Z20LER viritys?

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
A2K
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 285
Liittynyt: 08 Elo 2008, 06:44
Paikkakunta: Pietarsaari

Z20LER viritys?

Viesti Kirjoittaja A2K »

Päivää kaikille.

ostin jonkun aikaa sitten astra GTC turbon Z20LER koneella.

autohan on -06 vm ja tämä 200 heppanen "pikkusportti"

nyt kuitenkin tuntuu että tehot eivät riitä alkuunkaan mietin että jos täällä pyörivät opelgurut tietäisivät neuvoa miten saisin siihen lisää kaakkeja suht edullisesti. mitä ekana kannattaa laittaa ja mistä on mitenkin hyötyä. joku ihan pieni 50 heppaakin riittäisi alkuun mutta jos löytyy isompiakin settejä mitä suosittelette niitä voisi postata tähän.

ja tietenkin linkit yms olisi mukavia.

olen myös miettinyt että miten tämä kone eroaa opc mallista jossa on nämä 240 vai oliko 250hp? jos suoraan muokkaisi konetta opc:n osilla?

kiitokset etukäteen. :wink:
Avatar
Fear
'Senator'
'Senator'
Viestit: 333
Liittynyt: 19 Touko 2007, 15:41
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Fear »

Jos nyt en ihan väärässä ole, niin eikös tuo OPC viritys ole vain softapäivitys? Viisaimmat valistakoon näistä uudemmista. Koitappas searchilla, on ollut aiemminkin puhetta tuosta.
- Manta B, letitetty 20XE, R25, tulossa...
Avatar
A2K
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 285
Liittynyt: 08 Elo 2008, 06:44
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

kokeilin hakua mutta en tullu yhtään viisaammaks. ja kun kysyin täälä (pietarsaari) olevasta opel huollosta ei kyseinen mies tiennyt asiasta yhtään mitään. jos se olisikin niin helppoa kun pelkkä siru niin sen vois ehkä saada joltain opel korjaamo/huolto/myynti liikkeeltä.. siis käteistä vastaan. vai?
Avatar
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2352
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

Autoa/moottoria sen paremmin tuntematta, mutta laitappa postia/soittele noihin:

Harinen http://www.hestec.fi/
Karala http://www.turbotec.com/
BSR:ää voit kysellä vaikkapa tuolta www.doc-power.com


Varmaan saat tarvittaessa vähän ekstraakin. (lompakkohan sen määrää)
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Avatar
D-Spark
'Senator'
'Senator'
Viestit: 314
Liittynyt: 08 Helmi 2006, 22:41
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja D-Spark »

En ole ihan varma että onko z20lerrin ahdin sama kuin z20lehhissä. ainakin opel-infos.de sivuston mukaan on sama.

Itse kävin juuri digituningilla lastuttamassa z20let moottorin joka on myös ihan samaa perhettä uudempien opc ja gtc mallien kanssa.

Näissä vehkeissä ei ole enää mitään chip-virityksiä vaan kyseessä on ihan obd2-diagnostiikkaportin kautta tapahtuva softan päivitys. itselläni oli 200hv/250nm ja päivityksen jälkeen 240hv/370nm.

Jos rupes kiinnostamaan niin katso www.digituning.com ja sieltä lähin toimipiste ja soita kysy tarjous.

Tai sitten varaat ajan Karalalle tai Hariselle jotka säätää auton ajossa.
Nykyiset BMW e30 325i cabrio -91 M-Technik 2 / Opel Astra G -01
exät Opel Astra G -00, Opel Astra 1.8 Gsi 16V -92, Opel Astra 2.0GSi 16V -94, Bmw 320i, -85, volvo 740 turbo -89, Opel astra turbo coupe -03, Honda Civic -89
Avatar
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2352
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

D-Spark kirjoitti: itselläni oli 200hv/250nm ja päivityksen jälkeen 240hv/370nm.
Ihan uteliaisuudesta, sisälsikö tuo digituning - päivitys penkityksen ennen&jälkeen?

*ei vaan joskus muinoin O.Harinen kamalan korkealle noteerannut noita www.voimaa.com / digituning virityksiä* Toki aina myyntimiehet on myyntimiehiä :wink:
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Avatar
D-Spark
'Senator'
'Senator'
Viestit: 314
Liittynyt: 08 Helmi 2006, 22:41
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja D-Spark »

ei pysty penkittämään omaa vehjettä ainakaan kun on tosiaankin se ajonvakautusjärjestelmä.

Perstuntumalta voi vain sanoa että moottori on paljon "ärhäkkäämpi" ja vääntöä tuli roppakaupalla lisää! melkein uskoisin että tehonlisäys pitää paikkansa.
Nykyiset BMW e30 325i cabrio -91 M-Technik 2 / Opel Astra G -01
exät Opel Astra G -00, Opel Astra 1.8 Gsi 16V -92, Opel Astra 2.0GSi 16V -94, Bmw 320i, -85, volvo 740 turbo -89, Opel astra turbo coupe -03, Honda Civic -89
Avatar
A2K
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 285
Liittynyt: 08 Elo 2008, 06:44
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

D-Spark kirjoitti:ei pysty penkittämään omaa vehjettä ainakaan kun on tosiaankin se ajonvakautusjärjestelmä.

Perstuntumalta voi vain sanoa että moottori on paljon "ärhäkkäämpi" ja vääntöä tuli roppakaupalla lisää! melkein uskoisin että tehonlisäys pitää paikkansa.
eikös esp ja luistonesto ene pois päältä kun pitää "sport nappia" pohjassa yli 4 sekunttia.

kiitokset avusta tähän asti. taidampa selailla noit avaihtoehtoja hieman ja jutella heidän kanssaan. laitan lisää kysymyksiä kun olen taas kuutamolla. :) :wink:
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja enne »

En ole ihan varma että onko z20lerrin ahdin sama kuin z20lehhissä. ainakin opel-infos.de sivuston mukaan on sama.

Itse kävin juuri digituningilla lastuttamassa z20let moottorin joka on myös ihan samaa perhettä uudempien opc ja gtc mallien kanssa.
ler/lel moottorien ahdin eroaa leh koneen ahtimesta.
lel (low power) ja ler (raised power) moottorien erohan on vain moottorin ohjauksessa. Itselläni on lel moottorissa EDS:n ohjelma, jonka laitoin sinne itse siään IPF laitteella (jolla saan myös palautettua vakion, tai laitettua seuraavan tason ohjelmia sisään). Ero vakioon on TODELLA tuntuva ja esimerkiksi varttimaili aika parani pelkällä ohjelmalla 1s. Aika on samaa tasoa, mitä OPC astroilla ajetaan (240hp) joten kyllä sitä tehoa siellä varmaan jonkin verran on. :lol:

Viritystason määrää lähinnä budjekti.

500-700e lastu (n. 230hp/300N)

1400-1500e Intercooler ja ohjelmointi (n.250hp/350N)

1500-1700e LEH turbo ja ohjelmointi (n.260hp)

2300-2700e LEH turbo, Intercooler ja ohjelmointi (n.280hp)

+3000e GR28R turbo, pakosarja, ohjelmointi (300+hp)

(Hinnat ja tehot ovat arvioita ja erinnäisten firmojen lupailuja)

Eli saahan tuohon tehoa :lollis:

Kannattaa varmaan vilkaista vaikka seuraavia linkkejä, mistä löytyy vaikka mitä osaa kyseiseen autoon

http://www.mathijssentechnics.nl/
http://www.eds-motorsport.de/_eds_/index.htm
http://www.regal-shop.co.uk/acatalog/As ... rades.html
http://www.vmax.de/html/frame-haupt.html
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Avatar
A2K
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 285
Liittynyt: 08 Elo 2008, 06:44
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja A2K »

kiitokset paljon tästä. nyt on sivuja vähä missä pyöriä. näyttäs kaikki lupaavan sen 235hp/360Nm pelkällä sirulla. +tietty jos muutakin vaihtaisi, ja nälkähän kasvaa syödessä ainakin kun konita virittää.. :wink:

pitääpä alkaa suunnittelemaan tätä nyt suuremmalla kädellä kun on sivuja missä pyöriä ja hintoja joita vertailla. :peukku:
H.Salmi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Huhti 2005, 12:50
Paikkakunta: Turku

Re: Z20LER viritys?

Viesti Kirjoittaja H.Salmi »

Latasin BSR ppc steg.1 ja niin kulkee kuin opc!
pebe
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Z20LER viritys?

Viesti Kirjoittaja pebe »

Minkälaisia kulutuslukemia olette esim BSR tms. ohjelmapäivityksen jälkeen saaneet? Onko Z20LER/LEL koneissa aina niin ihana 60tkm vaihtoväli jakopäänhihnalle? Pitää vielä katsella joku Astra H -topic läpi, josko olisi hyvää listaa tyyppivioista ko. autolle. Alkaa olemaan melko hyvissä hinnoissa nämä 170/200hp turbo astrat.
Vectra 2.0 16V -2000
H.Salmi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 14 Huhti 2005, 12:50
Paikkakunta: Turku

Re: Z20LER viritys?

Viesti Kirjoittaja H.Salmi »

Itsellä kulutus on pysynyt suunilleen samoissa lukemissa, kuin vakiona.

Ler hihnan vaihtoväli on 8v./120000km.Jos on viritys ,niin taitaa olla parempi vaihtaa aikaisemmin.
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Re: Z20LER viritys?

Viesti Kirjoittaja enne »

pebe kirjoitti:Minkälaisia kulutuslukemia olette esim BSR tms. ohjelmapäivityksen jälkeen saaneet? Onko Z20LER/LEL koneissa aina niin ihana 60tkm vaihtoväli jakopäänhihnalle? Pitää vielä katsella joku Astra H -topic läpi, josko olisi hyvää listaa tyyppivioista ko. autolle. Alkaa olemaan melko hyvissä hinnoissa nämä 170/200hp turbo astrat.
Keskikulutus n. 10l ja maantiellä pääsee alle 8l (Ohjelmoinnilla ei negatiivistä vaikutusta kulutukseen)
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Vastaa Viestiin