100 HEPAN ILOKAASUSETTI GT KADETTIIN.....

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
miikka.supreme
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 291
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
Paikkakunta: Kouvola

100 HEPAN ILOKAASUSETTI GT KADETTIIN.....

Viesti Kirjoittaja miikka.supreme »

Joo, tiedän ja arvaan että tällä foorumilla on jo varmaan puhuttu nosseista sen sata kertaa..
Mutta toivon että tähän topicciin alkaa tulla lisää tarinaa aiheesta.
Kertokaa kokemuksia. Mutu tiedot voi jättää omaan pääkoppaan..

Eli autona 1.8 gt kadett vm 89. Moottorin tyyppi siis 18 se.
Kone on aukaistu ja virityksiä tulossa.. aluksi teräksiset männät ja kanget. Kansiviritys, kevennetty vauhtipyörä, jyrkempi nokka ja jotain muuta pientä.. Puristussuhteesta ei vielä ole varmuutta.
Niin ja tottakai kone myös laakeroidaan ja porautetaan. Lisäksi tarkoitus olisi asentaa 100 hepan ilokaasusetti..

Kertokaapa mitä mieltä olette ilokaasujen käytöstä? Mitenköhän kone tuota kestää?
Männät kestää varmasti mutta miten muu kone?
Eli männiksi tulee Mitsun evo 8:iin tai 9:iin tarkoitetut teräksiset heavy duty nitro männät, joita on käytetty todella jykevissä turbokoneissa ilokaasujen kera..

Ja miten esim sytkä? Luulisi kun palotilaan ruiskastaan nossia niin sytytys pitäisi samalla muuttua myöhäisemmäksi? Mitenhän tämänkin toteuttaa?

Entä puristussuhde? Pitääkö se jättää normaalia matalammaksi vai uskaltaako ne nostaa 12 pintaan?

Kommenttia ja asiantuntemusta kaivataan.

..Ja edelleen tällaiset kommentit voi jättää kirjoittamatta ilman perusteluja "Ei tule kestämään" ym.
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Re: 100 HEPAN ILOKAASUSETTI GT KADETTIIN.....

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

Edit: Eli tämä on turha viesti :-? ,siirry suoraan seuraavaan.
miikka.supreme kirjoitti:Ja edelleen tällaiset kommentit voi jättää kirjoittamatta ilman perusteluja "Ei tule kestämään" ym.
No saako sanoa että "ei mitään järkeä"? :lollis:

Oletko selvittänyt paljonko höpökaasu maksaa?
Missä meinasit kaasua käyttää? Hyöty tulee vartilla kun vauhtia on jo valmiiksi paljon,tietenkin tuuninki leffoissahan se pullo kestää koko viikon ja auto keulii jo paikaltaan lähtiessä... :roll:
Avatar
Krynx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1883
Liittynyt: 23 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Ala-Temmes

Viesti Kirjoittaja Krynx »

Olenko väärässä että suomessa ei noita nawssi pulloja ihan joka jantterille edes täytetä jos ei omista kilpailulisenssiä?
BMW 525tds -99, BMW 316 -86, Opel Omega B 2.5td karvanaamari
Avatar
Ksthb
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 152
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 20:21
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ksthb »

Krynx kirjoitti:Olenko väärässä että suomessa ei noita nawssi pulloja ihan joka jantterille edes täytetä jos ei omista kilpailulisenssiä?
Olet :o
Voikoski myy hupakaasua/antaa pulloja vuokralle myös yksityisille kun ilmoitaa käyttö tarkoitukseksi kilpailu käytön.
Täyttäminen on helppoa kuin puuron syönti, avustan vaikka alkuun.
Niin ja sikäli niitä kaasupulloja saa 5kg kokoisina. Ei muuta kuin Voikosken pullo konttiin kiinni letkun kera ja menoks.
100 hp setillä 5kg pullolla saa täysvetoo n.5 min
Opel Vivaro Bi Turbo

Kawasaki Ninja H2
miikka.supreme
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 291
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
Paikkakunta: Kouvola

Re: 100 HEPAN ILOKAASUSETTI GT KADETTIIN.....

Viesti Kirjoittaja miikka.supreme »

Beeascona kirjoitti:
miikka.supreme kirjoitti:Ja edelleen tällaiset kommentit voi jättää kirjoittamatta ilman perusteluja "Ei tule kestämään" ym.
No saako sanoa että "ei mitään järkeä"? :lollis:

Oletko selvittänyt paljonko höpökaasu maksaa?
Missä meinasit kaasua käyttää? Hyöty tulee vartilla kun vauhtia on jo valmiiksi paljon,tietenkin tuuninki leffoissahan se pullo kestää koko viikon ja auto keulii jo paikaltaan lähtiessä... :roll:
No missä näissä virittämisissä nyt yleensäkään on järkeä??
Jätetään nämä "turhat" viestit väliin ja jos jollakin olisi oikeeta tietoa noiden käytöstä.

Ja en nyt huvikseni tässä mitään kysele vaan tottakai tiedän sen käyttörajoitukset ja sen että ei juuri viittä minuuttia kauempaa tuota iloa kestä.. Riippuu tietysti pullojen koosta mutta itselläni on Ojaniemen Riston Celican vanhat kromi pullot ja burge setti himassa.. siinä syy miksi meinaan setin ihan toimivaksi kytkeä.. solenoidi ja muu sälä enää puuttuu..
Ja saan noi muutenkin puoli ilmaiseksi.
Vedetään sitten vaikka niitä vartin vetoja tai jotain..

Ja täyttäminen onnistuu kyllä. Lähimpään firmaan on 22 kilsaa matkaa, ja täyttävät pulloja ilman mitään kilpailulisenssejä..

Mutta kertokaa joku asiasta enemmän tietävä jotain..
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Re: 100 HEPAN ILOKAASUSETTI GT KADETTIIN.....

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

miikka.supreme kirjoitti:Mutu tiedot voi jättää omaan pääkoppaan..
Niinhän sen voi, mutta en ajatellut jättää...

12 puristussuhteena on aika kova ilman NOSsiakin, jos tuollaisen puristussuhteen meinaa hyödyntää kunnolla, niin varmaankin ohjelmoitava moottorinohjausjärjestelmä on ainut järkevä valinta ja samalla onnistuu NOS järjestelmän ohjaus sekä sen vaatimat kartan korjaukset.

j.h
Avatar
Ksthb
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 152
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 20:21
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ksthb »

Tuolta alkuun, tarvittavat osat löytyy. http://usparts.locomail.com/category.ph ... 1&group=17
Karkeesti näin: Märkäsetti osat ostoon, sis. bensalinja/pumppu hupakaasuille, yksi jakosuutin imusarjaan, solenoidi, bensalinjan paineen tunnistus, käyttökytkin kaasupolkimen alle, purge valve katu uskottavuuden lisäämiseksi ja vähän johtoo/letkuu/liittimiä.
Ei oo mahoton homma.
Takuu varma toimivuus, jakosuuttimessa määritellään koneeseen syötettävän bensan ja kaasun määrä. Bensalinjan paineen tunnistus säästää alusulan muodostumiselta :o

Puristussuhde kannattaa jättää vakioksi, max kypän luokkaa.
Peruskone vireeseen kannella/nokalla/putkistolla ja aloittelet 50hp setillä.
Hupakaasu on varmasti helpoin ja halvin tapa lisätä tehoo.
Opel Vivaro Bi Turbo

Kawasaki Ninja H2
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

Ksthb kirjoitti:säästää alusulan muodostumiselta :o
Ei tähän ollut alumiiniset männät tulossa. :o
miikka.supreme
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 291
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja miikka.supreme »

Ksthb kirjoitti:Tuolta alkuun, tarvittavat osat löytyy. http://usparts.locomail.com/category.ph ... 1&group=17
Karkeesti näin: Märkäsetti osat ostoon, sis. bensalinja/pumppu hupakaasuille, yksi jakosuutin imusarjaan, solenoidi, bensalinjan paineen tunnistus, käyttökytkin kaasupolkimen alle, purge valve katu uskottavuuden lisäämiseksi ja vähän johtoo/letkuu/liittimiä.
Ei oo mahoton homma.
Takuu varma toimivuus, jakosuuttimessa määritellään koneeseen syötettävän bensan ja kaasun määrä. Bensalinjan paineen tunnistus säästää alusulan muodostumiselta :o

Puristussuhde kannattaa jättää vakioksi, max kypän luokkaa.
Peruskone vireeseen kannella/nokalla/putkistolla ja aloittelet 50hp setillä.
Hupakaasu on varmasti helpoin ja halvin tapa lisätä tehoo.
Kiitos tiedoista!
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

sitä hupakaasua saa vetää sairaalassaki ja menee mukavasti päähän !
Avatar
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3878
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: ...

Viesti Kirjoittaja Ioni »

madi kirjoitti:sitä hupakaasua saa vetää sairaalassaki ja menee mukavasti päähän !
Joo, kyllä mä sitä mieluummin henkeen vedän ku annan kallista ainetta autolle. :lollis:
miikka.supreme
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 291
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja miikka.supreme »

Ioni kirjoitti:
madi kirjoitti:sitä hupakaasua saa vetää sairaalassaki ja menee mukavasti päähän !
Joo, kyllä mä sitä mieluummin henkeen vedän ku annan kallista ainetta autolle. :lollis:
Voihan sen kaasulinjan haaroittaa ja vetää yhden letkun auton etupenkin sivuun, josta voi tarvittaessa ottaa henkoset kun alkaa jännittämään.. :o
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
Vastaa Viestiin