Bensanpainesäätimen asennus. (c20let)

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
2slow4motion
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1389
Liittynyt: 12 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Bensanpainesäätimen asennus. (c20let)

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion »

Eli mitenkäs toi käy? mistä alipaine tarviiko oma paineensäädin poistaa? Kumpi letkuista jakotukissa on paluupuoli?
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Säädin tulee jakotukin ja paluulinjan väliin.
Paluulinja on helppo erottaa, sillä se lähtee alkuperäisen paineensäätimen jälkeen jakotukista(eli siis suuttimet jää tulolinjan ja säätimen väliin).

Jos meinaat säätimellä vain nostaa painetta alkuperäiseen nähden(mikä lienee tarkoitus), niin vanhaa säädintä ei tarvitse poistaa.

Tuohonhan on saatavissa alkuperäisen tilallekkin tulevia säätimiä ja jotkut jopa modaa alkuperäisestä säädettävän ;)

Alipaineenhan voi ottaa siitä vanhasta säätimestä vaikkapa haaroittamalla(jos vanhasta ottaa kokonaan alipaineen pois, niin tyhjäkäynnillä paine luonnollisesti sen mukainen).
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
2slow4motion
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1389
Liittynyt: 12 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion »

Eli jos konetta katsotaan edestä niin se on se oikean puoleinen letku? Kyllä juu paineen nosto on tarkoituksena.

Tota alipainetta vaan kyselin kun on kuullut jotain ahtopaineiden mukaan säätyvästä bensanpaineesta.
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

2slow4motion kirjoitti:Eli jos konetta katsotaan edestä niin se on se oikean puoleinen letku?
Nyt en LET:stä mene vannomaan, mutta ainakin XE:ssä paineensäädin on jakotukin vasemmassa reunassa, joten vasemmanpuoleinen on tällöin paluuletku.

Säädinhän on viimeinen osa bensalinjassa ennen paluuletkua.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

joo vasen on se paluu ja vaikka otat siitä alkuperäisestä sen alipaineletkun irti niin sen uuden paluuletkuun asennettavan mukaan se sen paineen säätää.........jos kyse on isommasta paineesta kun se orkkis säädin antaa.ainakin itellä oli sen saman 5bar.

ja vaikka se letku olisi kiinni orkkis säätimessä niin se aukeisi siinä(en nyt muista orkkis paineita)
niin se uusi säädin nostaisi silti sen paineen vaikka sinne 5bar jos niin olisi säädetty.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
2slow4motion
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1389
Liittynyt: 12 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion »

Kiitos poijaat meinasin sit survoo sen tulopuolelle.

Eli sen uuden voi laittaa vanhan jälkeen ja se uusi säätää sen painee.
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Ajamy
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Ajamy »

Osta tuommonen, ei tarvi laittaa kahta peräkkäin. ja on fiksun näköinenki :wink:

http://www.amworks.com/irtokannet.htm
Kadett Cabrio GSI -89
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Ajamy kirjoitti:Osta tuommonen, ei tarvi laittaa kahta peräkkäin. ja on fiksun näköinenki :wink:

http://www.amworks.com/irtokannet.htm
mihkäs se sieltä kopan alta näkyy???
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Ajamy
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Ajamy »

taitaapa joka toisella olla koppa irtaallaan..
Toisekseen perässä oli hymiö :wink:

Kuva
Kadett Cabrio GSI -89
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

joo totta tuokin mutta itse tein ja tekisin tuon kaasuläpän lippiksen silleen että kopan saa vielä paikoilleen.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Vastaa Viestiin