Onhan siellä tosiaankin, en muistanut koko 2-litran myllyä.Janne M kirjoitti:Tuollaista nuolella osoitettua käikälettä tarkoitin:
j.h
Oon samaa mieltä.jpisteh kirjoitti:
En usko, että ongelmana on elektroniikkakomponenttien lämpötila (40 tai 70 C), jos pumpussa on polttoainetta, mutta ilma tappaa nopeasti elektroniikkaa (esim. väärä ilmausmenetelmä), koska ilma ei jäähdytä elektroniikka paljoakaan verrattuna nesteeseen.
Paluupuolella,vähän ennen pumppua?jjvirtan kirjoitti:Luulis ettei lämmitys haittaa jos se menis päälle vaan pakkasella,muuten vois kyllä lyhentää pumpun elinikää.
Siitä vois kyllä olla etua jos naftanlauhduttimen asentais johonkin väliin,jos se tosiaan on niin et pumppurikot tulee kesällä lämpimällä kelillä.Pitäiskö se paikka sit olla paluupuolella,vähän ennen pumppua.Joku rivoituksella varustettu mettallilevy tms...ehkä tohon valmiskin osa jostain löytyis.
Jos kyseessä olisi vanhanaikainen diesel, tuo ei missään nimessä olisi totta. Paluuvirtaus lämmittää tankissa olevaa naftaa ja se on siis huomattavasti ulkoilmaa lämpimämpää. DTI:n tapauksessa en ole asiasta ihan varma, kun kerran kokeilin pihassa pumppuun menevä paluuputki tukittuna ja suuttimilta tulevan paluuputken pää ( normaalisti pumpulle menevä) kupissa irallaan, sieltä ei tullut tippaakaan ainetta. Toisaalta tässähän lähtee paluukierto sitten pumpulta, joten kyllä se ruiskutuspumpulle suodattimesta tuleva tavara on DTI:ssäkin kuumempaa kuin ulkoilma. Talvellahan (kai siinä on joku termostatti?) suodatinta jopa lämmitetään sähkövastuksella.jjvirtan kirjoitti:Mitä taas saavutetaan jäähdyttämällä tankista tulevaa naftaa joka on jo ennestään ulkoilman kanssa samanlämpöistä