Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Jape76 »

=KASSU= kirjoitti: 15 Helmi 2018, 19:49 Diesel kuitenkin käytön takia suunnitteilla edelleen. Insignia B oli harkinnassa, ketjua lukeneena, ei ole enää vaihtoehto, kovasti tuntuu olevan murhetta.
Lisäksi tämä psa:n sekoaminen opeliin, motivoi vielä vähemmän. Parhaat ranskalaiset saa edelleen kioskilta, eikä pösöstä saa opelia, vaikka siihen keulamerkin vaihtaa...

Perheen opeleista vanhin, vaihtui -14 diesel farkku avensikseen
Mitäs kritiikkiä Insignia B:n dieseleistä on kuulunut? Nehän ovat hyväksi havaittuja, ja muutaman vuoden jo myynnissä olleita (paitsi tehokkain versio). Muusta tekniikastakaan en ole huomannut kuin jotkut ACC:n häiriöt. Pikku juttu, jos koskee vain tietynlaista talvikeliä (lumituiskua).

Itse ajelin yli 100 tkm -15 mallin diesel-Insignialla, jossa oli tämä sama 125kW moottori, joka vieläkin on myynnissä. Oli kyllä erittäin hyvät kokemukset. Mitään murheita ei ollut itse moottoriin liittyen. Pirteä kone, joka meni vieläpä pienellä kulutuksella. Toki korin paino nosti sitten kaupunkikulutusta. Moottori on kuitenkin luonteeltaan aivan eri planeetalta kuin esim. mainitsemassasi Avensiksessa, jonka dieselit olivat tuolloin yli 10 vuotta vanhaa suunnittelua ja äänet sen mukaiset! :lol:

Uuteen Insignian koriin voisin harkita 1.6-litraista, jota kävinkin koeajamassa. Hyvin liikkui keventynyt auto silläkin. Valintani vaihtui kuitenkin bensa-Astraan, koska työkuviot sitten muuttuivat ja pitkät ajot jäivät pois.

Lisäksi en ymmärrä tätä PSA-kritiikkiä, kun Insignia ja Astra ovat kuitenkin vielä GM:n tuotteita. Tosin en ole vielä ihan vakuuttunut siitäkään, että tämä oli Opelille huono siirto, kun tuli eurooppalainen omistaja. No, sen aika näyttää.

Insignia A:n ulkonäköä tuossa kehuttiin ja kannattaa myös huomioida keväällä 2015 tapahtunut etusäleikön muutos. Aiempi ulkonäkö kokonaan kromin värisestä vaihtui osittain mustaan. Näitä alkoi olla huhti-toukokuussa 2015 rekisteröidyissä. Mielestäni tuo muutos oli positiivinen ja toi hieman persoonallisuutta lisää, kun monissa muissakin oli tuota kokonaan kromin väriä.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
RpisteL
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 18 Helmi 2006, 10:26

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja RpisteL »

=KASSU= kirjoitti: 15 Helmi 2018, 19:49 Perheen opeleista vanhin, vaihtui -14 diesel farkku avensikseen, johon sen käyttäjä on enemmän kuin tyytyväinen
Pojallani on tässä Jyväs seudulla oma auto holtokorjaamo ja hän sanoi että näma Toyotan dieselit on susia.Hänellä ei ole tälläistä Toyota kammoa kuin minulla on .Hän on omistanutkin pari toyotaa.Niistä menee kannentiivisteet järkiään ja syylärit halkeaa samalla. kallis remppa ? :lukko:
Avatar
=KASSU=
OCF Member 2017
Viestit: 395
Liittynyt: 02 Loka 2006, 16:30
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja =KASSU= »

RpisteL kirjoitti: 16 Helmi 2018, 09:35
=KASSU= kirjoitti: 15 Helmi 2018, 19:49 Perheen opeleista vanhin, vaihtui -14 diesel farkku avensikseen, johon sen käyttäjä on enemmän kuin tyytyväinen
Pojallani on tässä Jyväs seudulla oma auto holtokorjaamo ja hän sanoi että näma Toyotan dieselit on susia.Hänellä ei ole tälläistä Toyota kammoa kuin minulla on .Hän on omistanutkin pari toyotaa.Niistä menee kannentiivisteet järkiään ja syylärit halkeaa samalla. kallis remppa ? :lukko:
Ei oo ketjun asiaa, mut vastataan nyt kuitenkin. En minäkään pidä toyotaa, minään premium-autona, -12 vuonna ostin uuden avensiksen joka vaihtui 8kk jälkeen uuteen bi-turbo nelikko insigniaan.

Nuo Toyotan dieselin ongelmat, liittyvät aikaisempiin vuosimallin moottoreihin, 2 ja 2.2l koneisiin.
-14 mallissa on jo parannettu kannentiiviste.
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Artturieno
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Loka 2012, 19:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Artturieno »

Moro! 4 vuotta tullu ajeltua cdi autolla ja nyt tarttis bensa-autoa. Tuollainen osu äskön silmään. Uskalttaako nuilla kilometreillä ostaa ja mitä kannattaa tarkistaa? Onko jonku foorumilaisen exä?
https://www.nettiauto.com/opel/insignia/9468751
InsigniaTbo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja InsigniaTbo »

Noista nelikoista löytyy tarinaa foorumilta. Itse en koskisi edes pitkällä kepillä.
InsigniaTbo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja InsigniaTbo »

Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Artturieno kirjoitti: 05 Maalis 2018, 18:06 Moro! 4 vuotta tullu ajeltua cdi autolla ja nyt tarttis bensa-autoa. Tuollainen osu äskön silmään. Uskalttaako nuilla kilometreillä ostaa ja mitä kannattaa tarkistaa? Onko jonku foorumilaisen exä?
https://www.nettiauto.com/opel/insignia/9468751
Henkilökohtaisesti suhtaudun aina hieman skeptisesti myytäviin käytettyihin autoihin, mistä rekisterinumerot on peitetty. Rekkarilla kun saa pienellä vaivalla kaikkea mielenkiintoista asiaa autosta selville - aina isommat kolarit/korjaukset/varusteet...

Sinällään kuvissa siisti auto, mutta niinhän ne on kaikki - paikanpäällä sitten selviää korin kunto jne. Huoltokirjastahan ei näytetty juuri mitään.
Nelivedosta ei kannata käytettynä maksaa extraa kaupanteossa, kun siitä joutuu sitä kuitenkin myöhemmin lisääntyneenä huolto/korjaustarpeena maksamaan.

Tuo moottori on mielestäni paras bensoista - itsekin tuuminut diesel Insignian vaihtoa moiseen.
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

Eikös se niin mene et nelivedot on kaikki ihan paskoja ja älä missään nimessä ketjukonetta kun nekin on ihan paskoja.. manuaalit on ihan paskoja kun jos ei laakerit niin kaksoismassa menee rikki... ja automaatitkin on ihan paskoja... tai niin tää foorumi ainakin antaa välillä ymmärtää.. jos jollain hajoo niin kaikki on samanlaisia...
InsigniaTbo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja InsigniaTbo »

Käsi ylös foorumin nelivedon omistajilta jolla ei ongelmia (ellei ole huolehtinut huolloista jotka ei kuulu huolto-ohjelmaan).
Manuaali 2 litrasissa kestää toisin kui 1.6 tai 1.4 joissa laakeri ongelmia. Automaateissakaan mainittavia ongelmia ymmärtääkseni.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Haldex hakusanalla löytyy nelikosta. Lähinnä tiiviste ongelmia.

Automaattiin säännöllisesti huuhtelemalla öljynvaihto niin ei pitäisi mitään ongelmia olla. Suodatin ei tainnut olla vaihdettavissa.

Itse en insigniaa kummemmin murehtisi kun autot on yksilöitä ja paljon huonompiakin autoja löytyy roppakaupalla. Ja opelin korjaaminen on halpaa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja imaC »

Sepä se... jokainen noista on täysin oma yksilönsä ja perusteellinen syyni ja jos mahdollista niin edellisiin omistajiin yhteys niin kertovat varmaan mahdolliset murheet kun ei ole enää heidän päänsärky...
Ja tosiaan korjaaminen on halpaa ja osia vieläpä saa hyvin...

Hauskasti nelikon myynti ilmossa lukee RISKI NELIKKO!
ymmärtää kukin tavallaan...

Kuuluuko nokkaketjun vaihto opelissa huolto-ohjelmaan..? Taitaa olla yleisempi vika kun nelikon ongelmat...?

Jos itse olisin huolettomia kilometrejä vaille hommaisi w123 mesen.. sitä ei kuulemma normi ajolla rikki saa..
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Ei taida kuulua. Eikä 2litraisessa ole ongelmia isommin esiintynyt. 2,8t tuota vikaa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
InsigniaTbo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Syys 2017, 20:11

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja InsigniaTbo »

No miten olis kupla volkkari. Ei ketjua.

Väittäisin että nuo ketju ongelmat johtuu idioottimaisista öljynvaihtoväleistä. 30 tkm jumittaa ketjunkiristimen ja siinä se
lopputulos sitten on.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Masi »

InsigniaTbo kirjoitti: 05 Maalis 2018, 20:33 Väittäisin että nuo ketju ongelmat johtuu idioottimaisista öljynvaihtoväleistä. 30 tkm jumittaa ketjunkiristimen ja siinä se
lopputulos sitten on.
Nimenomaan.

Itse 200 tkm ajanut vastaavalla 2-litrasella bensaturbolla ennen tuota nykyistä dieseliä ja oli huolettomin kone ikinä. Ja öljyt vaihdoin ja vaihdan nykyäänkin max. 15 tkm:n välein.
Avatar
Nortter
OCF Member 2020
Viestit: 1080
Liittynyt: 17 Loka 2006, 07:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja Nortter »

Mulla on tuo 2.0t manuaalina. Itse tykännyt. Öljyt vaihtuu max 10tkm välein. Kulutus seka 9.6 tietokoneen mukaan..
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02

Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Vastaa Viestiin