Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
DonTomerell
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja DonTomerell »

Kiitos otj, mukava kuulla rohkaisevia kokemuksia, tuo 400 km on 380 km enemmän kuin itsellä kyseisellä kokoonpanolla :) jäi todella lyhkäiseen koeajo ennen tilauspäätöstä.
Odottelin pitkään 2,0 CDTI AT:ta koeajoon, mutta paikallinen myyjä ei sellaista saanut järjestettyä, ja sitten tuli budjettikatto vastaan ja otin mieluummin lisää varusteita. Olen toki pidemmän pätkän ajanut 1,5 bensa automaatilla, ja se ainakin jätti hieman toivomisen varaa voimapuolella.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Olen aiemmin todennut, että 1.6 CDTI AT on käytännön ajossa mukavampi ja voimakkaamman tuntuinen voimalinja kuin 1.5 AT, eroa selittänee tuo dieselin 320 Nm vääntö. Olen ajellut myös sellaiset 50 km tuolla bensa-automaatilla.
Antt1N
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 27 Heinä 2017, 01:08

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antt1N »

Oliskohan jollain ajatuksia/ehdotuksia millä ton vakkarin tutkan sais pysymään auki räntäsateella?
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Itse mietin jotain kulmaraudan tyyppistä siihen alapuolelle ettei pääsis niin paljoa nousemaan sitä lunta/muuta siihen. Mutta sais kyllä valmistaja muokata tuon siten että toimisi normivakkarin tavoin jos tukossa. Ärsyttävää kun 1000€ lisävaruste on ison osan ajasta vain haitaksi.
Avatar
Larppe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 313
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Larppe »

Itselle joku myyjä joskus sanoi, että saa toimimaan normaalin vakkarin tavoin. Tiedä sitten onko oikeasti näin ja jos on, miten onnistuu.
Joillain merkeillä muuttuu normaaliksi vakkariksi kun kytkee törmäysvaroittimen/automaattisen hätäjarrutuksen pois päältä.
Antt1N
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 27 Heinä 2017, 01:08

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antt1N »

Edellisessä autossa (Skodassa) oli lämmitysvastus tossa tutkassa. Miettinyt että auttaisiko jos ton tutkan ympärille sais lämmitysvastuksen esim peilinlämmitysvastuksesta. Mut eihän tää suunnittelu oo ihan nappiin mennyt.
Onko joku ajanut pakkaslumella, toivottavasti silloin toimii
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Pakko oli heti testata ja todeta että ei tuolla konstilla toiminut. Entistä mukavammaksihan tuon tekee se, että auto täytyy vielä sammuttaa tutkan puhdistuksen lisäksi että vakkari herää uudelleen henkiin. Voisi ainakin pyytää merkkihuoltoa vaihtamaan tuon tekstin muotoon (ja eri ajankohtaan): "Mukautuva vakionopeudensäädin tilapäisesti käytössä", jos eivät muuta parannusta tuohon saa.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Onko millaisia fiiliksiä niillä, jotka ovat vaihtaneet Insignia A-facelift-mallista Insignia B:hen? Jotenkin en ole (vielä) syttynyt tähän B-malliin. Tuntuu enemmän (kevyeltä) K-Astralta kuin (painavalta) A-Insignialta näin pikaisella koeajolla ja istumisella. Eli A-malli tuntuu ajossa painavemmalta ja sitä kautta tukevammalta, ja A-faceliftin ulkonäkö onnistuneempi (joo mielipiteitä nämä). Ehkä silmä tottuu kun antaa ajan kulua.
Avatar
Piude81
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 223
Liittynyt: 27 Touko 2009, 19:57
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Piude81 »

Minä täällä mietin Astra K:n vaihtamista Inkku Beehen. Astralla on menty nyt kohta vuoden päivät ja 25 000km on takanapäin. Siitä asti kun uusi Inkku esiteltiin niin olen katsellut sitä vähän sillä silmällä. On kuitenkin pitänyt hieman odotella kun ei ihan heti kehdannut autoa vaihtamaan mennä.

Te kenellä oon niin kehukaa tai haukkukaa. Ajan tuon 25 000km vuodessa ja mietin että kun Astra on bensa että pitäiskö se Inkku sit olla diesel mut mun ajokilsat on niin just ja just siinä rajalla että ei se säästä olis jotain ajaa 200e vuodessä jos ajaisin dieselillä.
Opel Insignia Grand Sport 2020 165T
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 233
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Piude81 kirjoitti:Minä täällä mietin Astra K:n vaihtamista Inkku Beehen. Astralla on menty nyt kohta vuoden päivät ja 25 000km on takanapäin. Siitä asti kun uusi Inkku esiteltiin niin olen katsellut sitä vähän sillä silmällä. On kuitenkin pitänyt hieman odotella kun ei ihan heti kehdannut autoa vaihtamaan mennä.

Te kenellä oon niin kehukaa tai haukkukaa. Ajan tuon 25 000km vuodessa ja mietin että kun Astra on bensa että pitäiskö se Inkku sit olla diesel mut mun ajokilsat on niin just ja just siinä rajalla että ei se säästä olis jotain ajaa 200e vuodessä jos ajaisin dieselillä.
Ei taida olla kovin järkevää hukata noin vähän ajettua autoa pois. Astralla ja uudella Insigniallahan on paljon yhteistä. Molempia autoja jonkin verran ajaneena sanoisin, että Astrahan on koko- ja hintaluokassaan aivan killeri :)
AUGSI
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 23 Elo 2017, 16:32

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja AUGSI »

Melkoisten ennakkoluulojeni vastaisesti Insignia GS on osoittautunut kelpo autoksi. Kaikki toimii oikein ja hyvin. AT 8 vaihtaa hienosti, ei nyi eikä nypyttele, mäkilähtöavustimen kanssa ei mitään ongelmia edes S/S:n yhteydessä. Ainakin kitkarenkailla hyvä ajaa liukkaillakin. Kiihtyy kivasti pyydettäessä, mutta sallii myös tasaisen rauhallisen, melkein autonomisen, ajon vakionopeudella. Bensaa kuluu odotusarvon mukaisesti se 10l/100km normaalilla ajotavalla, pidemmillä matkataipaleilla hieman vähemmän. Auton luonnetta voi muuttaa eri ajomieltymyksille ja erot kyllä huomaa. Auton suuri koko hieman yllätti, mutta kamerat ja tutkat auttavat hyvin äkseerauksissa. Hieman nopeampaan ja tunnokkaampaan ohjaukseen olin kyllä tottunut, vaan niin varmaan tähänkin. Tuulilasinpyyhkimien automaattitoiminta on kyllä liian hermostunut, eikä manuaalista tihkusäätöä ole. Valot ovat hyvät, mutta puuttuvat pesimet alentavat arvosanaa. Pakkovalintaiset nahkaistuimet vaihtaisin kyllä oitis kankaisiin kaikista tuuletus- ja hierontatoiminnoista huolimatta. Mielestäni sain paljon autoa kohtuuhinnalla.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Täällä 1.5AT nykii edelleen. Rinta-Jouppi ei pystynyt tekemään mitään, vaikka vian huomasivatkin. Soitto maahantuojan ystävälliselle huoltovastaavalle ei tuonut myöskään apua. Ongelma tiedossa, ja koskee kuulemma 1.5 automaatteja, mutta korjausapua ei tähän hätään löydy.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

AUGSI kirjoitti:Melkoisten ennakkoluulojeni vastaisesti Insignia GS on osoittautunut kelpo autoksi. Kaikki toimii oikein ja hyvin. AT 8 vaihtaa hienosti, ei nyi eikä nypyttele, mäkilähtöavustimen kanssa ei mitään ongelmia edes S/S:n yhteydessä. Ainakin kitkarenkailla hyvä ajaa liukkaillakin. Kiihtyy kivasti pyydettäessä, mutta sallii myös tasaisen rauhallisen, melkein autonomisen, ajon vakionopeudella. Bensaa kuluu odotusarvon mukaisesti se 10l/100km normaalilla ajotavalla, pidemmillä matkataipaleilla hieman vähemmän. Auton luonnetta voi muuttaa eri ajomieltymyksille ja erot kyllä huomaa. Auton suuri koko hieman yllätti, mutta kamerat ja tutkat auttavat hyvin äkseerauksissa. Hieman nopeampaan ja tunnokkaampaan ohjaukseen olin kyllä tottunut, vaan niin varmaan tähänkin. Tuulilasinpyyhkimien automaattitoiminta on kyllä liian hermostunut, eikä manuaalista tihkusäätöä ole. Valot ovat hyvät, mutta puuttuvat pesimet alentavat arvosanaa. Pakkovalintaiset nahkaistuimet vaihtaisin kyllä oitis kankaisiin kaikista tuuletus- ja hierontatoiminnoista huolimatta. Mielestäni sain paljon autoa kohtuuhinnalla.
Astrassa pystyy ajoneuvon asetuksista valitsemaan sadetunnistimen pois käytöstä. Sen jälkeen viiksen päässä oleva tihkukytkin toimii perinteiseen tapaan. En käytä tunnistinta, kun se saa niitä kohtauksia.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 16 Loka 2017, 14:19

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Sama nykiminen täälläkin jatkuu. Tuohon kun lisää 50% ajasta pois käytöstä olevan vakkarin niin mitta inkkuun on täysi. Ja huollossa ei mitään tietoa milloin näihin tulee parannus, jos tulee.
InsigniaNow
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 18 Loka 2017, 00:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja InsigniaNow »

Tänään tuli 1.5AT GS:llä ajettua yht 48km. Hki-Espoo väliä , kulutus oli 6,7l / 100:lla. Ihan ok.
Pelkkää kaupunkiajoa Stadissa nyt joulukuussa ja lyhyttä alle 10km matkaa jos on niin kulutus on ollut luokkaa 9,9l / 100:lla..

Alle 6 litran en tiedä pääsekö mutta 6.1 litraa sadalla varmaan mahollista kesällä.

En ole mitään nykimistä sun mutta havainnut, erittäin hyvin pelannut auto tähän asti.

Välillä tulee ajeltua manual modella myös, jos haluu enemmän kierroksia / kontrolloida enemmän vaihteita.
Ja muuten jos yksin ajelee ja koittaa vaikka 0-100 km/h kiihtyvyyttä niin kyllä se johonkin 8.5 sekkaan saa, se ilmoitettu 9.4 sekkaa taitaa vähän yläkanttiin tai 4:llä hengellä / kuormalla mitattu?
Vastaa Viestiin