Powercap
- hasselhoff
- 'Kapitän'
- Viestit: 91
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 14:30
- Paikkakunta: Kitee
Vaikkapa täältä: http://www.mathijssentechnics.nl/
fdffd
Omasta kokemuksesta olen yllättynyt, enemmän tuli vääntöä ja kone kiertää paljon paremmin (kierrosherkempi).
Luulin kanssa itse että äänissä vain eroa niinkuin yleensä, mutta kyllä siinä muutakin eroa on, ainakin itsellä.
Luulin kanssa itse että äänissä vain eroa niinkuin yleensä, mutta kyllä siinä muutakin eroa on, ainakin itsellä.
Tänään penkissä testattu ja hyväksi todettu. Astra gsi 16v, ei kattia ja vapaavirtaus suodatin 150hv ja 218nm. Puolen tunnin päästä mitattiin Vectra gt 16v, kattipaikallaan, vapaavirtaus suodatin ja povercap 175hv ja 237nm!!! Piti penkittää useamman kerran kuin ei meinattu uskoa. Molemmissa muuten vakio c20xe kone.
Pitäisi samalla moottorilla aina penkittää. Ei tuollaiset kahden eri auton tulokset ole vertailukelpoisia keskenään.virkm kirjoitti:Tänään penkissä testattu ja hyväksi todettu. Astra gsi 16v, ei kattia ja vapaavirtaus suodatin 150hv ja 218nm. Puolen tunnin päästä mitattiin Vectra gt 16v, kattipaikallaan, vapaavirtaus suodatin ja povercap 175hv ja 237nm!!! Piti penkittää useamman kerran kuin ei meinattu uskoa. Molemmissa muuten vakio c20xe kone.
Tiettävästi on katillisesta vakioa C20XE koneesta penkitetty samassa jarrussa enempi, kuin vakiosta katittomasta 20XE koneesta, vaikka nimellisteho on katittomassa isompi.
Jos todellisia tehomuutoksia haluaa tietää, niin sama auto, moottori ja dyno missä sitten ennen ja jälkeen muutosten penkitetään.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Lähipäivinä testataan mitä vaikuttaa, kun astraan vaihdetaan vectrasta suorasytytys ja powercap, eilen ei keritty muuttelemaan. Ja sen jälkeen lisätään digital racing boksi ja katotaan mitä vaikuttaa. Myöhemmin keväällä myös pakosarja muutetaan ja kantta työstetään ja mitataan ja säädetään joka välissä. Penkitykset tehdään aina samoilla renkailla. Vectran suuremmat tehot johtuu varmaan suorasytystä ja osaltaan powercapistä. Astra puutui kierroksilla mutta vectrassa pysyi tehot rajoittimeen asti. Astrassa rajoitin oli 6400 ja vectrassa 6600.
jos näin on, niin sitten kannattaa vaihtaa penkkipaikkaa.Katana kirjoitti:Rengaskoolla on myös vaikutusta toisinaan huomattavasti.
jos aikuisten oikeasti mitataan oikein autosta jonkin tietyn normiston mukaan (esim paljon käytetty din) ja dyno osaa kompensoida kiristys&rengas-häviöt ok niin mittatuloksen pitää olla sama päivästä,rengastuksesta jne jne huolimatta. muutenhan missään ei saisi otettua vertailukelpoisia vetoja.
mittaepätarkkuuksia toki tulee, useimmiten luokkaa 1-5%. nämä johtuvat useimmiten vain erilämpöisestä imuilmasta mitä ei voi helpolla ottaa normistoon mukaan sekä dynohallin pakokaasun määrä moottorin imupuolella, ts. kuinka paljon on puhdasta happea ja paljonka on siihen sekoittunutta jo palanutta ainesta.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220