b omega tekniikan vaihto
b omega tekniikan vaihto
saako tähän malliin vaihtaa isompaa moottoria laillisesti ja jos niin minkä. b omega farkku x20se r28 ja 94 vuosimallia. nyt kaivataan tietoa näihin tekniikan vaihtoihin perehtyneiltä.
Omega B Caravan
Mercedes Benz 320 CE
Mercedes Benz 320 CE
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 2719
- Liittynyt: 09 Helmi 2006, 21:12
- Paikkakunta: Kangasala
Re: b omega tekniikan vaihto
Saa vaihdettua minkä tahansa moottorin mitä on B Omegassa käytetty ja joitain muitakin. Ei siinä mitään järkeä kuitenkaan ole, MV6 Omegoita saa jo kahvirahoilla jos semmoisen haluaa.
Re: b omega tekniikan vaihto
Eipä ole mikään rajoite, että pitäisi olla samasta mallisarjasta. Rajoitteina nämä normaalit teho (+20%), moottorin paino (+25%) ja iskutilavuus (+25%) ja lisäksi vielä päästöluokka. 2.0 pitää alusta muuttaa 3.0 vastaavaks. Ei taida olla juuri muuta kuin etujarrut ja tolpat. 2.0 alustalla et saa yli 136 heppasta leimaan
Moottorivaihtoehtoja on esim let kone ooppelista, rb20det tai rb25det nissanista, saabista b2x4 ja monia muita jotka vaan menee nuihin teho, paino, iskutilavuus ja päästö rajoihin. 98 asti on moottorit tyypitetty yksinään, joten ei ole väliä mistä autosta kone on peräisin. 98 eteenpäin pitää kuulemma olla sitten välitykset jo samat, ja olikohan 00 vai 01 eteenpäin tyypitetty autot kokonaisuuksina jolloin tekniikanvaihto menee aikalailla mahdottomaksi.
Saahan nuita MV6 halvalla, mutta 2.0 turbo b omega on jo hieman kalliimpi varmana. Eikä lasketa niitä dieseleitä nyt mukaan.
Moottorivaihtoehtoja on esim let kone ooppelista, rb20det tai rb25det nissanista, saabista b2x4 ja monia muita jotka vaan menee nuihin teho, paino, iskutilavuus ja päästö rajoihin. 98 asti on moottorit tyypitetty yksinään, joten ei ole väliä mistä autosta kone on peräisin. 98 eteenpäin pitää kuulemma olla sitten välitykset jo samat, ja olikohan 00 vai 01 eteenpäin tyypitetty autot kokonaisuuksina jolloin tekniikanvaihto menee aikalailla mahdottomaksi.
Saahan nuita MV6 halvalla, mutta 2.0 turbo b omega on jo hieman kalliimpi varmana. Eikä lasketa niitä dieseleitä nyt mukaan.
Re: b omega tekniikan vaihto
Ei herneitä mut itteeni ärsyttää nää tälläiset kommentit yhtä paljon joka kerta. Rahallisesti ei välttämättä olekaan järkeä(riippuen tulevasta tekniikasta), mutta harrastuksen kannalta kyllä paljonkin. Tulee moni asia tutuksi rakentelussa ja samalla tulee oma autokin paljon tutummaksi ihan perusremonttejakin ajatellen.(F)ast_tra kirjoitti:Ei siinä mitään järkeä kuitenkaan ole, MV6 Omegoita saa jo kahvirahoilla jos semmoisen haluaa.
Perusremontteihin verrattuna tekniikan vaihto sentään palkitsee muutenkin kuin pelkän luotettavuuden kasvamisen ja toimivuuden lisäksi.
Ei muuta ku mieleisen tekniikan hankintaan ja rakentelemaan. Kannattaa tosiaan harkita muitakin tekniikkavaihtoehtoja Opelin omien tekniikoiden lisäksi. On aina mukava nähdä jotain ennen näkemättömiä tai ainakin harvemmin nähtyjä moottoreita asennettuna milloin missäkin Opelin mallissa
Todennäköisesti väärässä.
Re: b omega tekniikan vaihto
lettihän se kiinnostas sovittaa mutta kun niitäkin on jo liikenteessä, alusta vastaa jo onneks mv6, muuta kun eteen satulat ja levyt vaihtaa vielä. tällästä pientä alustavaa kyselyä piti suorittaa. jos kesän aikaan saa tuon maaliin ni syksyllä alkas tekniikkaa sovittelemaan. mikä sit tuleekaan
Omega B Caravan
Mercedes Benz 320 CE
Mercedes Benz 320 CE
Re: b omega tekniikan vaihto
Liekö suomessa on liikenteessä yhtään farkkuomegaa letillä eikä noita sedaneitakaan taida montaa olla...liekö yhtä enempää, en tiedä. Ulkomaillahan noita löytyy kyllä.mikasti6 kirjoitti:lettihän se kiinnostas sovittaa mutta kun niitäkin on jo liikenteessä, alusta vastaa jo onneks mv6, muuta kun eteen satulat ja levyt vaihtaa vielä. tällästä pientä alustavaa kyselyä piti suorittaa. jos kesän aikaan saa tuon maaliin ni syksyllä alkas tekniikkaa sovittelemaan. mikä sit tuleekaan
Noo, oli tai ei, niin onhan se silti hyvä tekniikka laittaa b omegaan ja kulkee varmasti raikkaammin kuin yhdelläkään vakiolla tai perusjutuilla piristetyilläkään kutosilla. Mullakin on hommattuna omaan omegaan ilmeisen vähän ajettu 3-litrainen motti ja vain muutaman satakilsaa ajettu manuaaliloota noiden 2,5:n ja automaatin tilalle mutta pikku hiljaa oon alkanu kallistua sittenkin siihen että laittais ahdetun neloskoneen. Tuntuis siltä että se vaan olis taloudellisempi ja ripeämpi vaihtoehto koska tollanen malmikasa tarvii todella paljon vääntöä liikkuakseen kunnolla.
Todennäköisesti väärässä.
- hercules
- OCF Member 2024
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Re: b omega tekniikan vaihto
Täysin samaa mieltä omega16t:n kanssa näistä "ei mitään järkeä alkaa vaihtamaan" kommenteistaomega16T kirjoitti:Ei herneitä mut itteeni ärsyttää nää tälläiset kommentit yhtä paljon joka kerta. Rahallisesti ei välttämättä olekaan järkeä(riippuen tulevasta tekniikasta), mutta harrastuksen kannalta kyllä paljonkin. Tulee moni asia tutuksi rakentelussa ja samalla tulee oma autokin paljon tutummaksi ihan perusremonttejakin ajatellen.(F)ast_tra kirjoitti:Ei siinä mitään järkeä kuitenkaan ole, MV6 Omegoita saa jo kahvirahoilla jos semmoisen haluaa.
Perusremontteihin verrattuna tekniikan vaihto sentään palkitsee muutenkin kuin pelkän luotettavuuden kasvamisen ja toimivuuden lisäksi.
Yleisesti ottaen nämä huutelijat eivät ole ensimmäistäkään tekniikan vaihtoa tehneet vaan kuulleet esson baarissa kaverin siskon miehen kaimalta asiasta "faktaa" Ja ei herneitä tästäkään
Jos auto on esim. rakenneltu omalle silmälle sopivaksi taikka muuten hyvä pelleiltään jne niin antaa palaa vaan.
Kannattaa vain tosiaan ensiksi selvittää itselle minkä tekniikan aikoo laittaa sinne ja käydä vaikka konttorilla asiasta juttelemassa ettei tule yllätyksiä vastaan.
"Mitäh miksei muka tää b-omega mene leimasta lävitte lotus omegan tekniikalla"
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Re: b omega tekniikan vaihto
sehän oli jo alusta asti selvää että ei ainakaa mulle mv6:sta. ihan tarpeeks nyttenki tuota v6 moottoria pihassa. lettihän tuo himottaa kyllä viskata. ei varmasti oo siinä kaikkien mielestä järkeä, mutta eipä tuu samanlaista heti vastaan. pitäs vaa se motti jostain kehittää
Omega B Caravan
Mercedes Benz 320 CE
Mercedes Benz 320 CE
- timok
- OCF Luisukunkku 2012
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
- Paikkakunta: Keski-suomi
- Viesti:
Re: b omega tekniikan vaihto
miksei menis?hercules kirjoitti: "Mitäh miksei muka tää b-omega mene leimasta lävitte lotus omegan tekniikalla"
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Re: b omega tekniikan vaihto
Onko kellään tietoa paljon RB25DET on painavampi kuin X30XE? Löysin senverran tietoa että toi nissanin kone painaisi vaihdelaatikon kanssa 320kg. Ettei vaan menisi painoraja yli tolla RB25 mottorilla?
Tommosta swappia tässä jonkunaikaa pyöritelly mielessä. Mitä mahdollisia ongelmia tulee vastaan? Näyttäisi saavan kohtuu edukkaasti ebaystä täydellisiä tekniikkapaketteja.
Autona on 94 mv6. Eli ei pitäisi ainakaan päästöt olla ongelma.
Tuola kanssa jotain mietiskelyä (kuva): http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.p ... 11954451/0
Tommosta swappia tässä jonkunaikaa pyöritelly mielessä. Mitä mahdollisia ongelmia tulee vastaan? Näyttäisi saavan kohtuu edukkaasti ebaystä täydellisiä tekniikkapaketteja.
Autona on 94 mv6. Eli ei pitäisi ainakaan päästöt olla ongelma.
Tuola kanssa jotain mietiskelyä (kuva): http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.p ... 11954451/0
Re: b omega tekniikan vaihto
Britit tuntuvat puhuvan X30XE koneen olevan 180-185kg kaikkineen oheislaitteineen ja RB25DET taas on parista lähteestä riippuen 230-240kg.jariz kirjoitti:Onko kellään tietoa paljon RB25DET on painavampi kuin X30XE? Löysin senverran tietoa että toi nissanin kone painaisi vaihdelaatikon kanssa 320kg. Ettei vaan menisi painoraja yli tolla RB25 mottorilla?
Tommosta swappia tässä jonkunaikaa pyöritelly mielessä. Mitä mahdollisia ongelmia tulee vastaan? Näyttäisi saavan kohtuu edukkaasti ebaystä täydellisiä tekniikkapaketteja.
Autona on 94 mv6. Eli ei pitäisi ainakaan päästöt olla ongelma.
Tuola kanssa jotain mietiskelyä (kuva): http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.p ... 11954451/0
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Re: b omega tekniikan vaihto
Eli aika rajoille menee. Mutta eikös omegassa käytettyjä bmw:n kutos dieseleitä voi käyttää verrokkina? Ne tuskin painaa ainakaan vähemmän kuin X30XE?
Re: b omega tekniikan vaihto
Onhan tuo RB25DET tarpeeksi hyvällä päästöluokalla b omegaan?
Re: b omega tekniikan vaihto
Itteä on alkanut todella himottamaan saabin joko b204 tai b234 koneen laittaminen b omppuun sen helppouden takia: laatikko sopii suoraan, mutta onko kellään tiedossa yhtään tapausta, jossa tämä spekuloitu asia on toteutettu? Olis mielenkiintoista lukea jonkun projektista ennen kuin alkaa itse värkkäämään. Ainakaan täällä ei ole mun silmään osunut vielä yhtään tällaista.. tai sitten oon sokee
Calibra C20XE + Saab 9-5 2.3t Vector Wagon
ex: Astra F X20XEV GSi Caravan
ex: Saab 9-3 2.0t
ex: Astra F X20XEV GSi Caravan
ex: Saab 9-3 2.0t
Re: b omega tekniikan vaihto
Toyotan 1UZ-FE vois olla myös hyvä vaihtoehto Omegan keulille.
http://www.autowiki.fi/index.php/Toyota_UZ_-moottori
http://www.autowiki.fi/index.php/Toyota_UZ_-moottori
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara