kadett d 13s ----> 16sv

Keskustelua tekniikan vaihdoista
jussiv84
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 21:29
Paikkakunta: Äänekoski

kadett d 13s ----> 16sv

Viesti Kirjoittaja jussiv84 »

onko kukaan tehny tollasta muutosta että mitä joutuu tekeen ennenkuin uskaltaa mennä konttorille ? ku d-kudussahan ei oo vakiona pikkulohko 1.6 konetta
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Laatikko ja kone vaihtoon ja konttorille.
Muistaakseni 1.3s ja 1.6s kadeteissa on samat jarrut.
Avatar
Luu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 882
Liittynyt: 25 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Luu »

Vertailumalliksi tulee alustan osalta 16sh eli 90hv malli ja 1,3 ja 1,6 eri jarrut.
Eli isommat etulevyt pitää vaihtaa, samalla kannattaa melkeimpä pistää gsi:n jarrut sinne.
Jos katsastussetä rupeaa oikein tarkaksi niin sitten menee muutama muukin osa uusiksi mutta todennäköisesti jarrujen vaihto riittää.
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Joo taitaa 1.6 kadetissa olla 13mm paksu levy ja tuossa 1.3 kadetissa 10mm levy.
Muuta eroa niissä ei sitten olekkaan.
leinoan
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja leinoan »

tuo 1.6 sv on muokattu juuri tuosta 1.3s moottorista, eli päälisin puolin lähes identtinen. Jos kyseessä olisi kadett e niin riittäisi varmaan kun vaihtaisi jarrulevyt, mutta kun d-kadettia ei ole valmistettu sv moottorilla vaan tuolla isompi lohko sh koneella voi vertailu-malli olla hyvinkin tuo 1.6 sh ja silloin uusiksi menisi enemmän. mutta luulisi tuon onnistuvan vähemmilläkin muutoksilla.
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

No miten ISOT levyt siinä 1.6sh kadetissa on??
Itelläni ollu kyseinen kapistus ja en siitä löytänyt muuta eroa jarruista kuin tuon levyn paksuuden??
Halkaisia on sama joten mitä eroa siinä on?
Takajarrut on samat 1.3/1.6.
1.2 mallissa on pienemmät takajarrut.
Kallistuksenvakaajan paksuudessa voi olla eroa.
Eli ei siihen ihan mahdottomia tarvi muuttaa.
Tuskin vakaajiakaan tarvitsee vaihtaa koska akselipainot eivät hirveästi muutu.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Jos lakia luetaan kuin piru raamattua tarvitaan F16-vaihdelaatikko, isot vetarit ja isot tolpat että saa tuon 16SV:n sinne laittaa. Jos käytetään järkeä konttorilla hyväksyvät pienet laatikot, vetarit ja tolpat kun tehdaskin on niitä käyttänyt tuon koneen ja tehokkaampien koneiden kanssa painavammissakin autoissa. Eli jos pienet osat sietää 100 hv monta sataa kiloa painavammassa autossa niin kyllä ne kestää 82 hv kevyemmässä.

Se sitten on toinen juttu käytetäänkö konttorilla sitä järkeä :)
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
Luu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 882
Liittynyt: 25 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Luu »

Tuomas kirjoitti:Jos lakia luetaan kuin piru raamattua tarvitaan F16-vaihdelaatikko, isot vetarit ja isot tolpat että saa tuon 16SV:n sinne laittaa. Jos käytetään järkeä konttorilla hyväksyvät pienet laatikot, vetarit ja tolpat kun tehdaskin on niitä käyttänyt tuon koneen ja tehokkaampien koneiden kanssa painavammissakin autoissa. Eli jos pienet osat sietää 100 hv monta sataa kiloa painavammassa autossa niin kyllä ne kestää 82 hv kevyemmässä.

Se sitten on toinen juttu käytetäänkö konttorilla sitä järkeä :)
Ja sitten jos konttori menee tuolle linjalle niin ainakin alatukivarret menee lisänä vaihtoon, mutta harvemmin ne onneksi rupeaa noin tarkasti asioita tarkastelemaan vaan ajattelee hiukan harrastelijaakin.
Avatar
janne75
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janne75 »

Eikö olisi helpointa käyttää vertailumoottorina jo siinä olevaa 1.3:sta?
Paino saa nousta 20%, teho 20% ja tilavuus 25%. Sehän menisi vähän yli 1.6l
Alustaan ei tarvitsisi tehdä mitään muutoksia.
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

^nuo prosenttirajat otetaan vasta sitten käyttöön kun autoon asennetaan mallisarjan tehokkainta moottoria tehokkaampi,painavampi tai iskutilavuudeltaan suurempi moottori.

Jos 1.6 koneen laitat, niin 1.6 on vertailumalli.
Avatar
janne75
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janne75 »

OK
Avatar
jansku
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Syys 2006, 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jansku »

Lainaan vähän topikkia
Eli mites 1.2-18E? Tuleeko tossa muutosprosentit vastaan?
http://ocf.fi/tekniikka/kadett-d.jpg
Ja mikä toi kohta 13 on? en ainakaan omasta elinten luovuttajasta löytänyt mitään palkkia
MSA
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 129
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: RMK

Viesti Kirjoittaja MSA »

Kävin kerran kysymässä paikallisella konttorilla samaa muutosta 13S->16SV ja täällä oli ainakin niin jäykkää toimintaa että vastasivat vaan että muuta vastaamaan alustaltaan ja voimansiirroltaan 16SH mallia :evil: ,vaikka selitin tarkkaan homman niille ja oli mukana 1.3/1.6 eroavaisuustodistukset kummastakin D ja E Kadetista. Jansku: palkilla tarkoitetaan sitä palkkia johon isolohkomalleissa tulee jäädytin kiinni alaosastaan. Nykysäännöillä ei taida paljon prosentit tulla vastaan ainakaan normi tekniikanvaihdoissa...
Kad D 2.0T, Corsa A 2.0T, Ascona C Luxus, Omega B V6, Chevy R10
Avatar
jansku
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Syys 2006, 22:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jansku »

MSA kirjoitti:palkilla tarkoitetaan sitä palkkia johon isolohkomalleissa tulee jäädytin kiinni alaosastaan. Nykysäännöillä ei taida paljon prosentit tulla vastaan ainakaan normi tekniikanvaihdoissa...
Okei. Onkos noista prosenteista jotain taulukkoa olemassa? En ainakaan aken sivulta löytänyt.
Ja riittääkö tuo mallieroavaisuus dokumentti katsastukseen vai pitääkö moottoristakin olla jokin dokumentti?
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Vastaa Viestiin