Opel PSA:lle
Re: Opel PSA:lle
No koska foorumin nimi muuttuu opelgeout clubiksi? Vai jatkaako normaalina ja insikka , mokka pösöt perustaa oman?
Re: Opel PSA:lle
Nyt kauppa on yhtiökokousta vaille valmis http://media.opel.com/media/intl/en/ope ... 60313376=1
Re: Opel PSA:lle
Jos oheisen linkin sisältämä tunnetun auto-ohjelman tekemä tulkinta sielunmaisemien eroavaisuudesta pitää paikkansa, niin näkisin, että kovin paljon yhteistä ei ole...shelby kirjoitti:No koska foorumin nimi muuttuu opelgeout clubiksi? Vai jatkaako normaalina ja insikka , mokka pösöt perustaa oman?
https://www.youtube.com/watch?v=9TnGjq9mWSI
Re: Opel PSA:lle
Juu kyllä voi uusien autojen suunta muuttua, mutta plussat ja miinukset jää nähtäviksi
Se alkaa pienestä. Ensiautoksi hommaat Astran ja eräänä päivänä tajuat että ei saatana...
Re: Opel PSA:lle
Opelit jatkossa PSA:n alustalla, ja PSA käyttää lähivuodet GM:n teknologiaa:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/live-se ... a-vahvempi
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/live-se ... a-vahvempi
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Opel PSA:lle
Nyt oikeestaan voin taas ostaa ooppelin ku periaatteestakaan en osta jenkkiä kuin purkkana. tullu seurattua läheltä paikallista yrityskulttuuria ja sen voin todeta, ettei sillä voi päästä kannattavaan ja tuottavaan lopputulokseen vaikka miten asiaa pyörittelisJohnny kirjoitti:Eipä tarvitse haaveilla enää sitten uudesta opelista, periaatteesta en ranskalaista autoa osta. Niissä ei ole mitään joka minua millään muotoa puhuttelisi tai kiinnostaisi vaikka eivät varmasti kovin paljoa laadullisesti eroa olisikaan.
Re: Opel PSA:lle
Ootas kun markkinoille tulee ihan oikeat Kiinassa valmistetut Volvo mallit :- )Wesku79 kirjoitti:Kumma ettei myydä kiinalaisille. Volvotkin meni vain parempaan suuntaan Geelyn myötä.
Re: Opel PSA:lle
timoan kirjoitti:Laadusta en olisi huolissaan. Pösöjä kymmenisen vuotta omistaneena ja Opeleitakin useamman uuden tai uudehkon omistaneena en keulisi Opelin luotettavuudella. Epäluotettavin omistamani uusi/uudehko autoni on ollut ylivoimaisesti Vectra C -06-maanantaiyksilö. Luotettavin taas Peugeot 308, jolla ajettiin uudesta 160 000 km ainoana normihuoltojen ulkopuolisena työnä yhden suuttimen tiivisteen vaihto.
Siis kymmen vuotta sitten ollut tilanne vastaa v. 2017 Opelin laatua - laadussa ei siis mitään kehitystä kymmenssä vuodessa?
Re: Opel PSA:lle
Eipä ole kehitystä ollut laadussa. Ensimmäinen uusi Opelini oli -99 Astra, siinä oli kuudessa vuodessa kaksi vikaa.Yksi pakosarjan kiinnityspultti oli irronnut. Korjattiin veloituksetta. Sitten lukkojen ohjauskortti hajosi, maksoi pari sataa. Toinen Opel oli Zafira -06, siinä ei ollut mitään vikaa, normaalit huollot riittivät. Nyt on menossa Zafira -12, siinä on kääntyvät xenonit jotka ei tahdo pysyä kunnossa. Nytkin harottaa taas eri suuntiin. Huonompaan suuntaan on mennyt. Toisaalta kun on seurannut työkaverin mersuilua, ei ooppelistilla ole mitään hätää..
Re: Opel PSA:lle
Onko foorumilla kokemusta noista muista PSA merkeistä ja niiden foorumeista. Itselleni tämä Opel foorumi on ollut arvokas tietolähde, mutta Kia foorumi on lähinnä onnettoman ja säälittävän välissä. Kuinka paljon maasta löytyy siis innostunutta vanhaa PSA harrastajaa ja siten myös asiallista keskustelua ja tiedonvaihtoa? Ovatko Citroenin ja Peugeotin kerhot/foorumit samalla tasolla kuin tämä Opel - vai jopa parempia?
Luonnollinen tulevaisuusksenaariohan on se, että maahantuonti menee jossain vaiheessa saman katon alle ja sitten palvelutasoa yhtenäistetään, josta seuraa joko parannuksia tai heikennyksiä. Luonnollista siinä vaiheessa olisi myös näiden kerhojen ja foorumien sulautuminen PSA foorumiksi, mutta sille nyt ei ole kymmeneen vuoteen mitään todellista tarvetta. Sitten kun autot alkavat jakaa samaa tekniikkaa niin siinä vaiheessa olisi loogista, että kaikki tieto löytyisi yhdestä paikasta, koska silloin Peugeot vinkki voi auttaa Opelistia ja päinvastoin. Nythän toistaikseksi mennään ihan eri tekniikoilla ja mitään muuta yhteistä ei ole kuin pääjohtajan kalvoissa kehutut suuret synergiat.
Luonnollinen tulevaisuusksenaariohan on se, että maahantuonti menee jossain vaiheessa saman katon alle ja sitten palvelutasoa yhtenäistetään, josta seuraa joko parannuksia tai heikennyksiä. Luonnollista siinä vaiheessa olisi myös näiden kerhojen ja foorumien sulautuminen PSA foorumiksi, mutta sille nyt ei ole kymmeneen vuoteen mitään todellista tarvetta. Sitten kun autot alkavat jakaa samaa tekniikkaa niin siinä vaiheessa olisi loogista, että kaikki tieto löytyisi yhdestä paikasta, koska silloin Peugeot vinkki voi auttaa Opelistia ja päinvastoin. Nythän toistaikseksi mennään ihan eri tekniikoilla ja mitään muuta yhteistä ei ole kuin pääjohtajan kalvoissa kehutut suuret synergiat.
Re: Opel PSA:lle
Minun väite on, että jonkun merkin toistaan parempi laatu on ihan huuhaata tänäpäivänä. Ehkä 80 luvulla Mersu oli jotakin, mutta kyllä nykyaikana kaikilla merkeillä on ihan samat markkinatalouden paineet säästämisesti ja paremmasta tuloksesta, joka johtaa tähän. Eli palikat ostetaan samoista paikoista, joista sitten kootaan mersu tai volkkari. Jollain merkillä voi olla jotain yksittäistä fiksumpaa kuin toisella, mutta kyllä kaikki autot suunnilleen samaa kuraa ovat. Hinnanerot ovat sitten enimmäkseen brändejä ja mielikuvia.Reijol kirjoitti:Eipä ole kehitystä ollut laadussa........ Huonompaan suuntaan on mennyt. Toisaalta kun on seurannut työkaverin mersuilua, ei ooppelistilla ole mitään hätää..
Mitä yksinkertaisemman ja uudemman auton ostat sen vähemmän siinä on outoja vikoja. Mitä monimutkaisempi auto ja vanhempi sen enemmän siinä on outoja vikoja. Ja välillä monimutkaisessa uudessa autossa on myös outoja vikoja
Re: Opel PSA:lle
Tämä on täysin totta.tikola kirjoitti:Minun väite on, että jonkun merkin toistaan parempi laatu on ihan huuhaata tänäpäivänä. Ehkä 80 luvulla Mersu oli jotakin, mutta kyllä nykyaikana kaikilla merkeillä on ihan samat markkinatalouden paineet säästämisesti ja paremmasta tuloksesta, joka johtaa tähän. Eli palikat ostetaan samoista paikoista, joista sitten kootaan mersu tai volkkari. Jollain merkillä voi olla jotain yksittäistä fiksumpaa kuin toisella, mutta kyllä kaikki autot suunnilleen samaa kuraa ovat. Hinnanerot ovat sitten enimmäkseen brändejä ja mielikuvia.Reijol kirjoitti:Eipä ole kehitystä ollut laadussa........ Huonompaan suuntaan on mennyt. Toisaalta kun on seurannut työkaverin mersuilua, ei ooppelistilla ole mitään hätää..
Mitä yksinkertaisemman ja uudemman auton ostat sen vähemmän siinä on outoja vikoja. Mitä monimutkaisempi auto ja vanhempi sen enemmän siinä on outoja vikoja. Ja välillä monimutkaisessa uudessa autossa on myös outoja vikoja
Re: Opel PSA:lle
Voihan Psa Opel:sta parhaimmillaan syntyä jotain hienoa.Uusia näkökulmia. Saas nähdä sitten.
Fiat127,Fiat127,Corsa A, Vectra A, Mazda 323 Forte, Vectra-99/Corsa B,Accord-09,Jazz-03, Bmw330d-10
Re: Opel PSA:lle
90 luvun alussa sanottiin ettei voi enää ostaa mitään uutta autoa kun ne uudet pakolliset katalysaattorit hajoaa ,maksaa hirveesti ja ei toimi ,ym
sen jälkeen ei voinut ostaa uusia nastarenkaita kun vanhoissa on paljon enemmän nastoja,pito loppuu kokonaan kun nastat vähenee. Kuinka moni ajaa ilman kattia ja 90 luvun nastarenkailla?
Eli eiköhän odoteta ja katsota mitä tapahtuu ennen kuin hutkitaan ja ajetaan niin kuin ennenkin?
sen jälkeen ei voinut ostaa uusia nastarenkaita kun vanhoissa on paljon enemmän nastoja,pito loppuu kokonaan kun nastat vähenee. Kuinka moni ajaa ilman kattia ja 90 luvun nastarenkailla?
Eli eiköhän odoteta ja katsota mitä tapahtuu ennen kuin hutkitaan ja ajetaan niin kuin ennenkin?
Re: Opel PSA:lle
Hep! (Okei, vain kaks rengasta ysäriltä...)apa100 kirjoitti:Kuinka moni ajaa ilman kattia ja 90 luvun nastarenkailla?
Samaa mieltä oon tuossa että ajellaan vanhoilla GM-Opeleilla rauhassa ja katellaan mihin tilanne kehittyy. Sitte voikin tehä uudet päätökset, jatkaako Opelgeotrenilla vai vaihtaako johonki muuuhun.
Oma tuntuma on, et ns. premium-merkeissä sitä vasta vikoja onkin, ja lähtökohtasesti pitkä vitonen menee aina niiden korjaukseen...
Zafira Cosmo Z18XER -07
Exät: Vectra B X18XE -98, Vectra B 1.6 1998, Kadett C 1.2, Corsa A 1.2ST -89
Exät: Vectra B X18XE -98, Vectra B 1.6 1998, Kadett C 1.2, Corsa A 1.2ST -89