Kertokaa minulle että onko se järkevä laittaa läppärungot 20XE koneeseen kun turbottaa sitä vai onko siihen käyttöön vakio imusarja yhtä hyvä?
jos rungot kannattais laitta kumpi koko olis fiksumpi 48mm 45mm tai 40mm?
Itte olisin sitä mieltä että ehdottomasti 48mm läppärungot mutta fakta olis tarvetta nyt
Ja millainen bensa pumppu olis järkevä laittaa?
kansi tulis olemaan koskematon coscast kansi ja megasquirt ja 630cc suuttimet
Haastava kysymy XE turbotukstesta
Haastava kysymy XE turbotukstesta
http://www.r-tech.fi
Opel Kadett GSi 16V -89 (PROjekti)
Ford F-350 Super Duty CrewCab 7.3 PowerStroke karvan alle 1000Nm
Opel Kadett GSi 16V -89 (PROjekti)
Ford F-350 Super Duty CrewCab 7.3 PowerStroke karvan alle 1000Nm
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Haastava kysymy XE turbotukstesta
Älä laita läppiksiä. Tulee sopivasti haastetta moottorinohjauksen puolella. Ohjaus MAP-anturilla läppärungoilla on aika haastavaa alakierroksilla/alipainealueella missä yksittäinen imupulssi saa ison painemuutoksen aikaan anturin päässä.
WRC-tyylinen plenumi on varmaan aika bueno jos haluaa hifistellä.´
Bensapumpuksi semmoinen missä riittää tuotto yli suuttimien tuoton max paineella. Bosch 909 tai 044 on suunnilleen sitä mitä haetaan. MSD/Accelin ym yleispumput on aika kiinalaisen rimpulan näköisiä... pikkaisen epäilyttää 500hv tehoväitteet.
WRC-tyylinen plenumi on varmaan aika bueno jos haluaa hifistellä.´
Bensapumpuksi semmoinen missä riittää tuotto yli suuttimien tuoton max paineella. Bosch 909 tai 044 on suunnilleen sitä mitä haetaan. MSD/Accelin ym yleispumput on aika kiinalaisen rimpulan näköisiä... pikkaisen epäilyttää 500hv tehoväitteet.
Re: Haastava kysymy XE turbotukstesta
kiitoksia
http://www.r-tech.fi
Opel Kadett GSi 16V -89 (PROjekti)
Ford F-350 Super Duty CrewCab 7.3 PowerStroke karvan alle 1000Nm
Opel Kadett GSi 16V -89 (PROjekti)
Ford F-350 Super Duty CrewCab 7.3 PowerStroke karvan alle 1000Nm
Re: Haastava kysymy XE turbotukstesta
onko kellään kokemuksia näistä Walbro merkkiset pumpput mikä löytyy motonetistä? on hinta aika sopiva tommoseen 255litra tunnissa tolla painella
http://www.r-tech.fi
Opel Kadett GSi 16V -89 (PROjekti)
Ford F-350 Super Duty CrewCab 7.3 PowerStroke karvan alle 1000Nm
Opel Kadett GSi 16V -89 (PROjekti)
Ford F-350 Super Duty CrewCab 7.3 PowerStroke karvan alle 1000Nm
Re: Haastava kysymy XE turbotukstesta
Walbro lienee ihan laatumerkki, OE-toimittaja monelle automerkille.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Haastava kysymy XE turbotukstesta
jo vähän muistelin että olen lukenut ruotsinkielisessä bilsport lehdessä aika usein että porukkaon käyttänyt rakennetuissa autoissa just tota walbro
http://www.r-tech.fi
Opel Kadett GSi 16V -89 (PROjekti)
Ford F-350 Super Duty CrewCab 7.3 PowerStroke karvan alle 1000Nm
Opel Kadett GSi 16V -89 (PROjekti)
Ford F-350 Super Duty CrewCab 7.3 PowerStroke karvan alle 1000Nm
Re: Haastava kysymy XE turbotukstesta
Onkos kellään sellasta kokoonpanoa, että ohjaisi ruiskua ja sytkää kaasuläpän asennolla ja laittaisi MAP-anturin ennen kaasuläppiä painekoteloon, ja paineille laittaisi rikastukset\ennakot kohilleen? Itellä DTA 48exp ecuna.motorsport kirjoitti:Älä laita läppiksiä. Tulee sopivasti haastetta moottorinohjauksen puolella. Ohjaus MAP-anturilla läppärungoilla on aika haastavaa alakierroksilla/alipainealueella missä yksittäinen imupulssi saa ison painemuutoksen aikaan anturin päässä.
WRC-tyylinen plenumi on varmaan aika bueno jos haluaa hifistellä.´
Bensapumpuksi semmoinen missä riittää tuotto yli suuttimien tuoton max paineella. Bosch 909 tai 044 on suunnilleen sitä mitä haetaan. MSD/Accelin ym yleispumput on aika kiinalaisen rimpulan näköisiä... pikkaisen epäilyttää 500hv tehoväitteet.
Vai onks toi MAP\Rpm ohjaus käytännössä se paras vaihtoehto?
Ascona-B punaraidalla
Taunus Coupe gt V-6 73'
KX500
GSX-R1100
Taunus Coupe gt V-6 73'
KX500
GSX-R1100