Legendaarisin Opel 1862-2012
Legendaarisin Opel 1862-2012
Teen Opel Fan-lehteen jutun Opelin 150-vuotisjuhlavuoden kunniaksi siitä mitkä ovat OCF-foorumin käyttäjien mielestä näiden ensimmäisten 150 vuoden legendaarisimmat Opelit, mukaanlukien siis myös ne ompelukoneet, polkupyörät, rakettilentokoneet jne. mistä nyt vain olette kuulleet ja pidätte juuri sitä legendaarisimpana.
Aluksi kerätään ehdotuksia joista sitten kerään suosituimmat äänestykseksi ja lopulta sitten äänestyksen voittajista tulee lehteen esittelyt.
Eli mikä on mielestäsi legendaarisin Opel-yhtiön tekele, rakettiauto RAK2, Motoclub-moottoripyörä, Kadett C GT/E, ensimmäinen ompelukone, Laubfrosch 1920-luvulta, ensimmäinen auto 1899 System Lutzmann, Ascona 400, 1910-luvun 260 hv Grand Prix-kilpuri, Astra J, 30-luvun avo-Admiral, Diplomat A V8 Coupe vai joku ihan muu. Laita se tähän replyksi. Siis ei minkä haluaisit itsellesi, tai mikä itselläsi on, vaan mikä on legendaarisin, sellainen josta legendoja kerrotaan...
Aluksi kerätään ehdotuksia joista sitten kerään suosituimmat äänestykseksi ja lopulta sitten äänestyksen voittajista tulee lehteen esittelyt.
Eli mikä on mielestäsi legendaarisin Opel-yhtiön tekele, rakettiauto RAK2, Motoclub-moottoripyörä, Kadett C GT/E, ensimmäinen ompelukone, Laubfrosch 1920-luvulta, ensimmäinen auto 1899 System Lutzmann, Ascona 400, 1910-luvun 260 hv Grand Prix-kilpuri, Astra J, 30-luvun avo-Admiral, Diplomat A V8 Coupe vai joku ihan muu. Laita se tähän replyksi. Siis ei minkä haluaisit itsellesi, tai mikä itselläsi on, vaan mikä on legendaarisin, sellainen josta legendoja kerrotaan...
Re: Legendaarisin Opel 1862-2012
B Ascona 400
- timok
- OCF Luisukunkku 2012
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
- Paikkakunta: Keski-suomi
- Viesti:
Re: Legendaarisin Opel 1862-2012
kaikki Kadetit, jo pelkästään yhteenlaskettuna valmsitusmäärinä on aika tunnettu auto, valmistus vuodet 1936-1940 ja 1962-1991 (nää vuodet kopsasin wikipediasta)
vai onkos johonkin kerholehteen ata tehnyt jo kadetti historiaa
yksittäisenä mallina tietysti Kadett E, jonka piti olla ooppelille automaailman suuri menestys mutta ei ihan niin mennytkään
vai onkos johonkin kerholehteen ata tehnyt jo kadetti historiaa
yksittäisenä mallina tietysti Kadett E, jonka piti olla ooppelille automaailman suuri menestys mutta ei ihan niin mennytkään
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Re: Legendaarisin Opel 1862-2012
Manta A TE2800 Black Magic
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Re: Legendaarisin Opel 1862-2012
Niin kumpi? TE2800 vai Manta A Black Magic? Noihan on 2 eri mallia, joista TE2800 ei ole teknisesti edes merkiltään Opel eikä malliltaan Manta (toki kyllä kelpaa tähän kyselyyn silti mukaan, ei tässä olla rajaamassa TE, Irmscher, Lotus ym merkkisiä autoja poiskaan, vaikka teknisesti ne eivät ole Opel-yhtiön tuotteita)MantaGsi kirjoitti:Manta A TE2800 Black Magic
Re: Legendaarisin Opel 1862-2012
Opel Omega Evo-500...
Kaikki tulee kuntoon..viimeistään siinä vaiheessa,kun on tullut maksamaan tarpeeksi...
Re: Legendaarisin Opel 1862-2012
No jotain sinnepäinata kirjoitti:Niin kumpi? TE2800 vai Manta A Black Magic? Noihan on 2 eri mallia, joista TE2800 ei ole teknisesti edes merkiltään Opel eikä malliltaan Manta (toki kyllä kelpaa tähän kyselyyn silti mukaan, ei tässä olla rajaamassa TE, Irmscher, Lotus ym merkkisiä autoja poiskaan, vaikka teknisesti ne eivät ole Opel-yhtiön tuotteita)MantaGsi kirjoitti:Manta A TE2800 Black Magic
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Re: Legendaarisin Opel 1862-2012
Veikkaisin, että legendaarisin Opel on RAK2 tai ainakin sieltä kaikkien aikojen tunnetuimmasta päästä.
Toinen oman aikansa legendahan on Kadett -39, siitä voi sanoa, että se on eniten teille levinnyt Opel, tosin Neuvostoliittolaisten toimesta.
Legendojen joukkoon nostaisin myös toisen Kadetin, Rallyen, nimenomaan sen F-korisen.
Kolmas Kadett legenda lienee C, mitä on tehty, jaa olisiko useimman merkkisenä Opel-perustaisena autona. Vai onko E:stä vielä useampi versio?
Legendojen joukkoon voi varmaan nostaa myös Calibran, etenkin eri DTM-versiot ovat pitäneet kovin Opel-lippua, jos ei korkealla, niin ainakin esillä.
Toinen oman aikansa legendahan on Kadett -39, siitä voi sanoa, että se on eniten teille levinnyt Opel, tosin Neuvostoliittolaisten toimesta.
Legendojen joukkoon nostaisin myös toisen Kadetin, Rallyen, nimenomaan sen F-korisen.
Kolmas Kadett legenda lienee C, mitä on tehty, jaa olisiko useimman merkkisenä Opel-perustaisena autona. Vai onko E:stä vielä useampi versio?
Legendojen joukkoon voi varmaan nostaa myös Calibran, etenkin eri DTM-versiot ovat pitäneet kovin Opel-lippua, jos ei korkealla, niin ainakin esillä.
Re: Legendaarisin Opel 1862-2012
Oliko tässä jo nyt mainittu kaikki legendaariset Opelit? Vieläkö olisi "ehdokkaita" vai pistetäänkö ehdokasasettelu jo kiinni? Mainittakoon, että mun aloitusviestissä mainitsemat mallit olivat lähinnä esimerkkejä, eli niistä laitan äänestykseen vain oman harkinnan mukaan siinä mainittuja malleja.
Re: Legendaarisin Opel 1862-2012
Ascona 400, unohtamatta kuitenkaan Kadett 400sta ja yleisesti siis 400 sarja, erityismaininta tuosta cosworthin kanssa rakennetusta 16v kannesta joka sovitettu cih päälle.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Re: Legendaarisin Opel 1862-2012
Ascona B 400
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 60
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 03:00
- Paikkakunta: Nurmo
- Viesti:
Re: Legendaarisin Opel 1862-2012
Niin ja ehkä jos tämäkin lasketaan Opeliksi, eli Lotus Omega.