voiko 1.2s kadettia saada kiihtymään..

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

18E kirjoitti:pah!
olis ostanu 2.5litrasen commodorin eikä traktoria :D
On tuo 2,5 litrainenkin aika alamittainen siihen lossiin. Semmoisella automaatilla tuli joskus ajettua, veikkaan että se 1,2 litrainen c-kapi irtoaa viivalta nopeammin :D
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
THP
'Senator'
'Senator'
Viestit: 510
Liittynyt: 14 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja THP »

Spikey kirjoitti: Niin ja eihän ne prosentit enää mihinkään yli pauku vaikka vähän kuutioita pellin alle laittaisikin.
oishan mulla yksi 20ne ylimääräisenä,mut toi 1,3s olis ehkä mielenkiintoisempi valinta 8)
Ex '99 saab 9-3 2.0t "syöksysämpylä" 274hv 396nm
'00 opel omega 2.2i caravan Aut "P.O.S" ~38hv 56nm
otto82
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Syys 2005, 08:26
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja otto82 »

Isäukko aikoinaan viritteli veljensä kanssa juurikin tuollaisen 1.2s kadetin, joka myös sittemmin penkitettiin ja kone pukkasi renkailta sen 65hv, joka taitaa olla se tehtaan ilmottama koneteho (jos en ihan väärin muista).

Sen muistan, että puristukset olivat kovat ja perän välitys helkkarin tiheä. Vauhtipyörää oli kevennetty jonkin verran, samoin mäntiä, kiertokankia ja kampuraa. Nokka-akselista ei ole tietoa, millainen oli. Polttoaineen syötöstä huolehti kaksi vakiota pystyimukaasaria, joille oli tehty oma imusarja. Kierroksia kone otti ainakin sen 10 000 rpm, enmpää eivät uskaltaneet kierrättää.

Siinä suurin piirtein resepti, miten se kone tehtiin. Vois vielä isältä kysellä tarkemmin, miten tekivät tuona vehkeen...
Avatar
THP
'Senator'
'Senator'
Viestit: 510
Liittynyt: 14 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja THP »

Kosla kirjoitti:
THP kirjoitti:
veikka81 kirjoitti:
voiko 1.2s kadettia saada kiihtymään..

Voi, kun hinaatte sitä vaikka RS4 Audilla, tai sitten laitat sen Helsinki-Tampere välillä reissaavan pendoliinon kyytiin :D
juu kerran hinattiin vectraa aika kovaa m5:lla eipä ollut vecu koskaan kiihtynyt niin hyvin :lol:
Hoksottimet hoi, äly älä jätä. Melko älyvapaata hommaa hinata autoa kovaa... :roll: :roll:
ei millään pahalla mutta se nyt on minun asia kuinka kovaa hinaan autoani 8) sitäpaitsi enhän minä voi sille mitään jos kaveri innostuu hinaamaan :lol: :lol:
Ex '99 saab 9-3 2.0t "syöksysämpylä" 274hv 396nm
'00 opel omega 2.2i caravan Aut "P.O.S" ~38hv 56nm
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

THP kirjoitti:ei millään pahalla mutta se nyt on minun asia kuinka kovaa hinaan autoani
Se mitä tekee liikenteen seassa ei koskaan ole vain oma asia.
Avatar
gfi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 00:53
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja gfi »

voi olla että tota autoa saa kiihtymää ku vapaapudotuksessa
Cee kädetti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 13:33

Viesti Kirjoittaja Cee kädetti »

paljon tosta 1.2s kadetin kannesta kannattaa maksimissään ottaa pintaa pois?
artisti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 309
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja artisti »

Cee kädetti kirjoitti:paljon tosta 1.2s kadetin kannesta kannattaa maksimissään ottaa pintaa pois?

Omastani otin 1,2 milliä pois ja hyvin kesti. Tosin samalla tuli tehtyä täys koneremontti.
Cee kädetti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 13:33

Viesti Kirjoittaja Cee kädetti »

artisti kirjoitti:
Cee kädetti kirjoitti:paljon tosta 1.2s kadetin kannesta kannattaa maksimissään ottaa pintaa pois?

Omastani otin 1,2 milliä pois ja hyvin kesti. Tosin samalla tuli tehtyä täys koneremontti.
mulla ei oo mitään remppoja tehty muulleku kannelle juuri tekemäs... tilasin motonetistä sen 1,7mm kansipahvin eli luulis nyt et 1,5 millii ainaki voi höylää??
Avatar
Velli
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 15 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: EP

Viesti Kirjoittaja Velli »

Aikoinaan otettiin kannesta 2.5mm pois ja vuoden kesti rankkaa käyttöä sit meni pahvi. Koneistaja meinas silloin et yhtään enempää siitä ei voi ottaa. Koneessa oli n:nän männät ja Rintakarin nokka.
Vastaa Viestiin