Hyvä tietää, tarvii varmaan laittaa tilaukseen.Kakee kirjoitti:Viikko sitten asenneltiin tuolta samasta paikkaa tilattu 14T ja hyvin pelaaharri_89 kirjoitti:Kannattakohan tuommoista harkita tilaavansa, jotenkin tuo halpa hinta hieman epäilyttää?
http://www.ebay.co.uk/itm/291431652194
Yritin selailla foorumia mutta en mielestäni löytänyt vastausta, joten kysytäämpäs vielä että onko tähän Z20NET koneeseen muita suoraan käypäsiä turboja kuin tuo TD04-14T?
Kiitos
Hyvä myyjä, tuli turbo nopeasti ja ehjänä perille.
Z20NET viritys
Re: Z20NET viritys
Vectra C GTS Z20NET -06 'JC'
Re: Z20NET viritys
BSR OPTIFLOW KIT sopiiko kyseinen tekele myös opel Signum 2.0t konehuoneeseen?
http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/filter/saab/
http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/filter/saab/
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Z20NET viritys
Känä kirjoitti:BSR OPTIFLOW KIT sopiiko kyseinen tekele myös opel Signum 2.0t konehuoneeseen?
http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/filter/saab/
Joutavia, vakion läpitekin taitaa saada yli 300hv niin miksi kötöstää moinen.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Re: Z20NET viritys
^ Täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa .
Itselläni on tuolla samalla tekniikalla oleva NG9-3 Saab täysin vakioilla ilmanputsareilla, vaikka ns. lastutettu. Vain polttoainesuuttimet vaihdettu Aero-mallisiin ja sekin johtuen etanoli-softauksesta, jotta tuotto ei lopu kesken (johtuen etanolin n 30% suuremmasta tarpeesta vs. bensaan). Vastaavasta autosta samoilla muutoksilla penkitetty etanolilla 240hv/360nm. Kyllä se voima loppuu tällä ennemminkin ahtimesta johtuen, eikä mistään imupuolen ahdistuksista. Näin sanoo myös ko. autojen "moottoritietäjät" ja lastuttajat.
Mikäli oikeasti haluaa saada jotain aikaiseksi, niin pitää jo kajota ensimmäisenä tuonne turbon puolelle . Sitten vasta siinä yhteydessä miettiä onko tarvetta muulle.
Juttelin tässä hiljattain erään henkilön kanssa, joka oli tehnyt vaikka mitä muutoksia (lue, visuaalisia) konehuoneeseen vastaavanlaiseen Opeliin. Oli tietenkin myös nk. stage1 viritys eli softan muutos. Täysin siis vastaava kuin minun Saabissa, mutta ei tuota etanoli-softausta. Verrattiin suorituskyky-mittauksia, jotka oli tehty oikeilla tähän tarkoitukseen tehdyillä mittareilla eikä esim. puhelimilla (ne on ihan "haista p**ka"). Tuo kyseinen Opel hävisi kaikilta osin (0-100km/h ja 400m) ajoissa minun Saabille. Saabini on vielä automaatti ja reksiteriotteen mukaan omapaino hiukan suurempi kuin Opelilla. Opel ajettu bensalla ja minulla etanolilla. Siinä mielessä etu Saabilla, mutta nuo vaihteisto- ja painoetu Opelilla. Tosin automaatin etu on siinä, että aina tulee yhtähyvä tulos.
Joten ei noilla "lisävirityksillä" saa mitään aikaan. Voi mennä jopa huonommaksi todellisuudessa, ihan totta .
Voihan ne jonkun mielestä olla hyvän näköisiä tuninki-mielessä, mutta eipä muuta.
Itselläni on tuolla samalla tekniikalla oleva NG9-3 Saab täysin vakioilla ilmanputsareilla, vaikka ns. lastutettu. Vain polttoainesuuttimet vaihdettu Aero-mallisiin ja sekin johtuen etanoli-softauksesta, jotta tuotto ei lopu kesken (johtuen etanolin n 30% suuremmasta tarpeesta vs. bensaan). Vastaavasta autosta samoilla muutoksilla penkitetty etanolilla 240hv/360nm. Kyllä se voima loppuu tällä ennemminkin ahtimesta johtuen, eikä mistään imupuolen ahdistuksista. Näin sanoo myös ko. autojen "moottoritietäjät" ja lastuttajat.
Mikäli oikeasti haluaa saada jotain aikaiseksi, niin pitää jo kajota ensimmäisenä tuonne turbon puolelle . Sitten vasta siinä yhteydessä miettiä onko tarvetta muulle.
Juttelin tässä hiljattain erään henkilön kanssa, joka oli tehnyt vaikka mitä muutoksia (lue, visuaalisia) konehuoneeseen vastaavanlaiseen Opeliin. Oli tietenkin myös nk. stage1 viritys eli softan muutos. Täysin siis vastaava kuin minun Saabissa, mutta ei tuota etanoli-softausta. Verrattiin suorituskyky-mittauksia, jotka oli tehty oikeilla tähän tarkoitukseen tehdyillä mittareilla eikä esim. puhelimilla (ne on ihan "haista p**ka"). Tuo kyseinen Opel hävisi kaikilta osin (0-100km/h ja 400m) ajoissa minun Saabille. Saabini on vielä automaatti ja reksiteriotteen mukaan omapaino hiukan suurempi kuin Opelilla. Opel ajettu bensalla ja minulla etanolilla. Siinä mielessä etu Saabilla, mutta nuo vaihteisto- ja painoetu Opelilla. Tosin automaatin etu on siinä, että aina tulee yhtähyvä tulos.
Joten ei noilla "lisävirityksillä" saa mitään aikaan. Voi mennä jopa huonommaksi todellisuudessa, ihan totta .
Voihan ne jonkun mielestä olla hyvän näköisiä tuninki-mielessä, mutta eipä muuta.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Z20NET viritys
Minulla on valmistunut moinen viritelmá, olen testannut ettá mitá vakio kestáá, minulla oli jo 340+-10hp ja váántöákin melko reilusti :twisted: kun páátti saksan autobaanalla alkamaan antautuu:D pikkasen kaahailun jálkeen jarrutin tientyömaa alueella láhes pysáhdyksiin ja auton pellin alta tuli savua perkeleesti:D
no se silti kesti unkariin asti nátisti ajaen 1300km. Siellá sitten mitattiin kompressio missá todettiin vian olevan 2 ja 4 mánnássá missá káytánnössá ei ollut enáá kompressioo.. senjálkeen kone purettiin jossa oli sitten 2 mánnástá lohjennu kynnen kokoinen pala ja 4 pytyssá halkeama mánnássá(kaikista on kuvat).
Kone uusittiin wössnerin takománnillá ja káytánnössá kaikki osat vaihtu uuteen ja kansi kans sai huoltoa.
Oli melkoisen kiva ajella sieltá sitten takaisin, keskivauhtia pidin sellaiset 180-200 láhes koko matkan yöllá ongelmitta:) ... tuli sitten koitettua miten kulkee ja voin sanoa ettá s55 amg ei pysynyt perássá vaikka oli auto aika hyvin lastattukin:D
td04-16t do88 big pack 3bar map custom intake 3"dp+100cel race cat(mossemihen tekemá) 2,5" cat back Nappen ohjelma (flexfuel) aeron vetarit a-zperformance kytkin 600nm aeron nokat wössner mánnát
koni alusta 314mm jarrut
siiná suurimmaks osaks speksit.
Iso kási Nappelle táhán kulutetuista tunneista ja vaivasta/láhes varma ettá ilman olis jáányt projekti tekemáttá/, TommyW -lle tietyistá osista, Suokkosen Vesalle... ja tietty unkarin pááhán koneen kasaamisesta uudelleen:)
Auton rakentaminen jatkuu ja seuraavaksi tulee gtx30 ahdin koneeseen kiinni... ja mikáli ennusteet pitávát paikkansa niin 4 veto tulee kans c vectraan
Joten náin olleen voin sanoa ettá 320-330 taitaa olla luotettava raja vakio koneeseen, totuuteen tietysti kuuluu ettá omallani oli ajettu 260.000 virityksen aikana ja kesti se 15.000km noin.. ja miná en sitá kauheasti ole sáástelly:D
no se silti kesti unkariin asti nátisti ajaen 1300km. Siellá sitten mitattiin kompressio missá todettiin vian olevan 2 ja 4 mánnássá missá káytánnössá ei ollut enáá kompressioo.. senjálkeen kone purettiin jossa oli sitten 2 mánnástá lohjennu kynnen kokoinen pala ja 4 pytyssá halkeama mánnássá(kaikista on kuvat).
Kone uusittiin wössnerin takománnillá ja káytánnössá kaikki osat vaihtu uuteen ja kansi kans sai huoltoa.
Oli melkoisen kiva ajella sieltá sitten takaisin, keskivauhtia pidin sellaiset 180-200 láhes koko matkan yöllá ongelmitta:) ... tuli sitten koitettua miten kulkee ja voin sanoa ettá s55 amg ei pysynyt perássá vaikka oli auto aika hyvin lastattukin:D
td04-16t do88 big pack 3bar map custom intake 3"dp+100cel race cat(mossemihen tekemá) 2,5" cat back Nappen ohjelma (flexfuel) aeron vetarit a-zperformance kytkin 600nm aeron nokat wössner mánnát
koni alusta 314mm jarrut
siiná suurimmaks osaks speksit.
Iso kási Nappelle táhán kulutetuista tunneista ja vaivasta/láhes varma ettá ilman olis jáányt projekti tekemáttá/, TommyW -lle tietyistá osista, Suokkosen Vesalle... ja tietty unkarin pááhán koneen kasaamisesta uudelleen:)
Auton rakentaminen jatkuu ja seuraavaksi tulee gtx30 ahdin koneeseen kiinni... ja mikáli ennusteet pitávát paikkansa niin 4 veto tulee kans c vectraan
Joten náin olleen voin sanoa ettá 320-330 taitaa olla luotettava raja vakio koneeseen, totuuteen tietysti kuuluu ettá omallani oli ajettu 260.000 virityksen aikana ja kesti se 15.000km noin.. ja miná en sitá kauheasti ole sáástelly:D
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 3231
- Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Z20NET viritys
EV14-700CC suuttimet tilattu, jos saisi etanolilla irti sen mitä tuo TD04HL-14T antaa.
edit: ADR:ltä tiedustelin josko löytys tohon TD04-14T ahtimeen 19T päivitystä. Kohta tehään sit remonttia taas
14T ahtimesta ei puhuta hölkäsen pöläystä tossa
http://www.ardideas.com/TD04HL-19T-Comp ... p_116.html
edit: ADR:ltä tiedustelin josko löytys tohon TD04-14T ahtimeen 19T päivitystä. Kohta tehään sit remonttia taas
14T ahtimesta ei puhuta hölkäsen pöläystä tossa
http://www.ardideas.com/TD04HL-19T-Comp ... p_116.html
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Re: Z20NET viritys
nuo on vissiin volvon ahtimiin tarkoitettu mutta miksipä ei sopisi, ainut et olisi hyvä olla se HL loppunen ahdin mistä duunaa.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Z20NET viritys
Lueskeltuani nyt tämän koko topikin läpi niin omat ajatukset ois tälläiset:
Autona siis c-vecu vm.-06(my-07) ja siis yllätys,yllätys Z20NET-moottorilla, johon mitsu TD04-14T ahdin, käy vissiin suoraan ku tässähän on jo ...-11T ahdin tehtaalta., Aeron vihreet suuttimet, Uudet tulpat(BKR7ESC-11), ja Clarksonin ohjelma ihan bensasoftana.
Mitähän tuosta ois odotettavissa noilla muutoksilla? Toinen mikä mietityttää, niin onko ihan ehdoton pakko tuota putkistoa/DP:tä päivittää samalla, vai voiko jättää vakioputkella nyt alkuun? Nouseeko pakopaineet/lämmöt liian korkeeks ym.. ja vaikuttaako se esim. ohjelman tekoon siis jos/kun putkiston päivitän ni tarviiko sit taas säätää ym...
Vaikuttaakos tuo Jartsan mainitsema 3barin bensanp.säädin verrattuna vakioon..
Autona siis c-vecu vm.-06(my-07) ja siis yllätys,yllätys Z20NET-moottorilla, johon mitsu TD04-14T ahdin, käy vissiin suoraan ku tässähän on jo ...-11T ahdin tehtaalta., Aeron vihreet suuttimet, Uudet tulpat(BKR7ESC-11), ja Clarksonin ohjelma ihan bensasoftana.
Mitähän tuosta ois odotettavissa noilla muutoksilla? Toinen mikä mietityttää, niin onko ihan ehdoton pakko tuota putkistoa/DP:tä päivittää samalla, vai voiko jättää vakioputkella nyt alkuun? Nouseeko pakopaineet/lämmöt liian korkeeks ym.. ja vaikuttaako se esim. ohjelman tekoon siis jos/kun putkiston päivitän ni tarviiko sit taas säätää ym...
Vaikuttaakos tuo Jartsan mainitsema 3barin bensanp.säädin verrattuna vakioon..
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Re: Z20NET viritys
Mulla juurikin tuo setti omassa -06 vecussa ja hyvin on toiminut Tosiaan suoraan käy tuo ahdin vanhan tilalle.Nile_ kirjoitti:Lueskeltuani nyt tämän koko topikin läpi niin omat ajatukset ois tälläiset:
Autona siis c-vecu vm.-06(my-07) ja siis yllätys,yllätys Z20NET-moottorilla, johon mitsu TD04-14T ahdin, käy vissiin suoraan ku tässähän on jo ...-11T ahdin tehtaalta., Aeron vihreet suuttimet, Uudet tulpat(BKR7ESC-11), ja Clarksonin ohjelma ihan bensasoftana.
Mitähän tuosta ois odotettavissa noilla muutoksilla? Toinen mikä mietityttää, niin onko ihan ehdoton pakko tuota putkistoa/DP:tä päivittää samalla, vai voiko jättää vakioputkella nyt alkuun? Nouseeko pakopaineet/lämmöt liian korkeeks ym.. ja vaikuttaako se esim. ohjelman tekoon siis jos/kun putkiston päivitän ni tarviiko sit taas säätää ym...
Vaikuttaakos tuo Jartsan mainitsema 3barin bensanp.säädin verrattuna vakioon..
Vakio DP ja putkisto toiminut tähän asti ongelmitta, mutta kyllähän ne varmasti lisää hönkää tuohon toisivat, ainakin DP olisi hyvä vaihtaa isompaan.
Dynossa en ole vielä kerennyt käyttää kyseisillä kamppeilla, mutta tasan 200hp oli pelkällä softalla ennen isompaa ahdinta ja suuttimia. Nyt kyllä reilusti enemmän
Vectra C OPC -06
Corsa E OPC -16
ex Vectra C2 2.0T BioPower -06
ex Vectra C1 GTS 2.2 -05
ex Vectra A GT -93
Corsa E OPC -16
ex Vectra C2 2.0T BioPower -06
ex Vectra C1 GTS 2.2 -05
ex Vectra A GT -93
Re: Z20NET viritys
Ok. no tämä oli huojentava vastaus tuon putkiston osalta.
Ja tosiaan siis näissä uudemmissa on tuo ns. flexifuel romutkin valmiina,? isommat suuttimet (harmaarunkoiset: 55559397), ja tosiaan tuo mitsun 11T ahdin.
Eli vaikka viinalla pyöris ni ei periaattessa tarvii ku ton isomman ahtimen ni saa jo voimaa varmaan ihan sen verran et kytkintä ainaki vituttaa..
Niin ja sullakin "Kakee" tosiaan allekirjoituksesta päätellen pyörii viinalla tuo vecu..?
Ja tosiaan siis näissä uudemmissa on tuo ns. flexifuel romutkin valmiina,? isommat suuttimet (harmaarunkoiset: 55559397), ja tosiaan tuo mitsun 11T ahdin.
Eli vaikka viinalla pyöris ni ei periaattessa tarvii ku ton isomman ahtimen ni saa jo voimaa varmaan ihan sen verran et kytkintä ainaki vituttaa..
Niin ja sullakin "Kakee" tosiaan allekirjoituksesta päätellen pyörii viinalla tuo vecu..?
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Re: Z20NET viritys
Nii ja liekkö noista Dp:sta mitään kimppaa missään nykyään tai tekeekö niitä kukaan ylipäätään edullesemmin? tilaajia varmaan kuitenki ois...?
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Re: Z20NET viritys
Jos vaihtaa 14t mitsun niin kyllä joutuu samalla vaihtamaan suuttimet jos viinalla mielii yhtään lisää voimaa ja kytkin antautuu jossain 400nm paikkeilla. Z28net kytkin pitäisi käydä suoraan tilalle.Nile_ kirjoitti:Ok. no tämä oli huojentava vastaus tuon putkiston osalta.
Ja tosiaan siis näissä uudemmissa on tuo ns. flexifuel romutkin valmiina,? isommat suuttimet (harmaarunkoiset: 55559397), ja tosiaan tuo mitsun 11T ahdin.
Eli vaikka viinalla pyöris ni ei periaattessa tarvii ku ton isomman ahtimen ni saa jo voimaa varmaan ihan sen verran et kytkintä ainaki vituttaa..
Niin ja sullakin "Kakee" tosiaan allekirjoituksesta päätellen pyörii viinalla tuo vecu..?
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Z20NET viritys
http://www.aph-performance-engineering. ... rch_terms= Tämmönen mulle tuli tällä viikolla. Jännä nähdä kuinka sopii paikalleen.
Ja on siis tosiaan *made to order*. Reilu kuukausi meni että tuli, olin jo kerinnyt unohtaakin koko jutun ja ihmettelin että mikä kuuden kilon paketti mulle on briteistä tulossa kun vanteita odottelin...
Ja on siis tosiaan *made to order*. Reilu kuukausi meni että tuli, olin jo kerinnyt unohtaakin koko jutun ja ihmettelin että mikä kuuden kilon paketti mulle on briteistä tulossa kun vanteita odottelin...
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Re: Z20NET viritys
No mitkäs suuttimet nuo sit on ku Maptun.kin tarjoo noita Stage 3 yhteydessä vaihettavaks. Siis noita harmaita. Et mikä ero niissä on tuotossa esim. noihin aeron vihreisiin..?gtsT kirjoitti:Jos vaihtaa 14t mitsun niin kyllä joutuu samalla vaihtamaan suuttimet jos viinalla mielii yhtään lisää voimaa ja kytkin antautuu jossain 400nm paikkeilla. Z28net kytkin pitäisi käydä suoraan tilalle.Nile_ kirjoitti:Ok. no tämä oli huojentava vastaus tuon putkiston osalta. :.orship:
Ja tosiaan siis näissä uudemmissa on tuo ns. flexifuel romutkin valmiina,? isommat suuttimet (harmaarunkoiset: 55559397), ja tosiaan tuo mitsun 11T ahdin.
Eli vaikka viinalla pyöris ni ei periaattessa tarvii ku ton isomman ahtimen ni saa jo voimaa varmaan ihan sen verran et kytkintä ainaki vituttaa..
Niin ja sullakin "Kakee" tosiaan allekirjoituksesta päätellen pyörii viinalla tuo vecu..?
Vectra C2 Wagon 2.0 turbo "OPC" -07
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Omega B2 caravan M57 aut. -02
MB Sprinter w906 315 CDi -09