100 HEPAN ILOKAASUSETTI GT KADETTIIN.....
-
- 'Admiral'
- Viestit: 291
- Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
- Paikkakunta: Kouvola
100 HEPAN ILOKAASUSETTI GT KADETTIIN.....
Joo, tiedän ja arvaan että tällä foorumilla on jo varmaan puhuttu nosseista sen sata kertaa..
Mutta toivon että tähän topicciin alkaa tulla lisää tarinaa aiheesta.
Kertokaa kokemuksia. Mutu tiedot voi jättää omaan pääkoppaan..
Eli autona 1.8 gt kadett vm 89. Moottorin tyyppi siis 18 se.
Kone on aukaistu ja virityksiä tulossa.. aluksi teräksiset männät ja kanget. Kansiviritys, kevennetty vauhtipyörä, jyrkempi nokka ja jotain muuta pientä.. Puristussuhteesta ei vielä ole varmuutta.
Niin ja tottakai kone myös laakeroidaan ja porautetaan. Lisäksi tarkoitus olisi asentaa 100 hepan ilokaasusetti..
Kertokaapa mitä mieltä olette ilokaasujen käytöstä? Mitenköhän kone tuota kestää?
Männät kestää varmasti mutta miten muu kone?
Eli männiksi tulee Mitsun evo 8:iin tai 9:iin tarkoitetut teräksiset heavy duty nitro männät, joita on käytetty todella jykevissä turbokoneissa ilokaasujen kera..
Ja miten esim sytkä? Luulisi kun palotilaan ruiskastaan nossia niin sytytys pitäisi samalla muuttua myöhäisemmäksi? Mitenhän tämänkin toteuttaa?
Entä puristussuhde? Pitääkö se jättää normaalia matalammaksi vai uskaltaako ne nostaa 12 pintaan?
Kommenttia ja asiantuntemusta kaivataan.
..Ja edelleen tällaiset kommentit voi jättää kirjoittamatta ilman perusteluja "Ei tule kestämään" ym.
Mutta toivon että tähän topicciin alkaa tulla lisää tarinaa aiheesta.
Kertokaa kokemuksia. Mutu tiedot voi jättää omaan pääkoppaan..
Eli autona 1.8 gt kadett vm 89. Moottorin tyyppi siis 18 se.
Kone on aukaistu ja virityksiä tulossa.. aluksi teräksiset männät ja kanget. Kansiviritys, kevennetty vauhtipyörä, jyrkempi nokka ja jotain muuta pientä.. Puristussuhteesta ei vielä ole varmuutta.
Niin ja tottakai kone myös laakeroidaan ja porautetaan. Lisäksi tarkoitus olisi asentaa 100 hepan ilokaasusetti..
Kertokaapa mitä mieltä olette ilokaasujen käytöstä? Mitenköhän kone tuota kestää?
Männät kestää varmasti mutta miten muu kone?
Eli männiksi tulee Mitsun evo 8:iin tai 9:iin tarkoitetut teräksiset heavy duty nitro männät, joita on käytetty todella jykevissä turbokoneissa ilokaasujen kera..
Ja miten esim sytkä? Luulisi kun palotilaan ruiskastaan nossia niin sytytys pitäisi samalla muuttua myöhäisemmäksi? Mitenhän tämänkin toteuttaa?
Entä puristussuhde? Pitääkö se jättää normaalia matalammaksi vai uskaltaako ne nostaa 12 pintaan?
Kommenttia ja asiantuntemusta kaivataan.
..Ja edelleen tällaiset kommentit voi jättää kirjoittamatta ilman perusteluja "Ei tule kestämään" ym.
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
Re: 100 HEPAN ILOKAASUSETTI GT KADETTIIN.....
Edit: Eli tämä on turha viesti ,siirry suoraan seuraavaan.
Oletko selvittänyt paljonko höpökaasu maksaa?
Missä meinasit kaasua käyttää? Hyöty tulee vartilla kun vauhtia on jo valmiiksi paljon,tietenkin tuuninki leffoissahan se pullo kestää koko viikon ja auto keulii jo paikaltaan lähtiessä...
No saako sanoa että "ei mitään järkeä"?miikka.supreme kirjoitti:Ja edelleen tällaiset kommentit voi jättää kirjoittamatta ilman perusteluja "Ei tule kestämään" ym.
Oletko selvittänyt paljonko höpökaasu maksaa?
Missä meinasit kaasua käyttää? Hyöty tulee vartilla kun vauhtia on jo valmiiksi paljon,tietenkin tuuninki leffoissahan se pullo kestää koko viikon ja auto keulii jo paikaltaan lähtiessä...
OletKrynx kirjoitti:Olenko väärässä että suomessa ei noita nawssi pulloja ihan joka jantterille edes täytetä jos ei omista kilpailulisenssiä?
Voikoski myy hupakaasua/antaa pulloja vuokralle myös yksityisille kun ilmoitaa käyttö tarkoitukseksi kilpailu käytön.
Täyttäminen on helppoa kuin puuron syönti, avustan vaikka alkuun.
Niin ja sikäli niitä kaasupulloja saa 5kg kokoisina. Ei muuta kuin Voikosken pullo konttiin kiinni letkun kera ja menoks.
100 hp setillä 5kg pullolla saa täysvetoo n.5 min
Opel Vivaro Bi Turbo
Kawasaki Ninja H2
Kawasaki Ninja H2
-
- 'Admiral'
- Viestit: 291
- Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
- Paikkakunta: Kouvola
Re: 100 HEPAN ILOKAASUSETTI GT KADETTIIN.....
No missä näissä virittämisissä nyt yleensäkään on järkeä??Beeascona kirjoitti:No saako sanoa että "ei mitään järkeä"?miikka.supreme kirjoitti:Ja edelleen tällaiset kommentit voi jättää kirjoittamatta ilman perusteluja "Ei tule kestämään" ym.
Oletko selvittänyt paljonko höpökaasu maksaa?
Missä meinasit kaasua käyttää? Hyöty tulee vartilla kun vauhtia on jo valmiiksi paljon,tietenkin tuuninki leffoissahan se pullo kestää koko viikon ja auto keulii jo paikaltaan lähtiessä...
Jätetään nämä "turhat" viestit väliin ja jos jollakin olisi oikeeta tietoa noiden käytöstä.
Ja en nyt huvikseni tässä mitään kysele vaan tottakai tiedän sen käyttörajoitukset ja sen että ei juuri viittä minuuttia kauempaa tuota iloa kestä.. Riippuu tietysti pullojen koosta mutta itselläni on Ojaniemen Riston Celican vanhat kromi pullot ja burge setti himassa.. siinä syy miksi meinaan setin ihan toimivaksi kytkeä.. solenoidi ja muu sälä enää puuttuu..
Ja saan noi muutenkin puoli ilmaiseksi.
Vedetään sitten vaikka niitä vartin vetoja tai jotain..
Ja täyttäminen onnistuu kyllä. Lähimpään firmaan on 22 kilsaa matkaa, ja täyttävät pulloja ilman mitään kilpailulisenssejä..
Mutta kertokaa joku asiasta enemmän tietävä jotain..
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
Re: 100 HEPAN ILOKAASUSETTI GT KADETTIIN.....
Niinhän sen voi, mutta en ajatellut jättää...miikka.supreme kirjoitti:Mutu tiedot voi jättää omaan pääkoppaan..
12 puristussuhteena on aika kova ilman NOSsiakin, jos tuollaisen puristussuhteen meinaa hyödyntää kunnolla, niin varmaankin ohjelmoitava moottorinohjausjärjestelmä on ainut järkevä valinta ja samalla onnistuu NOS järjestelmän ohjaus sekä sen vaatimat kartan korjaukset.
j.h
Tuolta alkuun, tarvittavat osat löytyy. http://usparts.locomail.com/category.ph ... 1&group=17
Karkeesti näin: Märkäsetti osat ostoon, sis. bensalinja/pumppu hupakaasuille, yksi jakosuutin imusarjaan, solenoidi, bensalinjan paineen tunnistus, käyttökytkin kaasupolkimen alle, purge valve katu uskottavuuden lisäämiseksi ja vähän johtoo/letkuu/liittimiä.
Ei oo mahoton homma.
Takuu varma toimivuus, jakosuuttimessa määritellään koneeseen syötettävän bensan ja kaasun määrä. Bensalinjan paineen tunnistus säästää alusulan muodostumiselta
Puristussuhde kannattaa jättää vakioksi, max kypän luokkaa.
Peruskone vireeseen kannella/nokalla/putkistolla ja aloittelet 50hp setillä.
Hupakaasu on varmasti helpoin ja halvin tapa lisätä tehoo.
Karkeesti näin: Märkäsetti osat ostoon, sis. bensalinja/pumppu hupakaasuille, yksi jakosuutin imusarjaan, solenoidi, bensalinjan paineen tunnistus, käyttökytkin kaasupolkimen alle, purge valve katu uskottavuuden lisäämiseksi ja vähän johtoo/letkuu/liittimiä.
Ei oo mahoton homma.
Takuu varma toimivuus, jakosuuttimessa määritellään koneeseen syötettävän bensan ja kaasun määrä. Bensalinjan paineen tunnistus säästää alusulan muodostumiselta
Puristussuhde kannattaa jättää vakioksi, max kypän luokkaa.
Peruskone vireeseen kannella/nokalla/putkistolla ja aloittelet 50hp setillä.
Hupakaasu on varmasti helpoin ja halvin tapa lisätä tehoo.
Opel Vivaro Bi Turbo
Kawasaki Ninja H2
Kawasaki Ninja H2
-
- 'Admiral'
- Viestit: 291
- Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
- Paikkakunta: Kouvola
Kiitos tiedoista!Ksthb kirjoitti:Tuolta alkuun, tarvittavat osat löytyy. http://usparts.locomail.com/category.ph ... 1&group=17
Karkeesti näin: Märkäsetti osat ostoon, sis. bensalinja/pumppu hupakaasuille, yksi jakosuutin imusarjaan, solenoidi, bensalinjan paineen tunnistus, käyttökytkin kaasupolkimen alle, purge valve katu uskottavuuden lisäämiseksi ja vähän johtoo/letkuu/liittimiä.
Ei oo mahoton homma.
Takuu varma toimivuus, jakosuuttimessa määritellään koneeseen syötettävän bensan ja kaasun määrä. Bensalinjan paineen tunnistus säästää alusulan muodostumiselta
Puristussuhde kannattaa jättää vakioksi, max kypän luokkaa.
Peruskone vireeseen kannella/nokalla/putkistolla ja aloittelet 50hp setillä.
Hupakaasu on varmasti helpoin ja halvin tapa lisätä tehoo.
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
-
- 'Admiral'
- Viestit: 291
- Liittynyt: 17 Heinä 2006, 17:54
- Paikkakunta: Kouvola
Voihan sen kaasulinjan haaroittaa ja vetää yhden letkun auton etupenkin sivuun, josta voi tarvittaessa ottaa henkoset kun alkaa jännittämään..Ioni kirjoitti:Joo, kyllä mä sitä mieluummin henkeen vedän ku annan kallista ainetta autolle.madi kirjoitti:sitä hupakaasua saa vetää sairaalassaki ja menee mukavasti päähän !
- Corsa OPC -07
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87
- A vectra 2000 C20XE
- F Astra 2,5 v6
- Manta GSI -87