c20let moottorin heikot lenkit?

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Jonska.
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Maalis 2011, 01:17

c20let moottorin heikot lenkit?

Viesti Kirjoittaja Jonska. »

Elikkäs jos joku on kerinnyt päästä tälläistä moottoria virittämään niin olisi kiva saada tietoa vähän vakio männistä ja kangista? ja tietenkin muut heikot lenkit.
itse ajattelin moottorin avata ja työstää hieman lohkoa sekä kantta,vaihtaa AINAKIN kaikki laakerit,männänrenkaat ja hieman isompia venoja,periaate ainakin peruskorjata hieman laadukkaammilla osilla. Muutoksia on muutenkin tulossa hieman normaalia isommalla kädellä. hankinnassa/hankittu. tatech moottorinohjaus järjestelmä,hieman avarrettu imusarja,isommat suuttimet,riittävä bensapumppu,isompi ahdin, kiinan pakosarja,iso välijäähy,kunnon ahto putkisto ja tietenkin älytöntä suoraa ränniä! :D varmasti tässä nyt jotain jäi paljonki sanomatta mut sanoo kun mieleen tulee.
Opel calibra turbo 4x4 coscast -92 280hv./390nm.
Opel calibra turbo 4x4 race-edition projekt. -92 tavoite 4xxhv/5xxnm. :D
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: c20let moottorin heikot lenkit?

Viesti Kirjoittaja madi »

-vakio kiertokanget
+männät kestää kunhan ei o väliä lohko
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
anza69
'Senator'
'Senator'
Viestit: 864
Liittynyt: 08 Marras 2005, 16:43
Paikkakunta: Porvoo

Re: c20let moottorin heikot lenkit?

Viesti Kirjoittaja anza69 »

No kannesta kannattaa ainakin ohjurit tarkistaa, kun näitä ei taida enää hirveesti alle 200tkm ajettuja olla. Itellä ainaki pakopuolelta pomppi kumit poies, kun ahtoja nostettii. Kanteen ei muuten varmaankaan arvitse kajota, hyvin toimiva ja kestävä isommillekkin tehoille. C20XE:n nokat tietenkin voi laittaa. Alakerran vahvikelevyä kannattaa harkita tämmöiseen, ettei lähde pukit värisemää. Noissa kiinan pakosarjoissa kannattaa olla tarkkana, pari tullu vastaa misä kantee kiinnitettävä laippa hieman banaanilla. Bensa pumpulle kannattaa sitten vetää isot piuhat akulta ja erillinen rele jota ohjataan alkuperäsillä piuhoilla. Mäntien kanssa kannattaa olla tarkkana. Kannattaako vaihtaa suoraan uudet tilalle ja poraa lohko seuraavaan ylikokoon. Ei oo kovin mukavaa, kun muuten saakelin hyässä kunnossa kaikki paitsi männät porsii.
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Vastaa Viestiin