Astra H 1.9CDTI farkku -- Myydään 2000€
Re: Astra H 1.9CDTI farkku -- M32 - I'm loving it!
Paineet saattaa nousta sen verra korkeelle että heikoin lenkki sanoo poks.
Ajossahan se vielä menee kun ajoviima jäähdyttää mutta esim valoissa seistessä ongelma alkaa.
Ajossahan se vielä menee kun ajoviima jäähdyttää mutta esim valoissa seistessä ongelma alkaa.
Re: Astra H 1.9CDTI farkku -- M32 - I'm loving it!
Jees, kiitos tästä. Pitää laittaa flekti tilaukseen. Viime kesänä kerran aineet karkas eli voi hyvinkin johtua tuosta..timppa1 kirjoitti:Paineet saattaa nousta sen verra korkeelle että heikoin lenkki sanoo poks.
Ajossahan se vielä menee kun ajoviima jäähdyttää mutta esim valoissa seistessä ongelma alkaa.
Re: Astra H 1.9CDTI farkku -- M32 - I'm loving it!
Tälle on oikeastaan tullut vain kilometrejä. Jakopään huolto oli hiljattain ja samalla meni uusiksi nokka-akselin asentotunnistin. Jyväskylän A-Huolto hoiti homman joustavasti jälleen kerran. Voi suositella! Vaasassa ei tunnu olevan kunnollista pajaa, niin pitää Jyväskylässä teettää. Ilmastoinnin flektin ostin Jannelta kun SRI300:sta lähti ilmastoinnin kamat pois, niin sekin on kunnossa. Alla likaisesta autosta pari kuvaa käyttäjineen.
Toistaiseksi Opeliton mies
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
Re: Astra H 1.9CDTI farkku -- M32 - I'm loving it!
Kilometrejä mittariin, pientä vikaa on ollut, mut eteenpäin on menty. Laturi meni vaihtoon, entisestä vaan lastut lensi. Uusi laturi tilalle, silti välillä laturista löytyy vikakoodi muistista (062202 Laturin kentän / F päätepiirissä häiriö). Mikä tuon aiheuttaisi? Nokka-akselintunnistin myös heittää satunnaisesti vikakoodia (034028), lieneekö liittimessä tai johtosarjassa jotain vikaa.
Viimeisimpänä EGR alkoi herjaamaan (04005A). Tokeneeko puhdistamalla vai suosiolla osa vaihtoon? Mitä lueskelin niin tuo koodi useimmiten tarkoittaa, että on vaihtokunnossa. Uuden EGR:n näyttää saavan 65€, mutta kestääkö tarvikkeena mitä? Jos EGR tukkii, tuleeko sokea tiiviste ennen vai jälkeen venttiilin? Venttiili tukkoon ja ohjelmasta pois?
http://www.ebay.de/itm/AGR-Ventil-Astra ... SwFnFV-EEx
Apparin turvavyölle ja oikealle takavalolle voisi olla tarvetta.
Viimeisimpänä EGR alkoi herjaamaan (04005A). Tokeneeko puhdistamalla vai suosiolla osa vaihtoon? Mitä lueskelin niin tuo koodi useimmiten tarkoittaa, että on vaihtokunnossa. Uuden EGR:n näyttää saavan 65€, mutta kestääkö tarvikkeena mitä? Jos EGR tukkii, tuleeko sokea tiiviste ennen vai jälkeen venttiilin? Venttiili tukkoon ja ohjelmasta pois?
http://www.ebay.de/itm/AGR-Ventil-Astra ... SwFnFV-EEx
Apparin turvavyölle ja oikealle takavalolle voisi olla tarvetta.
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: Astra H 1.9CDTI farkku -- M32 - I'm loving it!
Laita mieluummin laippa 2x5mm rei'illä niin ei tarvi softaa muokata eikä tukkeudu niin rajusti
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: Astra H 1.9CDTI farkku -- M32 - I'm loving it!
Lähinnä jos ohjelman laittaa ja sokean tiivisteen niin ei olisi väliä toimiiko EGR vai ei. Kai se on Saksasta tilattava tarvike ja kokeiltava mitä se kestää. EGR virtausta rajoitan samalla kertaa.
Re: Astra H 1.9CDTI farkku -- M32 - I'm loving it!
Mjaa, kuvat lähti kävelemään ja kaikkia ei ollut tallessa NAS:lla. Palauttelin, mitkä tuli vastaan.
Tsekkasin ekan viestin listan ja pääosin kaikki on hoidettu. Pidetään nyt korjauskirjaa, niin muistaa mitä on tehty. Vuoden vaihteessa meni vaihtoon pari nastoja, tilalle 205/55-16 Hankookin IPike RS+. Keväällä vaihtoon meni vuorostaan pari kesärenkaita, alle tuli Hankookin Ventus S1 Evo2 peruskoossa 225/45-17. Pääsiäisenä Leviltä tullessa poimin Juzzelta Rollosta xenon-umpiot ja nämä löysivät paikkansa keulalta kesällä. Näyttää muutoin tummilla xenon-umpioilla huomattavasti paremmalta, kuin kirkkailla halogeneilla ja valoteho huomattavasti parempi. Samalla säädin keulan osia vielä kerran, ei se täydellinen ole, mutta liikaa työtä saada paremmaksi.
Syksyn ja leiman tullen piti toinenkin pari renkaita uusia. Rengaskaupasta ei löytynyt silloin Evo2:a hyllystä, joten toiselle akselille meni Hankook Ventus Prime3. Leimalla pomppasi toisesta alapallosta ja ensimmäistä kertaa tuli huomautus koukusta, jossa ei ole sähköjä ollenkaan. Eikö koukkua voi olla vain fillarin kuljetustelinettä varten?! Kärryä ei ole kertaakaan ollut perässä. Pitää napata koukku veke tai hankkia sähköt.
Takaluukun pienet korroosiot korjasin ennen leimaa. Luonnollisesti näkyvillä ollut ei ollut ainoa kohta.. Hyvä tuli, vaikka vuosiin ruiskulla maalannut yhtään mitään.
EGR-tokeni itsestään, varaosa tuli kuitenkin jo tilattua. CIM pitäisi vaihtaa ja UEC:n koodaus kokeilla laittaa kuntoon. Tähän otetaan mielellään vinkkejä vastaan. Auto on tätä nykyä Levillä, joten talvivarustelun parantaminen voisi olla ajankohtaista. TT-thermo lämmittämään nesteitä öljypohjan lämmittimin rinnalle ja Defan akkulaturi vielä kylkeen?
Tsekkasin ekan viestin listan ja pääosin kaikki on hoidettu. Pidetään nyt korjauskirjaa, niin muistaa mitä on tehty. Vuoden vaihteessa meni vaihtoon pari nastoja, tilalle 205/55-16 Hankookin IPike RS+. Keväällä vaihtoon meni vuorostaan pari kesärenkaita, alle tuli Hankookin Ventus S1 Evo2 peruskoossa 225/45-17. Pääsiäisenä Leviltä tullessa poimin Juzzelta Rollosta xenon-umpiot ja nämä löysivät paikkansa keulalta kesällä. Näyttää muutoin tummilla xenon-umpioilla huomattavasti paremmalta, kuin kirkkailla halogeneilla ja valoteho huomattavasti parempi. Samalla säädin keulan osia vielä kerran, ei se täydellinen ole, mutta liikaa työtä saada paremmaksi.
Syksyn ja leiman tullen piti toinenkin pari renkaita uusia. Rengaskaupasta ei löytynyt silloin Evo2:a hyllystä, joten toiselle akselille meni Hankook Ventus Prime3. Leimalla pomppasi toisesta alapallosta ja ensimmäistä kertaa tuli huomautus koukusta, jossa ei ole sähköjä ollenkaan. Eikö koukkua voi olla vain fillarin kuljetustelinettä varten?! Kärryä ei ole kertaakaan ollut perässä. Pitää napata koukku veke tai hankkia sähköt.
Takaluukun pienet korroosiot korjasin ennen leimaa. Luonnollisesti näkyvillä ollut ei ollut ainoa kohta.. Hyvä tuli, vaikka vuosiin ruiskulla maalannut yhtään mitään.
EGR-tokeni itsestään, varaosa tuli kuitenkin jo tilattua. CIM pitäisi vaihtaa ja UEC:n koodaus kokeilla laittaa kuntoon. Tähän otetaan mielellään vinkkejä vastaan. Auto on tätä nykyä Levillä, joten talvivarustelun parantaminen voisi olla ajankohtaista. TT-thermo lämmittämään nesteitä öljypohjan lämmittimin rinnalle ja Defan akkulaturi vielä kylkeen?
Re: Astra H 1.9CDTI farkku -- M32 - I'm loving it!
Takaovien johtosarjat tuli myös vaihdettua toissa viikonloppuna saksasta tilattuihin silikonipiuhoihin. Kolmeen olen nuo nyt vaihtanut ja sellaista takaovellista H Astraa ei ole, jossa alkuperäiset johdot olisi ehjät. Tässäkin oli parhaimmillaan sama johto kahdesta kohtaa poikki.
-13 pakkasta ja Astra jäi Levimarketin pihaan. Lämmin moottori seisoi tunnin parkissa, hehkutus toimi ja lähti hyvin käyntiin. Puolen kilometrin ajo ja kaupan pihaan parkkiin. Kauppareissun jälkeen ei hehkuta ollenkaan ja ei myöskään jaksa lähteä käyntiin. Haulla löytyy aika paljon vastaavia ongelmia. Kuinka paskamaiset näihin on vaihtaa hehkut? Tiettävästi alkuperäiset ja sen myötä hyvin kiinni jämähtäneet? Toisaalta hehkun releen johtosarjassakin voi olla vikaa, en ole tuon teippailuja tarkastanut.
-13 pakkasta ja Astra jäi Levimarketin pihaan. Lämmin moottori seisoi tunnin parkissa, hehkutus toimi ja lähti hyvin käyntiin. Puolen kilometrin ajo ja kaupan pihaan parkkiin. Kauppareissun jälkeen ei hehkuta ollenkaan ja ei myöskään jaksa lähteä käyntiin. Haulla löytyy aika paljon vastaavia ongelmia. Kuinka paskamaiset näihin on vaihtaa hehkut? Tiettävästi alkuperäiset ja sen myötä hyvin kiinni jämähtäneet? Toisaalta hehkun releen johtosarjassakin voi olla vikaa, en ole tuon teippailuja tarkastanut.
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Re: Astra H 1.9CDTI farkku -- M32 - I'm loving it!
kyllähän tuohon osa niistä hehkuista on melko haastava vaihtaa... mut osa taas menee ihan ok kun pääsee suoraan pitkällä jatkovarrella irrotteleen... omassani ei ollut kovin tiukassa, mutta ehkä siinä 150tkm kohdalla ne ei vielä kovin pahasti jämähdäkkään?
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Re: Astra H 1.9CDTI farkku -- TT-thermon asennus
Levin liki 40 asteen pakkaset pysäytti Astran. Vanha akku ei jaksa pyörittää kunnon pakkasilla. Tilalla tulee Trane 57412SMF 12V 80Ah (740En). Lisäksi laitan kylkeen Defan 4-amppeerin ylläpitolaturin. Akkulämmitin voisi tietysti vielä olla, niin ei ainakaan virrasta pitäisi jäädä kiinni. Löytyykö kokemuksia Polar akkulämmittimestä tai Arctic Battery Heateristä? Ensimmäinen olisi tähän käyttöön parempi, sillä ajot usein varsin lyhyitä. Tolpasta saa virtaa vaikka 24/7.
TT-thermo on myös tulossa. Tilasin kokeeksi TT-Thermo 1000W KLD2:n kun oli uutena mallina tullut. Vuosi sitten laitoin omaan Audiin KLD:n ja se on toiminut hyvin. Onko jengi asentanut mihin letkuun letkulämmittimiä 8-venasissa 1.9cdti koneissa? Ei ole autoa käsillä, niin ei pääse pellin alle kurkkaamaan mihin tuon asentaa. Sisätilankennon letkuihin tuon voisi laittaa, mutta Z18XE:ssä ja Z17DTH:ssa tuo näytti olevan varsin ahdas paikka. Ei viitsisi kovin pitkiä letkuja vetää. Mikä noista räjäytyskuvista on Z19DT:n? http://nemiga.com/cat_spares/epc/opel/a04/f/
TT-thermo on myös tulossa. Tilasin kokeeksi TT-Thermo 1000W KLD2:n kun oli uutena mallina tullut. Vuosi sitten laitoin omaan Audiin KLD:n ja se on toiminut hyvin. Onko jengi asentanut mihin letkuun letkulämmittimiä 8-venasissa 1.9cdti koneissa? Ei ole autoa käsillä, niin ei pääse pellin alle kurkkaamaan mihin tuon asentaa. Sisätilankennon letkuihin tuon voisi laittaa, mutta Z18XE:ssä ja Z17DTH:ssa tuo näytti olevan varsin ahdas paikka. Ei viitsisi kovin pitkiä letkuja vetää. Mikä noista räjäytyskuvista on Z19DT:n? http://nemiga.com/cat_spares/epc/opel/a04/f/
Re: Astra H 1.9CDTI farkku -- TT-thermon asennus
Akku vaihtui yllämainittuun Traneen. Suomen Akut Rovaniemellä hoiti asennuksen samaan hintaan ja olivat myös irroittaneet roikkuneen ja osittain hajonneen pohjamuovin. Peukku palveluasenteesta! TT-Thermon heitin sisäkennon letkuun. Kiinnitystä pitää vielä parantaa, ei viitsinyt taloyhtiön parkkipaikalla enempää konehuoneessa ryömiä. Defan laturi meni myös samalla kiinni. Nyt 1000W TT-Thermo lämmittää jäähynestettä, 300w paistinpannu öljyjä, 1000w sisätilanlämppäriin ja 65w laturiin. 10A sulake riittää juuri.
Hehkut vaihdatettiin myös Jyväskylässä Hiomo Kantasella. Varasin suoraan koneistamoon, jos hehku katkeaa niin irroitus onnistuu parhaiten. Irtosivat kuitenkin ehjinä, tosin yksi kuulemma ongelmallinen. Itse ongelma ei kuitenkaan täysin korjautunut. Hehkun rele pitää vielä uusia, mutta epäilen että jossain lämpöanturissa on myös häikkää. TS. auto kuvittelee lyhyen ajon jälkeen, että moottori on lämmin ja hehkutusta ei tarvita. Mitään vikakoodia tästä ei jää muistiin. Muita arvauksia tai kommentteja? Mikä tuon aiheuttaa?
Hehkut vaihdatettiin myös Jyväskylässä Hiomo Kantasella. Varasin suoraan koneistamoon, jos hehku katkeaa niin irroitus onnistuu parhaiten. Irtosivat kuitenkin ehjinä, tosin yksi kuulemma ongelmallinen. Itse ongelma ei kuitenkaan täysin korjautunut. Hehkun rele pitää vielä uusia, mutta epäilen että jossain lämpöanturissa on myös häikkää. TS. auto kuvittelee lyhyen ajon jälkeen, että moottori on lämmin ja hehkutusta ei tarvita. Mitään vikakoodia tästä ei jää muistiin. Muita arvauksia tai kommentteja? Mikä tuon aiheuttaa?
Re: Astra H 1.9CDTI farkku -- TT-thermon asennus
Minkälaisen johtosarjan tilasit takaoviin ja oliko millainen työ vaihtaa?
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Astra H 1.9CDTI farkku -- TT-thermon asennus
http://www.ebay.com/itm/Original-Opel-K ... Swx2dYEz~N
http://www.ebay.de/itm/301758809917?clk ... rmvSB=true
Tuossa muutama vaihtoehto noin esimerkkinä.
Operaationa vähän hankala kun joutuu siinä oven välissä liittään.
Sitten kun liitetty niin jatkokohta sinne b-pilarin sisään.
http://www.ebay.de/itm/301758809917?clk ... rmvSB=true
Tuossa muutama vaihtoehto noin esimerkkinä.
Operaationa vähän hankala kun joutuu siinä oven välissä liittään.
Sitten kun liitetty niin jatkokohta sinne b-pilarin sisään.
Re: Astra H 1.9CDTI farkku -- TT-thermon asennus
Tuolta olen tilannut, oli muistaakseni edullisin. Samaa tavaraa lienee kaikki aftermarket kamat. Ja molemmat puolet on kuitenkin kärsineet. http://www.ebay.de/itm/2x-Kabelbaum-Rep ... SwhcJWOPgl
Olen nypännyt kynnyksen muovipaneelin irti, vetänyt piuhat läpi sisälle ja tehnyt liitoksen takapenkillä. Huomattavasti mukavampi näin. Kannattaa toki tarkastaa mistä kohti pätkäisee alkuperäisen johtosarjan, voi olla useammasta kohtaa poikki.
Olen nypännyt kynnyksen muovipaneelin irti, vetänyt piuhat läpi sisälle ja tehnyt liitoksen takapenkillä. Huomattavasti mukavampi näin. Kannattaa toki tarkastaa mistä kohti pätkäisee alkuperäisen johtosarjan, voi olla useammasta kohtaa poikki.
Re: Astra H 1.9CDTI farkku -- TT-thermon asennus
Ainiin, pyyhkijöiden pysähtymisasento on nyt jostain syystä keskellä lasia. Pyyhkii oikean alueen, mutta pysähtyy keskelle lasia. Mites tuon korjaa? En pikaisesti löytänyt mitään pyyhkijöiden resetointia tms.