Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Jospa maanantaina tilaisi huollon ohjelmistopäivitykselle sekä muutamalle muulle asialle.
Vuosihuollossa huomasivat että kytkin pitää napsauksen tietyssä kohtaa ja kyllähän tuo sitä pitää, kun tietyssä kulmassa poljinta painaa. Öljyäminen ei näköjään auttanut.
Muutama päivä sitten huomasin että oikeanpuoleinen takaluukun pumppu pitää narinaa kun luukku aukeaa tai menee kiinni.
Ja eilen kaupan pihalla hidastetöyssyn ylityksen jälkeen alkoi kuulumaan ilmeisesti kuskinpuolelta narinat, kun kori heiluu tai rattia kääntää. Ihan en nyt selvää saanut että tuleeko tolpan yläpäästä vai jostain alhaalta.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

Metula kirjoitti: 11 Touko 2018, 12:22 Muistaakseni takaovenkahvoissa on ollut lukitus napit, mutta ei nyt olekkaan kun uuden hain?
Sillä lailla. Jotenkin huolestuttaa Opelin kannalta tämä touhu, kun melkein joka vuosi jotain varusteita pudotetaan hissukseen autoista pois. Säästöä toki sekin, jota PSA kovasti hakee. Mutta saa nähdä, mitä Opelille tapahtuu. Itse olen Astrasta kyllä suurelta osin pitänyt, mutta toisaalta hyvillä mielin siirryn kesällä kilpailijan leiriin, kun noita PSA:n suunnitelmia lukee ja täältä kuulee, että ominaisuuksia putoilee autoista pois. Toivottavasti Opelilla on ranskalaisten omistuksessa toivoa ja ennen kaikkea toivotaan, että antavat edelleen saksalaisten suunnitella omia autojaan.
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Passiivinen lukitus käytössä, pitäisikö ovien myös aueta kun autolle menee?
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

arpe kirjoitti: 11 Touko 2018, 16:36 Miksi takaovien kahvoissa pitäisi olla lukitus napit
Ahtaassa parkkiruudussa kun nousen autosta ja tönäisen kuskin oven perässäni kiinni, niin se takaoven nappi on mukavasti siinä matkan varrella. Käytän sitä siis huomattavasti useammin ovien lukitsemiseen, kuin kuskin ovenkahvassa olevaa nappia. Ja tosiaan, kyllä minäkin joskus muksujen kanssa saavun autolleni, jolloin takaovi on kätevämpi avata ovenkahvasta, kuin kaivella avaimia taskusta.

Mulla meni jo kuppi nurin 2016 Astran saadessani, kun olivat tinkineet pois suksiluukun, hanskalokeron valon, tavaratilan välipohjan, auki pysyvän pissapojan korkin sekä turvavöiden korkeuden säädön. Kun Skodakin samana vuonna julkisti ratinlämmittimen, minulla ei ole enää mitään syytä pitäytyä Opelissa nykyisen ajokkini jälkeen.

-Asko
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Kävin kurkkaamassa tuosta onStarin loppumisesta kertovan linkin, jossa kerrotaan:

"Toimiiko automaattinen OnStar-hätäapu päättymispäivän jälkeen?
Ei. Kaikki Euroopan OnStar-palvelut poistuvat käytöstä 31. joulukuuta 2020."

Miten mulla on sellainen muistikuva, että EU vaatii uusiin autoihin tuollaisen hätäpuhelusysteemin jo tällä hetkellä? Jos siis ostan vm. 2018 auton ja sen hätäpuhelin lakkaakin toimimasta 2020, niin mahtaako mennä ihan EU-pykälien mukaan?

-Asko
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Metula kirjoitti: 11 Touko 2018, 22:09 Passiivinen lukitus käytössä, pitäisikö ovien myös aueta kun autolle menee?
Muistaakseni omani (vm. 2016) ei osannut ovia avata automaattisesti, kun lähestyin autoa. Lukituksen se kyllä teki, kun avaimen vei riittävän kauas autosta - riitti, että menin bensamittarille näpyttelemään tunnuslukua, niin johan napsahti ovet + tankinkorkki lukkoon. Niinpä tuo passiivinen lukitus tuli hyvin nopeasti disabloitua.

-Asko
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Vähän lohdutti kun näki kaverin n.55ke hybridi Bemarin eikä siinäkään ollut takaovikahvoissa mahdollisuutta avata tai lukita. Eikä siinäkään takana kynnyslistoja, lapset astuu maalatulle pellille hiekkasin kengin autoon noustessa. No voivoi, mitäpä siitä murehtimaan kun eräänä päivänä saman hyvityksen saa oli kynnyksille astuttu tai ei.

On tuo kyllä hyvä ajaa eikä melu sen pahempi ole kuin muissakaan vastaavissa perus autoissa. Yllättävän iloisesti tuntuu kulkevan, obc näyttää poskettoman pientä kulutusta mutta näkee huomenna tankilla mitä oikeasti on vienyt.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Onkohan Astrasta tulossa gsi/opc mallia suomeen? Jotenki pieni toivon kutina olisi kun Corsastakin sellainen tulossa.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

jarkkis kirjoitti: 13 Touko 2018, 10:25 Onkohan Astrasta tulossa gsi/opc mallia suomeen? Jotenki pieni toivon kutina olisi kun Corsastakin sellainen tulossa.
Tätä samaa automyyjän kanssa pohdin. Pitäisi tulla mutta varmaa ei voinut sanoa. OPC corsaa ei saa enään kohta tilattua kun gsi tulee tilalle ja juurikin K astran 1,4T koneella.
Eikä saa 5-oviseen. 5-ovinen 1,4T corsa 6-vaihteisena olisikin aivan mahtava laitos
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
tension
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 11 Huhti 2018, 08:39

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja tension »

Avaus/lukitus mahdollisuutta kaikista ovista itsekin vähän odotin. Usein laitan esim. ruokaostokset takapenkille ja nykyisessä (75 k€ bemari) aina täytyy ensin hiplata etuovia, ennen kuin saa takaovet auki. Hienosti varusteltu auto Astra kyllä on (luokassaan) noista varustepudotuksista huolimatta. Bemarin eduksi on kyllä sanottava, että ne varusteet jotka siinä on, ovat toimineet vakuuttavasti.
OPEL ASTRA Sports Tourer MATRIX BUSINESS 1.6 Turbo AT6
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Focuksessa on takaovissakin tunnistimet.

5.9 ekan tankin kulutus, obc näytti 5.3.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Oho, vai että takaovista on tunnistimet karsittu. Itsekin tulee eniten käytettyä vasemman takaoven tunnistinta, kun usein taakse on ensin asiaa.

Eli ajotieturi (vai mikä obc) heittäisi 0.6 litran verran. Ei paha kulutus.
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

On board computer :D
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Ok näinhän se. Obd testeri ja Opel Board Computer tuli vaan mieleen, kun ei kyseistä lyhennettä ole ennen kuullut..
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Avaus/lukitusnappuloista vielä: Astrassani kuskin oven lukitusnappula ei joka kerta toimi kuten pitäisi. Tosin harvoin sitä käytän. Aukeaa kyllä normaalisti, mutta joskus lukittaessa kuskin ovesta ei lukitsekaan ovia, vaikka kuuluukin sellainen ääni kuin lukitsisi. Huomasin tämän vahingossa, kun lukitusäänestä huolimatta huomasin ovien jäävän auki. Muista ovista, kuten vasemmasta takaovesta, toimii normaalisti. Ja kun pääasiassa vasemman takaoven lukitusnappulaa tulee nykyään käytetty, niin ei tule useinkaan kiinnitettyä tuohon huomiota.
Vastaa Viestiin