9-5:ssä oleva 2.0t on vielä "vanhempaa" ja myös kestävämpää moottorisukupolvea pohjautuen 9000:n 2.0 ja 2.3 koneisiin.WTA kirjoitti:Itse kyselin, vielä kun tuo Jartsan Signumi oli minulla, tuolta saabilta noita lastutusjuttuja. Sieltä sanoivat, että nuo saabin koneet ovat identtisiä mutta ohjelmassa on vain eroa. Siis tarkoitan noita 2.0t ja 2.0T koneita. Eli kummatkin lienevät sama kone kuin tuo Opelin 2.0T. Sanoivat saabilta, että ohjelman päivytys onnistuu, jos koneessa ei ole se Boshin tms. sähköjärjestelmä, ja maksaa 1500 €. Tämä kyseinen lafka josta näitä kyselin oli saabin joku oma huolto ja sieltä tosiaan kertoivat nämä yllä mainitut asiat. Eli jos ihmettelette noita tehoeroja "samojen" koneiden välillä niin ilmeisesti sillä onko perässä iso "T" vai pikku "t" on väliä.
Edit: näyttää tuolla saabin sivuilla vieläkin olevan kahta eri 2 litrasta turbokonetta. 2.0t (175 hv) ja 2.0T (210 hv). Nuo siis noita saab 93 koneita ja näyttäis sit olevan vielä 2 litranen turbo 95:seen tuolla 150 hv koneellakin.
http://www.saab.fi/main/FI/fi/model/93_ ... pecs.shtml
B207 eli 9-3 SS ja SC:ssä oleva uudempi kone on 1.8t ja 2.0t- versioina täysin sama, vain softa on erona. 2.0T (210 hp) sisältää ainakin eri nokat kuin miedommat versiot, muista eroista en tiedä.