ERG-temppuilee ?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
arieewertti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 05 Heinä 2007, 09:52
Paikkakunta: Jyväskylä

ERG-temppuilee ?

Viesti Kirjoittaja arieewertti »

Morot !

Omega 2.0 DTI:een vaihdettu uusi ilmamassamittari kuolleen tilalle ja tuloksena pintakaasulla hirveä nykiminen 1500 - 3000 rpm, kaasupohjassa ei nyi yhtään ja kulkee todella hyvin mutta savuttaa ihan mahottomasti. Vikavalo ei pala.

No vikaa ettimään ja juolahti mieleen, että tukin ERG-venttiilin tällä voorumilla annettujen ohjeiden mukaan(tulppaus ja vastus). Savutus loppui ja kulku ihan kivaa mutta nyt täyskaasu kiihdytyksessä hieman nykii (väreilee) ja sitten heittää vikavalon päälle tehot eivät vielä tuolloin katoa, mutta kun kiihdyttää uudelleen n 4000 rpm niin sitten tehotkin katoaa (hätäkäyttökökö?). Vikavalo katoaa uudelleen käynnistyksen jälkeen ...

No, arvon voorumilaiset, pari kysymystä:
- Mikähän aiheutti tuon nykimisen uudella ilmamassamittarilla (on kokeilu useampaa uutta samoin tuloksin), vanhalla ei nykinyt mutta ei kyllä kulkenutkaan ?
- Mikä meni pieleen ERG:n tulppauksessa ko heittelee vikavaloa vieläkin em. kuvatulla tavalla.
- Voiko ahtopaineanturin vika aiheuttaa tuommoista
- Vikamuistissa ERG-solenoidiin viittaava vikakoodi satunnaisesti, mutta ERG-venttiili ei ole nyt käytössä.

Tämmöistä tälläkertaa...
Vesu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 09:23
Paikkakunta: Joensuun seutu

Viesti Kirjoittaja Vesu »

Se egr:n vikakoodi voi kyllä aiheuttaa moottorinvaroitusvalon palaessa tehojen tippumisen hätäkäytön seurauksesta ja menee jonkin aikaa n. muutama sekuntti kun tehot palaa takas vikavalon sammumisen jälkeen.
arieewertti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 05 Heinä 2007, 09:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja arieewertti »

Morot!

Putsattu ahtopaineanturi-kökkeli ja alkoi menemään ok.
Muutamia kertoja heittänyt vikakoodin P1100.
Ilmeisesti se viittaa alipainejärjestelmään ? Vuotokohtaa en ole löytänyt.
Vinkkejä ?
Vastaa Viestiin