Insignia B
Re: Insignia B
Ensi viikolla tulee kaiketi uusi softa autoon. Saas nähdä loppuuko nykimiset siihen. Liekö muillekin jo tullu kutsuja päivitykseen?
Vakionopeudensäätimestä maahantuoja oli sitä mieltä että toimii niinkuin pitää ja ohjekirjassakin se kerrotaan. Vastasin että ohjekirjassa voisi sitten mainita myös ettei sitä tule käyttää Suomessa. Muutenkin kun lukee ohjekirjaa niin kohdasta "ei tule käyttää sateella, lumessa eikä likaisissa olosuhteissa" tulee eittämättä mieleen että sehän on suunniteltu toimimaan vain liikennemerkeillä sisustetussa olohuoneessa. Siis jos emäntä on muistanu siivota.
Vakionopeudensäätimestä maahantuoja oli sitä mieltä että toimii niinkuin pitää ja ohjekirjassakin se kerrotaan. Vastasin että ohjekirjassa voisi sitten mainita myös ettei sitä tule käyttää Suomessa. Muutenkin kun lukee ohjekirjaa niin kohdasta "ei tule käyttää sateella, lumessa eikä likaisissa olosuhteissa" tulee eittämättä mieleen että sehän on suunniteltu toimimaan vain liikennemerkeillä sisustetussa olohuoneessa. Siis jos emäntä on muistanu siivota.
Re: Insignia B
Hyvä juttu! Oliko minkä liikkeen info tuo? Omaopelissa ei ollut vielä infoa asiasta.Ekitheman kirjoitti:Ensi viikolla tulee kaiketi uusi softa autoon. Saas nähdä loppuuko nykimiset siihen. Liekö muillekin jo tullu kutsuja päivitykseen?
Oulussa ei ollut toissa maanantaina toistamiseen kysyttäessä vielä mitään tietoa asiasta, muuta kuin että heillä (Oulun Rinta-Jouppi) on tiedossa neljä nykivää Inkkua. Jos nykiminen ei tule kuntoon, niin vaatimus oli että saavat pitää autoa vaikka kuukauden tutkittavana ja palauttaa ei tarvitse ennenkuin nykiminen on loppu. Tietysti sijaisauto pitää saada veloituksetta alle siksi aikaa.
Muuten toiminut ensimmäiset 2500km täysin moitteitta.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia B
Joensuun merkkiedustajalta sain tämän. Omat vaatimukseni olivat melko samanlaiset. Sillä erotuksella että sijaisauton sijaan vaadin rahaa ja saavat korjailla ihan rauhassa jollekin muulle sen kuntoon.
Varmaankin uusi inkku diisselillä ja normivakkarilla on oikein miellyttävä kampe, mutta tämä 1,5TA + acc yhdistelmä kyllä repii pelihousut jokaisella pidemmällä siirtymällä.
Varmaankin uusi inkku diisselillä ja normivakkarilla on oikein miellyttävä kampe, mutta tämä 1,5TA + acc yhdistelmä kyllä repii pelihousut jokaisella pidemmällä siirtymällä.
Re: Insignia B
Tänään kävin teettämässä ylimääräisen öljynvaihdon Vantaan Länsiautossa.Valitin nykimisestä ja lukivat vikakoodit, mutta mitäänhän sieltä ei tietenkään löytynyt, eikä vika tietenkään esiintynyt mekaanikon koeajolla.Mistään softapäivityksestä ei maininnut sanallakaan.
Asenne tuntuu olevan samanlaista, kuin Astra 1.4T :n tehon hyytymisten kanssa.
Onko muilla pyyhkijöiden toiminta yhtä perseestä kuin omassani, eli pyyhkijät lähtevät liikkeelle ennenkuin vettä ehtii ruikkia lasille, tällekkään ei kuulemma pysty tekemään mitään.Ei varmaan kauaa kestä kun tuulilasi on kunnolla naarmuttunut, kun pyyhkijät hankaavat kuivaa paskaista lasia.
Asenne tuntuu olevan samanlaista, kuin Astra 1.4T :n tehon hyytymisten kanssa.
Onko muilla pyyhkijöiden toiminta yhtä perseestä kuin omassani, eli pyyhkijät lähtevät liikkeelle ennenkuin vettä ehtii ruikkia lasille, tällekkään ei kuulemma pysty tekemään mitään.Ei varmaan kauaa kestä kun tuulilasi on kunnolla naarmuttunut, kun pyyhkijät hankaavat kuivaa paskaista lasia.
Re: Insignia B
Juu, silleenhän ne menee että liiskaa ensin paskan lasiin kiinni ja sitten tulee lasolit perästä. Kesällä varsinkin todella mahtava ominaisuus. Lienee joku GM erikoisuus, koska edeltajäni 9-3 saabbi teki ihan samalla tavalla.
Tuota nykimistä tuskin voivat kiistää ku se on niin yleistä. Se että korjaantuuko ens viikolla vai saako auto pelkästään valohoitoa on tietysti mahdollista. Sen verta kovat ukaasit annoin että voivat yrittää vain pelata aikaa toimivalle päivitykselle.
Tuota nykimistä tuskin voivat kiistää ku se on niin yleistä. Se että korjaantuuko ens viikolla vai saako auto pelkästään valohoitoa on tietysti mahdollista. Sen verta kovat ukaasit annoin että voivat yrittää vain pelata aikaa toimivalle päivitykselle.
Re: Insignia B
Nyt kun näitä uusia insignioita alkaa jo useammalla olevan niin pientä galluppia autosta. Eli kerroppa omasta mielestäsi parit plussat ja miinukset.
+ Led Matrix valot, pitkä ja leveä valokeila. Automatiikka toimii hyvin
+ Auton yleinen laatuvaikutelma
- Kulutus, sekalainessa ajossa liki 9 litraa/100km! Tämän rinnalla kalpenee jo vw päästöskandaali.
- ACC, nykii ja matka-ajossa ajattaa aivan edellä ajavan puskurissa kiinni, kuinkahan lähellä roikutaan lyhyimmällä asetuksella??
+ Led Matrix valot, pitkä ja leveä valokeila. Automatiikka toimii hyvin
+ Auton yleinen laatuvaikutelma
- Kulutus, sekalainessa ajossa liki 9 litraa/100km! Tämän rinnalla kalpenee jo vw päästöskandaali.
- ACC, nykii ja matka-ajossa ajattaa aivan edellä ajavan puskurissa kiinni, kuinkahan lähellä roikutaan lyhyimmällä asetuksella??
Re: Insignia B
tuosta nykimisestä kun oli juttua, niin tämä 1.6 cdti man tekee joskus sitä, että kun ajaa pintakaasulla ja tämän jälkeen lisää kaasua, niin kone nykäisee joskus hieman ennen kuin lähtee kiihtymään. Eli kuten bensa-autossa silloin kun seos on vähän liian laihalla. Tämä on niin pieni juttu, että sillä ei ole mitään merkitystä. Ajattelin kuitenkin mainita. Koneessa ei muuten ole mitään moitteen sijaa. Aikaisemmin on ollut pari Fordia psa-pohjaisilla 2.0 tdci:lla, niin kyllä tämä ihan saman kulkee. En kyllä ole 5. ja 6. vaihteilla uskaltanut juuri vedättää laatikon heikon maineen vuoksi.
Re: Insignia B
Bensa nykii matkavauhdissa koko ajan. Aivan niinkuin joku nykisi kevyesti käsijarrusta puolen sekunnin välein.
Nurkka-ajossa ja lyhyillä siirtymisillä nykimistä ei huomaa.
Tuo 1.5 on myös kohtalaisen janoinen, joten Inkkua ostavan kannattaa harkita todella vakavasti 1.6 Dieseliä, jos ajoa tulee edes +15tkm vuodessa.
Nurkka-ajossa ja lyhyillä siirtymisillä nykimistä ei huomaa.
Tuo 1.5 on myös kohtalaisen janoinen, joten Inkkua ostavan kannattaa harkita todella vakavasti 1.6 Dieseliä, jos ajoa tulee edes +15tkm vuodessa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia B
Edellisten lisäksi
+ hyvä ajaa
+ kohtuu hiljainen
+ kaistavahti toimii hyvin (silloin kun näkee kaistan). Ei ole liian ärhäkkä
+ peräkoukun toiminta
+ penkit (perus agr)
- tutka tukkiutuu helposti
- navi näyttää ajaksi mitä sattuu (tämä jo -14 vuosimallissa ja Astrassa)
- soittajan nimi ei aina näy (sama Astrassa)
- keskusnäyttö ei aina muista edellistä käyttötilaa (esim navi) kun auto käynnistetään
- pocket gauget (mittariston öljynlämpö ja latausnäyttöä) ei voi muuttaa vaikka ohjekirjassa näin kerrotaan
- ovien ulkokahvojen avaus/lukitusnapit jäätyy
- liikennemerkkinäyttö hakee nopeusrajoituksen navin tiedoista jos n minuuttiin ei ole ollut liikennemerkkiä. Eli tietyöt, alennetut nopeusrajoitukset, Suomen talvirajoitukset, navin virheet ym tuo väärän nopeusrajoituksen kunnes tulee taas uusi liikennemerkki
- kulutus pakko mainita uudestaan koska ero niin iso ’luvattuun’. Näyttäisi olevan ennenkaikkea kaupunkiajo mikä pilaa. Vaikka nostaa kaasun ja antaa rullata niin usein kulutus 4-6 l/100km, tottunut edellisissä autoissa että polttoaineensyöttö katkeaa heti. Tässä harvemmin
Harmittaa kun hieno ja hyvä auto pilattu asioilla mitkä pitäisi olla helppo korjata
Ps. Pari juttua mitkä ei vikoja mutta asioita ettei tiedä itkeäkö vai nauraa (koskee 8’ mittaria)
Auton kuva on 1 kopan Insignia
Valittaessa nopeusmittariksi numeronäyttö ja navi kartan koko ehkä 2’ ja loput mustaa. Vw:llä esim koko näyttö on karttakäytössä
+ hyvä ajaa
+ kohtuu hiljainen
+ kaistavahti toimii hyvin (silloin kun näkee kaistan). Ei ole liian ärhäkkä
+ peräkoukun toiminta
+ penkit (perus agr)
- tutka tukkiutuu helposti
- navi näyttää ajaksi mitä sattuu (tämä jo -14 vuosimallissa ja Astrassa)
- soittajan nimi ei aina näy (sama Astrassa)
- keskusnäyttö ei aina muista edellistä käyttötilaa (esim navi) kun auto käynnistetään
- pocket gauget (mittariston öljynlämpö ja latausnäyttöä) ei voi muuttaa vaikka ohjekirjassa näin kerrotaan
- ovien ulkokahvojen avaus/lukitusnapit jäätyy
- liikennemerkkinäyttö hakee nopeusrajoituksen navin tiedoista jos n minuuttiin ei ole ollut liikennemerkkiä. Eli tietyöt, alennetut nopeusrajoitukset, Suomen talvirajoitukset, navin virheet ym tuo väärän nopeusrajoituksen kunnes tulee taas uusi liikennemerkki
- kulutus pakko mainita uudestaan koska ero niin iso ’luvattuun’. Näyttäisi olevan ennenkaikkea kaupunkiajo mikä pilaa. Vaikka nostaa kaasun ja antaa rullata niin usein kulutus 4-6 l/100km, tottunut edellisissä autoissa että polttoaineensyöttö katkeaa heti. Tässä harvemmin
Harmittaa kun hieno ja hyvä auto pilattu asioilla mitkä pitäisi olla helppo korjata
Ps. Pari juttua mitkä ei vikoja mutta asioita ettei tiedä itkeäkö vai nauraa (koskee 8’ mittaria)
Auton kuva on 1 kopan Insignia
Valittaessa nopeusmittariksi numeronäyttö ja navi kartan koko ehkä 2’ ja loput mustaa. Vw:llä esim koko näyttö on karttakäytössä
Re: Insignia B
seuraava puute havaittu: 8" kosketusnäytön alaidassa näkyyvät pikavalitutAntt1N kirjoitti:
Ps. Pari juttua mitkä ei vikoja mutta asioita ettei tiedä itkeäkö vai nauraa (koskee 8’ mittaria)
Auton kuva on 1 kopan Insignia
Valittaessa nopeusmittariksi numeronäyttö ja navi kartan koko ehkä 2’ ja loput mustaa. Vw:llä esim koko näyttö on karttakäytössä
radioasemat 5*5 sivutettuna. Ongelma on, että vain ensimmäinen sivu näyttää asemien nimet, lopuissa näkyvät vain taajuudet. Onko tämä joku karvalakkiversion bugi vai mikä Toki käyttöliittymästä löytyy myös asemille pyhitetty sivu, mutta se on hitaampi käyttää.
Re: Insignia B
Piti siis lukea 7" kosketusnäyttö.
usvaa kirjoitti:seuraava puute havaittu: 8" kosketusnäytön alaidassa näkyyvät pikavalitut
radioasemat 5*5 sivutettuna. Ongelma on, että vain ensimmäinen sivu näyttää asemien nimet, lopuissa näkyvät vain taajuudet. Onko tämä joku karvalakkiversion bugi vai mikä Toki käyttöliittymästä löytyy myös asemille pyhitetty sivu, mutta se on hitaampi käyttää.
Re: Insignia B
Ymmärsinkö oikein, että pyyhkimet hankaavat kuivaa lasia tässä uudemmassa B-mallissa? Ja pesuneste tulee tuulilasille vasta myöhemmin?Ekitheman kirjoitti:Juu, silleenhän ne menee että liiskaa ensin paskan lasiin kiinni ja sitten tulee lasolit perästä. Kesällä varsinkin todella mahtava ominaisuus. Lienee joku GM erikoisuus, koska edeltajäni 9-3 saabbi teki ihan samalla tavalla.
Tuskinpa on kuitenkaan GM:n erikoisuus (ehkäpä ennenminkin näitä uusia tuulia), koska ainakin Insignia A :ssa lasi ensin kastellaan pesunestesumulla ja vasta sen jälkeen lähtevät pyyhkijät liikkeelle.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Moottorijarrulla tulee suurimmat päästöt koska palaminen on epätäydellistä. Jos kulutus mittari ei mene nolille pitkälläkään moottorijarrulla on tässä kyllä uhrattu kulutus päästöjen alttarilla.
Tai täällä vain valitetaan.
Paljonko on kulutus A insigniassa 1,6T ?
Painoa b hieman vähemmän mutta voisiko näitä vertailla?
Tai täällä vain valitetaan.
Paljonko on kulutus A insigniassa 1,6T ?
Painoa b hieman vähemmän mutta voisiko näitä vertailla?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
Ymmärsit täysin oikein. Kesällä sitten se lasiin tärähtävä pikkupörriäinen kasvaa potenssiin 3 eikä lähde kuin juuriharjalla irti. Saabini oli vm -08 joten ei se ihan pelkkää uutta tuulta ole. Toki mielestäni myös esim. 9-5 saabissa taas toiminta on "paremmin päin".Masi kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, että pyyhkimet hankaavat kuivaa lasia tässä uudemmassa B-mallissa? Ja pesuneste tulee tuulilasille vasta myöhemmin?Ekitheman kirjoitti:Juu, silleenhän ne menee että liiskaa ensin paskan lasiin kiinni ja sitten tulee lasolit perästä. Kesällä varsinkin todella mahtava ominaisuus. Lienee joku GM erikoisuus, koska edeltajäni 9-3 saabbi teki ihan samalla tavalla.
Tuskinpa on kuitenkaan GM:n erikoisuus (ehkäpä ennenminkin näitä uusia tuulia), koska ainakin Insignia A :ssa lasi ensin kastellaan pesunestesumulla ja vasta sen jälkeen lähtevät pyyhkijät liikkeelle.
Tänään taas saavutin opelin kotisivuillakin mainostetun "maksimaalisen rentouden" tuon acc:n kanssa. Lähdin Kajaanista vt6:sta kohti Joensuuta ja pääsin kokonaiset 7 km ennen kuin vakkari tippui pois käytöstä kun ei mielestään nähnyt tarpeeksi liikennemerkkejä. 50 minuuttia jatkoin ajoa ja liikennemerkit suorastaan kiilti mutta vakkari ei palautunut toimintaan. Pysähdyin ja sammutin auton ja sitten heräsi henkiin. Ei kait tuota toimintaa enää voi millään puolustella "ominaisuuden" nimissä, onhan tuo ihan selkeä virhe, vai mitä on täällä raati mieltä???
Re: Insignia B
Tässä ajotieturin lukuja pitemmiltä ajoilta (ei tullut laskettua todellisia kulutuksia):1,2sorsa kirjoitti:
Paljonko on kulutus A insigniassa 1,6T ?
Painoa b hieman vähemmän mutta voisiko näitä vertailla?
Insignia 1.6 Turbo 8,8 5-ovinen
Insignia 1.6 T SIDI 7,6 farkku
Molemmat manuaaleja.
Muuten viimeisimmät Opelit jotka ovat omissa ajoissani kuluttaneet bensaa alle ilmoitetun yhdistetyn ovat olleet Vectra C ja Astra G, tankkauksista mitattuna.