Astra K Android Auto

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Hoki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Loka 2017, 20:56

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Hoki »

Oliko noista .apkmirrorin eri aa 2.0 versioista joku mikä toimi päivityksen jälleen?
Galaxy s7 antaa ladta4 ja asentaa arm64 version, mutta kun yrittää käynnistää antaa errorin ja poistaa ohjelman luurista. Auto -18 astra k
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
ksfv
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 02 Marras 2017, 18:40
Paikkakunta: Kerava

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja ksfv »

Hoki kirjoitti: 11 Maalis 2018, 07:24 Oliko noista .apkmirrorin eri aa 2.0 versioista joku mikä toimi päivityksen jälleen?
Galaxy s7 antaa ladta4 ja asentaa arm64 version, mutta kun yrittää käynnistää antaa errorin ja poistaa ohjelman luurista. Auto -18 astra k
Asensin eilen version 3.0.570554-release (30570554) arm64 ja hyvin toimii. Luuri S8.
Astra k Sports Tourer Matrix Business 1,6 cdti Biturbo
Hoki
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Loka 2017, 20:56

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Hoki »

ksfv kirjoitti: 11 Maalis 2018, 10:14
Hoki kirjoitti: 11 Maalis 2018, 07:24 Oliko noista .apkmirrorin eri aa 2.0 versioista joku mikä toimi päivityksen jälleen?
Galaxy s7 antaa ladta4 ja asentaa arm64 version, mutta kun yrittää käynnistää antaa errorin ja poistaa ohjelman luurista. Auto -18 astra k
Asensin eilen version 3.0.570554-release (30570554) arm64 ja hyvin toimii. Luuri S8.
Kiitos, nyt futaa :thumbsup:
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja kjans »

SportsT_Innovation kirjoitti: 06 Maalis 2018, 13:30
Joo Astrassakin ominaisuutta kovasti mainostettiin, mutta eipä ollut ensimmäisissä versioissa vielä AA mukana. Taisi tulla my 16.5:ssä mukaan.

Mutta ehdottomasti kannattaa käydä mainitsemassa. Toki Astran omistajien keskuudessa joiltakin on ainakin yritetty veloittaa päivityksestä jopa melkein pari sataa euroa, mutta itse olen sitä mieltä, että kyllä tuollainen päivitys pitää saada ilmaiseksi, koska kyseessä on mainostettu ominaisuus, ei mikään lisävaruste.
Mun mielestä toiminnallisuuksiin vaikuttavat päivitykset pitäisi tulla ehdottomasti veloituksetta takuuaikana. Ja kyllä vielä sen jälkeenkin saisi tulla. Tietty siinä merkkihuollolla palaa aikaa (astran radion päivitys oli käsittämätöntä kyllä n. 2 tunnin operaatio), mutta mun mielestä tuon kaltainen jälkimarkkinointi kuuluu osana autokauppaan, eikä päivityksistä pitäisi rokottaa asiakkaalta enää rahaa kun se perhanan auto on kerran ostettu. Semminkin, kun päivitys yleensä joko lisää ominaisuuksia, ja/tai korjaa virheitä, niin on aika kohtuutonta vaatia rahaa niiden päivitysten tuuppaamisesta kun parhaimmillaan autosta puuttuu joku ominaisuus mikä muissa vastaavissa autoissa on...
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Vaihdoin puhelinta (Lumia -> Samsung A3-2017). Tässä yhteydessä tyhjensin auton muistista "henkilökohtaiset tiedot", eli puhelinmuistio ja navikohteet. Uudesta puhelimesta siirtyi puhelinmuistio auton muistiin ja pystyn pikavalinnoilla soittamaan. Mutta, kun minulle tulee puhelu, niin auton näytöllä näkyy pelkkä numero, mutta ei soittajan nimeä. Onko tuttu ongelma (Astra 2016 Innovation)? Diagnosointi- tai korjausehdotuksia?
Reinari
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Maalis 2018, 10:46

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Reinari »

Mulla on 2016 vm 1.6 koneella Innovation(wattlinkit ja äänenvaimennukset) Kyselin huollossa muutamaan otteeseen Android Autoa ja toisessa vuosihuollossa ei kukaan oikeen tiennyt asiasta mitään. Auto jäi vielä yöksi huoltoon, kun oli vähän homma tms. ja se sopi. No, kaikkea eivät saaneet ensimmäisellä kerralla toimimaan ja uusi aika. Kuskin penkki ei edelleenkään toimi easy exitin kanssa, vaan jää satunnaisesti taakse tai eteen. No, olin jo siinä uskossa, että ei tule koskaan toimimaankaan, joten yllätys ei ollut suuri. Mainitsin uudestaan autoa viedessäni "jatkohuoltoon" Android autosta ja kas kummaa, auton haettuani radion softa oli päivitetty. Sitten alkoi jumppa. Apkt valittelivat kovasti, että "play kauppaan ei saada yhteyttä tms." Olin jo luopumassa toivosta viimeinen versio AA kännykässä(Samsung s8+) ja tein sen perinteisen. Buuttasin kännykän. Ja heti kun kännykkä käynnistyi, niin käynnistyi myös itsestään aa:n asennusohjelma, joka kyseli kaikenlaista ja alkoi toimimaan. Puhuu suomea, kuin sikakännissä oleva nainen(hitaasti "mongertaen"). Ymmärtää englantia, vastaa suomeksi. Mutta nyt pelittelee waze auton ruudussa ja google music jne. tekstiviestit tulevat.

Eli "yhteyttä google pay kauppaan tms." virheeseen auttoi viimeisimmän softan asennus ja kännykän buuttaaminen. Versio sama hokin kanssa: "Asensin eilen version 3.0.570554-release (30570554) arm64 ja hyvin toimii."
OpelLookNow
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 22 Heinä 2017, 00:18

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja OpelLookNow »

Helpoimmalla pääsee, kun asentaa Freedomen kokeiluversion ja vaihtaa siinä maaksi esim. Yhdysvallat. Sen jälkeen Android Auton voi asentaa Play-kaupasta ja AA:n päivityksetkin asentuvat jatkossa vaikka Freedome ei enää toimisikaan.

Kyllä minulla Android Auto ainakin jonkin verran ymmärtää suomea, esim. "navigoi Mannerheimintie 30 Helsinki".
-(z)- Astra Sports Tourer Innovation 1.0T ECT5 MY16.5
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja kjans »

OpelLookNow kirjoitti: 13 Huhti 2018, 10:46 Helpoimmalla pääsee, kun asentaa Freedomen kokeiluversion ja vaihtaa siinä maaksi esim. Yhdysvallat. Sen jälkeen Android Auton voi asentaa Play-kaupasta ja AA:n päivityksetkin asentuvat jatkossa vaikka Freedome ei enää toimisikaan.

Kyllä minulla Android Auto ainakin jonkin verran ymmärtää suomea, esim. "navigoi Mannerheimintie 30 Helsinki".
Piti ihan piruillessaan kokeilla, mutta vaikka laitoin Freedomella maaksi USA:n sanoi Play store "ei saatavilla maassasi". Tarvitseeko tuossa ruuvata sitten vielä jotain Google tilin maa-asetuksia?
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
OpelLookNow
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 22 Heinä 2017, 00:18

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja OpelLookNow »

kjans kirjoitti: 13 Huhti 2018, 11:28 Piti ihan piruillessaan kokeilla, mutta vaikka laitoin Freedomella maaksi USA:n sanoi Play store "ei saatavilla maassasi". Tarvitseeko tuossa ruuvata sitten vielä jotain Google tilin maa-asetuksia?
Okei, ehkä ovat tukkineet tuon reiän, mutta minulla on kahdessa Huawein luurissa Android Auto Freedomen avulla asennettuna. Aikaisemmin näissä oli APK-paketista asennettuna AA, olisiko tuolla merkitystä? En muista, että olisin muita maa-asetuksia vaihtanut. 3.1.581053-release ja 54-release näyttäisivät olevan versiot eli ovat päivittyneet Play-kaupasta.
-(z)- Astra Sports Tourer Innovation 1.0T ECT5 MY16.5
OpelLookNow
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 22 Heinä 2017, 00:18

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja OpelLookNow »

Googlella löytyi lisäinfoa eli pitää tyhjentää asetuksista Play-kaupan appin tallennustilan data ja pakottaa lopetus, niin sitten pitäisi pystyä lataamaan AA Play-kaupasta? Freedomessa (tai muusta VPN-appista) valittuna maa, jossa AA käytössä.
-(z)- Astra Sports Tourer Innovation 1.0T ECT5 MY16.5
Reinari
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Maalis 2018, 10:46

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Reinari »

Puhuin jälkikasvun kanssa ongelmasta, kun en saa asennettua Android Autoa kännykästä käsin(ei tukea Suomessa). Vastaus oli, että asenna se webin kautta ja laita USA freedomesta päälle. No, sitä kautta asentui laakista(https://play.google.com/store/apps/deta ... n.gearhead) ja näkyy nyt asennetuissa ohjelmissa ja päivittyi samalla.
Juha2U
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 117
Liittynyt: 20 Kesä 2018, 11:42

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Juha2U »

Onko joku saanut Android Auton toimimaan Astrassa Nokia 5 puhelimen kanssa? Tai ylipäätään jonkun HMD Nokia puhelimen (jos niin millä apk versiolla)?
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja kjans »

Juha2U kirjoitti: 01 Heinä 2018, 20:17 Onko joku saanut Android Auton toimimaan Astrassa Nokia 5 puhelimen kanssa? Tai ylipäätään jonkun HMD Nokia puhelimen (jos niin millä apk versiolla)?
Mulla on toiminut Nokia 8:n kanssa useampikin versio, mutta tällä hetkellä luurissa on AA 3.1.581054-release
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Nible »

Juha2U kirjoitti: 01 Heinä 2018, 20:17 Onko joku saanut Android Auton toimimaan Astrassa Nokia 5 puhelimen kanssa? Tai ylipäätään jonkun HMD Nokia puhelimen (jos niin millä apk versiolla)?
Nokia 6 käytössä ja Android Auto toiminut kokoajan. apk mirrorista ladattu ja nyt käytössä 3.3.582063 versio (arm-v7a)
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Astra K Android Auto

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Askoik kirjoitti: 10 Huhti 2018, 20:11 Vaihdoin puhelinta (Lumia -> Samsung A3-2017). Tässä yhteydessä tyhjensin auton muistista "henkilökohtaiset tiedot", eli puhelinmuistio ja navikohteet. Uudesta puhelimesta siirtyi puhelinmuistio auton muistiin ja pystyn pikavalinnoilla soittamaan. Mutta, kun minulle tulee puhelu, niin auton näytöllä näkyy pelkkä numero, mutta ei soittajan nimeä. Onko tuttu ongelma (Astra 2016 Innovation)? Diagnosointi- tai korjausehdotuksia?
Valitin tästä ongelmasta eilen 60 tkm huollossakin, mutta Länsiauto oli sitä mieltä että vika on puhelimessa. Ei kuulemma saa tehtaalta päivityslupaa, jos ei ole jotain selkeää vikaa radiossa.

Huoltomyyjä epäili, että puhelimessani olisi duplikaatteja, eli sama nro monella eri nimellä. Näin ei ole, mutta esim. vaimon nimeä klikatessani se kyllä aukesi tuossa Samsungissa jotenkin jännästi kahdelle eri välilehdelle, joista toinen on firman palvelimella sijaitseva Exchange Account ja toinen on joku ihmeen Samsung Account, joka tuli minulle kuin faksi Annelille (pyytämättä ja täytenä yllätyksenä). Deletoin koko kontaktin ja tein uudelleen, niin enää se ei ole Samsung Accountilla, vaan ainoastaan Exchange Accountilla, mutta silti siihen viereen ilmestyi harmaa pallura, jossa lukee "Galaxyssani!". Noita palluroita on muutaman muunkin kontaktin kohdalla, mitähän mahtaa tarkoittaa?

Mitenhän tuon nyt debuggaisin, että onko vika puhelimessani vai Opelissani? Vaimon nimi näkyy joskus auton näytöllä hänen soittaessa mulle, mutta 90% kerroista näkyy pelkkä puh. nro.

-Asko
Vastaa Viestiin