Calibra V6 -95 Pröject
Calibra V6 -95 Pröject
Infoa autosta:
Calibra 2.5 V6 -95
Ajettu ~175 000, nahka sisusta, ilmastointi+ilmastoitu hanskalokero, ajotietokone, sähköllä toimiva kattoluukku.
Vanteet: AWS Maranello 7x16
Madallettu -35mm
ICE: Sony X-plod mp3 soitin, edessä infinityn eriillissarja, takana vakio ämyrit, takapenkin alle vedetty iso nippu rca piuhaa, virtakaapelia yms. odottamaan tulevaa..
Elikkäs tällänen auto tuli tossa jokin aika sitten hommattua. Alunperin siis kuvittelin ostavani likimain täydellisessä kunnossa olevan pelin. Pakoputkistoremontti, helmojen pieni ruostefiksi + takapuskurin maalaus toki oli tiedossa.
Kotona sitten autoa tarkemmin tutkittua on todettu esim. konepellin etureunan olevan melko rapeassa kunnossa, peräpellissä rekkarikilven kiinnitysruuvien alla muhi melkoset kukkaset ja varapyörän kotelossa hinauslenkin alla rupee kohtsillään olemaan pientä reijänpoikasta.
Pohja on muuten suht terve, mut muutama pieni ruostekukkanen toki löytyy, jotka pitäs myöskin putsata. Koko alusta pitäsi myöskin massata oikeen huolella, sillä nyt se on tehtaan jäljiltä melko nälkäsesti massattu. Siistin näkönenhän tuo vihreä pohja on, et pitää miettiä koittasko oikeen niin paljon panostaa, et vaalealla massalla massais ja vetäis jonku vihreen maalin päälle
Kaikki tukivarsisyteemit ois vielä tarkotus pudottaa pois, hiekkapuhaltaa ja maalata jos vaan innostusta riittää.
Lisäksi kone vuotaa öljyä ainakin siitä öljypohjan lämpö anturista (anturi itessään kusee), venttiilikopantiivisteet luonnollisesti falskaa ja lisäks näyttää vähän siltä että kampuran stefakin vuotais Siitä kampuran stefan vuodosta en oo kylläkään vielä varma. Pitänee tukkia muut vuodot ensin, jotta näkee mistä se öljy todellisuudessa tulee.
Koneessa ei mitään sen kummempaa vikaa vaikuutais olevan, jakopään remontti tosin rupee olemaan ajankohtainen, luistonesto välillä jotain sekoilee, eli sitä pitää vähän tutkia ja ilmastointi vaatii ainakin täytön. Toivonmukaan näillä selvittäis.
Ulkonäköön ei näillä näkymin oo tulossa mitään muutoksia, ei etenkään minkään näköstä takasiipeä tai korisarjaa Minusta tuo on nätti ihan noinkin, vanteet toki vois olla isommat, mut kattoo niitä sitte joskus myöhemmin.
Sisusta pysyy nykyisessä kuosissa. Ainoastaan noi "hienot" jalopuu listat pitäs repiä irti ja liimata edes suoraan. Mieluiten nappaisin pois kokonaan, mut sit jää sellaset nätit liimajäljet kojelautaan, eli listat pysyy
No nyt tuli sitte tällänenki turha projekti tänne lisättyä, toivottavasti ees joku jaksaa seurata. Lisää juttua ja kuvia tulee sitte sitä mukaa ku saan jotain aikaseks
Calibra 2.5 V6 -95
Ajettu ~175 000, nahka sisusta, ilmastointi+ilmastoitu hanskalokero, ajotietokone, sähköllä toimiva kattoluukku.
Vanteet: AWS Maranello 7x16
Madallettu -35mm
ICE: Sony X-plod mp3 soitin, edessä infinityn eriillissarja, takana vakio ämyrit, takapenkin alle vedetty iso nippu rca piuhaa, virtakaapelia yms. odottamaan tulevaa..
Elikkäs tällänen auto tuli tossa jokin aika sitten hommattua. Alunperin siis kuvittelin ostavani likimain täydellisessä kunnossa olevan pelin. Pakoputkistoremontti, helmojen pieni ruostefiksi + takapuskurin maalaus toki oli tiedossa.
Kotona sitten autoa tarkemmin tutkittua on todettu esim. konepellin etureunan olevan melko rapeassa kunnossa, peräpellissä rekkarikilven kiinnitysruuvien alla muhi melkoset kukkaset ja varapyörän kotelossa hinauslenkin alla rupee kohtsillään olemaan pientä reijänpoikasta.
Pohja on muuten suht terve, mut muutama pieni ruostekukkanen toki löytyy, jotka pitäs myöskin putsata. Koko alusta pitäsi myöskin massata oikeen huolella, sillä nyt se on tehtaan jäljiltä melko nälkäsesti massattu. Siistin näkönenhän tuo vihreä pohja on, et pitää miettiä koittasko oikeen niin paljon panostaa, et vaalealla massalla massais ja vetäis jonku vihreen maalin päälle
Kaikki tukivarsisyteemit ois vielä tarkotus pudottaa pois, hiekkapuhaltaa ja maalata jos vaan innostusta riittää.
Lisäksi kone vuotaa öljyä ainakin siitä öljypohjan lämpö anturista (anturi itessään kusee), venttiilikopantiivisteet luonnollisesti falskaa ja lisäks näyttää vähän siltä että kampuran stefakin vuotais Siitä kampuran stefan vuodosta en oo kylläkään vielä varma. Pitänee tukkia muut vuodot ensin, jotta näkee mistä se öljy todellisuudessa tulee.
Koneessa ei mitään sen kummempaa vikaa vaikuutais olevan, jakopään remontti tosin rupee olemaan ajankohtainen, luistonesto välillä jotain sekoilee, eli sitä pitää vähän tutkia ja ilmastointi vaatii ainakin täytön. Toivonmukaan näillä selvittäis.
Ulkonäköön ei näillä näkymin oo tulossa mitään muutoksia, ei etenkään minkään näköstä takasiipeä tai korisarjaa Minusta tuo on nätti ihan noinkin, vanteet toki vois olla isommat, mut kattoo niitä sitte joskus myöhemmin.
Sisusta pysyy nykyisessä kuosissa. Ainoastaan noi "hienot" jalopuu listat pitäs repiä irti ja liimata edes suoraan. Mieluiten nappaisin pois kokonaan, mut sit jää sellaset nätit liimajäljet kojelautaan, eli listat pysyy
No nyt tuli sitte tällänenki turha projekti tänne lisättyä, toivottavasti ees joku jaksaa seurata. Lisää juttua ja kuvia tulee sitte sitä mukaa ku saan jotain aikaseks
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Tuo ovenalus on näissä vakiopaikka mistä alkaa ruostumaan, varsinkin tuo saumakohta siinä B-pilarin edessä. Hyvä, että otit heti nuo kiinni. Hyvä väri tuossa sun vehkeessä.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Juu, siitä saumasta nää kaikki tuntuu ruostuvan ja jos ei ruostu ni on ihan äskettäin maalattu. Minustaki tuo väri on ihan kiva, harvinainen ja sopii tohon lookkiin ku nenä päähän mun mielestä ainakin
Kannattaa muuten vähän miettiä et miten noita rekisterikilpiä ruuvailee kiinni tuontiautoon:
Ei näin ainakaa Nyt on nuokin hiekkapuhallettu, mut oli kyl jo yllättävän syvälle syöpyny. Parissa vuodessa ois varmaanki kilpi tipahtanu maantielle...
Kannattaa muuten vähän miettiä et miten noita rekisterikilpiä ruuvailee kiinni tuontiautoon:
Ei näin ainakaa Nyt on nuokin hiekkapuhallettu, mut oli kyl jo yllättävän syvälle syöpyny. Parissa vuodessa ois varmaanki kilpi tipahtanu maantielle...
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Noi listat kyl oikeestaan sopii tuohon, mut on vaan niin rumasti räpelletty kiinni. Irvistää joka kulmasta ja on aiva vinossa, ja yks pätkä on hävinnytkin jossain käänteessä. Noi muuten on ihan aitoa puuta ja ilmeisesti Irmscherin tekemät, samoin kun noi rosterilistat kynnyskoteloissa. Irmscherin vanteetkin tuossa on näköjään jossain vaiheessa ollu: http://www.opelclubfinland.fi/exjauto/c ... /index.htm
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
-
- Minut on bannattu!
- Viestit: 5386
- Liittynyt: 12 Tammi 2005, 02:00
No aidolta ne vaikuttaa, ja jos hintaa miettii ni ois syytäki olla aitoa puuta... Irmscherin sivujen mukaan tollasilla viilun paloilla on hintaa 327 puntaa
Tänäänki homma eteni taas ihan kivasti:
Aamupäivällä vedin pohjavärin tuohon aikasemmin puhallettuun helmaan ja sitte ku rupes keli näyttämään siltä, et ei oo vettä tulossa, ni auto nopeesti ulos ja toisen helman ja muutaman muun kukkasen puhallus. Toisesta helmasta paljastuikin melkonen klommo, joka oli vaan kitattu suht huomaamattomaksi, vissii jollai vähän tunkki lipsahtanu tai jotain...
Hmm... Nuo takapuskurin tukiraudat oli tarkotus puhaltaa myös, mut oli pakko jättää sikseen, ku ei nuista ois jääny mitään jäljelle
Tänäänki homma eteni taas ihan kivasti:
Aamupäivällä vedin pohjavärin tuohon aikasemmin puhallettuun helmaan ja sitte ku rupes keli näyttämään siltä, et ei oo vettä tulossa, ni auto nopeesti ulos ja toisen helman ja muutaman muun kukkasen puhallus. Toisesta helmasta paljastuikin melkonen klommo, joka oli vaan kitattu suht huomaamattomaksi, vissii jollai vähän tunkki lipsahtanu tai jotain...
Hmm... Nuo takapuskurin tukiraudat oli tarkotus puhaltaa myös, mut oli pakko jättää sikseen, ku ei nuista ois jääny mitään jäljelle
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
laita lisää
kuvia projektistasi, hyvälle näyttää!!
hyviä kuvia just mitä pitää huomioida callen ruosteista, listan aluset
ja ihan oikeesti, ei ne 15 vuotta vanhat ole uusia.. ei edes saksan tuliaiset...
hyviä kuvia just mitä pitää huomioida callen ruosteista, listan aluset
ja ihan oikeesti, ei ne 15 vuotta vanhat ole uusia.. ei edes saksan tuliaiset...
Ihan mielenkiintosta seurata tälläi aikasemman omistajan näkökulmasta... pari omistajaa ollu ilmeisesti välissä. Harmitellu monta kertaa, kun joutu rahapulaansa ton myymään. Tuntu olevan tikissään jokapuolelta, mutta on siihenkin jotain pientä sit ilmaantunu. Lommojahan siinä oli jo sillon aikalailla. Mut tsemppiä rojektiin
Audi S4 -06
Clio 2 1.5 dCi -01
Honda CBR 600 -97
Bayliner Capri 1750 -90
Clio 2 1.5 dCi -01
Honda CBR 600 -97
Bayliner Capri 1750 -90
Joo, lisää kuvia ja juttua tulee sitä mukaa ku projekti etenee merkittävästi. Vähän kestäny ton hanttarin helman kanssa, siitä kun paljastui hiekkapuhalluksen jälkeen melkonen ruttu. Nyt se on taas kutakuinkin kitattu ja toivonmukaan ens viikonloppuna saadaan maalit helmoihin ja peräpeltiin. On vaan sen verran vittumaista hommaa toi pohjatöiden tekeminen et tahtoo loppukin motivaatio kadota projektin suhteen
Noita pintapeltien klommoja oon kans ihmetelly. Ei voi ymmärtää et, miten esim. keskelle kattouluukkua on saatu pari klommoa, samoin takaluukun kanteen? Pidetty vissii parkissa jonku kuusen alla?
mannta3, onko nuo kuvat tuolla jäsenten ex-auto galleriassa muuten sun laittamia?
Noita pintapeltien klommoja oon kans ihmetelly. Ei voi ymmärtää et, miten esim. keskelle kattouluukkua on saatu pari klommoa, samoin takaluukun kanteen? Pidetty vissii parkissa jonku kuusen alla?
mannta3, onko nuo kuvat tuolla jäsenten ex-auto galleriassa muuten sun laittamia?
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93