1.6-2.0 OHC koneen viritys
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Pistetään moottorinohjainyksikön sisään.
Kokemuksia ei ole, mutta en usko niskatuille olevan asennuksen jälkeenkään erityistä tarvetta.
Kokemuksia ei ole, mutta en usko niskatuille olevan asennuksen jälkeenkään erityistä tarvetta.
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Jos tarkotat niitä halpoja sekundalastuja, niin on testattu c30le:hen.
Alavääntöön pieni vaikutus ja rajotin nousi jotain päälle 500 rpm korkeammalle. Huipputehoihin en huomannut mitään vaikutusta. Myyntipuheet on myyntipuheita.
Kyseessä ei C20ne, mutta todennäköisesti samat temput se tuohonkin tekee.
Alavääntöön pieni vaikutus ja rajotin nousi jotain päälle 500 rpm korkeammalle. Huipputehoihin en huomannut mitään vaikutusta. Myyntipuheet on myyntipuheita.
Kyseessä ei C20ne, mutta todennäköisesti samat temput se tuohonkin tekee.
http://www.retropelit.fi
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Joo onhan niitä kalliimpiakin lastuja.. onko se lastu ihan painettava vai joutuuko juottaan?
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Mulla oli joskus 20ne:ssä tollanen.. vanha lastu veks ja uus painamalla paikoillee.. Itekkään en muuta eroo huomannu ku rajotin nousi pikkusen..
Manta b x 5
Ascona c -88 cabriolet 50%
Rekord c coupe -71
Omega 3000 24v
Frontera a 2.4 cih x 4
Kadett d 1.6 diesel 2+3 paku
Vectra a gt
msyms
Ascona c -88 cabriolet 50%
Rekord c coupe -71
Omega 3000 24v
Frontera a 2.4 cih x 4
Kadett d 1.6 diesel 2+3 paku
Vectra a gt
msyms
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Nonni taas kone levällään (kauan se kestikin reipas tuhat kilometriä) ja alkuperäinen ongelma ettei öljyt pysy sisällä vaan tuuppaa kampuran stefan välistä ulos ja söi yhden kampurankin jo hiontakuntoon toinen vaihdettu muttei vaikutusta joten ongelma todennäköisesti kampuran linjassa tai jotain muuta yliluonnollista.. Mutta ei nyt mennä siihen sen enempää tässä vaiheessa...
Vaan ongelmana on mun yks mäntä: 4 pytty ja öljyrenkaan alapuolella tommonen halkeama sisäpuolelta katsottuna näyttää kuin puuttuisi palanen enkä millään muista oliko tommonen jo kasaus vaiheessa(valu vika?) kyseessä siis alkuperäiset ja uudet männät. Sinäänsä käynnissä ei moitittavaa eikä kolinaa yms esiintyny.
No kävin näyttämässä tota koneistamolla muttei uskaltanu sanoa onko toi romua vai vieläkö voi käyttää onhan siinä tietty vaarana että toi halkeama rupeaa halkeamaan lisää. Ylikoko männät joten uus lohko pitäis porata noille sopiviksi joka kustantaa sen ~200e (en muista paljonko viimeks oli) SEH mäntien saatavuus oli äsken katottuna aika heikko puhumattakaan ylikoko männistä. Joten kysymys kuuluu muistanko oikein, että XE:n männillä saisi saman puristuksen kuin SEH:in männillä jos sellaset laittais tohon kasitappiin? Täältä muistaakseni tuota joskus luin muttei haulla osunu silmään. Ja nyt joku miettii että miksi? No siksi kun mulla on joku päähänpinttymä, että puritukset täytyy saada päälle 10 taino pikkusen yli kun on kannesta otettu se 1mm pois. Noita XE:n mäntiä kun olis vähän paremmin saatavilla..
Vaan ongelmana on mun yks mäntä: 4 pytty ja öljyrenkaan alapuolella tommonen halkeama sisäpuolelta katsottuna näyttää kuin puuttuisi palanen enkä millään muista oliko tommonen jo kasaus vaiheessa(valu vika?) kyseessä siis alkuperäiset ja uudet männät. Sinäänsä käynnissä ei moitittavaa eikä kolinaa yms esiintyny.
No kävin näyttämässä tota koneistamolla muttei uskaltanu sanoa onko toi romua vai vieläkö voi käyttää onhan siinä tietty vaarana että toi halkeama rupeaa halkeamaan lisää. Ylikoko männät joten uus lohko pitäis porata noille sopiviksi joka kustantaa sen ~200e (en muista paljonko viimeks oli) SEH mäntien saatavuus oli äsken katottuna aika heikko puhumattakaan ylikoko männistä. Joten kysymys kuuluu muistanko oikein, että XE:n männillä saisi saman puristuksen kuin SEH:in männillä jos sellaset laittais tohon kasitappiin? Täältä muistaakseni tuota joskus luin muttei haulla osunu silmään. Ja nyt joku miettii että miksi? No siksi kun mulla on joku päähänpinttymä, että puritukset täytyy saada päälle 10 taino pikkusen yli kun on kannesta otettu se 1mm pois. Noita XE:n mäntiä kun olis vähän paremmin saatavilla..
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Tarkotatko noita kahta pientä viiltoa männässä alemman puristusrenkaan raon oikealla puolella?
XE:n männät + veivit tuottaa NE-lohkossa XE:n puristussuhteen.
XE:n männät + veivit tuottaa NE-lohkossa XE:n puristussuhteen.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Juurikin noita kahta vekkiä tuossa. Muistinkin näköjään pikkusen väärin oli XE:ssä vähän matalampi puristus mitä seh:issä.Timonen kirjoitti:Tarkotatko noita kahta pientä viiltoa männässä alemman puristusrenkaan raon oikealla puolella?
XE:n männät + veivit tuottaa NE-lohkossa XE:n puristussuhteen.
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Toisinpäin.
20SEH puristus on ~10:1 ja 20XE koneiden on 10.5:1 - 10.8:1 riippuen mitä konetta kattoo.
XE:n mäntä on lähes täysin tasalakinen, kun SEH:issä on tuo syvä monttu.
Jos kantta laskettu nyt milli, niin menisikö puristukset johonkin 11.5:1 luokkaan?
Laita lääkeruiskulla nestettä palotilaan ja laske. Se on helppo homma ja on paljon viisaampi sen jälkeen.
Huomiona, että esim X20XEV koneen mäntä on kestävempi, mitä 20SEH:in mäntä ja niitähän saa puoli ilmaiseksi vähän sieltä sun täältä. Suurin ero tulee öljyvoitelusta, jossa SEH männissä on puolen männän mittanen viilto, kun 16 venttiili männissä on taas reijät.
Tuon koneenhan voi tehdä melkein millä vaan alakerralla, esim X20XEV, mutta melkeen suosittelisin jotain vanhempaa 20NE koneen alakertaa.
Nuo 90-luvun tai alle olevat lohkot ovat laadultaan parempia mitä uudemmat. Uudemmissa on kyllä vahvistuksia lohkon kyljessä enemmän, mutta ite valussa on hätäilty. Just yks kaveri rakensi turbokoneen LET männillä ja joutu ehtimään 3 eri autosta lohkoa, kun noiden uudempien pytyt oli aina jotenkin sohjoja. Korissa oli ennen konevaihtoa just SEH kone. Sama kansi siihen tuli päälle.
Ite tekisin korkeista puristuksista huolimatta tuon korkeapuriste koneen, kerran sulla on siellä Megasquirtti ohjaamassa. Turha sitä on pyristellä noilla huonoilla toimimattomilla osilla, kun pääsee halvemmalla siirtymällä toisiin mitä helpommin saatavillakin.
20SEH puristus on ~10:1 ja 20XE koneiden on 10.5:1 - 10.8:1 riippuen mitä konetta kattoo.
XE:n mäntä on lähes täysin tasalakinen, kun SEH:issä on tuo syvä monttu.
Jos kantta laskettu nyt milli, niin menisikö puristukset johonkin 11.5:1 luokkaan?
Laita lääkeruiskulla nestettä palotilaan ja laske. Se on helppo homma ja on paljon viisaampi sen jälkeen.
Huomiona, että esim X20XEV koneen mäntä on kestävempi, mitä 20SEH:in mäntä ja niitähän saa puoli ilmaiseksi vähän sieltä sun täältä. Suurin ero tulee öljyvoitelusta, jossa SEH männissä on puolen männän mittanen viilto, kun 16 venttiili männissä on taas reijät.
Tuon koneenhan voi tehdä melkein millä vaan alakerralla, esim X20XEV, mutta melkeen suosittelisin jotain vanhempaa 20NE koneen alakertaa.
Nuo 90-luvun tai alle olevat lohkot ovat laadultaan parempia mitä uudemmat. Uudemmissa on kyllä vahvistuksia lohkon kyljessä enemmän, mutta ite valussa on hätäilty. Just yks kaveri rakensi turbokoneen LET männillä ja joutu ehtimään 3 eri autosta lohkoa, kun noiden uudempien pytyt oli aina jotenkin sohjoja. Korissa oli ennen konevaihtoa just SEH kone. Sama kansi siihen tuli päälle.
Ite tekisin korkeista puristuksista huolimatta tuon korkeapuriste koneen, kerran sulla on siellä Megasquirtti ohjaamassa. Turha sitä on pyristellä noilla huonoilla toimimattomilla osilla, kun pääsee halvemmalla siirtymällä toisiin mitä helpommin saatavillakin.
http://www.retropelit.fi
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Ihan tämmöinen tiedustelu, että onko kiinnostuneita 2,0 ohc:hen rullanokka yläpäälle? Joko vapariin, tai sitten ahdettuun. Molemmissa tapauksissa konetta voi yläkerran puolesta pyörittää päälle 9000rpm:n.
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4174
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Kiinnostustahan olisi, mutta tällä hetkellä rahat menee tuon 16v:n ajoon saantiin. Mutta ihan uteliaisuuttani kiinnostaisi tulevaa ajatellen mitä moisella setillä mahtaisi suunnilleen olla hintaa? ylipaine 8v yhä tekeillä, mutta mallilla hiljaa hyvä tulee...
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Millä tyylillä tämä on toteutettu? Olisko vastaavasta toteutuksesta kuvia?
http://www.retropelit.fi
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Taitanee helposti mennä osiin paritonnia ja siihen tietty kanavatyöt päälle. Kuvia löytynee yritykseni naamakirjasta galleriasta (kansiviritys j.kosunen).
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Sen takia kyselin, kun tuossa joskus vain mittailin miten onnistuisi jonkin muun koneen rullakeinun kanssa sovittaa palikoita kanteen, mutta mitat ei natsannut ainakaan sen keinun kans ollenkaan yhteen, joten unohdin sittemmin koko homman. Saako sen verran vielä kysellä, että minkä vehkeen keinulla tuo on toteutettu? Vai onko mittatilaus keinuja?
http://www.retropelit.fi
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
-
- 'Agila'
- Viestit: 8
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 19:45
- Paikkakunta: Kemi
- Viesti:
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
En ihan koko vitjaa lukenut läpi.
Olemme pojan kanssa rakennettu A-mallin Vectrasta jokkispeli.
Vecun vaihtoehtoinen määränpää oli paalaamo, joten katson tämän paremmaksi vaihtoehdoksi. Elämä jatkuu.
Nyt voimanlähteenä toimii 1.8i ja siinä huimat 90hp, laatikko F18.. kummasti silläkin kerkesi eka kisassa.
Semifinaaliin olis menty ilman syylärin halkeamista.
Nyt tarjolla on sekä Ecotec 2.0 16V 130hp sekä 2.0 8v 115hp.. Molemmat aion hankkia.
Tuo ecotec houkuttaa helppoudellaan, plug and play, paxi huuleen ja baanalle. Toisaalta tuon kasitappisen
luottettavuus houkuttaa käyttämään siihen euroja voiman lisäämiseksi. Tavoitteena ~ 150hp
Tavoitteena on myös se, ettei tehon kustannuksella hävitä alavääntöä kokonaan.
Samalla laitteella on tarkoitus ajaa myös jäärataa talvisin.
Minkä verran B-mallista voi hyödyntää osia A-malliin. Onko esim alustan osat vaihtokelpoisia keskenään?
Olemme pojan kanssa rakennettu A-mallin Vectrasta jokkispeli.
Vecun vaihtoehtoinen määränpää oli paalaamo, joten katson tämän paremmaksi vaihtoehdoksi. Elämä jatkuu.
Nyt voimanlähteenä toimii 1.8i ja siinä huimat 90hp, laatikko F18.. kummasti silläkin kerkesi eka kisassa.
Semifinaaliin olis menty ilman syylärin halkeamista.
Nyt tarjolla on sekä Ecotec 2.0 16V 130hp sekä 2.0 8v 115hp.. Molemmat aion hankkia.
Tuo ecotec houkuttaa helppoudellaan, plug and play, paxi huuleen ja baanalle. Toisaalta tuon kasitappisen
luottettavuus houkuttaa käyttämään siihen euroja voiman lisäämiseksi. Tavoitteena ~ 150hp
Tavoitteena on myös se, ettei tehon kustannuksella hävitä alavääntöä kokonaan.
Samalla laitteella on tarkoitus ajaa myös jäärataa talvisin.
Minkä verran B-mallista voi hyödyntää osia A-malliin. Onko esim alustan osat vaihtokelpoisia keskenään?
" Innostuksen hulluus on parempaa kuin viisauden välinpitämättömyys! Anatole France