Ahaa no kyllä sitten menee väärin päin mutta miten se on mahdollista se on outoa , nyt tarvitaan Masan kommentti kun ehtii huomaamaan tämän ketjun Tuosta sun viestistä ensin sai käsityksen että läppä kiinni-kanava kiinni jolloin oisi ollut toiminta oikein .
Seppo
A Vectran vesivahinko
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: A Vectran vesivahinko
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
Re: A Vectran vesivahinko
Kiitos. Lyön tuon pakettiin ja käytän tuota sisäkiertoasentoa. Täytyt ihmetellä paremmalla ajalla tai sitten miettiä miten kytketään tuo sisäkierto pois mutta parempi tietty että toimisi kuten pitää.
Kaikkea sitä vastaan tulee...
Kaikkea sitä vastaan tulee...
Zafira B 1.9 CDTI 120hv OPC line -08
Ex. Zafira A 1.8 x18xe1 -00
Ex Vectra B 1.8 x18xe1-00
Ja sitä ennen yksi Seat Toledo -95.
Ex. Zafira A 1.8 x18xe1 -00
Ex Vectra B 1.8 x18xe1-00
Ja sitä ennen yksi Seat Toledo -95.
Re: A Vectran vesivahinko
Näköjään tyyppivika. Tuolta löytyy haulla esim: astra g sisäilman kierto väärinpäin...
Pekka
Pekka
Zafira B 1.9 CDTI 120hv OPC line -08
Ex. Zafira A 1.8 x18xe1 -00
Ex Vectra B 1.8 x18xe1-00
Ja sitä ennen yksi Seat Toledo -95.
Ex. Zafira A 1.8 x18xe1 -00
Ex Vectra B 1.8 x18xe1-00
Ja sitä ennen yksi Seat Toledo -95.
Re: A Vectran vesivahinko
Moro.
Mulla oli juurikin G astrasssa tuollainen ongelma eräänä talvena. Yhtäkkiä vaan alkoi sisältä huurtua kaikki lasit ja totesin vaan että jahas, lämppärin kiikarit vuotaa nesteen sisällä ja muistan miettineeni että ihme ettei tuoksahda yhtään makealle tämä kosteus mutta kappas vaan matto olikin ihan kuiva kojelaudan alta eikä matoilla tai lattiaoillakaan niin paljoa vettä tai lunta ollut että olisi joka lasin saanut sinkkiin eikä millään pois..
Sitte purin hanskalokeron irti että täytyy kattoa josko läpimärkä raikkari sateisen syksyn jälkeen aiheuttaisi tuon mutta sekin oli kuiva. Ei muuta kuin hanskalokero irti puhallin päälle ja kokeilemaan eri puhallustehoja / asentoja josko olis jokin puhallussuunta sekoittunut ettei se servo kännäkkään puhallusta oikeaan paikkaan mutta ei. Kaikki toimi oikein. Sitten älysin kokeilla sisäkiertoläpän toimintaa ja hetken näppäiltyäni tulin siihen lopputulemaan että tuohan piru toimii just päinvastoin ku pitäis!!
Sitte kokeilin piruillessaan että saisko tuon "kypärän" käsin oikeaan asentoon ja niin se alkoi muutaman käsinopetuksen jälkeen toimia ihan oikein eikä vikaa sen koomin ollut huurtumisesta, en kylläkään enää tuon auton kohdalla koskaan siihen sisäkiertonappulaan koskenutkaan kun ei se hirveän tarpeellinen meidän ilmastossa kuitenkaan ole
Aikas turha keksintö ainakin omalla kohdalla ollut koko sisäkierto. Eikai sen tarkoitus ole kuin parantaa ilmanlaatua saasteisimmissa/pölyisissä olosuhteissa.
-S-
Mulla oli juurikin G astrasssa tuollainen ongelma eräänä talvena. Yhtäkkiä vaan alkoi sisältä huurtua kaikki lasit ja totesin vaan että jahas, lämppärin kiikarit vuotaa nesteen sisällä ja muistan miettineeni että ihme ettei tuoksahda yhtään makealle tämä kosteus mutta kappas vaan matto olikin ihan kuiva kojelaudan alta eikä matoilla tai lattiaoillakaan niin paljoa vettä tai lunta ollut että olisi joka lasin saanut sinkkiin eikä millään pois..
Sitte purin hanskalokeron irti että täytyy kattoa josko läpimärkä raikkari sateisen syksyn jälkeen aiheuttaisi tuon mutta sekin oli kuiva. Ei muuta kuin hanskalokero irti puhallin päälle ja kokeilemaan eri puhallustehoja / asentoja josko olis jokin puhallussuunta sekoittunut ettei se servo kännäkkään puhallusta oikeaan paikkaan mutta ei. Kaikki toimi oikein. Sitten älysin kokeilla sisäkiertoläpän toimintaa ja hetken näppäiltyäni tulin siihen lopputulemaan että tuohan piru toimii just päinvastoin ku pitäis!!
Sitte kokeilin piruillessaan että saisko tuon "kypärän" käsin oikeaan asentoon ja niin se alkoi muutaman käsinopetuksen jälkeen toimia ihan oikein eikä vikaa sen koomin ollut huurtumisesta, en kylläkään enää tuon auton kohdalla koskaan siihen sisäkiertonappulaan koskenutkaan kun ei se hirveän tarpeellinen meidän ilmastossa kuitenkaan ole
Aikas turha keksintö ainakin omalla kohdalla ollut koko sisäkierto. Eikai sen tarkoitus ole kuin parantaa ilmanlaatua saasteisimmissa/pölyisissä olosuhteissa.
-S-
- sepse
- OCF Member 2023
- Viestit: 3376
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
- Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower
Re: A Vectran vesivahinko
Mulla oli joskus A Vectra jossa oli jälkiasennus ilmastointi ja siinä muistaakseni tarvittiin tuota läppää ja taisipa olla kytkettävä itse päälle kun käytti ilmastointia . Tosin asiasta on aikaa joten voin muistaa väärin - yleensähän tuo vissiin on tarkoitus ruuhkassa seisoessa pistää kiinni jottei tukehdu kaasuihin mutta sen jälkeen ei kyllä nää ulos
Seppo
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6
Re: A Vectran vesivahinko
Harvemmin sitä Suomessa tarvitsee, se on tuonne pitkiin tunneleihin ja saastepilviin yms ajateltu.
Tuli muuten noista saastepilvistä mieleen hauska kokemus joskus Citroën BX:n kanssa, ihan offtopiccia tosin Yritin Kehä 3:lla ohittaa venäläistä rekkaa loivassa ylämäessä, jossakin siinä Tiksin kohdilla länteenpäin. Aina kun pääsin rinnalle, tuon itäisen veljen pakoputken kohdalle, sitikka hyytyi. Oli sen verran tukevat kaasut, että loppui happi koneelta Piti ottaa kaukaa takaa vauhtia että pääsi tuon pilven läpi No ei tämä toisaalta ihan offia ole, tuo on just niitä tilanteita jossa sille sisäilman kierrollekin olis käyttöä
Tuli muuten noista saastepilvistä mieleen hauska kokemus joskus Citroën BX:n kanssa, ihan offtopiccia tosin Yritin Kehä 3:lla ohittaa venäläistä rekkaa loivassa ylämäessä, jossakin siinä Tiksin kohdilla länteenpäin. Aina kun pääsin rinnalle, tuon itäisen veljen pakoputken kohdalle, sitikka hyytyi. Oli sen verran tukevat kaasut, että loppui happi koneelta Piti ottaa kaukaa takaa vauhtia että pääsi tuon pilven läpi No ei tämä toisaalta ihan offia ole, tuo on just niitä tilanteita jossa sille sisäilman kierrollekin olis käyttöä
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01