Turbottamisen laillisuus/rakennemuutospäätös?

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Harrastaja8054
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 20:58

Turbottamisen laillisuus/rakennemuutospäätös?

Viesti Kirjoittaja Harrastaja8054 »

Voisikohan joku selvittää tätä asiaa? Eli kun LM:n rakennemuutospäätösken mukaan jos vapariin asentaa jälkikäteen ahtimen, muutos rinnastetaan moottorin vaihtoon, ja moottorin vaihdossa taas uudet tehot ei saa ylittää 20% mallin suurimman moottorin tehoja ja lisäksi vielä se 7kg/hv sääntö.. Kuitenki sillon tällön törmää kuulemma laillisesti rekisteröityihin ja muutoskatsastettuihin yli 500-600 hp alle 1400 kiloisiin katuautoihin, eikä kumminkaan muka oo tarvinnu hakea erityilupaa.. Vrt. street luokat. Eli onko rekisteriotteen lukemat vaan otettu pienillä/mitättömillä paineilla vai onko tähän joku muu takaportti?
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Re: Turbottamisen laillisuus/rakennemuutospäätös?

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

Harrastaja8054 kirjoitti:onko rekisteriotteen lukemat vaan otettu pienillä/mitättömillä paineilla
On.

Wanhat liikenneministeriön/aken luvat on sitten hieman eri asia,niissäkin kuitenkin pätee se 7kg/kw raja.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbottamisen laillisuus/rakennemuutospäätös?

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Harrastaja8054 kirjoitti:Vkuulemma laillisesti rekisteröityihin ja muutoskatsastettuihin
:lol:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin