Astra G -01 DTi 2.0 ja ilmastointi ongelmaa.

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Avatar
Ronkoteus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:07
Paikkakunta: KORPILAHTI

Viesti Kirjoittaja Ronkoteus »

HELLO !! Löytypä se vika omasta Astrastakin sitten tämän avaamani keskustelun kautta.

Eli lauhdutin syylärihän se oli puhki samasta kohtaa kun muillakin eli siit keskeltä flektin moottorin kohdalta johon ei pääse ilmavirtaa.

Tutun kautta uusi lauhdutin 200€ jonka tossa viime tostaina vaihdoin ja ei ollut heleppo homma. N. 2,5 h men, hieman ahdasta on joo Astran keulalla. Perjaitaina aineet sisään ja koeponnistuksessa 20 bar paineella 3 bar oli laskenut 30 min, eli oisi vuoto ajossain vielä. Noh muu ei auttanut kuulemma kun laittaa aineet sisään ja kattoa vuotaako se mistä. Kylmää tulee edelleen et oisko ollut joku vaan en tiijä. Tuskin se vuotaa enään koska oishan se jo tyhjäksi tullut ?

Nii ja sekin et 120€ ol kylmäaineet sun muut + 30€ koe ponnistus. Kunnon rahastusta :evil: !!
Astra-G -01 2.0 DTI (UPsolute lastu) ja kyllä potkii :D
matti65
'Senator'
'Senator'
Viestit: 383
Liittynyt: 31 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja matti65 »

ulkona lämpö nousee (+23) ja olisi syytä ilmastoinnin toimia vaan ei toimi. taitaa olla opeleissa ilmastointi yhtä surkea kuin diesel paluuletkut :no:

omassa vectrassa loppu kylmän tulo 2006 kesällä. huoltoon jossa uudet kylmä aineet sisään. no kylmää tuli 2pv elikkä vuotoa jossakin, syksy tuli ja homma jäi siihen mutta taas uusi kesä ja tarvis kylmää.
kyssäri: monella hakusessa se vuoto kohta niin eikö ton nyt voi kotikonstein tarkistaa mistä vuotaa, siihen täyttö nippaan kompurasta painetta 6kg ja sitten vaan kattomaan mistä se suhisee ulos. toki siihen täyttönipukkaan pitää itse virittää pitävä liitin kappale. mutta jos huollot kustantaa 200-500e kipale kannattaa jo pientäliitintä siihen katsellakkin.
Avatar
Ronkoteus
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:07
Paikkakunta: KORPILAHTI

Viesti Kirjoittaja Ronkoteus »

Mattis65: Uskoisin, että kun olet aikaisemmin täytättänyt ilmastointiasi niin sinne on ruiskutettu samalla väriaine josta vuodon löytää. Eli vuotokohta näkyy jossain kohtaa UV-valolla (sinivalo) ja semmoisilla keltaisilla laseilla. Itse tommosta UV-valoa en omista (kukkalamppu ei kelpaa) mutta tuttavallani semmoinen sattumalta oli kun elektroniikka juttuja tekee. Etsiessäni UV-valoa kysäsin JKL:n AD-varaosasta ja se maksoi 150€ :o . Kun tätä keskustelua katsot niin todennäköinen syy vuotoon on se lauhdutin kenno (tyyppivika?) joka on keulalla ja se on flektin tuulettimen moottorin kohdalta puhki. Siihen kertyy kaikki kakki mitä ilmasasa leijuu. Itsellä kun sen kennon rassasin irti ja uuteen vaihdoin 200€ niin vanhassa oli todella semmoinen kämmenen kokoinen läntti moskaa siin kennossa kii. Eli öljyt kylmäaine ja muu kakki jäänyt siihen. Ei muutakin vikaa etsimään...
Astra-G -01 2.0 DTI (UPsolute lastu) ja kyllä potkii :D
matti65
'Senator'
'Senator'
Viestit: 383
Liittynyt: 31 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja matti65 »

kiitos kommenteista, tuolla uv-systeemillä varmasti olisi minultakin se vuoto löytynyt mutta täytätin ton autoni puolitutun pajalla. kaveri hoitelee lähinnä pakastin huoltoja mutta samaa kylmä ainetta löytyi ja puntarilla laitettiin oikea määrä kamaa sisään.

sillä ei ollut väriaineita eikä uv-valoja niin arveltiin vaan että 7v vanha auto olisi ajanmittaan vaan itsestään haihtunut kamaa pois ilman vuotoa mutta vuotoahan siellä toki on.

minua ylipäätään hirvittää nää nykyiset euro hinnat kun homma kun homma kustantaa 200e tai 500e tai di-pumppu 2000e
jotenkin tajuais jos noi ois markkoja mutta ei.
pitää tutkia sitä lauhdittimen kennoa ekaksi jos siitä löytyisi silmin nähtävää vuotoa vois sen sitten ostaa suosiolla (tietenkään sitä ei voi juottaa tms.. korjata vai voiko)??
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Huooh, keulan kennolta minimaalinen vuoto... :( Vitun hienoa kun joku Tuusulasta oleva kolarikorjaamo on sen vasta asentanut tammikuussa! Etupuskuri oli kopautettu penkkaan, jonka seurauksena vaithoon meni keulan kenno sekä flekti kehikoineen.
__________________________
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Onneksi löyty läheltä keulan kenno, toisin kylkikolariautosta... Purkaamosta sanottiin että kylmäaineet oli järjestelmässä sitä purettaessa, joten josko se olisi kunnossa. Hintaakin oli suolaiset 30€. ;) Hiemanhan tuossa joutuu ostamaan sian säkissä mutta on se aina halvempaa kuin hieman alle 200€ uudesta. :roll:
__________________________
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Jatketaampa tätä monologia...

Eli kennon vaihdoin tuossa toissapäivänä ja tänään lyötiin liemet sisään ->alipaine piti, ei vuotoja. Nooh, mutta eipä lähtenyt viilentämään, kompura ei käynnisty! Tech2 näytti jälleen painetunnistimen vikakoodia. Nyt kokeilussa on jo kolmas tunnistin, eli vika ei siinä pitäisi enää olla. Kokeiltiin Techillä päästä sisään jäähdytysmoduliin, mutta ei päästy. Todennäköisesti Astassa on siis joko jäähdytysmoduli viallinen tai (ja?) sitten johtosarjavikaa. Täytyy huomenissa tiputtaa se moduli ja katsoa mitä löytyy. Paras vaihtoehto olisi tällä hetkellä kosketushäiriö, mutta tiedä häntä. :roll:
Käyttölaitetestillä pystyy kuitenkin ohjaamaan kompuraa A/C releen kautta, mutta silloin tietääkseni on se ja sama onko jäähdytysmoduli kunnossa vai ei... Olisko Tech2 tällöin näyttänyt järjestelmäpainetta 30bar koko ajan. Eikös se paineen pitäisi kuitenkin muutttua?
__________________________
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Kahdesta G Astrasta pitäis ilmastointi korjata. 2.0dti:ssä huollon mukaan höyrystin rikki. Ilmeisesti ei yleensä ensimmäisenä hajoa? Jostain purkuautosta pitäisi osa etsiä ja vaihtokin vaikuttaisi olevan kohtuu homma.

Omasta bensakoneisestakin on talven aikana ilmastointi lopettanut toiminnan. Ei käynnisty ollenkaan, ilmeisesti kylmäaineet kaikki pihalla. Kennoon kohdistuu epäilykset kun talvella tuli yhteen penkkaan tökättyä. Täytyy huollossa käydä vuotokohta selvittämässä.
Vastaa Viestiin