Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
- timok
- OCF Luisukunkku 2012
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
- Paikkakunta: Keski-suomi
- Viesti:
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
nonii levishän se mullakin...
öljyt haldexissa ja perässä omilla paikoillaan, eli tuo rikkoontuva tiiviste pois suljettu....
ongelma on toimimaton öljypumppu tuossa haldexissa, ei lähde edes testerillä pyörimään... (antaa ilmoituksen huolla awd ja huolla taka-akseli, vikakoodina muistissa alhainen öljynpaine haldexilla)
haldexin pumppu tai ohjain laite??
voiko mitata ihan yleismittarilla tuleeko pumpulle virtaa? ettei canväylä sekoa)
muistanko väärin vai oliko jollain foorumilaisella joskus myynnissä k.o osia?? en tuolta rompetorilta löytäny
öljyt haldexissa ja perässä omilla paikoillaan, eli tuo rikkoontuva tiiviste pois suljettu....
ongelma on toimimaton öljypumppu tuossa haldexissa, ei lähde edes testerillä pyörimään... (antaa ilmoituksen huolla awd ja huolla taka-akseli, vikakoodina muistissa alhainen öljynpaine haldexilla)
haldexin pumppu tai ohjain laite??
voiko mitata ihan yleismittarilla tuleeko pumpulle virtaa? ettei canväylä sekoa)
muistanko väärin vai oliko jollain foorumilaisella joskus myynnissä k.o osia?? en tuolta rompetorilta löytäny
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Omassani oli vuotanut tiiviste sieltä eLSD:lta. Käytin viime viikonloppuna morkulan pöydällä ja nyt taas vetää neljällä. Näin jälkiviisaana voi todeta, että kyllähän se oirehti jo kotvan aikaa ennen vikailmoituksen tuloa.
Melkoista mönjää oli haldexin kopan alla kun 120 tkm ajettu samoilla liemillä. Suosittelen kyllä vaihtamaan öljyt ja suodattimen hyvissä ajoin ennen kuin ongelmat alkaa, toki tuon tiivisteen vuotamiseen sillä nyt ei varmaankaan järin suurta merkitystä ollut. Voisin laittaa osat numeroineen paremmalla aikaa niin löytäisi seuraava ongelmien kanssa painiva osat helpommin.
Melkoista mönjää oli haldexin kopan alla kun 120 tkm ajettu samoilla liemillä. Suosittelen kyllä vaihtamaan öljyt ja suodattimen hyvissä ajoin ennen kuin ongelmat alkaa, toki tuon tiivisteen vuotamiseen sillä nyt ei varmaankaan järin suurta merkitystä ollut. Voisin laittaa osat numeroineen paremmalla aikaa niin löytäisi seuraava ongelmien kanssa painiva osat helpommin.
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Tilasitko Haldexpartilta öljyt ja tiivisteen,vai löysitkö paremman paikan .Itsellä vm-13 inkku,106tkm ajettu, vakaassa harkinnassa haldex huollon teettäminen. Ei vielä oireile millään lailla,toimii niinkuin pitääkin.Olen etsiskellyt myös netistä edullisempia kamppeita mutta ei ole vielä tullut vastaan? Merkki liikkeen liemet lähentelee kullan hintaa
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Tilasin Haldexpartsilta tuon paketin, missä tuli BorgWarnerin öljy, kopantiiviste ja suodatin. Taisipa lopulta tulla Liettuasta paketti, mutta nopeasti kuitenkin. Laitoin perään Valvoline 75W-90 limited slip peräöljyt, joka vastaa alkuperäistä AcDelcoa. Jakolaatikkoon kuuluvan Delcon `transfer case` öljyn speksejä en löytänyt. Sinne laitoin normaalin 75W-90 GL-5 öljyn paremman tiedon puuttuessa. Voisi varmaan olla 80W-90 myös? Siellä nyt ei kuitenkaan hammaspyöriä kummempaa ole, ja hypoidille öljy haisi.RpisteL kirjoitti: ↑18 Tammi 2018, 17:43 Tilasitko Haldexpartilta öljyt ja tiivisteen,vai löysitkö paremman paikan .Itsellä vm-13 inkku,106tkm ajettu, vakaassa harkinnassa haldex huollon teettäminen. Ei vielä oireile millään lailla,toimii niinkuin pitääkin.Olen etsiskellyt myös netistä edullisempia kamppeita mutta ei ole vielä tullut vastaan? Merkki liikkeen liemet lähentelee kullan hintaa
Tilasin myös varuiksi ja testin vuoksi Hollannista http://www.brunekreefperformance.nl eBayn kautta tiivistesarjan 13334078. Sarjan sisällöstä oli hieman epäselvyyttä kun osa räjäytyskuvista näyttää perän tiivisteitä ja tuotekuvat Haldexin tiivisteitä. Mitä nyt ulkomaisia foorumeita luin, niin näitä on liikkeellä kahdensisältöisiä ilmeisesti markkina-alueesta riippuen. Kyseisessä sarjassa tuli Haldexin takastefa, o-rengas perän ja Haldexin väliin, pinionintiiviste, kopantiiviste, ohjausyksiköntiiviste ja pari tiivistettä solenoideille. Näistä päädyin lopulta käyttämään vain tuota isoa o-rengasta, se kun oli samankokoinen kuin eLSD:n ja perän välissä oleva.
Uskoakseni 13334079 tiivistesarja on oikeampi perän puolelle. En kuitenkaan tiedä varmaksi tuleeko siinä 22956728 tiiviste mukana, joka siis on se joka näissä pettää ja Haldexnesteet pääsee peräöljyn sekaan. Numerolla 22956728 tilatessa tulee kyseinen tiiviste ja paineputkien nippoja kaksi kappaletta. Sen hankin Rovaniemeltä Rinta-Joupilta kun sattui olemaan hyllyssä yksi kappale. Opelin osakuvat ei kyseistä numeroa tunne, mutta se on kuitenkin juuri se oikea osa.
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Voisiko tässä kuitenkin olla kyse siitä, että suodatin on tukossa tai öljyt niin sakeat ettei kulje läpi? Sikäli jos ei ole koskaan huollettu. Auto sammuttaa pumpun suojellakseen systeemiä jos painetta ei ole kylliksi tai pumpun vastus (virrankulutus) on liian pieni.timok kirjoitti: ↑15 Tammi 2018, 18:10 nonii levishän se mullakin...
öljyt haldexissa ja perässä omilla paikoillaan, eli tuo rikkoontuva tiiviste pois suljettu....
ongelma on toimimaton öljypumppu tuossa haldexissa, ei lähde edes testerillä pyörimään... (antaa ilmoituksen huolla awd ja huolla taka-akseli, vikakoodina muistissa alhainen öljynpaine haldexilla)
haldexin pumppu tai ohjain laite??
voiko mitata ihan yleismittarilla tuleeko pumpulle virtaa? ettei canväylä sekoa)
muistanko väärin vai oliko jollain foorumilaisella joskus myynnissä k.o osia?? en tuolta rompetorilta löytäny
- timok
- OCF Luisukunkku 2012
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
- Paikkakunta: Keski-suomi
- Viesti:
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Jäipä tuohon aiempaan viestiin kirjoittamatta että öljyt ja suodatin vaihdettu. Eikä ollut kovin mustaa mönjää kerennyt, edellisillä öljyillä ajettu n. 40tkm
Aiemmin ei ollut edes hetkellisiä huoltoilmoituksia tullut. Vika tuli päälle ihan kertalaakista.... eilen kuulemma oli antanut ilmoituksen vasta n. Kilometrin ajon jälkeen???
Edit. Siis tuo awd pumppuhan ei lähtenyt pyörimään edes testerillä.....
Aiemmin ei ollut edes hetkellisiä huoltoilmoituksia tullut. Vika tuli päälle ihan kertalaakista.... eilen kuulemma oli antanut ilmoituksen vasta n. Kilometrin ajon jälkeen???
Edit. Siis tuo awd pumppuhan ei lähtenyt pyörimään edes testerillä.....
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Onko heti öljyjen vaihdon jälkeen annettu voimansiirron pyöriä vapaana niin, että jokainen rengas on ilmassa? Liekkö merkitystä kuitenkaan kun kerran 40tkm ajettu. Käsittääkseni tuota voimansiirtoa olisi hyvä huoltaa vuosittain niin, että putsataan mönjät pois, ihan varmuuden varalta. Eikös tuota pitäisi 30tkm välein vaihtaa vähintään öljyt?timok kirjoitti: ↑19 Tammi 2018, 07:53 Jäipä tuohon aiempaan viestiin kirjoittamatta että öljyt ja suodatin vaihdettu. Eikä ollut kovin mustaa mönjää kerennyt, edellisillä öljyillä ajettu n. 40tkm
Aiemmin ei ollut edes hetkellisiä huoltoilmoituksia tullut. Vika tuli päälle ihan kertalaakista.... eilen kuulemma oli antanut ilmoituksen vasta n. Kilometrin ajon jälkeen???
Edit. Siis tuo awd pumppuhan ei lähtenyt pyörimään edes testerillä.....
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
En tiedä onko tästä apua sinulle, mutta vaikuttaa että yhteydet ei nyt oikein pelaa ja näissä on ollut kenttäkorjausohjekin takapyöräkotelossa olevan johtoliittimen nelivetojärjestelmään tuottamille vikailmoituksille. Tuo nelivetoisten ongelmallinen liitin on kuskin puolella eli toisella puolen kuin se polttoaineen syöttöä mahdollisesti pätkivä hankautunut johtosarja/liitin mikä on matkustajan puolella takana.timok kirjoitti: ↑19 Tammi 2018, 07:53 Jäipä tuohon aiempaan viestiin kirjoittamatta että öljyt ja suodatin vaihdettu. Eikä ollut kovin mustaa mönjää kerennyt, edellisillä öljyillä ajettu n. 40tkm
Aiemmin ei ollut edes hetkellisiä huoltoilmoituksia tullut. Vika tuli päälle ihan kertalaakista.... eilen kuulemma oli antanut ilmoituksen vasta n. Kilometrin ajon jälkeen???
Edit. Siis tuo awd pumppuhan ei lähtenyt pyörimään edes testerillä.....
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Omaani vaihdatin Lielahdessa Öljypisteellä öljyjä. Moottoriöljyt + automaatti huuhteluvaihdolla + takaperä + haldex. Haldexin suodattimen/öljyt hakivat marmorilta. Suodatin 110€ + haldex öljy 150€ + peräöljy 110€ + vaihtotyö 50€ löytyy laskulta. Lasku oli kaikkiaan ~830€ Onkohan tuossa joku etuperä, johon olisi pitänyt öljyt vaihtaa myös? Ei tullut mieleen, eikä ehdotettu...
Dashcamin filmistä näki, että auto oli peruutettu tallista suoraan ulos ruutuun. Paikallaan pukilla oli käytetty ilmeisesti automaattilaatikon takia. ESP käyttäytyi hieman oudosti kotimatkalla, mutta kun vähän antoi kenkää, niin alkoi toimimaan. Vikavalo ei palanut, mutta ABSit rutisivat erikoisesti
Neliveto toimi kyllä, mutta edellisestä öljyjen vaihdosta ei ollut tietoa...
Dashcamin filmistä näki, että auto oli peruutettu tallista suoraan ulos ruutuun. Paikallaan pukilla oli käytetty ilmeisesti automaattilaatikon takia. ESP käyttäytyi hieman oudosti kotimatkalla, mutta kun vähän antoi kenkää, niin alkoi toimimaan. Vikavalo ei palanut, mutta ABSit rutisivat erikoisesti
Neliveto toimi kyllä, mutta edellisestä öljyjen vaihdosta ei ollut tietoa...
Insignia V6
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Huom! Minulta löytyisi gm haldex tiivistesatsi koppaan ja suodatin. Orig öljyt myös.
Tarpeettomina ovat. 110€
Tarpeettomina ovat. 110€
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
On siellä jakolaatikko, mutta se on käytännössä vain kulmavaihde. Hyvähän sinnekin on joskus ne öljyt vaihtaa, mutta ei niin oleellinen ja vikaantuva paikka kuin taka-akselilla oleva perä/haldex.
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
- timok
- OCF Luisukunkku 2012
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
- Paikkakunta: Keski-suomi
- Viesti:
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Vika korjattu. Tai ainakin 10km testilenkillä veti komiasti kaikilla neljällä pyörällä ilman tuota huolla awd/huolla taka akseli ilmoitusta ......Sieltähän oli juurikin tuo epäilemäni esipaine pumppu rikki. Ekekman nettisivulta löysin ohjeen pumpun tarkastukseen, olikohan ehjän pumpun vastus 5ohm tuossa vanhassa 0.2ohm. Eli pumpun vaihto ja taas kerran uudet öljyt
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Mitäköhän on tehtävissä kun omassa Saabissa herjaa seuraavaa: RDCM C0408 61. Lukolla varust. tasauspyör. kytkmen solen.venttiilin piiri, juuttunut. Oireilee siten, että hetken ajon päästä heittää "service XWD" koodin. Lämpimäksi ajaessa sitten ei niin usein tuota tule. Venttiili tukossa vai mikä? öljyt sekaisin? Perä vaihtoon? Tässä mun Saabissahan on käytännössä sama perä kuin noissa Insignioissa ja NG9-5 Saabissa.
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Kuten tässä topicissa on jo aiemmin kirjoitettu, perän öljyt mahdollisesti vaihtoon...JJ kirjoitti: ↑19 Marras 2018, 14:56 Mitäköhän on tehtävissä kun omassa Saabissa herjaa seuraavaa: RDCM C0408 61. Lukolla varust. tasauspyör. kytkmen solen.venttiilin piiri, juuttunut. Oireilee siten, että hetken ajon päästä heittää "service XWD" koodin. Lämpimäksi ajaessa sitten ei niin usein tuota tule. Venttiili tukossa vai mikä? öljyt sekaisin? Perä vaihtoon? Tässä mun Saabissahan on käytännössä sama perä kuin noissa Insignioissa ja NG9-5 Saabissa.
Voi tietty olla samaa tiivistevikaa myös kuin Insigniassa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i