet alle 280km/h.
Se ei mittaa kovempia nopeuksia. Eli mittalaitteen toimimattomuudesta ei ole ollut kyse.

Re: Mailin TOP 20

Lähetetty: 11 Loka 2016, 21:17
Kirjoittaja vectraTBO
aksu8225 kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:En ole mielestäni väitellyt kuin tuosta 280kmh tuloksesta?
oon sillon "keskustelun" aikana kertonutkin oman mielipiteen tuloksesta ja se on n. 260-265km/h.

tiesin tarkkaan että tulos ei ollut 280.01km/h ja myönsin sen jo rivien välissä, mutta niinkuin laitoin keskustelun alussa niin haluan oppia kaiken lajista ja se käytiin todella tyhjentävästi asconan projekti esittelyssä.
Kyllä mä muistelen että pidit silloin kynsin ja hampain kiinni siitä 280 tuloksesta, onhan se vieläkin sun allekirjoituksessasi.
aksu8225 kirjoitti: toinen mikä provosoi jatkamaan keskustelua on se että olen kuullut 10-vuoden aikana täällä väittämiä (myös sinulta vectratbo), ettei etuvetoisella autolla voi saada 60ft alle 2s, eikä 8v moottorista saa yli 300hp, eikä alle 13s aikaa voi saada yms...
En kyllä muista että olisin väittänyt tuollaisia asioita, toisaalta jos siitä on se 10 vuotta niin voin muistaa väärinkin.
aksu8225 kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:OT: Koitin viime kesänä OPC Vectralla pitempää matkaa OCF mailiajoissa. Otin vauhtia noin 100m ennen lähtöviivaa, eli lentävällä lähdöllä lähtöpisteen kohdalla oli vauhtia hiukan vajaa 100kmh, mailin auto kulki 2kmh hitaammin mitä lähtöviivalta lähtiessä. Moottori veti hyvin 5500rpm saakka jossa paras voima, sen jälkeen ei vaan kulkenu koska voima loppu. Ihan sama miten kiihdytti pikkuvaihteet tai vaikka pitensi matkaa.
tämä ei mielestäni vaikuta nyt mihinkään mitenkään.

jokainen lajiin perehtynyt tietää miten vakio autolle käy kun sillä ajetaan pitkään kaasupohjassa.

eli sama tapahtui yhdelle turbo calibralle ja se kyseli minun topicissa et miksi ei kulkenut enempää maililla ku 1300m.

syyn taidat tietää itsekkin miksi tehot katoaa "vakio" autossa kun ajetaan pitkään kaasupohjassa.
No koitin tuolla todistaa sitä että sillä lähdöllä ei ole merkitystä mailin loppunopeuteen, tästähän myös väiteltiin aikanaan? Tuolla lentävällä lähdöllä vauhtia oli lähtöpisteessä niin paljon ettei siihen pysty mikään auto tai kuski mutta silti mailin loppunopeus ei parantunut.

Tehot ei katoa mihinkään vaan auto kulkee maililla sen mukaan paljonko on voimaa ja missä kierrosalueella se tulee, riippumatta siitä paljonko käytetään aikaa pikkuvaihteilla. OPC on rajoitettu 250kmh ja sen se kulkee kunhan vaan matkaa riittää mutta maili ei siihen riitä.

Mä lopetan tämän aiheen käsittelyn tähän ettei mene tämä hyvä topicci piloille.

Re: Mailin TOP 20

Lähetetty: 12 Loka 2016, 04:59
Kirjoittaja aksu8225
Timonen kirjoitti:
aksu8225 kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:OT: Koitin viime kesänä OPC Vectralla pitempää matkaa OCF mailiajoissa. Otin vauhtia noin 100m ennen lähtöviivaa, eli lentävällä lähdöllä lähtöpisteen kohdalla oli vauhtia hiukan vajaa 100kmh, mailin auto kulki 2kmh hitaammin mitä lähtöviivalta lähtiessä. Moottori veti hyvin 5500rpm saakka jossa paras voima, sen jälkeen ei vaan kulkenu koska voima loppu. Ihan sama miten kiihdytti pikkuvaihteet tai vaikka pitensi matkaa.
tämä ei mielestäni vaikuta nyt mihinkään mitenkään.

jokainen lajiin perehtynyt tietää miten vakio autolle käy kun sillä ajetaan pitkään kaasupohjassa.

eli sama tapahtui yhdelle turbo calibralle ja se kyseli minun topicissa et miksi ei kulkenut enempää maililla ku 1300m.

syyn taidat tietää itsekkin miksi tehot katoaa "vakio" autossa kun ajetaan pitkään kaasupohjassa.
Joka on? Kerro se meille tietämättömille? :roll: :D

PS. Korjasin sun tekemät lainaukset.
ahdetuissa "vakio" autoissa pakolämpö ja imulämpö nousee, kun ajetaan pitkään kaasu pohjassa. se pudottaa ennakkoa ja teho tippuu. asiaa pahentaa vain jos auto esim. lastutetaan (bensa turbossa varsinkin) eikä tehdä muuta. ahdin tukkoon ja käy edellä mainittu. se paljonko teho tippuu on autosta kiinni mut esim. ascona jos imulämpö nousisi 35 asteesta 75 asteeseen niin ennakko putoaa muistaakseni (voin varmistaa) 16 astetta ja 1aste pudottaa tehoa 5-7hp. eli 90-100hp on vähemmän voimaa käytössä. vartilla imulämpö on noussu maks 35asteeseen.

jos ville sun vectra kulkee todellista sen 250km/h ni miten se kulki 100m pidemmällä matkalla 2km/h hitaammin? eli ootko ajanu 250 todellista jossain sillä vai mittarin mukaan? tai lupaako joku lastu tai vastaava sen?

ei sekoteta vakio autoja ja näitä meidän rakentamia autoja koska meidän autoissa on poistettu nuo ongelmat.

Re: Mailin TOP 20

Lähetetty: 12 Loka 2016, 05:07
Kirjoittaja aksu8225
Jarno kirjoitti:
aksu8225 kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:
aksu8225 kirjoitti: Anteeksi jos Nostan asian taas esille. Esim. Ocf-tapahtuman kaikki muut tulokset hyväksyttiin vaikka mittalaite ei toiminut kaikissa vedoissa ja esim.
Ei mun tulosta ainakaan hyväksytty tohon listalle koska tutkalukemaa ei saatu enkä ole siitä purnannu. Olihan mulla 10HZ gps autossa ja moottorin tiedonkeruun mukaan kierroksia oli niin paljon että tulos on todellinen. Mutta aloitusviestissä lukee että ei gps/racechrono tuloksia niin en ole edes yrittänyt tyrkyttää omaa tulosta listalle.
pointti oli se et vaikka mittalaite ei toiminut joka vedossa 100% niin ne tulokset hyvksyttiin mitkä tutka näytti. toisin kuin pudasjärvellä...
Kyllä ocf:n tutka mittasi kaikki nopeudet alle 280km/h.
Se ei mittaa kovempia nopeuksia. Eli mittalaitteen toimimattomuudesta ei ole ollut kyse.
eihän pudasjärven kohupäivänä ollut missään muissa tuloksissa "ongelmia" kuin yli260km/h ajavien autojen joissa matala kumi ja kiiltävä huuli/kromivanne.
se on pystytty näyttämään toteen ja laskukaava ja laitteiden toimintaperiaate tukee tuota. eli lasersäde heijastui takaisin vanteesta mitä se ei tee esim. kumista.
silti laitteiden tarkkuutta epäillään? ne kelpaa esim. olympialaisiin ja guinnesin ennätysten kirjaan mutta ei foorumeille??

Re: Mailin TOP 20

Lähetetty: 12 Loka 2016, 05:26
Kirjoittaja aksu8225
onko tuo minun ajama 248.16km/h 1300m mittauskelpoinen? laitteet ainakin täyttää vaatimukset ja mailin kohdalla tehdyt mittaukset on "hylätty".

Re: Mailin TOP 20

Lähetetty: 12 Loka 2016, 05:30
Kirjoittaja aksu8225
vectraTBO kirjoitti:
aksu8225 kirjoitti:toinen mikä provosoi jatkamaan keskustelua on se että olen kuullut 10-vuoden aikana täällä väittämiä (myös sinulta vectratbo), ettei etuvetoisella autolla voi saada 60ft alle 2s, eikä 8v moottorista saa yli 300hp, eikä alle 13s aikaa voi saada yms...
En kyllä muista että olisin väittänyt tuollaisia asioita, toisaalta jos siitä on se 10 vuotta niin voin muistaa väärinkin.
Kyllä se on oikeasti aika vaikeaa saada alle 2sek/matala 2sek 60jalan aikaa ahdetulla etuvetoisella jossa kuparikytkin. Tuossa ysin Hondassakin 60jalan ajat on noissa vedoissa 1,5-1,8sek ja siinä on jo kaikki asiat viety aika loppuun eikä sillä ole oikein mitään tekemistä katuauton kanssa.

Itsellä paras 60jalkaa on muistaakseni 2.255s ja sekin katukumeilla, M/T slikseillä 2,3s. Siitä on vaikea parantaa. Kakkosella jos sutii ihan silmittömästi niin sitten kannattaa katsella alustaa.

Oma auto ei sudi yhtään kakkosella ja isommilla vaihteilla slikseillä, paukulla vois saada 60jalan aikaa parannettua jos sais lähdössä pidettyä tasaista matalahkoa ahtopainetta. Liiallisella paineella menee taas sutimiseksi ja ilman ahtoja auto stumppaa viivalle.

Ja tosiaan etupään ulosjouston kiristämisellä+jäykällä takapäällä saa aikaan parempaa pitoa.

Paljonko oli muuten renkaissa painetta?

Re: Mailin TOP 20

Lähetetty: 12 Loka 2016, 05:48
Kirjoittaja aksu8225
vectraTBO kirjoitti:OT: Koitin viime kesänä OPC Vectralla pitempää matkaa OCF mailiajoissa. Otin vauhtia noin 100m ennen lähtöviivaa, eli lentävällä lähdöllä lähtöpisteen kohdalla oli vauhtia hiukan vajaa 100kmh, mailin auto kulki 2kmh hitaammin mitä lähtöviivalta lähtiessä. Moottori veti hyvin 5500rpm saakka jossa paras voima, sen jälkeen ei vaan kulkenu koska voima loppu. Ihan sama miten kiihdytti pikkuvaihteet tai vaikka pitensi matkaa.
vectraTBO kirjoitti:No koitin tuolla todistaa sitä että sillä lähdöllä ei ole merkitystä mailin loppunopeuteen, tästähän myös väiteltiin aikanaan? Tuolla lentävällä lähdöllä vauhtia oli lähtöpisteessä niin paljon ettei siihen pysty mikään auto tai kuski mutta silti mailin loppunopeus ei parantunut.

Tehot ei katoa mihinkään vaan auto kulkee maililla sen mukaan paljonko on voimaa ja missä kierrosalueella se tulee, riippumatta siitä paljonko käytetään aikaa pikkuvaihteilla. OPC on rajoitettu 250kmh ja sen se kulkee kunhan vaan matkaa riittää mutta maili ei siihen riitä.

Mä lopetan tämän aiheen käsittelyn tähän ettei mene tämä hyvä topicci piloille.
eli ensin tehot loppu, mutta toisessa tekstissä ne ei kadonnut mihinkään, mutta auto silti kulkee 250km/h?? kyllä väitän että sulla kävi vectran kans sama mitä calibralle kävi. eli tehot hävisi...

sillä kiihdytettävällä matkalla on merkitystä ja sitä kautta lähdöllä ja esim. 400m on merkitystä. jos sulla on 400m kohdalla vauhtia 170 tai 200 ni kyllä 200 vauhdilla saat paremman mailituloksen. nyt puhutaan autoista eikä vakio autoista eli autoista joissa ei tehot katoa maililla. se onko tulos 1km/h vai 5km/h parempi ni sitä en jaksa laskea.