kadett d 13s ----> 16sv
kadett d 13s ----> 16sv
onko kukaan tehny tollasta muutosta että mitä joutuu tekeen ennenkuin uskaltaa mennä konttorille ? ku d-kudussahan ei oo vakiona pikkulohko 1.6 konetta
Vertailumalliksi tulee alustan osalta 16sh eli 90hv malli ja 1,3 ja 1,6 eri jarrut.
Eli isommat etulevyt pitää vaihtaa, samalla kannattaa melkeimpä pistää gsi:n jarrut sinne.
Jos katsastussetä rupeaa oikein tarkaksi niin sitten menee muutama muukin osa uusiksi mutta todennäköisesti jarrujen vaihto riittää.
Eli isommat etulevyt pitää vaihtaa, samalla kannattaa melkeimpä pistää gsi:n jarrut sinne.
Jos katsastussetä rupeaa oikein tarkaksi niin sitten menee muutama muukin osa uusiksi mutta todennäköisesti jarrujen vaihto riittää.
tuo 1.6 sv on muokattu juuri tuosta 1.3s moottorista, eli päälisin puolin lähes identtinen. Jos kyseessä olisi kadett e niin riittäisi varmaan kun vaihtaisi jarrulevyt, mutta kun d-kadettia ei ole valmistettu sv moottorilla vaan tuolla isompi lohko sh koneella voi vertailu-malli olla hyvinkin tuo 1.6 sh ja silloin uusiksi menisi enemmän. mutta luulisi tuon onnistuvan vähemmilläkin muutoksilla.
No miten ISOT levyt siinä 1.6sh kadetissa on??
Itelläni ollu kyseinen kapistus ja en siitä löytänyt muuta eroa jarruista kuin tuon levyn paksuuden??
Halkaisia on sama joten mitä eroa siinä on?
Takajarrut on samat 1.3/1.6.
1.2 mallissa on pienemmät takajarrut.
Kallistuksenvakaajan paksuudessa voi olla eroa.
Eli ei siihen ihan mahdottomia tarvi muuttaa.
Tuskin vakaajiakaan tarvitsee vaihtaa koska akselipainot eivät hirveästi muutu.
Itelläni ollu kyseinen kapistus ja en siitä löytänyt muuta eroa jarruista kuin tuon levyn paksuuden??
Halkaisia on sama joten mitä eroa siinä on?
Takajarrut on samat 1.3/1.6.
1.2 mallissa on pienemmät takajarrut.
Kallistuksenvakaajan paksuudessa voi olla eroa.
Eli ei siihen ihan mahdottomia tarvi muuttaa.
Tuskin vakaajiakaan tarvitsee vaihtaa koska akselipainot eivät hirveästi muutu.
Jos lakia luetaan kuin piru raamattua tarvitaan F16-vaihdelaatikko, isot vetarit ja isot tolpat että saa tuon 16SV:n sinne laittaa. Jos käytetään järkeä konttorilla hyväksyvät pienet laatikot, vetarit ja tolpat kun tehdaskin on niitä käyttänyt tuon koneen ja tehokkaampien koneiden kanssa painavammissakin autoissa. Eli jos pienet osat sietää 100 hv monta sataa kiloa painavammassa autossa niin kyllä ne kestää 82 hv kevyemmässä.
Se sitten on toinen juttu käytetäänkö konttorilla sitä järkeä
Se sitten on toinen juttu käytetäänkö konttorilla sitä järkeä
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Ja sitten jos konttori menee tuolle linjalle niin ainakin alatukivarret menee lisänä vaihtoon, mutta harvemmin ne onneksi rupeaa noin tarkasti asioita tarkastelemaan vaan ajattelee hiukan harrastelijaakin.Tuomas kirjoitti:Jos lakia luetaan kuin piru raamattua tarvitaan F16-vaihdelaatikko, isot vetarit ja isot tolpat että saa tuon 16SV:n sinne laittaa. Jos käytetään järkeä konttorilla hyväksyvät pienet laatikot, vetarit ja tolpat kun tehdaskin on niitä käyttänyt tuon koneen ja tehokkaampien koneiden kanssa painavammissakin autoissa. Eli jos pienet osat sietää 100 hv monta sataa kiloa painavammassa autossa niin kyllä ne kestää 82 hv kevyemmässä.
Se sitten on toinen juttu käytetäänkö konttorilla sitä järkeä
Lainaan vähän topikkia
Eli mites 1.2-18E? Tuleeko tossa muutosprosentit vastaan?
http://ocf.fi/tekniikka/kadett-d.jpg
Ja mikä toi kohta 13 on? en ainakaan omasta elinten luovuttajasta löytänyt mitään palkkia
Eli mites 1.2-18E? Tuleeko tossa muutosprosentit vastaan?
http://ocf.fi/tekniikka/kadett-d.jpg
Ja mikä toi kohta 13 on? en ainakaan omasta elinten luovuttajasta löytänyt mitään palkkia
Kävin kerran kysymässä paikallisella konttorilla samaa muutosta 13S->16SV ja täällä oli ainakin niin jäykkää toimintaa että vastasivat vaan että muuta vastaamaan alustaltaan ja voimansiirroltaan 16SH mallia ,vaikka selitin tarkkaan homman niille ja oli mukana 1.3/1.6 eroavaisuustodistukset kummastakin D ja E Kadetista. Jansku: palkilla tarkoitetaan sitä palkkia johon isolohkomalleissa tulee jäädytin kiinni alaosastaan. Nykysäännöillä ei taida paljon prosentit tulla vastaan ainakaan normi tekniikanvaihdoissa...
Kad D 2.0T, Corsa A 2.0T, Ascona C Luxus, Omega B V6, Chevy R10
Okei. Onkos noista prosenteista jotain taulukkoa olemassa? En ainakaan aken sivulta löytänyt.MSA kirjoitti:palkilla tarkoitetaan sitä palkkia johon isolohkomalleissa tulee jäädytin kiinni alaosastaan. Nykysäännöillä ei taida paljon prosentit tulla vastaan ainakaan normi tekniikanvaihdoissa...
Ja riittääkö tuo mallieroavaisuus dokumentti katsastukseen vai pitääkö moottoristakin olla jokin dokumentti?