Astra Wagon 1.7 CDTi -05, tehot kateissa!?
-
- 'Agila'
- Viestit: 5
- Liittynyt: 18 Maalis 2009, 16:22
Astra Wagon 1.7 CDTi -05, tehot kateissa!?
Eli homman nimi on se, että vikavalo syttyi ja autosta katosi tehot. Auto ei juurikaan reagoi maantienopeuksissa kaasuun enää ja kiihdyttäessäkin ykkösellä, kakkosella ja kolmosella tulee ihan seinä vastaan kun kierrokset nousevat 3000:een.
Joten osaako kukaan viisaampi kertoa/epäillä mistä voisi olla kysymys? Ja mitä asian hoitaminen pajalla mahtaa kustantaa? Ja jos auton joutuu johonkin pajalle kärräämään, niin kuinkakohan kiire asialla on, eli voiko korjaamista venyttää vai olisiko asia syytä hoitaa heti kuntoon? Vittumainenhan sillä on ajaa, mutta en haluaisi autosta "luopua" vasta kuin puolentoista kuukauden päästä, jolloin olisi aikaa seisottaa sitä pajalla.
Kiitoksia etukäteen viisaammille.
Joten osaako kukaan viisaampi kertoa/epäillä mistä voisi olla kysymys? Ja mitä asian hoitaminen pajalla mahtaa kustantaa? Ja jos auton joutuu johonkin pajalle kärräämään, niin kuinkakohan kiire asialla on, eli voiko korjaamista venyttää vai olisiko asia syytä hoitaa heti kuntoon? Vittumainenhan sillä on ajaa, mutta en haluaisi autosta "luopua" vasta kuin puolentoista kuukauden päästä, jolloin olisi aikaa seisottaa sitä pajalla.
Kiitoksia etukäteen viisaammille.
-
- 'Agila'
- Viestit: 5
- Liittynyt: 18 Maalis 2009, 16:22
Re: Astra Wagon 1.7 CDTi -05, tehot kateissa!?
Sen verran päivitystä asiaan, että valo on vaihtanut puolta mittaristossa, eli nyt palaa moottorin vikavalo, mutta ongelma on edelleen sama.
Re: Astra Wagon 1.7 CDTi -05, tehot kateissa!?
Dieseli taitaa olla tuo auto, joten ehkä olisi parempi kysellä dieselipuolelta. Jokatapauksessa vikakoodit olis hyvä lukea ja se todennäköisesti onnistuu ihan omatoimisesti. Sillä tavalla voi selvitä vian syy.
Ohjeita todennäköisesti löytyy paremmin dieselipuolelta.
Ohjeita todennäköisesti löytyy paremmin dieselipuolelta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra Wagon 1.7 CDTi -05, tehot kateissa!?
Vikakoodin saa luettua esim. painamalla jarrun ja kaasun pohjaan ja laittamalla virrat päälle. Silloin trippi mitarin kohdalle ilmestyy mahdolliset vikakoodit Vikakoodien selitykset sitten onkin toinen asia selvittää. Mutta ainakin britti astra foorumilla on usealle vikakoodille selitys.
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: Astra Wagon 1.7 CDTi -05, tehot kateissa!?
onkos tuossa hiukkassuodatin? omassa 1,9 cdti:ssä oli samat oireet kun suodatin meni tukkoon.
Skoda Octavia TDI
-
- 'Agila'
- Viestit: 5
- Liittynyt: 18 Maalis 2009, 16:22
Re: Astra Wagon 1.7 CDTi -05, tehot kateissa!?
Hiukkassuodattimesta en osaa sanoa yhtään mitään. Ongelma on myös siinä, että oma auto-osaaminen rajoittuu lähinnä sujuvaan ajamiseen.
Vikakoodit sain sentään luettua, ECN: 050074, 023456 ja 112502. Tosin en ainakaan vielä oikein onnistunut löytämään selityksiä kyseisille koodeille.
Vikakoodit sain sentään luettua, ECN: 050074, 023456 ja 112502. Tosin en ainakaan vielä oikein onnistunut löytämään selityksiä kyseisille koodeille.
Re: Astra Wagon 1.7 CDTi -05, tehot kateissa!?
P0500 Vehicle Speed Sensor MalfunctionECN: 050074, 023456 ja 112502. Tosin en ainakaan vielä oikein onnistunut löytämään selityksiä kyseisille koodeille.
P0234 Boost pressure control circuit
P1125 turbocharger (tc) wastegate regulating valve
salapoliisoin hieman ja löysin tuommoisia selityksiä sinun koodeille.
jos nopeusmittari pelaa niin en välttämättä alkaisi ekaa(p0500) koodia tutkimaan.
ahtopaineessa jotakin hämminkiä ja taitaapi tässä 1.7 dieselissä olla ahotpaineet säätö magneettiventtiileillä ja alipaineletkuilla kuten yleensä.
melkeinpä lähtisin katselemaan niitä ohkaisia alipaineletkuja jos vaikka joku olisi hankautunut / murtunut poikki.
ja tosiaan en ole noista koodeista aivan 100% varma tarkoittavatko juurikin tuota kun googlella tosiaan etsin ne.
Re: Astra Wagon 1.7 CDTi -05, tehot kateissa!?
Jep, lähe ettii letkuista...
Mulla oli omassa 04 mallissa 1,5cm reikä jäähdytysletkussa... Ihmettelin ku tyhjenee jäähdytysnestesäiliö.
Eli vaikka onkin suht uusia letkuja, niin silti voi olla jo nyt paskana.
Mulla oli omassa 04 mallissa 1,5cm reikä jäähdytysletkussa... Ihmettelin ku tyhjenee jäähdytysnestesäiliö.
Eli vaikka onkin suht uusia letkuja, niin silti voi olla jo nyt paskana.
Seat Ibiza 2018 1.0 TGI M5
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6
Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
Astra Tourer 2019 1.4T CNG M6
Seuraa: https://www.instagram.com/kaasuautoilen/
-
- 'Agila'
- Viestit: 5
- Liittynyt: 18 Maalis 2009, 16:22
Re: Astra Wagon 1.7 CDTi -05, tehot kateissa!?
Ongelma tosiaan on myös siinä, että sen jälkeen kun konepelti on avattu, niin oma osaaminen loppuu hyvinkin nopeasti. Eli epäilen vahvasti, että mitään letkuja tai niissä olevia hankautumia/murtumia löytäisin. Niin ja nopeusmittari toimii ihan normaalisti.
Löytyykö mielipiteitä siihen, että jos kysymys tosiaan on jostain letkusta, niin kuinka vakavasta ongelmasta puhutaan? En nimittäin mielelläni vielä veisi autoa mihinkään pajalle, eli uskaltaakohan alitehoisella autolla kumminkin ajaa noin kuukauden päivät?
Löytyykö mielipiteitä siihen, että jos kysymys tosiaan on jostain letkusta, niin kuinka vakavasta ongelmasta puhutaan? En nimittäin mielelläni vielä veisi autoa mihinkään pajalle, eli uskaltaakohan alitehoisella autolla kumminkin ajaa noin kuukauden päivät?
Re: Astra Wagon 1.7 CDTi -05, tehot kateissa!?
autosi on mitä todenäköisemmin koko ajan varaohjelma päällä eli tehot rajoitettu. miksipä ei jos se vaan eteenpäin menee niin voi ajella
niinhän se on että jos mittaristoon syttyy punainen valo niin silloin vasta on pysähdyttävä ( öljynpaine / lataus )
keltainen valo => aja korjaamolle.
elikkä ajele vaikka se kuukausi ja sitten sinne korjaamolle. kuitenkin omalla vastuulla, niinhän ne sanoo liikkeessäkin.
niinhän se on että jos mittaristoon syttyy punainen valo niin silloin vasta on pysähdyttävä ( öljynpaine / lataus )
keltainen valo => aja korjaamolle.
elikkä ajele vaikka se kuukausi ja sitten sinne korjaamolle. kuitenkin omalla vastuulla, niinhän ne sanoo liikkeessäkin.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Huhti 2016, 09:08
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Astra Wagon 1.7 CDTi -05, tehot kateissa!?
Onkohan vika jo löytynyt? Itselläni 1.7 dth Astra 04 ja samat koodit. P0234 ja P0500 joskus vilahtanut vikavalo vain nopeasti, mutta eilen meni limb modelle, mutta käynnistyksen jälkeen matka jatkui normaalisti. Aika vähän löytyy Opel puolelta ratkaisua näille overboost koodeille. Eikä tunnu olevan kokemusta meillä opelisteilla vnt ahtimen puhdistamisestakaan?
Kaikenlaisia Opeleita aikaisemmin, mutta:
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10
Nyt Insignia 2.0Cdti automaatti vm. 10
Re: Astra Wagon 1.7 CDTi -05, tehot kateissa!?
hillokunkulla melkein samat oireet kuin minulla,alkoi viime marraskuun alkupuolella,loiva ylämäki ja kierrolukumittariin syttyi auto/jakari valo,keltainen.
sammui n. 2 min. kuluttua,syttyi sinä päivänä silloin tällöin,aina ylämäessä,sain valon pois myös sillä tavalla et sammutin auton ja käynnistin het uudestaan,taas mentiin,ja tämän vuoden tammikuun alkupäiville asti kunnes alkoi taas valo palamaan,tehot tippuu silloin,ei ota 3200 kierrosta enempää.autoon on viime maaliskuussa vaihdettu turbon alipainesäädin,oireet tais olla silloin samanlaiset ?
viime viikolla sitten syttyi nop.mittariin se moottori/vikavalo,eikä lähtenyt pois ennen kun käytin motonetin vikatestissä,tehoja kumminkin tiputteli pois ihan kaupunki nopeuksilla,pakkastakin oli n. 18 as. olen huomannut että mitä kylmempää sitä herkemmin jakarivalo syttyy ?
motonetin testissä tälläistä:löytyi 1 päästöihin liittyvä vikakoodi:p0234 turboahtimen/mekaanisen ahtimen liian suuri ahtopaine.
alempa samassa lapussa järjestelmä: MOOTTORI Z17DTH EDC 16C9 *P0234 KUORMITUSPAINEENSÄÄDIN PYSYVÄ .
autosta kuuluu kun paikallaan antaa kierroksia enempi semmoinen sähähtävä vihellys,en pysty sanomaan kummalta puolen moottoria se tulee,edestä vai takaa ,moottorin takapuolella on se turbon alipainesäädin ???
tässä vaiheessa en osaa muuta tehdä kuin odotella kesän tuloa,kun olen tosiaan huomannut että ilman lämpötila vaikuttaa valon syttymiseen,siihen mikä on kierroslukumittarissa.
mitenkähän toi vaikuttaa pakokaasutestin tuloksiin,kun testaa silloin kun vikavalo ei pala ??? kertokaa viisammat ??!!!
ja autohan on OPEL ASTRA 1.7 CDTI -VM 2005 ajettun. 297 th p.s. autolla olen ajanut tammikuun alusta tähän päivään 6.3.2018 ei oo vielä välille jättänyt ??
sammui n. 2 min. kuluttua,syttyi sinä päivänä silloin tällöin,aina ylämäessä,sain valon pois myös sillä tavalla et sammutin auton ja käynnistin het uudestaan,taas mentiin,ja tämän vuoden tammikuun alkupäiville asti kunnes alkoi taas valo palamaan,tehot tippuu silloin,ei ota 3200 kierrosta enempää.autoon on viime maaliskuussa vaihdettu turbon alipainesäädin,oireet tais olla silloin samanlaiset ?
viime viikolla sitten syttyi nop.mittariin se moottori/vikavalo,eikä lähtenyt pois ennen kun käytin motonetin vikatestissä,tehoja kumminkin tiputteli pois ihan kaupunki nopeuksilla,pakkastakin oli n. 18 as. olen huomannut että mitä kylmempää sitä herkemmin jakarivalo syttyy ?
motonetin testissä tälläistä:löytyi 1 päästöihin liittyvä vikakoodi:p0234 turboahtimen/mekaanisen ahtimen liian suuri ahtopaine.
alempa samassa lapussa järjestelmä: MOOTTORI Z17DTH EDC 16C9 *P0234 KUORMITUSPAINEENSÄÄDIN PYSYVÄ .
autosta kuuluu kun paikallaan antaa kierroksia enempi semmoinen sähähtävä vihellys,en pysty sanomaan kummalta puolen moottoria se tulee,edestä vai takaa ,moottorin takapuolella on se turbon alipainesäädin ???
tässä vaiheessa en osaa muuta tehdä kuin odotella kesän tuloa,kun olen tosiaan huomannut että ilman lämpötila vaikuttaa valon syttymiseen,siihen mikä on kierroslukumittarissa.
mitenkähän toi vaikuttaa pakokaasutestin tuloksiin,kun testaa silloin kun vikavalo ei pala ??? kertokaa viisammat ??!!!
ja autohan on OPEL ASTRA 1.7 CDTI -VM 2005 ajettun. 297 th p.s. autolla olen ajanut tammikuun alusta tähän päivään 6.3.2018 ei oo vielä välille jättänyt ??
Re: Astra Wagon 1.7 CDTi -05, tehot kateissa!?
hei !
hillokunkulle vielä sen verran,että helpotti lukea tänään tätä palstaa,luulin että olen yksin tälläisen ongelman kanssa tässä maassa.... !
hillokunkulle vielä sen verran,että helpotti lukea tänään tätä palstaa,luulin että olen yksin tälläisen ongelman kanssa tässä maassa.... !
Re: Astra Wagon 1.7 CDTi -05, tehot kateissa!?
Noo hillokunkku on viimeksi vieraillut foorumilla vuonna 2009...
Mutta ongelmaasi. Vikana sinulla on jumittavat ahtimen johdesiivet.
Joko ahtimen purku ja pakiopesän huolellinen putsaus ja lasikuulapuhallus tai uuden turbon vaihto.
Mutta ongelmaasi. Vikana sinulla on jumittavat ahtimen johdesiivet.
Joko ahtimen purku ja pakiopesän huolellinen putsaus ja lasikuulapuhallus tai uuden turbon vaihto.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Astra Wagon 1.7 CDTi -05, tehot kateissa!?
hei !
kiitoksia vastauksesta !
kiitoksia vastauksesta !