Ongelmia H astrassa?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Kompressorin hihnapyörän keskiosa pyörii sen ulkokehän mukana , jos magneettikytkin on vetäneenä , eli kompressori on ohjattu käymään.
Lisäksi moottoritilan elektroniikkakeskuksen rele K8 on vetäneenä.
Edelleen ilmastoinnnin flekti käynnistyy , kun järjestelmän paine nousee.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Tuli tuollainen -10 rekisteröity Ecoflex Wagon itselle/rouvalle pelastettua, kun vanhemat meinasivat moisen laittaa autoliikkeelle (helmiä sioille :-? ) vaihdossa Mokkaan...

Minkä lisävarusteen paikka on tuossa etupenkkien kohdalla, keskellä kattopaneelissa, sisävaloista hieman taaksepäin?
Tässä autossa on siinä noin n. A5 arkin kokoinen muovinen peitelevy, mikä välillä hieman särisee.
Saisiko tuon tilalle esimerkiksi aurinkolasikotelon tjsp?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Avatar
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1678
Liittynyt: 18 Marras 2008, 17:11
Paikkakunta: lahti

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Robertx kirjoitti:Kompressorin hihnapyörän keskiosa pyörii sen ulkokehän mukana , jos magneettikytkin on vetäneenä , eli kompressori on ohjattu käymään.
Lisäksi moottoritilan elektroniikkakeskuksen rele K8 on vetäneenä.
Edelleen ilmastoinnnin flekti käynnistyy , kun järjestelmän paine nousee.
Nopealla tutkimisella ilmeisesti toimii. Hihnapyörän keskiosa pyörii mukana ja flekti pyörii n.5sec jakson.
Painettakin tuntu olevan järjestelmässä, mutta jotenkin olen siinä uskossa ettei kylmää silti tule kabiiniin. Tosin nyt on vähän vaikea hahmottaakkaa vielä, kun on tuollaiset kelit.
Pitää odotella helteitä ja käyttää ilmastoinnin täytössä niin saa varmuuden.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Noiden tietojen perusteella ilmastointi toimii ja kun flektikin pyörii, niin pitäis kyllä kylmää tulla kabiiniin. Koeta asettaa lämpötila kylmimmälle ja sitten hieman puhallusta. Jos kylmää ei tule, niin sitten voi olla läppien asennossa jotain häikkää.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Larppe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 313
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja Larppe »

Valikostahan pääsee laittamaan ilmastoinnin päälle ja pois (ainakin jos automaatti-ilmastointi), niin tuolla tavalla varmasti huomaa eron jos ilmastointi toimii. Myös viileähköllä säällä ero on suuri, kun toimiva ilmastointi puhaltaa niin kuivaa ilmaa. Tosin ulkolämpö pitää H Astrassa olla yli +3, että ilmastointi suostuu kytkeytymään päälle.
Avatar
juzze
OCF Member 2020
Viestit: 2792
Liittynyt: 03 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja juzze »

t3mu kirjoitti:
Akus kirjoitti:Tarkastakaapas että sivupeilien lasit ovat kunnolla kiinni.

Kuva
:lol:
Just eilen illalla liimasin oman kuskin peilin ja olin tänne siitä tulossa kirjottamaan :bye: Eipä tosin oo uus juttu, edellisee b2 omegaa ja c1 vectraa onki saanu liimailla noita jo!

Asiasta viidenteen, mistä kannattaa lähteä selvittämään ilmastoinnin sielunelämää? Sisäkierron läppä on luultavasti rikki ja tuntuu ettei ilmastointi pelaa?
Millä selvitän siis käykö kompressori yms?
Nelostielle oli lentäny lasi tänään. Deltalta uutta kysymään, rapia 130euroa kiitos. Noh, hain motonetista 25eurolla.
Astra J sport tourer 2.0cdti A
Kojak Jr.
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Loka 2012, 10:09
Paikkakunta: Oulu

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja Kojak Jr. »

Jaahas, sekös on tuo sivupeilien heikko liimaus yleinenkin ongelma. Olempa nimittäin itsekkin molemmat joutunut liimaamaan paikallee. Eivät onneksi kerenneet pudota mihinkään.
Astron
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Maalis 2014, 13:56

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja Astron »

Kappas, tuttu vaiva tuo sivupeiliongelma. Kuskinpuoleinen sivupeili tipahti maahan autonpesun yhteydessä.

Onneksi oltiin mökillä, niin ei kilahtanu asfalttiin säpäleiksi, vaan pehmeälle nurmelle. Ostin 5eur tuubin epoksiliimaa ja liimasin takas kiinni. That's it.

Itsellä vm. 2007 Astra Wagon 1,6 bensakoneella. Nyt ajettu n. 127 000 km. Vikalista olis seuraava:

- Takuuseen vaihdettu v. 2008 raidetangon päät tai mitkälie härpäkkeet sieltä etupäästä (mä niistä juur mitään jymmarra...) Liikkeessä sanoivat että oli tyyppivika. Eipä ole katsastusmiehet valitelleet välyksistä tms. koskaan, et kunnossa on vissiin pysynyt.

- Takaluukun mikrokytkin oikutteli takuuaikana v. 2008. Oikein kovilla paukkupakkasilla (alle -25 astetta) välillä ei auennut, välillä ei mennyt suosiolla kiinni. Kävi pajalla kahteenkin kertaan sen vuoksi, ennenkuin saivat korjattua kunnolla. Viime talvena tosin kytkin jäätyi tosin, eikä sitä saanut avattua mutta lämmityslaitteen käyttö täydellä teholla sulatti lukon. Eli jostain oli mennyt kosteutta sinne mekanismin sisään vissiin.

- Alkuperäinen puolasarja hajosi reippaamman puoleisessa kiihdytyksessä erittäin helteisenä kesäpäivänä v. 2011. Mittarissa silloin n. 100 tkm. Tilalle vaihdettiin kiireen vuoksi tarvikeosa, koska kesäloma oli juuri alkamassa ja matkalle lähtö edessä.

- Tarvikepuolasarja hajosi hieman runsaan vuoden kuluttua alkutalvesta. Tilalle vaihdettiin alkuperäisosa, joka on kestänyt hyvin aina näihin päiviin saakka.

- Lisäjarruvalo simahti jokin aika sitten. Tilasin merkkiliikkeestä uuden (alle 80eur) ja taas toimii.

Mielestäni erittäin luotettava auto tämä nykyinen Astra. Huoltokulut olemattoman pienet, eikä takuuajan jälkeen ole vielä ollut mitään mainottavia vikoja, tuota puolasarjaa lukuunottamatta. Eikä sekään näihin kilometreihin nähden kauheen paha juttu.
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Millä saa kotikonstein huoltovalon sammutettua öljynvaihdon jälkeen? Trippimittari + virrat vain INSP tekstin pois mutta jäi se valo. En op-comillakaan osannut nollata.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2206
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja Iro »

Oliko niin ettei sitä "nollata", vaan ohjelmoidaan uusi huoltoväli?
Jossain valikossa taisi olla joku 30000km näppäin tms.??
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Iro kirjoitti:Oliko niin ettei sitä "nollata", vaan ohjelmoidaan uusi huoltoväli?
Jossain valikossa taisi olla joku 30000km näppäin tms.??
op-comilla siis? tosta jos vaan jollain ois vinkkiä niin laittakaa ihmeessä
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Avatar
Larppe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 313
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja Larppe »

Alpha kirjoitti:
Iro kirjoitti:Oliko niin ettei sitä "nollata", vaan ohjelmoidaan uusi huoltoväli?
Jossain valikossa taisi olla joku 30000km näppäin tms.??
op-comilla siis? tosta jos vaan jollain ois vinkkiä niin laittakaa ihmeessä
Ei omakohtaista kokemusta koko OP-COMsta, eikä minkäänlaisia takeita ohjeen oikeellisuudesta, mutta tollanen huoltovälin nollausohje sattu silmään nopealla googletuksella:

Astra H service interval reset using OP-COM:
Astra-H
• Choose Body
• Choose Instrument
• Choose Programming
• Choose Programming
• Choose Service Interval Reset
• Press the brake pedal
• Choose Yes
The service interval is now reset.
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

eikö tuo onnistu samalla tavalla kuin vectrassa, trippi ja jarru pohjaan , virrat päälle.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Jartsa kirjoitti:eikö tuo onnistu samalla tavalla kuin vectrassa, trippi ja jarru pohjaan , virrat päälle.
Tämä nollaa vain näytön INSP -ilmoituksen, mutta mittaristoon jää huoltovalopäälle (auto jonka päällä jakari).
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Avatar
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5952
Liittynyt: 08 Touko 2004, 03:00

Re: Ongelmia H astrassa?

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Alpha kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:eikö tuo onnistu samalla tavalla kuin vectrassa, trippi ja jarru pohjaan , virrat päälle.
Tämä nollaa vain näytön INSP -ilmoituksen, mutta mittaristoon jää huoltovalopäälle (auto jonka päällä jakari).
Ei se ole huoltovalo, vaan vikavalo.
Vastaa Viestiin