Penkkipäivä kannuksessa 27.5.

Keskustelua tapahtumista sekä OCF:stä
Avatar
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Viestit: 4978
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kokkola
Jäsennumero: 2729

Penkkipäivä kannuksessa 27.5.

Viesti Kirjoittaja tuikki »

Minäpä en tietenkään älynny tehdä tänne ketjua ENNEN tapahtumaa (mainitsin asiasta kuitenkin tuossa juho m-p:n opel on pop), mutta jos nyt tehdään sen verran, että saadaan päivän vedot tänne paremmin talteen...

Eli puuhailin tuonne kannuksen motorsetille penkitysmahdollisuuden samalle päivälle kun tuo opel on pop tapahtuma on... vähän niin ku oheistapahtumaksi joka ehkä vetää lisää yleisöä paikalle. Keli kyllä karsi, mutta ilmeisesti yleisöä kävi aika hyvin kuitenkin paikalla... itse en ehtinyt käymään.

Penkkiin pääsi ensimmäinen jo klo 13 jälkeen. Kaikkiaan tällä kertaa penkissä lukemat otettiin neljästä autosta vaikka paikan päällä pyörähtikin useampi autokunta...

Ilman sen enempiä lätinöitä tän päiväset penkitetyt autot...

1: 425hv / 524nm
2: 228hv / 311nm (luistavalla kytkimellä)
3: 196hv / 255nm (vakio)
4: 185hv / 420nm (vakio)

Nelikkokin onnistuu ja penkissä kyllä hyvin pelivaraa kun kuulemma reiluun 2000 heppaan pitäs riittää
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Avatar
tuikki
OCF Rahastonhoitaja
OCF Rahastonhoitaja
Viestit: 4978
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kokkola
Jäsennumero: 2729

Re: Penkkipäivä kannuksessa 27.5.

Viesti Kirjoittaja tuikki »

Parit lisäkuvat mitä napsin...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
TR81
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 184
Liittynyt: 18 Touko 2007, 16:24
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Penkkipäivä kannuksessa 27.5.

Viesti Kirjoittaja TR81 »

Opel Kadett C 1.6 8v OHC Turbo 3/4 Garrett. Saabin vakio cooleri.
Lohko X16XE, Männät TOYOTA 1.8L 1ZZFE, Kanget Toyota 5EFE h-profiili (n 1mm pidemmät). Puristukset jotain 9.2 luokkaa.
Kansi C16SE ite portattu ja venttiilit tehty. Vakio 1.3s nokka. Vakio pahvi miggirenkailla.
Imusarja on tehty vaahtosammuttimesta ja tilavuus n 2.3 litraa.
Kytkimenä 190mm pikku 3-lapa sintteri ja puuhalaatikosta löydetty pikkulohkon vakio asetelma.
Vaihteistona aliarvostettu salaman nopea risulaatikko suoraan 70-luvulta.
Peränä 1.3 B-Asconan pikkuperä.
Moottoriohjauksena Megasquirt 1 v 2.2, Suuttimina Siemens Deka 875cc ja polttoaineena E85. Sytytyksestä huolehtii MSD hukkakipinäpuolat.
Kadulla ajettu 1.5 Bar ja rajoitin uskalluksen mukaan 8000-9000.
Kalajoella ajettu 1/4 maili käyntihäiriöisenä 1.2 Bar n 12.7 sek.
Kyseessä erittäin matalan budjetin kone.

Kuva

Valitettavasti teholukemia ei tällä kertaa saanut mitattua, kun kytkin antautui juuri kun oltaisiin vasta päästy tehoalueelle. Yritettiin muutamakin veto vetää, mutta pölläytti vain savut kytkimestä sama mitä teki. Login mukaan antautui 1.2 bar ja käppyröistä päätellen 4500-5000 rpm kohdilla. Kadulla näemmä renkaiden pito-ongelmat toimineet sopivana sulakkeena.
Kuva
http://www.retropelit.fi
http://www.retroautot.fi

Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Penkkipäivä kannuksessa 27.5.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

TR81 kirjoitti:Opel Kadett C 1.6 8v OHC Turbo 3/4 Garrett. Saabin vakio cooleri.
Lohko X16XE, Männät TOYOTA 1.8L 1ZZFE, Kanget Toyota 5EFE h-profiili (n 1mm pidemmät). Puristukset jotain 9.2 luokkaa.
Kansi C16SE ite portattu ja venttiilit tehty. Vakio 1.3s nokka. Vakio pahvi miggirenkailla.
Imusarja on tehty vaahtosammuttimesta ja tilavuus n 2.3 litraa.
Kytkimenä 190mm pikku 3-lapa sintteri ja puuhalaatikosta löydetty pikkulohkon vakio asetelma.
Vaihteistona aliarvostettu salaman nopea risulaatikko suoraan 70-luvulta.
Peränä 1.3 B-Asconan pikkuperä.
Moottoriohjauksena Megasquirt 1 v 2.2, Suuttimina Siemens Deka 875cc ja polttoaineena E85. Sytytyksestä huolehtii MSD hukkakipinäpuolat.
Kadulla ajettu 1.5 Bar ja rajoitin uskalluksen mukaan 8000-9000.
Kalajoella ajettu 1/4 maili käyntihäiriöisenä 1.2 Bar n 12.7 sek.
Kyseessä erittäin matalan budjetin kone.

Kuva

Valitettavasti teholukemia ei tällä kertaa saanut mitattua, kun kytkin antautui juuri kun oltaisiin vasta päästy tehoalueelle. Yritettiin muutamakin veto vetää, mutta pölläytti vain savut kytkimestä sama mitä teki. Login mukaan antautui 1.2 bar ja käppyröistä päätellen 4500-5000 rpm kohdilla. Kadulla näemmä renkaiden pito-ongelmat toimineet sopivana sulakkeena.
Kuva
Anteeksi offtopick mutta mitä miggi renkailla haetaan tai noilla urilla lohkossa? Opettakaa tietämätöntä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Penkkipäivä kannuksessa 27.5.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Räjähdyspaine ei pääse pukkaamaa kannentiivisteen liekkirenkaita ulospäin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
TR81
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 184
Liittynyt: 18 Touko 2007, 16:24
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Penkkipäivä kannuksessa 27.5.

Viesti Kirjoittaja TR81 »

Lohkoon jyrsitään miggilangan paksuudesta riippuen hieman matalampi ura, tässä tapauksessa ura on n 0.8mm syvä ja n 1mm leveä. Uraan upotetaan 1mm paksu mig-lanka, joka nousee n 0.2mm yli dekkipinnan. Nyt kun vakiopahvi on 1.3 mm paksu, se puristaa pahvin liekkirenkaan kohdalta ruttuun ja estää sitä karkaamasta. Ainoa vaatimus on, että dekin ja kannen tulee olla suora. Kierolla pinnalla tuokaan ei pidä.
Tuo on hinta-laatu suhteelta ylivoimaisesti paras vaihtoehto saada pahvit pitämään.
Viime konerikossa paineet karkas jonnekkin taivaisiin. Ahtomittari pyörähti ympäri ja hajos kanget, männät, kampura ja lohko, mutta kansinahka piti.
http://www.retropelit.fi
http://www.retroautot.fi

Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Penkkipäivä kannuksessa 27.5.

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Astra G Bertone vakio Z20LET, jolla ajettu 240 000km

Kuva
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Vastaa Viestiin