Powercap

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Möhkö
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 67
Liittynyt: 16 Huhti 2007, 20:23
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Möhkö »

mantzel.com:ssa on ainakin jotain powercappeja ja muuta härpäkkää tarjolla

EDIT: ja Power Resonator vaatimattomaan 850euron hintaan
Live Hard, Die Hard
Avatar
hasselhoff
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 91
Liittynyt: 23 Loka 2007, 14:30
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja hasselhoff »

kulkuri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 133
Liittynyt: 24 Helmi 2007, 13:18
Paikkakunta: lohja

fdfd

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Nyt on powercappi ja suodatin hommattu, ostin clubilaiselta. Tyytyväinen olen ostokseen :)
Avatar
esqo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Elo 2007, 17:46
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja esqo »

oliko mitään huomattavaa eroa sfi poksiin verrattuna? onko tuommonen hankinnan arvonen juttu?
jos on niin onpahan veronpalautuksille jotain hyödyllistä käyttöäkin :D
Avatar
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1865
Liittynyt: 11 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

esqo kirjoitti:oliko mitään huomattavaa eroa sfi poksiin verrattuna? onko tuommonen hankinnan arvonen juttu?
jos on niin onpahan veronpalautuksille jotain hyödyllistä käyttöäkin :D
No siis imuäänet ainakin nousee :) en tiedä ite onko mitään iloa.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
kulkuri
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 133
Liittynyt: 24 Helmi 2007, 13:18
Paikkakunta: lohja

fdffd

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Omasta kokemuksesta olen yllättynyt, enemmän tuli vääntöä ja kone kiertää paljon paremmin (kierrosherkempi).

Luulin kanssa itse että äänissä vain eroa niinkuin yleensä, mutta kyllä siinä muutakin eroa on, ainakin itsellä.
Avatar
Katana
'Senator'
'Senator'
Viestit: 965
Liittynyt: 18 Elo 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Katana »

Voin myös itse puoltaa yhdistelmää. Kyllä se toimii.
Calibra 2.0i 16v -91
virkm
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 01 Helmi 2008, 15:41

Viesti Kirjoittaja virkm »

Tänään penkissä testattu ja hyväksi todettu. Astra gsi 16v, ei kattia ja vapaavirtaus suodatin 150hv ja 218nm. Puolen tunnin päästä mitattiin Vectra gt 16v, kattipaikallaan, vapaavirtaus suodatin ja povercap 175hv ja 237nm!!! Piti penkittää useamman kerran kuin ei meinattu uskoa. :P Molemmissa muuten vakio c20xe kone.
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja export »

Alamäkipenkki?
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

virkm kirjoitti:Tänään penkissä testattu ja hyväksi todettu. Astra gsi 16v, ei kattia ja vapaavirtaus suodatin 150hv ja 218nm. Puolen tunnin päästä mitattiin Vectra gt 16v, kattipaikallaan, vapaavirtaus suodatin ja povercap 175hv ja 237nm!!! Piti penkittää useamman kerran kuin ei meinattu uskoa. :P Molemmissa muuten vakio c20xe kone.
Pitäisi samalla moottorilla aina penkittää. Ei tuollaiset kahden eri auton tulokset ole vertailukelpoisia keskenään.
Tiettävästi on katillisesta vakioa C20XE koneesta penkitetty samassa jarrussa enempi, kuin vakiosta katittomasta 20XE koneesta, vaikka nimellisteho on katittomassa isompi.

Jos todellisia tehomuutoksia haluaa tietää, niin sama auto, moottori ja dyno missä sitten ennen ja jälkeen muutosten penkitetään.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
Katana
'Senator'
'Senator'
Viestit: 965
Liittynyt: 18 Elo 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Katana »

Rengaskoolla on myös vaikutusta toisinaan huomattavasti.
Calibra 2.0i 16v -91
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Tai ettei vectrassa ois 20XE?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
virkm
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 01 Helmi 2008, 15:41

Viesti Kirjoittaja virkm »

Lähipäivinä testataan mitä vaikuttaa, kun astraan vaihdetaan vectrasta suorasytytys ja powercap, eilen ei keritty muuttelemaan. Ja sen jälkeen lisätään digital racing boksi ja katotaan mitä vaikuttaa. Myöhemmin keväällä myös pakosarja muutetaan ja kantta työstetään ja mitataan ja säädetään joka välissä. Penkitykset tehdään aina samoilla renkailla. Vectran suuremmat tehot johtuu varmaan suorasytystä ja osaltaan powercapistä. Astra puutui kierroksilla mutta vectrassa pysyi tehot rajoittimeen asti. Astrassa rajoitin oli 6400 ja vectrassa 6600.
Jabajee
'Senator'
'Senator'
Viestit: 525
Liittynyt: 17 Touko 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jabajee »

-WW- kirjoitti:Tai ettei vectrassa ois 20XE?
Ei ainakaan, mikäli on ollut vakio GT 16V. Silloin kone on aina C20XE ja Motronic M2.8, eli suorasytytys versio.
Kuva
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

Katana kirjoitti:Rengaskoolla on myös vaikutusta toisinaan huomattavasti.
jos näin on, niin sitten kannattaa vaihtaa penkkipaikkaa.

jos aikuisten oikeasti mitataan oikein autosta jonkin tietyn normiston mukaan (esim paljon käytetty din) ja dyno osaa kompensoida kiristys&rengas-häviöt ok niin mittatuloksen pitää olla sama päivästä,rengastuksesta jne jne huolimatta. muutenhan missään ei saisi otettua vertailukelpoisia vetoja.

mittaepätarkkuuksia toki tulee, useimmiten luokkaa 1-5%. nämä johtuvat useimmiten vain erilämpöisestä imuilmasta mitä ei voi helpolla ottaa normistoon mukaan sekä dynohallin pakokaasun määrä moottorin imupuolella, ts. kuinka paljon on puhdasta happea ja paljonka on siihen sekoittunutta jo palanutta ainesta.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Vastaa Viestiin