turbon öljynpaluu

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

turbon öljynpaluu

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

eikö paluukanava pidäkkin olla isompi kuin paine? jos paine 6mm niin riittääkö että paluu on 8 tai 10mm?
Entä onko sillä väliä palauttaako sen oljypohjaan pinnan yläpuolelle vai pinnan alle? jos laittais paluuletkun suoraan öljyproppuun (proppu sivulla, ei pohjassa)
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: turbon öljynpaluu

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Öljyn pitää päästä vapaasti valumaan eli öljynpinnan yläpuolelle ja paluuputki saa olla n.13mm tai näin mulle on joskus kerrottu :D
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Re: turbon öljynpaluu

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

okei laitetaan suosioilla 15mm rööriä takas. Pitää irrotella öljypohja että saa jonkun kierreholkin läpi+vastakappaleen vai onko kansalla parempia ideoita?
Poraa reijän ja hitsaa kiinni niin välttää irrottamisen?
Antti-89
'Senator'
'Senator'
Viestit: 352
Liittynyt: 14 Joulu 2007, 12:04
Paikkakunta: Helsinki/Sievi

Re: turbon öljynpaluu

Viesti Kirjoittaja Antti-89 »

paluu putken koon kans ei voi oikeastaan ees liioitella. näkeehän sen jo öljynpaluu reiästä, et ei ainakaan pienempää laita!
Astra G z22se -Steinmetz-
Avatar
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2121
Liittynyt: 10 Loka 2005, 14:07
Paikkakunta: Vihti

Re: turbon öljynpaluu

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

paluu oli muistaakseni 12mm reijällä et 15mm on varmaa aika hyvä
Vastaa Viestiin