caravan-coupe kirjoitti:Kannattaisi kokeilla eripituisilla/muotoisilla imutorvilla.
Niillä kun on ratkaiseva merkitys tuohon "resonointiin" eli moottorin sykkeeseen.
jos mahdollista niin tee noista imutorvista irroitettavat ja tee niitä vaikka 4 eripituista 2 sentin jaolla ja penkitä niillä kaikilla.
Tai voisihan niistä tehdä säädettävät joita saisi työnnettyä tuonne koteloon pidemmälle ja penkissä säätäisi sentin kerrallaan, kunnes löytyisi optimi kohta.
Ja imutorven pää saisi olla reilusti pyöristetty.
Ehkä vielä kuvankin imutorvea enemmän. http://tbc-shop.com/catalog/images/imutorvi.jpg
Pitäiskö imutorvien olla pyöristettyjä+säädettäviä nuo 2kpl 55mm vai se 75mm tulo vai kaikkien
kolmen putken?
caravan-coupe kirjoitti:Kannattaisi kokeilla eripituisilla/muotoisilla imutorvilla.
Niillä kun on ratkaiseva merkitys tuohon "resonointiin" eli moottorin sykkeeseen.
jos mahdollista niin tee noista imutorvista irroitettavat ja tee niitä vaikka 4 eripituista 2 sentin jaolla ja penkitä niillä kaikilla.
Tai voisihan niistä tehdä säädettävät joita saisi työnnettyä tuonne koteloon pidemmälle ja penkissä säätäisi sentin kerrallaan, kunnes löytyisi optimi kohta.
Ja imutorven pää saisi olla reilusti pyöristetty.
Ehkä vielä kuvankin imutorvea enemmän. http://tbc-shop.com/catalog/images/imutorvi.jpg
Pitäiskö imutorvien olla pyöristettyjä+säädettäviä nuo 2kpl 55mm vai se 75mm tulo vai kaikkien
kolmen putken?
lähinnä kannattaa keskittyä niihin 55mm putkiin. tottakai myös 75mm putki kannattaa olla pyöristetty. minulla esim. tehty refleksiputken päästä, tuli pienellä vaivalla hyvä.