Bensanpainesäätimen asennus. (c20let)
- 2slow4motion
- 'Diplomat'
- Viestit: 1389
- Liittynyt: 12 Helmi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Bensanpainesäätimen asennus. (c20let)
Eli mitenkäs toi käy? mistä alipaine tarviiko oma paineensäädin poistaa? Kumpi letkuista jakotukissa on paluupuoli?
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Säädin tulee jakotukin ja paluulinjan väliin.
Paluulinja on helppo erottaa, sillä se lähtee alkuperäisen paineensäätimen jälkeen jakotukista(eli siis suuttimet jää tulolinjan ja säätimen väliin).
Jos meinaat säätimellä vain nostaa painetta alkuperäiseen nähden(mikä lienee tarkoitus), niin vanhaa säädintä ei tarvitse poistaa.
Tuohonhan on saatavissa alkuperäisen tilallekkin tulevia säätimiä ja jotkut jopa modaa alkuperäisestä säädettävän
Alipaineenhan voi ottaa siitä vanhasta säätimestä vaikkapa haaroittamalla(jos vanhasta ottaa kokonaan alipaineen pois, niin tyhjäkäynnillä paine luonnollisesti sen mukainen).
Paluulinja on helppo erottaa, sillä se lähtee alkuperäisen paineensäätimen jälkeen jakotukista(eli siis suuttimet jää tulolinjan ja säätimen väliin).
Jos meinaat säätimellä vain nostaa painetta alkuperäiseen nähden(mikä lienee tarkoitus), niin vanhaa säädintä ei tarvitse poistaa.
Tuohonhan on saatavissa alkuperäisen tilallekkin tulevia säätimiä ja jotkut jopa modaa alkuperäisestä säädettävän
Alipaineenhan voi ottaa siitä vanhasta säätimestä vaikkapa haaroittamalla(jos vanhasta ottaa kokonaan alipaineen pois, niin tyhjäkäynnillä paine luonnollisesti sen mukainen).
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
- 2slow4motion
- 'Diplomat'
- Viestit: 1389
- Liittynyt: 12 Helmi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Nyt en LET:stä mene vannomaan, mutta ainakin XE:ssä paineensäädin on jakotukin vasemmassa reunassa, joten vasemmanpuoleinen on tällöin paluuletku.2slow4motion kirjoitti:Eli jos konetta katsotaan edestä niin se on se oikean puoleinen letku?
Säädinhän on viimeinen osa bensalinjassa ennen paluuletkua.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
joo vasen on se paluu ja vaikka otat siitä alkuperäisestä sen alipaineletkun irti niin sen uuden paluuletkuun asennettavan mukaan se sen paineen säätää.........jos kyse on isommasta paineesta kun se orkkis säädin antaa.ainakin itellä oli sen saman 5bar.
ja vaikka se letku olisi kiinni orkkis säätimessä niin se aukeisi siinä(en nyt muista orkkis paineita)
niin se uusi säädin nostaisi silti sen paineen vaikka sinne 5bar jos niin olisi säädetty.
ja vaikka se letku olisi kiinni orkkis säätimessä niin se aukeisi siinä(en nyt muista orkkis paineita)
niin se uusi säädin nostaisi silti sen paineen vaikka sinne 5bar jos niin olisi säädetty.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
- 2slow4motion
- 'Diplomat'
- Viestit: 1389
- Liittynyt: 12 Helmi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Osta tuommonen, ei tarvi laittaa kahta peräkkäin. ja on fiksun näköinenki
http://www.amworks.com/irtokannet.htm
http://www.amworks.com/irtokannet.htm
Kadett Cabrio GSI -89
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
mihkäs se sieltä kopan alta näkyy???Ajamy kirjoitti:Osta tuommonen, ei tarvi laittaa kahta peräkkäin. ja on fiksun näköinenki
http://www.amworks.com/irtokannet.htm
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...